PDA

Zobacz pełną wersję : Bierze olej i płyn chłodniczy



niwekewin
21-12-2015, 12:01
Witam, od około 2miesiecy dzieje mi się coś dziwnego z moim bravolotem. Rocznik 95 przebieg lekko ponad 150kkm. Od kiedy zaczęło się zimno i wilgotno robić, rano gdy odpale samochód silnik tak jakby nie palił na jeden czy dwa gary, wszsytko sie trzesie, obroty przerywają, gdy nie dodam gazu to prawdopodobnie zgaśnie. Gdy dodam choć na chwilę trochę gazu to już jest OK. Kolejna sprawa to przez ok 5tyś KM zjadł mi 1/4miarki oleju, oraz co połtorej miesiaca musze dolewać płynu chłodniczego ponieważ z pozycji MAX robi się MIN. Miałem mały wyciek z odpowietrznika na chłodnicy ale go uszczelniłem taśmą do gwintów prostych. Na dniach jeszcze go odpowietrze. (tak pozatym gdzie sie znajduje drugi odpowietrznik? bo w komorze silnika zbytnio go nie widze). Silnik nie trzymie temperatury wogole, jak jade na miescie to jest leciutko ponad C a gdy np na parkingu jest korek to podchodzi w koncu pod 90'C i nawet by mogl wiecej. Czym to może być spowodowane? Problem z temperaturą obstawiam termostat, natomiast co z tym olejem i płynem chłodniczym i zimnym silnikiem?
Silnik to benzyna 16v 1.6.

Aaronier0O
21-12-2015, 12:09
Do pojemniczka z plynem chlodniczym wsyp proszek do uszczelniania, zobacz czy da to jakiś rezultat. Możliwe że gdzieś indziej Ci ucieka jeszcze płyn.
Gdzie trzymasz samochód, nie masz plam pod autem które mogłyby świadczyć o jakimś wycieku? Może być to uszczelka pod głowicą, zobacz czy po odkręceniu pojemnika z płynem chłodniczym nie masz takiej mazi która mogłaby świadczyc o zmieszaniu z płynem silnikowym
Co do tego odpalania itd. to myślę że może być to cewka.

niwekewin
21-12-2015, 12:31
Samochód trzymam przed blokiem pod gołym niebem. Właśnie nie mam żadnych plam, szukałem wielokrotnie ponieważ mam również problem z tylnym spryskiwaczem ktory nie leci i zapewne leci gdzieś pod auto. Właśnie nie mam żadnej mazi. Zobacze dziś ile bedzie tego płynu, dolawałem tydzień temu. A oleju tak nagle znikło, ponieważ jakoś 2 tyg temu było jeszcze tak na 3/4 bagnetu a teraz jest okolo 2/5. Jak można sprawdzić cewke? Słyszałem gdzieś ze po ciemku widać iskry albo coś.

ata
21-12-2015, 13:08
Do pojemniczka z plynem chlodniczym wsyp proszek do uszczelniania, zobacz czy da to jakiś rezultat.
Za takie coś powinni ręce obcinać.

Kilka razy rozbierałem silniki które ktoś potraktował "cudownym proszkiem do uszczelniania". Wiesz jak działają te preparaty? gdzie odkłada się najgrubsza warstwa osadu/plastiku/kamienia?
W swoim aucie rób co chcesz, ale nie polecaj tego innym.


Rocznik 95 przebieg lekko ponad 150kkmDwie rzeczy do zrobienia, z tym że raczej w warsztacie. Próba ciśnieniowa układu chłodzenia i sprawdzenie szczelności cylindrów. Pierwsze pokaże czy gdzieś jest nieszczelność w obiegu chłodziwa (chociaż nie zawsze udaje się zlokalizować wyciek), drugie sprawdzi czy nie ma uszkodzenia uszczelki pod głowicą oraz w jakim stanie są zawory i pierścienie. Ewentualnie można wykręcić świece i zajrzeć do cylindrów (kamerką), czasem w ten sposób udaje się zdiagnozować uszkodzenie (tłok na którym woda dostaje się do głowicy będzie "za czysty", tam gdzie dostaje się olej będzie odwrotnie).

asykom15
21-12-2015, 17:07
Zgadzam się z tym proszkiem wolałem kupić nową chłodnice niż sypać jakieś dziadostwa

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Drugi odpowietrznik jest za silnikiem na weżu od nagrzewnicy

niwekewin
22-12-2015, 13:57
dzis bede probował odpowietrzyc ukł. Szukałem wlasnie wszedzie tego odpowietrznika i za nic nie moge znalesc. Od silnika niedaleko zbiornika z plynem do sprysk. są dwa węże, ida wlasnie w kierunku nagrzewnicy ale nie widac tam nic. Jak narazie plynu chlodniczego nie ubywa, lecz przez zepsuty termostat mam wlozony karton przed chlodnice, a i tak nie dogrzewa mi sie. Jak jest wlaczone grzanie na 2 to i tak ciagle jest na C, chyba ze sie w korku stoi to wtedy w koncu jest na 90"C.

asykom15
23-12-2015, 19:34
zerkni za silnikiem idą takie wąskie węże ,na jednym z nich jest plastikowy korek

kamikk93
29-12-2015, 07:04
Z cewka podjedz do elektryka to Ci sprawdzi za 20-30 zl i masz pewnosc co i jak. A korek ze zbiorniczka zostaw niedokrecony to cisnienia nie bedzie zeby gdzies wyciskac ;) a skoro nie odpala przy wilgoci to moga byc kable WN. To tez niech sprawdzi elektryk za jednym zamachem ;) a odpowietrznik powinien byc na wężu miedzy blokiem silnika a filtrem kabinowym, i kolejny miedzy zbiorniczkiem wyrownawczym a blokiem silnika tez na wezu ;)

lukasss256
29-12-2015, 18:07
Co do kabli mozna prosto sprawdzić ... odpal auto po zmroku i zobacz czy iskry nie skaczą . sprawdź świece, zobacz czy te ceramiczne otoczki są całe, sprawdź elektrody świec