PDA

Zobacz pełną wersję : Egr



MichalStilo
21-12-2015, 17:33
Witam zastanawiam się czy kupić nowy czy wyciąć całkowicie? Czyszczenie nie pomaga

lorak06073
21-12-2015, 17:50
Jezeli masz multijeta to bedziesz musial wyłaczyc egr z ecu. Słyszałem o zaślepieniu zaślepką z trzema otworami ale to chyba nie załatwi calkowicie problemu. Kupno nowego EGRa to strata kasy bo kto wie czy za jakis czas znow nie bedzie sie zacinał?

MichalStilo
21-12-2015, 20:13
No tak nowy pieburga wytrzymał 50tys po mimo czyszczenia zabiło się po zaslepienie wypaliło błąd, więc założyłem zaslepke z otworami na razie jest ok ale nie wiadomo jak długo dlatego myślę o wycięcie tylko czy są jakieś negatywy takiego czynu

boch
21-12-2015, 20:28
Negatywy:

- wolniejsze (teoretycznie) nagrzewanie się silnika przez brak przepływu gorących spalin przez chłodniczkę spalin
- większe spalanie (teoretycznie)
- większe zanieczyszczenie środowiska

Pozytywy:

- czysty kolektor dolotowy wraz z przepustnicą i czujnikiem doładowania
- brak problemów z EGR w przyszłości

Zaślepienie fizyczne EGR w silnikach MJTD to konieczność modyfikacji wsadu sterownika. Koszt ok. 250 zł.

MichalStilo
21-12-2015, 20:46
A kolega miał z nim problem?jak tak to jak go rozwiązał

boch
21-12-2015, 20:59
W moim przypadku awaria EGR objawiała się delikatnym poszarpywaniem silnika w ciepłe dni. Byłem z tym u mechanika, gdzie oprócz czyszczenia dołożono zaślepkę z 3 otworami. Niestety, zamiast polepszyć pogorszyło się. Mechanik wyczyścił jedynie zawór od strony aluminiowego korpusu - czyli fuszerka. Profesjonalna regeneracja polega na wykonaniu otworu technologicznego w plastikowym korpusie elektrozaworu i wybiciu trzpienia, którego należy następnie oczyścić i wypolerować. Wtedy takie czyszczenie zaworu EGR ma sens. Zaślepiłem zatem EGR na próbę i jak ręką odjął. Auto przestało się cielić w przedziale 1700-2000 obrotów. Póki jest chłodno EGR działa prawidłowo. Na przyszły sezon wyczyszczę go sam, a jak to nie poskutkuje prawdopodobnie mu podziękuję...

MichalStilo
22-12-2015, 05:39
Czyli z tego wynika że najlepszym rozwiązaniem jest wycięcie i problemy ustana

boch
22-12-2015, 08:57
Fiat wiedział o problemach z EGR dlatego wprowadzono rozwiązanie serwisowe w postaci zaślepki z 3 (8V) lub 4 otworami (16V). W tych samych silnikach montowanych w Oplach (CDTI) wprowadzono modyfikację w oprogramowaniu sterownika - tak przynajmniej wynika z lektury postów zamieszczonych na forach powiązanych z Oplem. Ja nie będę nikomu sugerował co ma robić ze swoim autem.

lorak06073
23-12-2015, 19:09
Zaślepka z 3 otworami nie jest 100% rozwiązaniem ponieważ i tak czesc spalin bedzie przepuszczal zaciety egr (tu bardziej chodzi o oszukanie komputera). Mozesz zaslepic calkowicie i auto bedzie jezdzic normalnie ale engine fault bedzie wyskakiwal.

MichalStilo
23-12-2015, 20:48
No właśnie auto zdechlo egr nie tak dawno wymieniałem i nie widzi mi się znów 500zl wywalić i nie wiadomo na jak długo. Zaslepili go ale po 100km wypaliło błąd i auto zaczęło dziwnie chodzić. Poczytałem trochę i po pytałem i wtej cenie koledzy z Tych zmienia mi mapę na taką żeby nie było egra

krzychu86
23-12-2015, 20:56
u mnie w mieście powiedzieli mi, że aby wyłaczyć EGR ze sterownika czyli wgrać nową mapę trzeba koniecznie mieć EGR w 100% sprawny. Cena 350 zł u mnie.

