Zobacz pełną wersję : Egr
MichalStilo
21-12-2015, 17:33
Witam zastanawiam się czy kupić nowy czy wyciąć całkowicie? Czyszczenie nie pomaga
lorak06073
21-12-2015, 17:50
Jezeli masz multijeta to bedziesz musial wyłaczyc egr z ecu. Słyszałem o zaślepieniu zaślepką z trzema otworami ale to chyba nie załatwi calkowicie problemu. Kupno nowego EGRa to strata kasy bo kto wie czy za jakis czas znow nie bedzie sie zacinał?
MichalStilo
21-12-2015, 20:13
No tak nowy pieburga wytrzymał 50tys po mimo czyszczenia zabiło się po zaslepienie wypaliło błąd, więc założyłem zaslepke z otworami na razie jest ok ale nie wiadomo jak długo dlatego myślę o wycięcie tylko czy są jakieś negatywy takiego czynu
Negatywy:
- wolniejsze (teoretycznie) nagrzewanie się silnika przez brak przepływu gorących spalin przez chłodniczkę spalin
- większe spalanie (teoretycznie)
- większe zanieczyszczenie środowiska
Pozytywy:
- czysty kolektor dolotowy wraz z przepustnicą i czujnikiem doładowania
- brak problemów z EGR w przyszłości
Zaślepienie fizyczne EGR w silnikach MJTD to konieczność modyfikacji wsadu sterownika. Koszt ok. 250 zł.
MichalStilo
21-12-2015, 20:46
A kolega miał z nim problem?jak tak to jak go rozwiązał
W moim przypadku awaria EGR objawiała się delikatnym poszarpywaniem silnika w ciepłe dni. Byłem z tym u mechanika, gdzie oprócz czyszczenia dołożono zaślepkę z 3 otworami. Niestety, zamiast polepszyć pogorszyło się. Mechanik wyczyścił jedynie zawór od strony aluminiowego korpusu - czyli fuszerka. Profesjonalna regeneracja polega na wykonaniu otworu technologicznego w plastikowym korpusie elektrozaworu i wybiciu trzpienia, którego należy następnie oczyścić i wypolerować. Wtedy takie czyszczenie zaworu EGR ma sens. Zaślepiłem zatem EGR na próbę i jak ręką odjął. Auto przestało się cielić w przedziale 1700-2000 obrotów. Póki jest chłodno EGR działa prawidłowo. Na przyszły sezon wyczyszczę go sam, a jak to nie poskutkuje prawdopodobnie mu podziękuję...
MichalStilo
22-12-2015, 05:39
Czyli z tego wynika że najlepszym rozwiązaniem jest wycięcie i problemy ustana
Fiat wiedział o problemach z EGR dlatego wprowadzono rozwiązanie serwisowe w postaci zaślepki z 3 (8V) lub 4 otworami (16V). W tych samych silnikach montowanych w Oplach (CDTI) wprowadzono modyfikację w oprogramowaniu sterownika - tak przynajmniej wynika z lektury postów zamieszczonych na forach powiązanych z Oplem. Ja nie będę nikomu sugerował co ma robić ze swoim autem.
lorak06073
23-12-2015, 19:09
Zaślepka z 3 otworami nie jest 100% rozwiązaniem ponieważ i tak czesc spalin bedzie przepuszczal zaciety egr (tu bardziej chodzi o oszukanie komputera). Mozesz zaslepic calkowicie i auto bedzie jezdzic normalnie ale engine fault bedzie wyskakiwal.
MichalStilo
23-12-2015, 20:48
No właśnie auto zdechlo egr nie tak dawno wymieniałem i nie widzi mi się znów 500zl wywalić i nie wiadomo na jak długo. Zaslepili go ale po 100km wypaliło błąd i auto zaczęło dziwnie chodzić. Poczytałem trochę i po pytałem i wtej cenie koledzy z Tych zmienia mi mapę na taką żeby nie było egra
krzychu86
23-12-2015, 20:56
u mnie w mieście powiedzieli mi, że aby wyłaczyć EGR ze sterownika czyli wgrać nową mapę trzeba koniecznie mieć EGR w 100% sprawny. Cena 350 zł u mnie.
MichalStilo
26-12-2015, 11:41
Bezsensu po co ruszać jak jest sprawny, a co ma regulacji do mapy że musi być sprawny
Zawór ma być po prostu sprawny elektrycznie i tyle.
cenioormo
28-12-2015, 14:21
Prosta zasada:
-MJTD(16V) = Zaślepka z 3 dziurkami. Tutaj będzie potrzebna korekta 1 linijki w programie fiata(a kasują jak za zboże) jeśli chcesz wywalić z ecu.
