Zobacz pełną wersję : Zaparowane szyby - czy to norma w Bravo?
Witajcie,
mam problem z zaparowanymi szybami w wilgotne dni. Auto z automatyczną klimatyzacją. Bravo jest szczelne, suche w środku, filtr ma 6 miesięcy i wygląda na bardzo czysty. Z nawiewów dmucha według mnie porządnie. Układ jest sprawny, działa sprężarka, działa nagrzewnica, klapka obiegu zamkniętego działa bez problemu, odpływ z klimy drożny.
Wszystko co można zrobić to odparować przednią i boczne przednie szyby. Nawiew trzeba utrzymywać na szyby przez cały czas i to na dużych obrotach (trasa ok. 1 godziny), przejście na "full auto" powoduje po jakimś czasie parowanie szyb bocznych przednich.
Praktycznie niemożliwe jest odparowanie szyb tylnych bocznych. Pal licho lewą tylną , prawa tylna jednak czasem przydaje się w mieście.
W Cromie po odparowaniu szyb i przełączeniu na "full auto" przy tej samej pogodzie mam pełną widoczność dookoła i szyby nie parują ponownie.
Czy w Bravo to normalne zjawisko?
Nie jest to normalne. Mogą trochę parowac Ale po włączeniu klimy powinno ładnie osuszyć auto.
Tez tak myślę. W zeszłym roku żona nie narzekała na zaparowane szyby. Teraz za kazdym razem. Może jednak wymienię filtr kabinowy mimo to, ze wygląda OK.
rockman85
15-12-2015, 22:03
Mi też paruja ale tylko dwie tylne boczne szyby, oczywiście jak włączę klimę to para zchodzi, ale po wyłączeniu klimatyzacji powraca ze zdwojoną siłą. Jest na to jakis patent? Wilgoci w środku nie mam- kładłem gazety na podłogę i wyciągnąłem suche. Nagrzewnica nie puszcza, bo w środku nie śmierdzi i płyn chłodzący na stałym poziomie.
A patrzyliscie jak podszybie wyglada? Może macie tam mokre liście i dlatego taka wilgoć jest.
Po zaczerpnieciu info i stałego użytkownika Bravo okazuje się ze tylne szyby faktycznie lubią parowac ale bez tragedii.
Mi też paruja ale tylko dwie tylne boczne szyby, oczywiście jak włączę klimę to para zchodzi, ale po wyłączeniu klimatyzacji powraca ze zdwojoną siłą. Jest na to jakis patent? Wilgoci w środku nie mam- kładłem gazety na podłogę i wyciągnąłem suche. Nagrzewnica nie puszcza, bo w środku nie śmierdzi i płyn chłodzący na stałym poziomie.
Wilgoć możesz mieć w nawiewach i parowniku. Sprawdź odpływ z parownika. Zmień filtr kabinowy.
Jeśli chodzi o filtr kabinowy kolegi wyżej, to ja bym już zmienił. Mam to samo w stilo z ręczną klimą. Wychodzi na to, że te auta wymagają świeżego filtra. Inaczej wnętrze paruje. Ja zmieniam 2-3 razy w roku. Polecam zrezygnować z filtra węglowego. Mocno ogranicza siłę nawiewu.
rockman85
15-12-2015, 22:52
@up
Filtr kabinowy wymieniłem, bo też myślałem że to może być powodem... Niestety nie:-/
Jak sprawdzić wilgoć w nawiewach albo parowniku?
Sprawdź drożność odpływu z parownika.
Podszybie czyste jak w nówce.
Dzisiaj wyjmę filtr i zobaczę przez chwilkę jak będzie bez niego. Teraz nie ma kurzu, więc bez obaw. Jeśli poprawa będzie znaczna, spróbuję z innym nowym filtrem.
pzdr
Mialem Stilo i nie mialem problemu z filtrami weglowymi wymienianymi raz na rok. Wyjąłem teraz filtr i przejechałem się bez. Praktycznie nie roznicy. Po odparowaniu szyb i przelaczeniu na "full auto" tylne boczne zaczynaja parowac. Przednie boczne po kilku km.
Założyłem nowy filtr dla świętego spokoju. Przejechałem się "dookoła komina" i według mnie jest tak samo.
Jutro żona sprawdzi w trasie. Jeśli nie znajdę przyczyny, za chwilę usłyszę... "Kochanie, sprzedajmy to Bravo" ;-)
Według mnie układ jest źle zaprojektowany. W porównaniu z Cromą wypada blado.
Na pewno domyka Ci się klapka od obiegu wewnętrznego i nie obraca powietrza ze środka? Kiedyś się męczyłem kilka tygodni zanim to odkryłem.