MichalStilo
26-12-2015, 11:41
Bezsensu po co ruszać jak jest sprawny, a co ma regulacji do mapy że musi być sprawny

boch
26-12-2015, 12:19
Zawór ma być po prostu sprawny elektrycznie i tyle.

cenioormo
28-12-2015, 14:21
Prosta zasada:
-MJTD(16V) = Zaślepka z 3 dziurkami. Tutaj będzie potrzebna korekta 1 linijki w programie fiata(a kasują jak za zboże) jeśli chcesz wywalić z ecu.
-JTD(8V) = Zaślepka jaka bądź(byle bez dziur i byle nie dykta xD). Tutaj możesz robić co ci się podoba :)
-Kupić nowy EGR xD
O to, czy chcesz go czy nie, już zależy tylko od ciebie :)

boch
28-12-2015, 14:35
Niezupełnie. Do silników MJTD 16V stosuje się zaślepki z 4 otworami:

http://allepomocnik-hosting.gcsoft.pl/users/registered_s2/being/Z_U_EGR_08.jpg

Do silników MJTD 8V stosuje się zaślepki z 3 otworami:

http://mtuning.pl/images/mtuning/4000-5000/_%5B12568%5D_1200.jpg

Zaślepki te zastosowano w silnikach MJTD celem ograniczenia przepływu spalin co przekładało się na większą żywotność EGR a przy okazji nie skutkowało włączeniem się kontrolki błędu. Zaślepka z otworami miała sens jedynie w przypadku 100% sprawnych zaworów EGR. Najmniejsza niesprawność (nieszczelność, zabrudzenie) mogła powodować pogorszenie się dynamiki silnika.
Do starszych silników JTD, w których nie ma potrzeby modyfikacji wsadu sterownika - nie montujemy zaślepek z otworami. Oczywiście nikt nikomu montowania takiej zaślepki nie zabroni ;)

iron_stilon
30-12-2015, 14:10
Witam,
W moim Stilo 1,9 8v 115km w momencie, gdy EGR zaczynał szwankować pojawiała się dość duża turbodziura, do 1800-2000 obr/min samochód jechał jak stary wolnossący diesel, po przekroczeniu 2000 obrotów katapulta, przy czy do 2000 obrotów za mną czarno. Po zaślepieniu EGR jedzie z samego dołu, nie kopci - co do nagrzewania nie zauważyłem wyraźnej różnicy, ze spalaniem to samo. U mnie zaślepkę zamontowałem między metalową rurą a EGR - czas ok 15 minut, ważne, żeby silnik trochę ostygł - EGR jest dość gorący. Zaślepkę kupiłem na allegro za jakieś 15 zł. Co do wersji MJ to jak koledzy piszą wyżej albo zaślepka z dziurami + czyszczenie EGR albo zaślepka całkowita + wyprogramowanie z ECU.

qqryk
31-12-2015, 17:57
Potwierdzam;-)

MichalStilo
01-01-2016, 12:20
I tak zrobię, coraz bardziej denerwuje mnie to ustojstwo, cheba że sprzedam auto bo za bardzo mnie denerwuje. Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w Nowym roku

lorak06073
01-01-2016, 17:08
Dodatkowo egr jest takim ekodziadostwem, że strasznie syfi kolektor dolotowy. Zdarzają się przypadki że kolektor jest tak zalepiony sadzą że samochód ledwo jedzie. Często objaw mylony z awarią przepływki. Zaślepienie egr niesie za sobą same korzyści dla silnika.

MichalStilo
02-01-2016, 02:21
Dokładnie Kolego myślę że po usunięciu trochę się oczysci

MichalStilo
18-01-2016, 06:02
Pytanie jeszcze mam jak wygląda sprawa z zapachem spalin po usunięciu egr, jest ktoś kto ma usunietego egr całkowicie?

cenioormo
18-01-2016, 08:15
Po zaślepieniu egr zapach jest taki sam, zmian nie zauważyłem ja. Jeśli zaślepiłeś pełną blachą to profilaktycznie sprawdzaj co kilka miesięcy czy jej nie przepala :) Zastanawiam się czy można to ustrojstwo całkowicie wywalić z autka...

MichalStilo
18-01-2016, 15:47
Można ja sam jestem przed wycinka z kompa tylko czasu mi brakuje

cenioormo
19-01-2016, 08:10
no właśnie nie chodzi mi o komputerowe wywalenie bo tak to i ja zrobiłem :D chodzi mi o fizyczne wywalenie wszystkiego,
u mnie jest egr off i zamiast odmy jest oil catch, więc dolot będzie czystszy, ale u mnie już raz przepaliło zaślepkę i miałem problem na trasie. I znów denerwuje mnie krótkie falowanie obrotów na zimnym silniku ale jakoś nikt nie chciał zweryfikować moich logów. Objawia się tym że obroty stoją na około 1000obr i czasem wachnie się wskazówka raz a czasem trwa to i 30 sek i ustaje :( czasem mniej bardziej a czasem więcej. Po zejściu na nominalne obroty ~850 wszystko jest ok i silnik przyjemnie mruczy. Niech te mrozy się wreszcie skończą, bardziej wole +25C :D