-JTD(8V) = Zaślepka jaka bądź(byle bez dziur i byle nie dykta xD). Tutaj możesz robić co ci się podoba :)
-Kupić nowy EGR xD
O to, czy chcesz go czy nie, już zależy tylko od ciebie :)
Niezupełnie. Do silników MJTD 16V stosuje się zaślepki z 4 otworami:
http://allepomocnik-hosting.gcsoft.pl/users/registered_s2/being/Z_U_EGR_08.jpg
Do silników MJTD 8V stosuje się zaślepki z 3 otworami:
http://mtuning.pl/images/mtuning/4000-5000/_%5B12568%5D_1200.jpg
Zaślepki te zastosowano w silnikach MJTD celem ograniczenia przepływu spalin co przekładało się na większą żywotność EGR a przy okazji nie skutkowało włączeniem się kontrolki błędu. Zaślepka z otworami miała sens jedynie w przypadku 100% sprawnych zaworów EGR. Najmniejsza niesprawność (nieszczelność, zabrudzenie) mogła powodować pogorszenie się dynamiki silnika.
Do starszych silników JTD, w których nie ma potrzeby modyfikacji wsadu sterownika - nie montujemy zaślepek z otworami. Oczywiście nikt nikomu montowania takiej zaślepki nie zabroni ;)
iron_stilon
30-12-2015, 14:10
Witam,
W moim Stilo 1,9 8v 115km w momencie, gdy EGR zaczynał szwankować pojawiała się dość duża turbodziura, do 1800-2000 obr/min samochód jechał jak stary wolnossący diesel, po przekroczeniu 2000 obrotów katapulta, przy czy do 2000 obrotów za mną czarno. Po zaślepieniu EGR jedzie z samego dołu, nie kopci - co do nagrzewania nie zauważyłem wyraźnej różnicy, ze spalaniem to samo. U mnie zaślepkę zamontowałem między metalową rurą a EGR - czas ok 15 minut, ważne, żeby silnik trochę ostygł - EGR jest dość gorący. Zaślepkę kupiłem na allegro za jakieś 15 zł. Co do wersji MJ to jak koledzy piszą wyżej albo zaślepka z dziurami + czyszczenie EGR albo zaślepka całkowita + wyprogramowanie z ECU.
MichalStilo
01-01-2016, 12:20
I tak zrobię, coraz bardziej denerwuje mnie to ustojstwo, cheba że sprzedam auto bo za bardzo mnie denerwuje. Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w Nowym roku
lorak06073
01-01-2016, 17:08
Dodatkowo egr jest takim ekodziadostwem, że strasznie syfi kolektor dolotowy. Zdarzają się przypadki że kolektor jest tak zalepiony sadzą że samochód ledwo jedzie. Często objaw mylony z awarią przepływki. Zaślepienie egr niesie za sobą same korzyści dla silnika.
MichalStilo
02-01-2016, 02:21
Dokładnie Kolego myślę że po usunięciu trochę się oczysci
MichalStilo
18-01-2016, 06:02
Pytanie jeszcze mam jak wygląda sprawa z zapachem spalin po usunięciu egr, jest ktoś kto ma usunietego egr całkowicie?
cenioormo
18-01-2016, 08:15
Po zaślepieniu egr zapach jest taki sam, zmian nie zauważyłem ja. Jeśli zaślepiłeś pełną blachą to profilaktycznie sprawdzaj co kilka miesięcy czy jej nie przepala :) Zastanawiam się czy można to ustrojstwo całkowicie wywalić z autka...
