Zobacz pełną wersję : Fiat Croma - parę pytań o silniki benzynowe
Cześć.
Mam nadzieję, że piszę ten temat w odpowiednim dziale na forum.
Intensywnie zastanawiam się nad zakupem Fiata Croma (2005/2006r) z silnikiem benzynowym 2.2 z automatyczną skrzynią biegów.
Samochód dla Żony, ot takie wyzwanie ;-)
Na początku zastanawiam się nad automatem, czy aby to na pewno dobry wybór. Zacząłem czytać o skrzyniach AF40 monitowanych w tych (oraz innych) samochodach i opinie są zupełnie podzielone. Co więcej, w przypadku tego forum wszyscy użytkownicy tego forum opowiadają o działaniu automatu w silnikach JTD. Czy ktoś użytkuje tą skrzynię w silnikach benzynowych? Czy ktoś może coś o tym powiedzieć? :)
Druga sprawa - czy użytkownicy Cromy na tym forum zakładają instalację LPG? Jeśli tak to który silnik, 1.8 czy wspomniany przeze mnie 2.2l ?
Z góry serdeczne dzięki za pomoc w powyższych sprawach.
Pozdrowienia!
Cześć.
Mogę tylko odpowiedzieć o silniku 2.2 i lpg. To ten sam silnik co montowany w wielu astrach i vectrach... dosyć sprawdzona konstrukcja z dwoma minusami:
- przede wszystkim wadliwe smarowanie łańcucha - poszukaj w necie od którego numeru seryjnego poprawili konstrukcję.
- podobno ma łatwo pękającą głowicę...
Ja mam 2.2 z 2007 (wersja poprawiona) - założyłem gaz stella eobd48 (czy jakoś tak) i sprawuje się dobrze. Nie ma prawie różnicy w osiągach, spala około 11-11.5l gazu (skrzynia manualna). Gaz zakładałem niecały rok temu, ale już się zdążył zwrócić.
Aha, do gazowania lepiej nadaje się wersja 147 koni niż 150.
Pozdrawiam!
Witam, jestem nowy na forum i szukam odpowiedzi. Mam zamiar kupic crome 1.8 i chcialem sie dowiedzic jaki kod silnika ma ta croma i czy potrzebuje regulacji zaworow czy regulacja jest hydrauliczna? Czy ten silnik to twin spark? Dziekuje
maciasgo
30-12-2015, 15:47
Ja mam 1.8 z lpg. Z tego co wyczytałem to jest silnik z Vectry C z18xer. Niema hydraulicznych popychaczy wiec regulacja ręczna. Po zrobieniu ok 3,5 tys. km zaczęło coś stukać na zimnym i ciepłym co to będzie to się okaże około poniedziałku bo dopiero wtedy mechanik ma wolny termin. A przy okazji wymieniał ktoś wariator faz rozrządu? - takie mam podejrzenie bo od dłuższego czasu przy zapalaniu słychać było stukanie tylko ustawało po ok 2-3 sekundach.
Ja mam 1.8 z lpg. Z tego co wyczytałem to jest silnik z Vectry C z18xer. Niema hydraulicznych popychaczy wiec regulacja ręczna. Po zrobieniu ok 3,5 tys. km zaczęło coś stukać na zimnym i ciepłym co to będzie to się okaże około poniedziałku bo dopiero wtedy mechanik ma wolny termin. A przy okazji wymieniał ktoś wariator faz rozrządu? - takie mam podejrzenie bo od dłuższego czasu przy zapalaniu słychać było stukanie tylko ustawało po ok 2-3 sekundach.
Auta jeszcze nie widzialem, mam dopiero ogpadac. W manualu jest napisane ze silnik to 939a4000, i ze sprawdzenie luzow jest na 140000 i okolo tyle wlasnie auto ma. Wiesz moze jakie koszty tego sa (luzow zaworowych) bo z tego co wiem to wariator ok 900 zl ( w moim wypadku 220 e)
maciasgo
31-12-2015, 16:15
Auta jeszcze nie widzialem, mam dopiero ogpadac. W manualu jest napisane ze silnik to 939a4000, i ze sprawdzenie luzow jest na 140000 i okolo tyle wlasnie auto ma. Wiesz moze jakie koszty tego sa (luzow zaworowych) bo z tego co wiem to wariator ok 900 zl ( w moim wypadku 220 e)
Obawiam się że u mnie właśnie wariator padł. A co do silnika to już sam zgłupiałem bo przed zakupem byłem pewny że to z Vectry C.