MichalStilo
20-01-2016, 09:05
Coś tu masz nie chalo, jak wylaczyles tego egr? Ja będę robił nowa mapę a egr zostanie tak jak jest cały czas zamknięty

cenioormo
20-01-2016, 13:14
Pisząc egr off miałem na myśli wywalenie z softu przy wirusie :) gostek zrobił to za przysłowiowe piwko, ale fakt...1100zł skasował za strojenie :) ja myślę o całkowitym fizycznym wywaleniu egr-a bo po odpięciu wtyczki nic się nie dzieje czyli gostek zrobił to prawidłowo bo wyłączył DTC(czy jakoś tak). Zrobi się więcej miejsca :) Teraz kombinuję gdzie przenieść akumulator bo denerwuje mnie wymiana żarówek i słaby dostęp do wszystkiego :) w dodatku znów pękł wąż dolotowy przy kolektorze ssącym na łączeniu grubej parówy z cieńszą rurą...już mam dosyć spawania tego dziadostwa, chyba zrobię rzeźbę z nie rdzewnej przy okazji montowania większego icka :(
A tak z innej beczki....czy pompa raila może piszczeć czy to może alternator?? bo cholera od strony rozrządu coś czasem sobie popiskuje i silnik faluje na obrotach jak rano na mrozie odpalam(ale to od słabego aku bo po włączeniu wszystkiego objaw się nasila), a wszystko od strony rozrządu było wymienione poza altkiem i pompą raila która de facto nie jest droga...
Zaślepkę mi przepaliło bo była zbyt cienka, a drugą z kolegą założyliśmy nie tak jak trzeba i ją ucięło.

MichalStilo
20-01-2016, 18:56
U mnie po piskiwanie było na rorzadzie miał tylko 30 tys. Nie wiem fachowcy mówią że nic pożądanego nie będzie się działo po wgraniu nowego softa

boch
20-01-2016, 21:36
Nie wiem fachowcy mówią że nic pożądanego nie będzie się działo po wgraniu nowego softa
Jeszcze raz - nic pożądanego, czy nic niepożądanego? :)

cenioormo
20-01-2016, 22:11
Jeszcze raz - nic pożądanego, czy nic niepożądanego?
Ojj wiemy że chodziło o 2 :)
mi to raczej piska sobie od alternatora....rozrząd słyszałbym w innym miejscu...tutaj jest przy samej grodzi najlepiej słyszalny, jakby alternator(jak się sprzęgiełko na nim załącza to słychać toto ustrojstwo nawet w budzie). trudno poczekam aż się sytuacja rozwinie :D Najwyżej będę klepał zawory haha

Nie wiem fachowcy mówią że nic pożądanego nie będzie się działo po wgraniu nowego softa
jak koń spokojny to i stodoła otwarta....dobrze prawią, byle koxu nie dołożyli na dole za dużo.

MichalStilo
21-01-2016, 21:36
Trochę nie jasna ta twa odpowiedź kolego

jaro190
21-01-2016, 22:16
A tak z innej beczki....czy pompa raila może piszczeć czy to może alternator?? bo cholera od strony rozrządu coś czasem sobie popiskuje i silnik faluje na obrotach jak rano na mrozie odpalam(ale to od słabego aku bo po włączeniu wszystkiego objaw się nasila), a wszystko od strony rozrządu było wymienione poza altkiem i pompą raila która de facto nie jest droga...
Zaślepkę mi przepaliło bo była zbyt cienka, a drugą z kolegą założyliśmy nie tak jak trzeba i ją ucięło.[/QUOTE]


piszczy sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora - będzie jeszcze gorzej przerabiałem ten problem osobiście - wymienić na nowe

co do zaślepek egr to na allegro można kupić za psie pieniądze i na pewno się nie przepalą - sprawdzone, jeżeli chcesz go usunąć fizycznie to też możesz kupić zestaw kryz razem ze śrubami, jeżeli nie chcesz wydawać kasy to zaślepki muszą mieć co najmniej 2 mm grubości

MichalStilo
06-02-2016, 14:29
Zastanawiam się jak będzie wyglądała emisja spalin po usunięciu egr? Ostatnio napotkałem zielonych którzy sprawdzali emisję spalin

krzychu86
06-02-2016, 15:06
nas usunięciem również się zastanawiam bo po zaślepieniu bład wywala po odpaleniu auta, co prawda bład po 10-20 sekundach znika ale draźni mnie to. Widziałem kiedyś test w internecie gdzie porównywali bodajże fiata bravo z egr i dpf i zwykłego bez dpf i egr i o dziwo ten bez EGR i DPF miał mniejszą emisje spalin...

boch
06-02-2016, 15:17
W internecie bardzo łatwo manipulować informacją w celu uzyskania pewnych korzyści - w tym przypadku korzyści finansowych. Być może autorem tego porównania była firma specjalizująca się w usuwaniu EGR/DPF.