Zbadane. Uwierzcie, że ze złamaną prawą ręką nie było łatwo dotrzeć do klapki na podszybiu.
To jednak ona! Stała w pozycji zamkniętej. Słychać silniczek gdy zmieniam obieg, ale klapka ani drgnie. Nie stawia oporu podczas ruszania nią, więc podejrzewam, ze nie jest połączona z aktywatorem w tej chwili.
Zablokowałem ją gąbką z jednej strony i teraz jest ciągle otwarta. Szyby przestały parować - jutro żona przetestuje w trasie.
Kiedy zrobi się ciepło i będę miał sprawną rękę, sprawdzę czy aktywator steruje klapką, czy mechanizm się wyrobił (odczepił?). Widziałem gdzieś na jakimś forum manual + info, że można wymienić sam aktywator bez rozbierania deski.
Dzięki wszystkim za wskazówki!
Pozdrawiam,
Piotr
To jednak ona! Stała w pozycji zamkniętej. Słychać silniczek gdy zmieniam obieg, ale klapka ani drgnie. Nie stawia oporu podczas ruszania nią, więc podejrzewam, ze nie jest połączona z aktywatorem w tej chwili.
Piotr, a podpowiesz gdzie ona jest, jak się do niej dostać, żeby ją przynajmniej tymczasowo zablokować? Bo mam ten sam problem...
Jasne. Podnosisz maskę i masz plastik na podszybiu. Trzyma sie na 4 plastikowych kolkach i 2 srubkach. Po wypieciu kolkow i odkreceniu srub podwazysz go bez problemu w srodkowej części, na tyle by zobaczyć i wlozyc tam reke. Zaswiec tam latarką - tam jest klapka.
Pzdr
Czy po tej operacji szyby nadal parują?
Nie. Zero pary na szybach. Po odparowaniu wlacza się "full auto" i nic wiecej nie trzeba robić. Dokladnie tak jak w Cromie.
markshall
20-12-2015, 18:20
Sprawdziłem jak to wygląda u mnie i klapka tez się zacięta w pozycji zamkniętej
22046
Próbowałem wyciągnąć aktywator zgodnie z
http://www.fiatbravoklub.pl/viewtopic.php?f=71&t=7901
i powiem tak - prze**bane ;/
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
I teraz pytanie do mrozek: ta klapka w pozycji otwartej idzie w górę czy w dół względem tego co jest na moim zdjęciu? Patrząc po śladzie chyba w górę?
Hmm... nie.pamiętam. Na środku masz oś klapki. Naciśnij z jednej strony osi. Wydaje mi się, że tak jak na nią patrzysz to lewa strona w górę, a prawa w dół.
markshall
20-12-2015, 18:34
Wydaje mi się, że tak jak na nią patrzysz to lewa strona w górę, a prawa w dół.
A bo to całość to jest klapka? Myślałem, że tylko ta część po prawo od osi się rusza...
Nie próbowałem jej naciskać bo dojście jest kiepskie i nie miałem nic na tyle długiego pod ręką ;/
Wykorzystaj uszczelkę podszybia (guma).
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Wykorzystaj uszczelkę podszybia (guma).
Obieg permanentnie otwarty ;D
Do czasu zabrania się ciepłą wiosną za sterowanie, zablokowałem klapkę kawałkiem jakieś twardej pianki - uwaga - żeby nie wpadło do środka po zamontowaniu.
Klapka otwarta jest pionowo, na zdjęciu Markshalla jest zamknięta. Wystarczy z lewej strony nacisnąć paluchem w dół, prawa idzie wtedy do góry.
Szyby przestały parować zupełnie, czuć natomiast wszystkie zapachy świata.
Witam. Odświeżę trochę temat, miałem podobny problem jak kolega z parującymi szybami w moim Bravo II, wyczytałem o tej klapce, że często lubi się zacinać. Dziś zdemontowałem podszybie i okazało się, że klapka była otwarta ale w ogóle nie reagowała gdy zmieniałem obieg powietrza wew/zew, nie słyszałem też pracy silniczka, zauważyłem jednak że klapka ta porusza się zupełnie swobodnie bez żadnych oporów i podejrzewam, że sam pęd powietrza w kanale może ją zamknąć a innym razem znowu otworzyć. Narazie podparłem ją tak żeby była ciągle w pozycji otwartej, podejrzewam, że ta sama sytuacja z aktywatorem jw. u kolegi, może ma ktoś linka jak się zabrać do wymiany tego?? Mrozek a może Ty odnalazłeś to forum z manualem?? Pozdrawiam
maks.125
17-01-2018, 23:00
Witam. Trzeba kolego zdjąć deskę rozdzielczą. Trochę jest z tym zabawy ale do ogarnięcia. Ja robiłem to na podstawie tego: www.pdf-archive.com/2016/03/15/demonta-deski-rozdzielczej-
Podziękowania za pomoc. Walczyłem z wilgocią w Bravo od roku. Dopiero dzisiaj doczytałem o co biega bo w ASO oczywiście nie wiedzieli jak pomóc. Klapka już zablokowana i zobaczymy jak to się powiedzie bo zaraz zima i klima się wyłączy ;)
piotrofoto
04-05-2019, 09:26
Panowie jak ruszyć ta klapkę na podszybiu? Klima manualna, aktywator raz działa raz nie ale steruje tylko ta klapka pod deską aktualnie zostawiłem go w pozycji otwartej ale ten klapki nie mogę przestawić na otwartą pozycję. Jak to ruszyć a nie chce nic urwaćhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20190504/9fd70d62afbf79852c234c8f146cc0ec.jpg
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
HansKloss
07-11-2020, 02:04
Cześć, lewa cześć idzie w dół, a prawa w górę.