MichalStilo
18-01-2016, 15:47
Można ja sam jestem przed wycinka z kompa tylko czasu mi brakuje
cenioormo
19-01-2016, 08:10
no właśnie nie chodzi mi o komputerowe wywalenie bo tak to i ja zrobiłem :D chodzi mi o fizyczne wywalenie wszystkiego,
u mnie jest egr off i zamiast odmy jest oil catch, więc dolot będzie czystszy, ale u mnie już raz przepaliło zaślepkę i miałem problem na trasie. I znów denerwuje mnie krótkie falowanie obrotów na zimnym silniku ale jakoś nikt nie chciał zweryfikować moich logów. Objawia się tym że obroty stoją na około 1000obr i czasem wachnie się wskazówka raz a czasem trwa to i 30 sek i ustaje :( czasem mniej bardziej a czasem więcej. Po zejściu na nominalne obroty ~850 wszystko jest ok i silnik przyjemnie mruczy. Niech te mrozy się wreszcie skończą, bardziej wole +25C :D
MichalStilo
20-01-2016, 09:05
Coś tu masz nie chalo, jak wylaczyles tego egr? Ja będę robił nowa mapę a egr zostanie tak jak jest cały czas zamknięty
cenioormo
20-01-2016, 13:14
Pisząc egr off miałem na myśli wywalenie z softu przy wirusie :) gostek zrobił to za przysłowiowe piwko, ale fakt...1100zł skasował za strojenie :) ja myślę o całkowitym fizycznym wywaleniu egr-a bo po odpięciu wtyczki nic się nie dzieje czyli gostek zrobił to prawidłowo bo wyłączył DTC(czy jakoś tak). Zrobi się więcej miejsca :) Teraz kombinuję gdzie przenieść akumulator bo denerwuje mnie wymiana żarówek i słaby dostęp do wszystkiego :) w dodatku znów pękł wąż dolotowy przy kolektorze ssącym na łączeniu grubej parówy z cieńszą rurą...już mam dosyć spawania tego dziadostwa, chyba zrobię rzeźbę z nie rdzewnej przy okazji montowania większego icka :(
A tak z innej beczki....czy pompa raila może piszczeć czy to może alternator?? bo cholera od strony rozrządu coś czasem sobie popiskuje i silnik faluje na obrotach jak rano na mrozie odpalam(ale to od słabego aku bo po włączeniu wszystkiego objaw się nasila), a wszystko od strony rozrządu było wymienione poza altkiem i pompą raila która de facto nie jest droga...
Zaślepkę mi przepaliło bo była zbyt cienka, a drugą z kolegą założyliśmy nie tak jak trzeba i ją ucięło.
MichalStilo
20-01-2016, 18:56
U mnie po piskiwanie było na rorzadzie miał tylko 30 tys. Nie wiem fachowcy mówią że nic pożądanego nie będzie się działo po wgraniu nowego softa
Nie wiem fachowcy mówią że nic pożądanego nie będzie się działo po wgraniu nowego softa
Jeszcze raz - nic pożądanego, czy nic niepożądanego? :)
cenioormo
20-01-2016, 22:11
Jeszcze raz - nic pożądanego, czy nic niepożądanego?
Ojj wiemy że chodziło o 2 :)
mi to raczej piska sobie od alternatora....rozrząd słyszałbym w innym miejscu...tutaj jest przy samej grodzi najlepiej słyszalny, jakby alternator(jak się sprzęgiełko na nim załącza to słychać toto ustrojstwo nawet w budzie). trudno poczekam aż się sytuacja rozwinie :D Najwyżej będę klepał zawory haha
Nie wiem fachowcy mówią że nic pożądanego nie będzie się działo po wgraniu nowego softa
jak koń spokojny to i stodoła otwarta....dobrze prawią, byle koxu nie dołożyli na dole za dużo.
MichalStilo
21-01-2016, 21:36
Trochę nie jasna ta twa odpowiedź kolego
A tak z innej beczki....czy pompa raila może piszczeć czy to może alternator?? bo cholera od strony rozrządu coś czasem sobie popiskuje i silnik faluje na obrotach jak rano na mrozie odpalam(ale to od słabego aku bo po włączeniu wszystkiego objaw się nasila), a wszystko od strony rozrządu było wymienione poza altkiem i pompą raila która de facto nie jest droga...
Zaślepkę mi przepaliło bo była zbyt cienka, a drugą z kolegą założyliśmy nie tak jak trzeba i ją ucięło.[/QUOTE]
piszczy sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora - będzie jeszcze gorzej przerabiałem ten problem osobiście - wymienić na nowe
co do zaślepek egr to na allegro można kupić za psie pieniądze i na pewno się nie przepalą - sprawdzone, jeżeli chcesz go usunąć fizycznie to też możesz kupić zestaw kryz razem ze śrubami, jeżeli nie chcesz wydawać kasy to zaślepki muszą mieć co najmniej 2 mm grubości
MichalStilo
06-02-2016, 14:29
Zastanawiam się jak będzie wyglądała emisja spalin po usunięciu egr? Ostatnio napotkałem zielonych którzy sprawdzali emisję spalin
krzychu86
06-02-2016, 15:06
nas usunięciem również się zastanawiam bo po zaślepieniu bład wywala po odpaleniu auta, co prawda bład po 10-20 sekundach znika ale draźni mnie to. Widziałem kiedyś test w internecie gdzie porównywali bodajże fiata bravo z egr i dpf i zwykłego bez dpf i egr i o dziwo ten bez EGR i DPF miał mniejszą emisje spalin...