KOBRA
06-02-2016, 15:20
A jaką masz zaślepkę z otworami ? Zakładałem już kilka z otworami i w żadnym nie wywalało błędu.

boch
06-02-2016, 15:25
U mnie po założeniu zaślepki z dziurkami szarpanie zamieniło się w turbo dziurę. Także też się zastanawiam nad zaślepieniem, zwłaszcza że jeżdżę sporo po mieście i nierzadko stoję w korkach. W moim przypadku dochodzi koszt wyprogramowania EGR ze sterownika (Multijet), koszt ok. 250 zł.

KOBRA
06-02-2016, 17:20
Ale silniki 140 i 150 KM mają inne EGR niż silniki 115 i 120 KM. Inne też zaślepki.

krzychu86
06-02-2016, 17:58
mam z 4 otworami i wywaliło błąd EGR P0404ster.zaw.EGR. No własnie kolega też ma z 4 otworami ale orginalną z ASO i nie wywala błędu. JA usunę błąd i po 2-3 odpaleniu auta błąd wraca. Z kolei dzwoniłem do gościa do usuwa EGR ze sterownika to mówi , że 1.9jtd 140 km zawsze po zaślepieniu będzie wywalac błąd niezależnie czy z otworami czy bez. Błędem ię nie przejmuje w końcu stilon zaczął jeździć jak należy:)

KOBRA
06-02-2016, 20:16
Dobrze wiedzieć ja zakładałem do 150KM Fabryczne.

boch
07-02-2016, 11:14
Ale silniki 140 i 150 KM mają inne EGR niż silniki 115 i 120 KM. Inne też zaślepki.
Ale czy to ma jakieś znaczenie? Uszkodzone elektrycznie lub zapieczone zawory EGR zarówno w wersjach 115; 120; 140 oraz 150 KM dają podobne objawy. Kwestia indywidualnego przypadku jak i stanu EGR. Serwisowa zaślepka z otworami zamontowana w silnikach MJTD nie powinna dawać błędu. Jeśli tak się dzieje, tzn. że zawór nadaje się do regeneracji. Autodata przy okazji problemów z silnikiem JTD/MJTD w Stilo zaleca w pierwszej kolejności kontrolę zaworu EGR. Tutaj masz temat z identycznym silnikiem (140 KM). Po wyczyszczeniu zaworu i założeniu częściowej zaślepki z otworami auto śmiga jak nowe i błędów żadnych nie ma:

Fiat Stilo | Błąd P0404, a silnik śmiga | FIAT Forum (http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=51931&postdays=0&postorder=asc&start=15&sid=f93241ab85960749fcc1bf584b6f8c4c)

krzychu86
07-02-2016, 15:45
czyli jak zmienię zaślepkę którą posiadam (również z 4 otworami) na serwisową fiata koszt 29 zł to nie powinno być błedu?? kupiłem zwykłą z 4 otworami i wywala mi błąd. kupiłem 10 Zaślepka EGR FIAT 1,9 16v 2,4 20v OPEL 1.9 CDTI (4859938312) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/10-zaslepka-egr-fiat-1-9-16v-2-4-20v-opel-1-9-cdti-i4859938312.html) i bład wywala czy po kupieniu 8 Zaślepka EGR FIAT OPEL 1.9 16V 2.4 20V JTDM CDTI (4960048957) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/8-zaslepka-egr-fiat-opel-1-9-16v-2-4-20v-jtdm-cdti-i4960048957.html) bądź tej 100 Oryginalna Zaślepka EGR FIAT 1,9 2,4 OPEL CDTI (4854413020) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/100-oryginalna-zaslepka-egr-fiat-1-9-2-4-opel-cdti-i4854413020.html) problem błędu zniknie??

boch
07-02-2016, 16:28
A czym się różni serwisowa od tej która zamontowana jest w twoim aucie?

krzychu86
07-02-2016, 17:01
właśnie nie wiem, ale piszesz , że założenie serwisowej nie wywala błędu.. u mnie po założeniu z 4 otworami błąd wywala... i własnie dziwi mnie,że ludzie piszą ze załozenie zaslepki z 4 otworami nie powoduje błędu... jak spowodowało;/

