Zobacz pełną wersję : Kilka problemów bravo
diego1121
05-12-2015, 19:41
Witam, kupiłem wczoraj Fiata bravo 97r 1.6.
1. Jest radio fabryczne, czy jak je wyciągnę można tam wsadzić normalne radio typu Pioneer? Czy trzeba kupić kieszeń specjalną?
2. Problem z nawiewem, nie mogę ustawić go tak by wiał na raz na szybę przednią i na boczne, bo albo wieje szyba przednia + nogi, albo szyby boczne + nogi, w czym problem?
3. Do wymiany mam wahacze przód + drążek jeden. Do allegro jest cały zestaw za ok. 250zl dwa wahacze, dwa drążki i dwa łączniki stabilizatorów. I pytanie czy długo zajmuje wymiana? We dwie osoby?
4. Ręczny lichy, podciągnąłem w środku i coś tam łapie, lecz nie do końca więc pewnie do wymiany cylinderki + szczęki?
5. Hamulce są ok ogólnie tylko jakoś taki pedał jest miękki co jakiś czas, czy trzeba odpowietrzyć układ hamulcowy? Jeżeli tak to jaki płyn hamulcowy kupić?
Chyba to wszytko. Dzięki za pomoc i pozdrawiam
markshall
05-12-2015, 20:28
1. Możesz wsadzić zwykłe radio 1din, jednak polecam kupić ramkę aby jakoś to wyglądało.
2. A powinna działać taka opcja? Niech się wypowiedzą inni właściciele BBM bo ja już nie pamiętam ;/
3. Doświadczony mechanik zrobi to w 2h, samemu może zająć na dużo więcej. No chyba, że każdy zajmie się jedną stroną to powinno pójść szybciej. Nie zapomnij ustawić zbieżności.
4. Rozebrać bębny i zobaczyć co tam "słychać",
5. Wymienić płyn, DOT4
diego1121
05-12-2015, 21:10
Ok, dzięki bardzo. Pytanko jeszcze o radio, czy pod radiem jest taka ramka?
http://www.bartex-caraudio.com.pl/images/RamkiRedukcje/FiatBRAVO-55033_rad3.jpg
Drugie pytanie, chodzi o centralny zamek, mam z pilota ale pilot licho działa i chce wymienić centralke by mieć nowe piloty. Jaka centralka by się dobrze nadawała? Najlepiej linki z allegro poproszę. Mam też domykanie szyb.
5. Hamulce są ok ogólnie tylko jakoś taki pedał jest miękki co jakiś czas, czy trzeba odpowietrzyć układ hamulcowy? Jeżeli tak to jaki płyn hamulcowy kupić?
Sprawdzić reduktor siły hamowania (tył, mogą być dwa - po jednym na stronę). Sprawdzić wężyki - jeśli fabryczne albo popękane z zewnątrz wymienić na nowe. Sprawdzić przewody hamulcowe, szczególnie z tyłu (widziałem auta z tego rocznika w których instalacja hamulcowa dosłownie rozpadała się w rękach).
diego1121
05-12-2015, 23:16
Ata a jak sprawdzić ten reduktor? I w razie czego po ile takie coś chodzi?
I jeszcze jedno pytanko, mam elektryczne szyby i jedna szyba wolno chodzi jak by smarowania nie miała, więc trzeba rozebrać i nasmarować?
Ata a jak sprawdzić ten reduktor? I w razie czego po ile takie coś chodzi?
Tłoczek ma się ruszać, i nie ma mieć wycieku płynu. Kosztuje jakieś grosze, 20-30 PLN (podwójny).
I jeszcze jedno pytanko, mam elektryczne szyby i jedna szyba wolno chodzi jak by smarowania nie miała, więc trzeba rozebrać i nasmarować?
Sprawdzić czy nic nie zardzewiało, bez rozbierania. Po zdjęciu tapicerki z drzwi dostęp jest, słaby ale jest. Można nasmarować, ale bez przesady, tylko tam gdzie smar był nałożony fabrycznie (smarowanie prowadnic i uszczelek nie pomoże). Sprawdzić czy silnik obraca się normalnie i czy dostaje pełne napięcie.
