PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat Croma - parę pytań o silniki benzynowe



mic1986
28-12-2015, 15:07
Cześć.

Mam nadzieję, że piszę ten temat w odpowiednim dziale na forum.

Intensywnie zastanawiam się nad zakupem Fiata Croma (2005/2006r) z silnikiem benzynowym 2.2 z automatyczną skrzynią biegów.
Samochód dla Żony, ot takie wyzwanie ;-)

Na początku zastanawiam się nad automatem, czy aby to na pewno dobry wybór. Zacząłem czytać o skrzyniach AF40 monitowanych w tych (oraz innych) samochodach i opinie są zupełnie podzielone. Co więcej, w przypadku tego forum wszyscy użytkownicy tego forum opowiadają o działaniu automatu w silnikach JTD. Czy ktoś użytkuje tą skrzynię w silnikach benzynowych? Czy ktoś może coś o tym powiedzieć? :)

Druga sprawa - czy użytkownicy Cromy na tym forum zakładają instalację LPG? Jeśli tak to który silnik, 1.8 czy wspomniany przeze mnie 2.2l ?

Z góry serdeczne dzięki za pomoc w powyższych sprawach.
Pozdrowienia!

shacky
28-12-2015, 18:50
Cześć.

Mogę tylko odpowiedzieć o silniku 2.2 i lpg. To ten sam silnik co montowany w wielu astrach i vectrach... dosyć sprawdzona konstrukcja z dwoma minusami:
- przede wszystkim wadliwe smarowanie łańcucha - poszukaj w necie od którego numeru seryjnego poprawili konstrukcję.
- podobno ma łatwo pękającą głowicę...

Ja mam 2.2 z 2007 (wersja poprawiona) - założyłem gaz stella eobd48 (czy jakoś tak) i sprawuje się dobrze. Nie ma prawie różnicy w osiągach, spala około 11-11.5l gazu (skrzynia manualna). Gaz zakładałem niecały rok temu, ale już się zdążył zwrócić.
Aha, do gazowania lepiej nadaje się wersja 147 koni niż 150.

Pozdrawiam!

tomkil
30-12-2015, 14:06
Witam, jestem nowy na forum i szukam odpowiedzi. Mam zamiar kupic crome 1.8 i chcialem sie dowiedzic jaki kod silnika ma ta croma i czy potrzebuje regulacji zaworow czy regulacja jest hydrauliczna? Czy ten silnik to twin spark? Dziekuje

maciasgo
30-12-2015, 15:47
Ja mam 1.8 z lpg. Z tego co wyczytałem to jest silnik z Vectry C z18xer. Niema hydraulicznych popychaczy wiec regulacja ręczna. Po zrobieniu ok 3,5 tys. km zaczęło coś stukać na zimnym i ciepłym co to będzie to się okaże około poniedziałku bo dopiero wtedy mechanik ma wolny termin. A przy okazji wymieniał ktoś wariator faz rozrządu? - takie mam podejrzenie bo od dłuższego czasu przy zapalaniu słychać było stukanie tylko ustawało po ok 2-3 sekundach.

tomkil
31-12-2015, 15:29
Ja mam 1.8 z lpg. Z tego co wyczytałem to jest silnik z Vectry C z18xer. Niema hydraulicznych popychaczy wiec regulacja ręczna. Po zrobieniu ok 3,5 tys. km zaczęło coś stukać na zimnym i ciepłym co to będzie to się okaże około poniedziałku bo dopiero wtedy mechanik ma wolny termin. A przy okazji wymieniał ktoś wariator faz rozrządu? - takie mam podejrzenie bo od dłuższego czasu przy zapalaniu słychać było stukanie tylko ustawało po ok 2-3 sekundach.
Auta jeszcze nie widzialem, mam dopiero ogpadac. W manualu jest napisane ze silnik to 939a4000, i ze sprawdzenie luzow jest na 140000 i okolo tyle wlasnie auto ma. Wiesz moze jakie koszty tego sa (luzow zaworowych) bo z tego co wiem to wariator ok 900 zl ( w moim wypadku 220 e)

maciasgo
31-12-2015, 16:15
Auta jeszcze nie widzialem, mam dopiero ogpadac. W manualu jest napisane ze silnik to 939a4000, i ze sprawdzenie luzow jest na 140000 i okolo tyle wlasnie auto ma. Wiesz moze jakie koszty tego sa (luzow zaworowych) bo z tego co wiem to wariator ok 900 zl ( w moim wypadku 220 e)

Obawiam się że u mnie właśnie wariator padł. A co do silnika to już sam zgłupiałem bo przed zakupem byłem pewny że to z Vectry C.