KOBRA
07-02-2016, 17:19
Może masz dalej walnięty EGR i dlatego wywala błąd . Samo założenie zaślepki przy walniętym zaworze nic nie da.

krzychu86
07-02-2016, 17:37
trochę inaczej podejrzewałem walnięty EGR. Błędu po podłączeniu do kompa nie było. Przy wyciąganiu zauwazyłem, ze zaslepka była (orginalna) ale spadła mi i nie odnalazłem jej. Pod autem nie było, a mój wzrok nie wychwycił jej gdzieś na silniku czy osprzęcie. wyczyściłem EGR zabrudzony mocno nie był, za to trzpień się nie ruszał długo walczył. aż w końcu ruszył i rozruszałem go. dodam ,że było silne zabrudzenie kolektora przy wejsciu EGR-a. Nie było mozna śruboketa wbic. Wyczyściłem trochę. Poskładałem wszytsko. Założyłem zakupioną blaszkę i auto odzyskało moc. Zaczeło normalnie jeździć i tak dalej. ale po 3-4 odpaleniu wyskoczył błąd EGR. Auto dalej bardzo dobrze jeździ. Czyli może te orginalne zaslepki są jakieś inne?? żebym odnalazł starą to pewnie bym starą założył i sprawdził.

jaro190
07-02-2016, 20:08
kolego daj sobie spokój z zaślepką - masz uszkodzoną cewkę zaworu i wymiana samych blaszek zaślepiających czy to kupionych z serwisu czy z internetu nic ci nie da, zaślep to dziadostwo pełną zaślepką bez otworów i usuń to programowo z softu - poczujesz różnicę w dynamice auta zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów,

boch
07-02-2016, 20:39
W dalszym ciągu nie wiadomo jaką zaślepkę posiadasz, więc nie zadawaj pytań czym się różnią. Ja mam wiedzieć jaką zaślepkę kupiłeś? Wklej chociaż jakiegoś linka czy coś :) Ja u siebie też nie zakładałem oryginalnej. U mnie zaślepka wygląda tak:

http://www.aditech.net.pl/zdjecia/511.jpg

Jest ona dużo grubsza i dużo tańsza niż oryginał. Niestety jest problem z jej montażem wg zaleceń serwisu czyli pomiędzy karbowane kolanko wychodzące z EGR a kolektor dolotowy. Montuje się taką zaślepkę na wejściu EGR, co przy okazji zmniejsza zakoksowanie zaworu. W linku, który zapodałem wcześniej, a dot. wersji 140 konnej zrobiono identycznie czyli prawdopodobnie użyto zaślepki identycznej jak u mnie, a nie prostokątnej jak zaleca serwis. Czy jest to prawidłowy sposób montażu, nie wiem. W tamtym przypadku się sprawdził. W moim jak już wcześniej wspomniałem, nie. Ale przypuszczam, że jest to wina samego zaworu EGR, który nadaje się do kompleksowej regeneracji, łącznie z czyszczeniem trzpienia.

MichalStilo
07-02-2016, 21:46
Prawidłowo powinno się zaslepke zakładać na wejściu do egr a nie na wyjściu.,w moim przypadku nic to nie dało prócz poszarpywania co jakiś czas podczas jazdy, zaslepic to całkowicie i wywalić z softu tylko jak pisałem wcześniej co z emisja spalin? Trochę dowodów rejestracyjnych już poleciała i nie chciał bym żeby i mnie to spotkało

KOBRA
07-02-2016, 22:01
w 140 i 150 KM występuje taka Zaślepka EGR Alfa,Fiat,Opel 1.9 2.4 JTD,JTDM,CDTI (5956708913) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/zaslepka-egr-alfa-fiat-opel-1-9-2-4-jtd-jtdm-cdti-i5956708913.html)

boch
07-02-2016, 22:10
Tylko że takiej nie zastosujesz na wejściu w EGR, jedynie na wyjściu z EGR co będzie powodowało jego szybsze zanieczyszczenie. Konstruktorzy Fiata zdecydowali się na takie rozwiązanie prawdopodobnie z racji uproszczonego montażu.

MichalStilo
08-02-2016, 06:09
Dlatego taka zaślepka jest bez sensu, bo co z tego że kolektor czysciejszy jak egr szybciej złapie syf i po nim

jaro190
08-02-2016, 13:33
u mnie po wywaleniu ogra przestał kopcić nawet po mocniejszym wciśnięciu "gazu",wcześniej było widać we wstecznym lusterku czarny dym z rury, po wywaleniu na pewno będzie spełniać normę euro3