Zobacz pełną wersję : Klapka obiegu wewnętrznego
Aaronier0O
21-12-2015, 11:41
Witajcie,
Tak jak w tytule, chodzi o klapke, mam podejrzenie że mi się zacięła, po wciśnieciu przycisku obiegu wew. słyszę silniczek jednak strasznie parują mi szyby. Wyprzedzając od razu sugestie, szyby są czyste, nagrzewnica wymieniona 3 miesiące temu, filtr pyłkowy ma koło 6 miesiecy, pod dywanikami jest sucho. Jak się mogę dostać do tej klapki?
markshall
21-12-2015, 11:54
Wyjmij filtr kabinowy i zobaczysz w jakiej jest pozycji i czy się rusza.
Aaronier0O
21-12-2015, 19:13
Zrobiłem jak pisałeś, wyjąłem filtr pyłkowy i klapka była skierowana w moim kierunku, przekrecilem na zaplon, wlaczylem obieg wewnetrzny i klapka poszla ku górze i ujrzałem wtedy wentylator. Nie powinno być na odwót? czy tylko mi sie wydaje?
markshall
21-12-2015, 20:14
Na obiegu wewnętrznym dostęp powietrza z filtra jest zamknięty więc wentylatora nie powinieneś widzieć (klapka będzie bardziej poziomo).
Aaronier0O
21-12-2015, 22:46
Czyli mam na opak z tego co mowisz... bo jak WŁĄCZE obieg wewnetrzny to właśnie dopiero widze wentylator. A jak mam wylaczony to go nie widze i klapka jest zamknieta.
markshall
22-12-2015, 00:00
Widać ktoś coś grzebal tym. Klapka steruje zwykły silnik DC w obudowie z przekładnia, wystarczy zamienić polaryzacje i powinno być ok.
Aaronier0O
22-12-2015, 09:14
Dziekuje Ci za pomoc ;)
Wyciągał ktoś ten silniczek? Mam uszkodzony mechanizm (słychać jak silniczek się kręci, ale nie ma żadnego efektu) i za nic nie mogę się tam dostać. Trzeba demontować całą deskę?
markshall
22-12-2015, 21:19
Wyciągał ktoś ten silniczek? Mam uszkodzony mechanizm (słychać jak silniczek się kręci, ale nie ma żadnego efektu) i za nic nie mogę się tam dostać. Trzeba demontować całą deskę?
Wyciągałem go kilka razy. W porównaniu z bravo II pikuś ;)
Wykręcasz schowek, krótki śrubokręt krzyżakowy i nerwosol :) Jedną śrubkę trzeba było wykręcać samym bitem bo nić innego nie podejdzie.
Gdzieś w necie był manual, poszukaj.
Aaronier0O
22-12-2015, 21:57
Ja jeszcze jedno pytanie mam niestety :x
zauwazylem ze w momencie włączania obiegu wewnetrznego silniczek się załącza i wszystko fajnie i potem caly czas buczy (i w dodatku na wlaczonym ogrzewaniu bardzo ciezko sie oddycha), czy tak powinno być? Dopoki nie wylacze go i klapka nie wroci na miejsce to ciagle slychac to buczenie (i bardzo ciezko sie oddycha)..
Nie wiem bo jeszcze go nie wyciągałem, ale powinien być wyłączony przez krańcówkę lub elektronikę kiedy ta zauważy zatrzymanie silniczka(wzrost prądu). Jak się do niego dobiorę zobacze jak to działa. W tym czasie niech inni się wypowiedzą.
Aaronier0O
23-12-2015, 16:28
"Ja jeszcze jedno pytanie mam niestety
zauwazylem ze w momencie włączania obiegu wewnetrznego silniczek się załącza i wszystko fajnie i potem caly czas buczy (i w dodatku na wlaczonym ogrzewaniu bardzo ciezko sie oddycha), czy tak powinno być? Dopoki nie wylacze go i klapka nie wroci na miejsce to ciagle slychac to buczenie (i bardzo ciezko sie oddycha).. "
Jeszcze chciałem dodać że tak wygląda u mnie klapka w stanie "naturalnym":
22051
A tak wygląda bo włączeniu obiegu wewnetrznego w aucie:
22052
22053
Filtr pyłkowy sądzę jest w dobrym stanie:
22054
Przepraszam za słabą jakość zdjęć, robiłem to dość starym telefonem pod wieczór.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.