Zobacz pełną wersję : Tylnia szyba - odmrażanie
Witam,
Mam do państwa takie pytanko odnośnie tylnej szyby w Cromce. Chodzi o te że odmrażanie szyby tylnej w porównaniu do przedniej trwa ponad dwa razy dłużej. I tutaj pytanie czym to jest spowodowane ? Szyba oczywiście odmraża ale trwa to naprawdę dosyć długo (jakieś 15,20 minut jazdy) Macie jakieś pomysły ??
maciekpt
07-12-2015, 13:23
Ale że jak? Po włączeniu odmrażania guziczkiem? Może to nie działa u Ciebie?
No i z tego co wiem to w Cromach nie było elektrycznego odmrażania szyby przedniej więc nie ma tu czego porównywać.
mirek8423
07-12-2015, 13:27
No u mnie nie trwa to aż tak długo ale zgadzam się, że w Cromie jakoś to długo trwa i chyba najdłużej ze wszystkich samochodów jakie miałem. U mnie po 10 km jazdy jeszcze cała nie jest odmrożona a czym to jest spowodowane? Nie wiem.
Ale że jak? Po włączeniu odmrażania guziczkiem? Może to nie działa u Ciebie?
No i z tego co wiem to w Cromach nie było elektrycznego odmrażania szyby przedniej więc nie ma tu czego porównywać.
Nie no wszystko działa ok, guziczek się świeci od omrażania ale dosyć to długo trwa ... :|
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
mnie po 10 km jazdy jeszcze cała nie jest odmrożona a czym to jest spowodowane? Nie wiem. czyli jednak nie tylko u Mnie występuje ten problem , bo Ja mam podobnie ;)
Mam podobnie :( widać że ten typ tak ma.
mirek8423
07-12-2015, 13:53
Może Cromcia bierze sobie prąd do wszystkiego a szyba z tyłu jest na końcu kolejki;-). A może zależy to od stanu aku?
Może Cromcia bierze sobie prąd do wszystkiego a szyba z tyłu jest na końcu kolejki;-). A może zależy to od stanu aku?
Aku mam wymienione rok temu zimą także na pewno to nie to .... ciężko stwierdzić :(
Ja nie zwróciłem uwagi choć jeżdżę ok 1,5 roku Cromą. Choć jak porównam z Octavią I to (pomimo większej szyby) Oct szybciej topi lód. Stan aku raczej nie ma znaczenia bo przy pracy silnika prąd w instalacji pochodzi głównie z alternatora.
Może konstruktorzy projektowali Cromę pod klimat włoski.
Albo oglądali film Apollo 13 i spodobała im się "walka o ampery"
A może ten niewidzialny podgrzewacz elektryczny (co podobno jest ale nikt nie wie gdzie dokładnie) pożera (lub miał pożerać) dużo prądu i zastosowali słabsze ogrz. szyby.
W sumie można zrobić prosty eksperyment. Podłączyć miernik i sprawdzić ile jest amperów w zasilaniu ogrzewanej szyby.
Abarth90
14-12-2015, 15:47
W ostateczności można by pomyśleć o wymianie szyby, może nowe nitki poprawią trochę tempo nagrzewania. Sprawdź tutaj ile orientacyjnie musiałbyś wyłożyć pieniędzy: szyby samochodowe (http://szyby24.pl). Ja w swoim Abarthcie byłem zmuszony wymienić przednią szybę, stara dostała kamieniem. Ceny mają w porządku, dowóz w ciągu kilku dni. Ogrzewacze tylnej szybki nigdy nie były w Cromie najlepsze. Może niestandardowy zamiennik lepiej zda egzamin.
Ja u siebie nie zauważyłem problemu z rozmrozeniem tylnej szyby. Grzeje równo z lusterkami i zaraz po włączeniu widać efekty grzania.
Może to wina uszkodzonych gdzieś drucikow w szybie.
mirek8423
14-12-2015, 17:15
Ale pezet3 ona grzeje i to na całej powierzchni szyby ale jakoś tak bardzo długo to trwa. Mnie nie przeszkadza ale że tak powiem trochę drażni. Hmm ale to zabrzmiało nie przeszkadza ale drażni:lol:
Jako świeżo upieczony Cromowiec dorzucę trzy grosze do tematu. Faktycznie odmrażanie tylnej szyby trwa trochę dłużej w porównaniu do innych marek. U mnie dodatkowo w trzech miejscach jest uszkodzona wiązka. Pozdrawiam przy -10 na termometrze.
Croma 08
14-12-2015, 23:30
Dzisiaj pierwszy raz tej jesieni musiałem włączyć ogrzewanie tylnej szyby, bo była cała bialutka. Z zegarkiem w ręku trwało to 1min 40 s. i czysta.
Sprawdź połączenia między wiązką a szybą. Być może są zaśniedziałe, jest większy opór i spada moc.
robert79
15-12-2015, 18:48
Potwierdzam obserwacje kolegi Croma 08. Zanim oskrobałem dwie boczne szybki z tyłu było już czysto.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.