Przedwczoraj zebrało mi się sporo wody od wewnątrz ma przedniej szybie. Dzięki forum wiedziałem za co się zabrać. Wczoraj walczyłem z wilgocią w moim Bravo. Wymieniłem filtr kabinowy, wstawiłem pochłaniacz wilgoci (dedykowany dla pomieszczeń do 15m2), wyjąłem wszystkie dywaniki, pochyliłem tylne fotele i wstawiłem do bagażnika farelkę na 5 godzin. Zablokowałem klapkę w pozycji otwartej. Do zablokowania użyłem bagiety że zwiniętej foli babelkowej, owiniętej taśmą klejąca.
Efekt?
Dzisiaj podczas przejazdu 40 km (bez klimy) początkowo para zabierała się na szybach ale pod koniec nawet tylna była sucha 🥰💪
Dziękuję wszystkim na posty w tym wątku. Mam nadzieję, że dzięki wam uniknę tej zimy skrobania szyb od wewnątrz 🙂
karwoj25
12-11-2020, 18:14
Cześć,
jestem po wymianie tego nieszczęsnego siłownika, zwanego - nie wiedzieć czemu - aktywatorem :) klapa zablokowała się w pozycji zamkniętej, w aucie po kilku minutach lało się z szyb strumieniem. Klima manualna, więc tylko jedna sztuka od obiegu wewnętrznego (46723415 - 46723705). Szczęśliwie kupiony w autosklep24.pl za całe 90zł ;)
Z rzeczy gorszych. Dostęp faktycznie kiepski, żeby nie powiedzieć inaczej. Osoby niskie, z chudymi rękami będą miały nieco lepiej. Do demontażu i montażu potrzeba klucza 5,5mm, raczej płaskiego lub płasko oczkowego. Długość klucza nie większa niż 5cm, bo ciężko odkręcić górną śrubę od strony kierowcy. Można spróbować kluczem nasadowym modelarskim, ale razem z przegubem może mieć max 2,5cm długości - jeśli ktoś ma taki wynalazek to przyspiesza pracę. Nowe serwo zamontowałem na 2 śrubach, zabrakło mi cierpliwości na próby przykręcenia trzeciej (od pasażera).
Cała sztuka polega na trafieniu dźwignią serwa w cięgno - po kilku upadkach siłownika robiłem to ślepo ;)
A gdybym miał robić do drugi raz, ściągałbym deskę. Nie jest prościej, roboty więcej, ale przynajmniej widać co się robi i można robić w dwie osoby.
Zanim zaczniecie grzebać, polecam sprawdzić czy elektrycznie jest OK. Ale uwaga: we wtyczce od aktywatora cały czas jest napięcie, przycisk zmienia tylko polaryzację, więc jeśli ktoś ma nawyk sprawdzania napięcia żarówką ("bo tak lepiej") to nie będzie widział zmiany po wciśnięciu przycisku obiegu zamkniętego.
Po całej operacji szyby suche nawet w deszczowej i mglistej pogodzie.
39176
markshall
17-11-2020, 23:39
https://www.youtube.com/watch?v=_ACZ4gmlkpQ :smile:
Dominoqwert
19-12-2023, 21:27
Witam Panów mam problemy z parkowaniem szybko. Sprawdziłem czy klapka na podszybiu jest otwarta i oczywiście jest cały czas otwarta . Wymieniałem filtry kabinowe i nic to nie pomogło tak jak te pochłaniacze wilgoci cały czas jest tak samo a najgorzej jest jak deszcz pada w ten czas najlepiej zostawić go na parkingu i jechać autobusem do domu
U mnie wyleciala dzwigienka od lopatki wewnetrznego obiegu i mialem to samo, udalo mi sie sięgnac od dolu przy potencjonometrze, jest tez jedna na podszybiu
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.