W internecie bardzo łatwo manipulować informacją w celu uzyskania pewnych korzyści - w tym przypadku korzyści finansowych. Być może autorem tego porównania była firma specjalizująca się w usuwaniu EGR/DPF.
A jaką masz zaślepkę z otworami ? Zakładałem już kilka z otworami i w żadnym nie wywalało błędu.
U mnie po założeniu zaślepki z dziurkami szarpanie zamieniło się w turbo dziurę. Także też się zastanawiam nad zaślepieniem, zwłaszcza że jeżdżę sporo po mieście i nierzadko stoję w korkach. W moim przypadku dochodzi koszt wyprogramowania EGR ze sterownika (Multijet), koszt ok. 250 zł.
Ale silniki 140 i 150 KM mają inne EGR niż silniki 115 i 120 KM. Inne też zaślepki.
krzychu86
06-02-2016, 17:58
mam z 4 otworami i wywaliło błąd EGR P0404ster.zaw.EGR. No własnie kolega też ma z 4 otworami ale orginalną z ASO i nie wywala błędu. JA usunę błąd i po 2-3 odpaleniu auta błąd wraca. Z kolei dzwoniłem do gościa do usuwa EGR ze sterownika to mówi , że 1.9jtd 140 km zawsze po zaślepieniu będzie wywalac błąd niezależnie czy z otworami czy bez. Błędem ię nie przejmuje w końcu stilon zaczął jeździć jak należy:)
Dobrze wiedzieć ja zakładałem do 150KM Fabryczne.
Ale silniki 140 i 150 KM mają inne EGR niż silniki 115 i 120 KM. Inne też zaślepki.
Ale czy to ma jakieś znaczenie? Uszkodzone elektrycznie lub zapieczone zawory EGR zarówno w wersjach 115; 120; 140 oraz 150 KM dają podobne objawy. Kwestia indywidualnego przypadku jak i stanu EGR. Serwisowa zaślepka z otworami zamontowana w silnikach MJTD nie powinna dawać błędu. Jeśli tak się dzieje, tzn. że zawór nadaje się do regeneracji. Autodata przy okazji problemów z silnikiem JTD/MJTD w Stilo zaleca w pierwszej kolejności kontrolę zaworu EGR. Tutaj masz temat z identycznym silnikiem (140 KM). Po wyczyszczeniu zaworu i założeniu częściowej zaślepki z otworami auto śmiga jak nowe i błędów żadnych nie ma:
Fiat Stilo | Błąd P0404, a silnik śmiga | FIAT Forum (http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=51931&postdays=0&postorder=asc&start=15&sid=f93241ab85960749fcc1bf584b6f8c4c)
krzychu86
07-02-2016, 15:45
czyli jak zmienię zaślepkę którą posiadam (również z 4 otworami) na serwisową fiata koszt 29 zł to nie powinno być błedu?? kupiłem zwykłą z 4 otworami i wywala mi błąd. kupiłem 10 Zaślepka EGR FIAT 1,9 16v 2,4 20v OPEL 1.9 CDTI (4859938312) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/10-zaslepka-egr-fiat-1-9-16v-2-4-20v-opel-1-9-cdti-i4859938312.html) i bład wywala czy po kupieniu 8 Zaślepka EGR FIAT OPEL 1.9 16V 2.4 20V JTDM CDTI (4960048957) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/8-zaslepka-egr-fiat-opel-1-9-16v-2-4-20v-jtdm-cdti-i4960048957.html) bądź tej 100 Oryginalna Zaślepka EGR FIAT 1,9 2,4 OPEL CDTI (4854413020) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/100-oryginalna-zaslepka-egr-fiat-1-9-2-4-opel-cdti-i4854413020.html) problem błędu zniknie??
