robaks
26-12-2015, 19:17
Witam
Jestem posiadaczem Fiata Punto 2, 1.2 8V , 1999 rok prod. - tyko benzyna.
Teraz w okresie zimowej wilgoci pojawia mi siê w FESie b³±d: (P0120 - Potencjometr przepustnicy ,Throttle Position sensor/switch A circuit malfunction) sygnalizuj±cy problem z TPS ,a objawia siê tym, i¿ obroty silnika na ja³owym samoczynnie wzrastaj±.
Pierwszy raz zdarzy³o mi siê to po czyszczeniu przepustnicy chyba w Maju ale zostawi³em go na noc z odpiêto klem± i problemu ju¿ nie by³o do obecnej chwili. Jak pierwszy raz mi siê to zdarzy³o obwinia³em swoje gapiostwo gdy¿, na odpiêtych kostkach przepustnicy przekrêci³em kluczyk. Mo¿liwe te¿, ¿e podczas czyszczenia przepustnicy zala³em potencjometr, tego nie wiem. Auto by³o w miêdzyczasie te¿ w ASO z uwagi na podrygiwanie podczas ja³owego i tez totalnie nie wykryli (obawia³em siê wtedy wypadania zap³onu)nic nie wykryli.
Silnik w dalszym ci±gu do¶æ czêsto podryguje na ja³owym i do tego ten TPS.
Filtr powietrza nowy
¦wiece nowe - NGK
PWN nowe - Magneti Marelli - sprawdzane w nocy nie iskrz±.
Pompa paliwa nowa - bo stara bucza³a - po wymianie silnik pracowa³ lepiej.
W zwi±zku z powy¿szym poproszê o informacjê w jaki sposób mogê zdiagnozowaæ/pomierzyæ TPS - (napiêcie czy te¿ rezystancjê), s± tam 4 piny ABCD, i instalacjê elektryczn± od tego TPS czy czasem gdzie¶ przewody nie s± s³absze czy uszkodzone?
POZDRAWIAM
Jestem posiadaczem Fiata Punto 2, 1.2 8V , 1999 rok prod. - tyko benzyna.
Teraz w okresie zimowej wilgoci pojawia mi siê w FESie b³±d: (P0120 - Potencjometr przepustnicy ,Throttle Position sensor/switch A circuit malfunction) sygnalizuj±cy problem z TPS ,a objawia siê tym, i¿ obroty silnika na ja³owym samoczynnie wzrastaj±.
Pierwszy raz zdarzy³o mi siê to po czyszczeniu przepustnicy chyba w Maju ale zostawi³em go na noc z odpiêto klem± i problemu ju¿ nie by³o do obecnej chwili. Jak pierwszy raz mi siê to zdarzy³o obwinia³em swoje gapiostwo gdy¿, na odpiêtych kostkach przepustnicy przekrêci³em kluczyk. Mo¿liwe te¿, ¿e podczas czyszczenia przepustnicy zala³em potencjometr, tego nie wiem. Auto by³o w miêdzyczasie te¿ w ASO z uwagi na podrygiwanie podczas ja³owego i tez totalnie nie wykryli (obawia³em siê wtedy wypadania zap³onu)nic nie wykryli.
Silnik w dalszym ci±gu do¶æ czêsto podryguje na ja³owym i do tego ten TPS.
Filtr powietrza nowy
¦wiece nowe - NGK
PWN nowe - Magneti Marelli - sprawdzane w nocy nie iskrz±.
Pompa paliwa nowa - bo stara bucza³a - po wymianie silnik pracowa³ lepiej.
W zwi±zku z powy¿szym poproszê o informacjê w jaki sposób mogê zdiagnozowaæ/pomierzyæ TPS - (napiêcie czy te¿ rezystancjê), s± tam 4 piny ABCD, i instalacjê elektryczn± od tego TPS czy czasem gdzie¶ przewody nie s± s³absze czy uszkodzone?
POZDRAWIAM