PDA

Zobacz pełną wersję : Padające koło dwumasowe ??



cenioormo
30-12-2015, 19:35
Witam mam pewien problem, i to poważny.
Otóż, dziś zgasiłem silnik na "luzie" i silnik strasznie zaczął stukać podczas gaszenia i było to masakryczne dla moich uszu.
A gdy gasze silnik z wciśniętym sprzęgłem jest wszystko ok i jest cicho.
Dodam że nie mam wibracji przy pałowaniu autka od 1500obr i podczas jazdy nic nie stuka, tylko czasem podczas zmiany biegów może delikatnie głucho, ale to bardzo rzadko i jak zmieniam agresywnie biegi.
Poduszka pod aku myślę że przed zmianowa.
2masa od nowości -240tyś km
Czy skrzynia ma tak stukać podczas gaszenia silnika bez sprzęgła(nie robię tego na co dzień )?? Lepiej kupić valeo org czy luk, który jest na 1 montaż do vag-ów??
Już głupieję :/

lorak06073
30-12-2015, 21:30
Przy gaszeniu auta uszkodzona dwumasa lubi niezle zatrzesc budą. Do tego lubią wystepować metaliczne stuki z okolic skrzyni.

cenioormo
30-12-2015, 21:36
tego 1 nie mam, nie trzęsie. Do tego drugiego, też jest ok jeśli sprzęgło jest wciśnięte....gdy jest na luzie i gasze są metaliczne stuki i to bardzo...o tym własnie pisze

KOBRA
30-12-2015, 22:02
Na mój gust dwumasa do wymiany.

lorak06073
30-12-2015, 22:16
Musisz szykowac sie na spory wydatek. Poszukaj kompletu sprzegla na necie. Najlepiej Valeo.

qqryk
31-12-2015, 17:55
Niekoniecznie dwumas.Może być rozwulkanizowane koło pasowe.One też jak jest na wykończeniu to lubi nieźle hałasować.Proponuje zacząć od tego.U mnie przy gaszeniu silnika też trzęsło.Mam 270 tys przebiegu i dwumas ok.Jak wymieniałem rozrząd mój mechanik zobaczył te koło pasowe.;-)

KOBRA
31-12-2015, 18:09
Tak to się zgadza też o tym myślałem ,ale koło pasowe powinno hałasować tak przy wciśniętym sprzęgle jak i przy zwolnionym, atu jest jednak zmiana dźwięku.

cenioormo
02-01-2016, 17:35
Koło pasowe jest nowe i ma max 10tyś km, wymienione wszystko co możliwe po stronie rozrządu, wraz z rozrządem w aso fiata stalowa wola, stare też było ok. Smuci mnie to że trzeba zbierać 2 tyś zł :( a szkoda bo w rok autko zrobiło 40tyś km bez poważnych awarii. No ale jak wymienię teraz to będzie chyba do końca żywota tego autka :D i już raczej go nie sprzedam :D są plusy i minusy :)
koło= valeo 1000zł, luk= 600/650
sprzęgło+docisk+łożysko=650zł
olej=100zł
robota= 400zł
poduszka=160zł
Co myślicie o tych cenach ??

bzykol
02-01-2016, 18:12
Olej ciut drogi. Litr seleni kosztuje 40 zł. Robota może mogłaby być 50 zł tańsza ale w sumie jest ok. Koło cena bardzo ok. Sprzęgło też. Poduszka normalnie. Dolicz sobie jeszcze uszczelniacz wału od strony skrzyni. Powinno się wymienić. Corteco ok 80-90 zł.

boch
03-01-2016, 20:44
Koło dwumasowe do 115 JTD za 600 zł? Gdzie tak tanio? ;)

cenioormo
04-01-2016, 08:52
W sklepie mojego wujka :D Btw. już wymieniłem koło razem ze sprzęgłem :) po doliczeniu rabatu koło z Valeo kosztowało mnie 920zł, sprzęgło Valeo równe 600zł po rabacie, poduszka 140zł , olej motul gear 300 38zł/l, za naradą kolegi z forum kupiłem też uszczelniacz ale ceny już nie pamiętam ale były to grosze.
Robota....zrobiłem sam z wujkiem na kanale w 2 nocki, 1 nocka rozebranie zawieszenia, sanek, podwieszenie silnika i rozdzielenie silnika ze skrzynią, 2 nocka zdjęcie starego sprzęgła i koła, zamontowanie nowego w odwrotnej kolejności, zamontowanie wszystkiego w odwrotnej odległości, wymiana niektórych elementów zawieszenia (sworznie, łączniki, gumy, końcówki drążków,ustawienie rozbieżności, wymiana elastycznego łącznika na wydechu), założenie nowej poduszki pod aku. To wszystko tak w skrócie...poszło dużo wódki :D. Efekt ?? zero drgań !!!, brak stukania podczas gaszenia bez sprzęgła, delikatniejsze wchodzenie na obroty, lżejsza praca skrzyni i lewarka(nowy olej). Boje były konkretne i poszło wiele przekleństw ale udało się. Stare koło miało już duży luz ale nie było aż tak tragicznie jak myślałem, za to sprzęgło tarło już prawie o nity :) Teraz stilo będzie ze mną przez kolejne 250tyś km. Dzięki wszystkim za odpowiedzi i rady :)

boch
04-01-2016, 16:35
Wysprzęglika hydraulicznego nie wymieniałeś na nowy? Nie widzę go w rozpisce, chyba że był w komplecie ze sprzęgłem, to wtedy cena 600 zł bardzo korzystna :) Mnie niedługo czeka podobna impreza. W sobotę jadę dogadać kwestie finansowe. Nowe sprzęgło i regulacja cięgien lewarka czeka mnie na pewno. Niestety, wiadomo jak w takich przypadkach jest i może wyskoczyć dodatkowy 1000 zł na dwumasę...

cenioormo
04-01-2016, 20:24
Niestety ale został stary wysprzęglik, zabrakło funduszu :( kiedyś tam może wymienię, ten wyglądał ok. Najlepsze jest to że koło zamachowe od wersji 150KM jest takie samo jak przy 115KM, tak więc podczas Wirusa nie ma żadnych problemów z tym elementem podnosząc moc nawet do 180KM i nie powinniśmy się bać o to. I chyba właśnie dlatego te koła wytrzymują tak długo bo ludzie nie wiedzą co mają, w grupie VW normalną sprawą jest przebieg 150Tyś i wymiana, tutaj dopiero przy 250 a nawet i 300. Ogolnie na internecie wychaczyłem na ebay-u UK dwumase Valeo 836034 za 900zł + przesyłka :) Teraz zbieram na turbinkę od 150-konnej wersji + oczujnikowanie+FMIC, a jak bóg da zaadoptujemy z wujkiem cały kolektor z turbinami od lanci 1.9 BT