Emenems-m
31-12-2015, 17:28
Wariatory są jak by nie było Dwa....Ssący i Wydechowy.
Silnik jest bardzo dobry, Jak na benzynę to mało Pali, jednak w wersji 140KM nie za bardzo lubi gaz.
Silniki w wectrze 1.8 sa 2- jeden 122 km a drugi 140.
Podajcie jaki macie kod silnika croma 1.8, prosze.
Emenems-m
02-01-2016, 12:08
W Vectrze C są dwa, ale w Cromie już tylko jeden. Ten Mocniejszy
W Vectrze C są dwa, ale w Cromie już tylko jeden. Ten Mocniejszy
Czyli to jest silnik z18xer z reczna regulacja luzow? Kurde juz sie pogubilem bo fiat podaje ze to silnik 939A4.000, w takim razie 939A4.000 = z18xer?
michael14519
02-01-2016, 16:00
Niestety w Cromie 1.8 trzeba ręcznie regulować zawory, podobno jeśli jeździ się na Benzynie nie ma z tym problemów, na LPG trzeba tego pilnować ja na wiosnę będę montował LPG chyba że paliwo nadal będzie taniec to się wstrzymam.
scorpio33
03-01-2016, 14:38
Jeżdże Croma z silnikiem 2.2 na LPg. Zero problemów, ten silnik jest b.dobry do gazu i uważam ze w ogóle sprawia mniej problemów niż 1.8. Jedynym felerem jest rozrząd, temat łatwy do ogarnięcia i nie powinien nikogo zniechecić do tego akurat motoru. Ktoś tam wyżej pisał o poprawionym rozrządzie - poprawiony jest tylko napinacz i srednica dyszy smarującej łańcuch, reszta jest taka jak była, i w nowszych silnikach również należy kontrolować stan łańcucha ( sprawa prosta wystarczy zdjąć pokrywę zaworów). Regulacja luzu zaworowego jest hydrauliczna. Pękające głowice ?? Owszem przy niewiedzy osoby wymieniającej świece zapłonowe, robiłem to kilka razy i nie widzę problemu.
Emenems-m
06-01-2016, 20:40
Jeśli chodzi o 1.8, jeśli nie jest wyposażony w głowicę KL7 (wg. nomenklatury GM), to słabo się nadaje do LPG.
Jeżdże Croma z silnikiem 2.2 na LPg. Zero problemów, ten silnik jest b.dobry do gazu i uważam ze w ogóle sprawia mniej problemów niż 1.8. Jedynym felerem jest rozrząd, temat łatwy do ogarnięcia i nie powinien nikogo zniechecić do tego akurat motoru. Ktoś tam wyżej pisał o poprawionym rozrządzie - poprawiony jest tylko napinacz i srednica dyszy smarującej łańcuch, reszta jest taka jak była, i w nowszych silnikach również należy kontrolować stan łańcucha ( sprawa prosta wystarczy zdjąć pokrywę zaworów). Regulacja luzu zaworowego jest hydrauliczna. Pękające głowice ?? Owszem przy niewiedzy osoby wymieniającej świece zapłonowe, robiłem to kilka razy i nie widzę problemu.
Czy możesz mi napisać ile zrobiłeś na LPG tys km? Jaka instalacja?
Jeździsz na automacie czy manualu?
Z góry dzięki!
scorpio33
08-01-2016, 20:15
Stag 300, na gazie ok 130 kkm, manual. Na wiosnę mam zamiar zmieniać na inne auto, więc Croma pójdzie na sprzedaż, jak ktoś zainteresowany to kontakt na priv.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.