Emenems-m
31-12-2015, 17:28
Wariatory są jak by nie było Dwa....Ssący i Wydechowy.
Silnik jest bardzo dobry, Jak na benzynę to mało Pali, jednak w wersji 140KM nie za bardzo lubi gaz.

tomkil
31-12-2015, 18:20
Silniki w wectrze 1.8 sa 2- jeden 122 km a drugi 140.
Podajcie jaki macie kod silnika croma 1.8, prosze.

Emenems-m
02-01-2016, 12:08
W Vectrze C są dwa, ale w Cromie już tylko jeden. Ten Mocniejszy

tomkil
02-01-2016, 14:46
W Vectrze C są dwa, ale w Cromie już tylko jeden. Ten Mocniejszy
Czyli to jest silnik z18xer z reczna regulacja luzow? Kurde juz sie pogubilem bo fiat podaje ze to silnik 939A4.000, w takim razie 939A4.000 = z18xer?

michael14519
02-01-2016, 16:00
Niestety w Cromie 1.8 trzeba ręcznie regulować zawory, podobno jeśli jeździ się na Benzynie nie ma z tym problemów, na LPG trzeba tego pilnować ja na wiosnę będę montował LPG chyba że paliwo nadal będzie taniec to się wstrzymam.

scorpio33
03-01-2016, 14:38
Jeżdże Croma z silnikiem 2.2 na LPg. Zero problemów, ten silnik jest b.dobry do gazu i uważam ze w ogóle sprawia mniej problemów niż 1.8. Jedynym felerem jest rozrząd, temat łatwy do ogarnięcia i nie powinien nikogo zniechecić do tego akurat motoru. Ktoś tam wyżej pisał o poprawionym rozrządzie - poprawiony jest tylko napinacz i srednica dyszy smarującej łańcuch, reszta jest taka jak była, i w nowszych silnikach również należy kontrolować stan łańcucha ( sprawa prosta wystarczy zdjąć pokrywę zaworów). Regulacja luzu zaworowego jest hydrauliczna. Pękające głowice ?? Owszem przy niewiedzy osoby wymieniającej świece zapłonowe, robiłem to kilka razy i nie widzę problemu.

Emenems-m
06-01-2016, 20:40
Jeśli chodzi o 1.8, jeśli nie jest wyposażony w głowicę KL7 (wg. nomenklatury GM), to słabo się nadaje do LPG.

mic1986
07-01-2016, 14:56
Jeżdże Croma z silnikiem 2.2 na LPg. Zero problemów, ten silnik jest b.dobry do gazu i uważam ze w ogóle sprawia mniej problemów niż 1.8. Jedynym felerem jest rozrząd, temat łatwy do ogarnięcia i nie powinien nikogo zniechecić do tego akurat motoru. Ktoś tam wyżej pisał o poprawionym rozrządzie - poprawiony jest tylko napinacz i srednica dyszy smarującej łańcuch, reszta jest taka jak była, i w nowszych silnikach również należy kontrolować stan łańcucha ( sprawa prosta wystarczy zdjąć pokrywę zaworów). Regulacja luzu zaworowego jest hydrauliczna. Pękające głowice ?? Owszem przy niewiedzy osoby wymieniającej świece zapłonowe, robiłem to kilka razy i nie widzę problemu.

Czy możesz mi napisać ile zrobiłeś na LPG tys km? Jaka instalacja?
Jeździsz na automacie czy manualu?

Z góry dzięki!

scorpio33
08-01-2016, 20:15
Stag 300, na gazie ok 130 kkm, manual. Na wiosnę mam zamiar zmieniać na inne auto, więc Croma pójdzie na sprzedaż, jak ktoś zainteresowany to kontakt na priv.