PDA

Zobacz pełną wersję : Drgania przy hamowaniu BRAVO '99 1.9 TD



piotreklfc
28-12-2015, 09:03
Witajcie,

Może Wy pomożecie rozwikłać zagadkę problemu w moim Bravo.

Sytuacja ma się następująco. Problem wystepuje właściwie tylko na trasie z uwagi na prędkości. Kiedy jadę z prędkością w przedziale 100-120km/h i chce przyhamować (bo np, wyprzedzałem i trzeba się schować za następny samochód) mój Bravo wpada w drgania, trzesięsie się kierownica i ogólnie cały się telepie. Mam też wrażenie że przez to jest osłabiona siła hamowania - ewentualnie ja przez to zjawisko słabiej hamuje. Na samym pedale hamulca nie odczuwam tych drgań, bardziej z uwagi na to, że wszystko się trzęsie. Kiedy pojawił się problem wymieniłem tarcze i klocki z przodu (swoje już odpracowały). Problem nadal występował - drugi krok to ustawienie zbieżności - i niestety ponownie problem się pojawił. Różnica po tych zabiegach jest taka, że wcześniej z każdym kolejnym hamowaniem problem jakby narastał, to znaczy było coraz gorzej. Teraz po wymianie tarcz i klocków, za każdym razem utrzymuje się na podobnym poziomie.
W czasie jazdy po mieście, gdzie raczej 80 km/h nie przekraczam, powyższe zjawisko nie występuje.

Czy ktoś z Was miał podobny problem ewentualnie wie co to może być i jak się tego pozbyć? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

ata
28-12-2015, 09:48
Czy ktoś z Was miał podobny problem ewentualnie wie co to może być i jak się tego pozbyć?

Podobny (z opisu) przypadek może mieć zupełnie inne przyczyny.

Samochód był w warsztacie, więc przypuszczam że wykonano diagnostykę i usunięto uszkodzenia elementów przedniego zawieszenia. Typowo takie objawy powodują zniszczone sworznie zwrotnicy albo tuleje wahacza.
Inną oczywistą przyczyną mogą być zniszczone progi, ale o tym też pewnie byś wiedział. O tym że masz wyrwane zawieszenie przednie też byś wiedział, a jak nie to każdy mechanik zauważy taki problem. Kolejna możliwość to zerwane poduszki silnika i skrzyni biegów (więcej niż jedna), co również powinno wyjść przy badaniu technicznym pojazdu. Inna przyczyna (ewentualna) to uszkodzony układ automatycznej regulacji siły hamowania tyłu albo uszkodzone hamulce tylne (wbrew pozorom zmiana siły hamowania tyłu jest bardzo odczuwalna).
Wszystkie te usterki powinny być wykryte przy badaniu pojazdu przed naprawą. Luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym są znaną przyczyną wielu problemów, dlatego takie rzeczy sprawdza się na samym początku. Szczególnie jeśli samochód ma ponad 10 lat.
Chyba że pojechałeś na serwis i kazałeś wymienić tarcze i klocki? (wtedy nikt nie wnika "po co" ani "dlaczego" - jest leszcz to się go kroi)

lukasss256
29-12-2015, 18:12
Wymiana tarcz i klocków nie zawsze załatwi sprawe... ujeżdzając za młodu starego paska miałem podobny problem wymiana tarcz nie załatwiła sprawy okazało się że od bijących tarcz pokrzywiło piaste koła... wymiana załatwiła sprawe... Jakie masz koła? Borykałem sie z podobnym problemem kilka tyg temu w mojej brawce ale bicie było przy 120 kmh i hamowaniu... okazało się że poprzedni właściciel założył felgi na ,,sztukę" nie mocując pierscieni centrujących i otwór w feldze był wiekszy od średnicy czopu piasty przez co koło biło jak szalone. Przesiadka na stalowki z zimówkami załatwiła problem

kukcia122
30-12-2015, 17:50
a kto Ci zmieniał te tarcze? czy została wyczyszczona rdza z piasty podczas wymiany na nowe?

bzykol
31-12-2015, 18:06
Brat miał taki problem w peugeocie 206. Krzywa piasta koła krzywiła tarczę. Wpadli na to po 2 toczeniach jednego kompletu, wymianie na nowe tarcze, znowu toczeniu... po wymianie piasty jest spokój.