A czym się różni serwisowa od tej która zamontowana jest w twoim aucie?
krzychu86
07-02-2016, 17:01
właśnie nie wiem, ale piszesz , że założenie serwisowej nie wywala błędu.. u mnie po założeniu z 4 otworami błąd wywala... i własnie dziwi mnie,że ludzie piszą ze załozenie zaslepki z 4 otworami nie powoduje błędu... jak spowodowało;/
Może masz dalej walnięty EGR i dlatego wywala błąd . Samo założenie zaślepki przy walniętym zaworze nic nie da.
krzychu86
07-02-2016, 17:37
trochę inaczej podejrzewałem walnięty EGR. Błędu po podłączeniu do kompa nie było. Przy wyciąganiu zauwazyłem, ze zaslepka była (orginalna) ale spadła mi i nie odnalazłem jej. Pod autem nie było, a mój wzrok nie wychwycił jej gdzieś na silniku czy osprzęcie. wyczyściłem EGR zabrudzony mocno nie był, za to trzpień się nie ruszał długo walczył. aż w końcu ruszył i rozruszałem go. dodam ,że było silne zabrudzenie kolektora przy wejsciu EGR-a. Nie było mozna śruboketa wbic. Wyczyściłem trochę. Poskładałem wszytsko. Założyłem zakupioną blaszkę i auto odzyskało moc. Zaczeło normalnie jeździć i tak dalej. ale po 3-4 odpaleniu wyskoczył błąd EGR. Auto dalej bardzo dobrze jeździ. Czyli może te orginalne zaslepki są jakieś inne?? żebym odnalazł starą to pewnie bym starą założył i sprawdził.
kolego daj sobie spokój z zaślepką - masz uszkodzoną cewkę zaworu i wymiana samych blaszek zaślepiających czy to kupionych z serwisu czy z internetu nic ci nie da, zaślep to dziadostwo pełną zaślepką bez otworów i usuń to programowo z softu - poczujesz różnicę w dynamice auta zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów,
W dalszym ciągu nie wiadomo jaką zaślepkę posiadasz, więc nie zadawaj pytań czym się różnią. Ja mam wiedzieć jaką zaślepkę kupiłeś? Wklej chociaż jakiegoś linka czy coś :) Ja u siebie też nie zakładałem oryginalnej. U mnie zaślepka wygląda tak:
http://www.aditech.net.pl/zdjecia/511.jpg
Jest ona dużo grubsza i dużo tańsza niż oryginał. Niestety jest problem z jej montażem wg zaleceń serwisu czyli pomiędzy karbowane kolanko wychodzące z EGR a kolektor dolotowy. Montuje się taką zaślepkę na wejściu EGR, co przy okazji zmniejsza zakoksowanie zaworu. W linku, który zapodałem wcześniej, a dot. wersji 140 konnej zrobiono identycznie czyli prawdopodobnie użyto zaślepki identycznej jak u mnie, a nie prostokątnej jak zaleca serwis. Czy jest to prawidłowy sposób montażu, nie wiem. W tamtym przypadku się sprawdził. W moim jak już wcześniej wspomniałem, nie. Ale przypuszczam, że jest to wina samego zaworu EGR, który nadaje się do kompleksowej regeneracji, łącznie z czyszczeniem trzpienia.
MichalStilo
07-02-2016, 21:46
Prawidłowo powinno się zaslepke zakładać na wejściu do egr a nie na wyjściu.,w moim przypadku nic to nie dało prócz poszarpywania co jakiś czas podczas jazdy, zaslepic to całkowicie i wywalić z softu tylko jak pisałem wcześniej co z emisja spalin? Trochę dowodów rejestracyjnych już poleciała i nie chciał bym żeby i mnie to spotkało
w 140 i 150 KM występuje taka Zaślepka EGR Alfa,Fiat,Opel 1.9 2.4 JTD,JTDM,CDTI (5956708913) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/zaslepka-egr-alfa-fiat-opel-1-9-2-4-jtd-jtdm-cdti-i5956708913.html)
Tylko że takiej nie zastosujesz na wejściu w EGR, jedynie na wyjściu z EGR co będzie powodowało jego szybsze zanieczyszczenie. Konstruktorzy Fiata zdecydowali się na takie rozwiązanie prawdopodobnie z racji uproszczonego montażu.
MichalStilo
08-02-2016, 06:09
Dlatego taka zaślepka jest bez sensu, bo co z tego że kolektor czysciejszy jak egr szybciej złapie syf i po nim
u mnie po wywaleniu ogra przestał kopcić nawet po mocniejszym wciśnięciu "gazu",wcześniej było widać we wstecznym lusterku czarny dym z rury, po wywaleniu na pewno będzie spełniać normę euro3
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.