PDA

Zobacz pełną wersję : Klapka obiegu wewnętrznego



Aaronier0O
21-12-2015, 11:41
Witajcie,

Tak jak w tytule, chodzi o klapke, mam podejrzenie że mi się zacięła, po wciśnieciu przycisku obiegu wew. słyszę silniczek jednak strasznie parują mi szyby. Wyprzedzając od razu sugestie, szyby są czyste, nagrzewnica wymieniona 3 miesiące temu, filtr pyłkowy ma koło 6 miesiecy, pod dywanikami jest sucho. Jak się mogę dostać do tej klapki?

markshall
21-12-2015, 11:54
Wyjmij filtr kabinowy i zobaczysz w jakiej jest pozycji i czy się rusza.

Aaronier0O
21-12-2015, 19:13
Zrobiłem jak pisałeś, wyjąłem filtr pyłkowy i klapka była skierowana w moim kierunku, przekrecilem na zaplon, wlaczylem obieg wewnetrzny i klapka poszla ku górze i ujrzałem wtedy wentylator. Nie powinno być na odwót? czy tylko mi sie wydaje?

markshall
21-12-2015, 20:14
Na obiegu wewnętrznym dostęp powietrza z filtra jest zamknięty więc wentylatora nie powinieneś widzieć (klapka będzie bardziej poziomo).

Aaronier0O
21-12-2015, 22:46
Czyli mam na opak z tego co mowisz... bo jak WŁĄCZE obieg wewnetrzny to właśnie dopiero widze wentylator. A jak mam wylaczony to go nie widze i klapka jest zamknieta.

markshall
22-12-2015, 00:00
Widać ktoś coś grzebal tym. Klapka steruje zwykły silnik DC w obudowie z przekładnia, wystarczy zamienić polaryzacje i powinno być ok.

Aaronier0O
22-12-2015, 09:14
Dziekuje Ci za pomoc ;)

_adi
22-12-2015, 20:56
Wyciągał ktoś ten silniczek? Mam uszkodzony mechanizm (słychać jak silniczek się kręci, ale nie ma żadnego efektu) i za nic nie mogę się tam dostać. Trzeba demontować całą deskę?

markshall
22-12-2015, 21:19
Wyciągał ktoś ten silniczek? Mam uszkodzony mechanizm (słychać jak silniczek się kręci, ale nie ma żadnego efektu) i za nic nie mogę się tam dostać. Trzeba demontować całą deskę?
Wyciągałem go kilka razy. W porównaniu z bravo II pikuś ;)
Wykręcasz schowek, krótki śrubokręt krzyżakowy i nerwosol :) Jedną śrubkę trzeba było wykręcać samym bitem bo nić innego nie podejdzie.
Gdzieś w necie był manual, poszukaj.

Aaronier0O
22-12-2015, 21:57
Ja jeszcze jedno pytanie mam niestety :x
zauwazylem ze w momencie włączania obiegu wewnetrznego silniczek się załącza i wszystko fajnie i potem caly czas buczy (i w dodatku na wlaczonym ogrzewaniu bardzo ciezko sie oddycha), czy tak powinno być? Dopoki nie wylacze go i klapka nie wroci na miejsce to ciagle slychac to buczenie (i bardzo ciezko sie oddycha)..

_adi
22-12-2015, 23:05
Nie wiem bo jeszcze go nie wyciągałem, ale powinien być wyłączony przez krańcówkę lub elektronikę kiedy ta zauważy zatrzymanie silniczka(wzrost prądu). Jak się do niego dobiorę zobacze jak to działa. W tym czasie niech inni się wypowiedzą.

Aaronier0O
23-12-2015, 16:28
"Ja jeszcze jedno pytanie mam niestety
zauwazylem ze w momencie włączania obiegu wewnetrznego silniczek się załącza i wszystko fajnie i potem caly czas buczy (i w dodatku na wlaczonym ogrzewaniu bardzo ciezko sie oddycha), czy tak powinno być? Dopoki nie wylacze go i klapka nie wroci na miejsce to ciagle slychac to buczenie (i bardzo ciezko sie oddycha).. "

Jeszcze chciałem dodać że tak wygląda u mnie klapka w stanie "naturalnym":
22051

A tak wygląda bo włączeniu obiegu wewnetrznego w aucie:
22052
22053

Filtr pyłkowy sądzę jest w dobrym stanie:
22054

Przepraszam za słabą jakość zdjęć, robiłem to dość starym telefonem pod wieczór.