Problem z niewłaściwą pracą elektrycznie podnoszonych szyb najczęściej jest spowodowany przez skorodowane styki (niekoniecznie przy silniku). Zdarza się że mechanizm źle działa, ale wtedy już na oko widać co jest uszkodzone (albo kupę rdzy wszędzie).
diego1121
06-12-2015, 00:16
Ok, dzięki. Te reduktory są z jednej i drugiej strony z tyłu tak? I to może być spowodowane tym, że pedał jest miękki? Tzn pierw odpowietrze układ a następnie zobaczę te reduktory.
I jeszcze pytanko o radio wyżej, jak to jest? Jest ta kieszeń czy trzeba kupić?
Przepraszam, że tyle pytam ale chce bym pewien co i jak.
Pozdrawiam
diego1121
06-12-2015, 10:45
A i jeszcze dwa problemy. Temperatura rośnie do dwóch kresek i dalej już nie idzie, ale grzeje normalnie. Drugi to świeci kontrolka od poduszki.
Te reduktory są z jednej i drugiej strony z tyłu tak? I to może być spowodowane tym, że pedał jest miękki?
Użyj e-PER wpisując VIN, są dwie wersje tego układu. Na rysunkach będzie pokazane co i gdzie. Zapieczony regulator nie powoduje "miękkiego pedału", ale należy go sprawdzać przy każdej naprawie układu hamulcowego - zmienia działanie hamulców tylnych, efekty uszkodzenia mogą być dość niebezpieczne.
I jeszcze pytanko o radio wyżej, jak to jest? Jest ta kieszeń czy trzeba kupić?
Fabryczne radio nie ma normalnej kieszeni, to jest raczej ramka mocująca. Nie nadaje się do żadnego innego radia (chyba?). Złącz są typowe, tak że pełnej kieszeni (ze złączami/przejściówkami) nie trzeba kupować, chociaż może być tak że nowe radio będzie miał wejścia "uniwersalne" albo US (ale wtedy w kartoniku powinny być kable umożliwiające montaż w aucie UE).
Temperatura rośnie do dwóch kresek i dalej już nie idzie, ale grzeje normalnie.
Uszkodzony wskaźnik temperatury na desce, ten typ tak ma.
Drugi to świeci kontrolka od poduszki.
Uszkodzone albo odłączone poduszki. Trzeba podpiąć kompa pod złącze kontrolera AIBAG i sprawdzić błąd. Kontrolka może się też włączyć jeśli tablica wskaźników była odpięta przy podłączonym zasilaniu.
markshall
06-12-2015, 11:29
Ok, dzięki bardzo. Pytanko jeszcze o radio, czy pod radiem jest taka ramka?
To co widać na zdjęciu to już chyba zamontowana ramka, o taka:
Ramka radiowa do radia Fiat Brava Bravo Marea (5796017657) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/ramka-radiowa-do-radia-fiat-brava-bravo-marea-i5796017657.html)
diego1121
06-12-2015, 11:48
Ok, dzięki. Macie dobre piwo u mnie. W razie pytań będę jeszcze pisać. W sumie jeszcze jest jedna pierdółka. By otworzyć drzwi trzeba mocno pociągnąć klamki, te auto tak ma?
I chce też wymienić sterownik centralnego zamka bo ten co mam to dość licho juz pilot działa.
Ten będzie pasować? W sumie uniwersalny to powinien.
STEROWNIK CENTRALNEGO ZAMKA BLOW S40 26-107 GW 24 (5397534822) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5397534822)
diego1121
06-12-2015, 12:52
Pogłubilem się na tym eperu :D nie wiem jak to sprawdzić. VIN wpisałem, dalem układ hamulcowy i dalej już nic nie wiem
karwoj25
06-12-2015, 12:59
2. Problem z nawiewem, nie mogę ustawić go tak by wiał na raz na szybę przednią i na boczne, bo albo wieje szyba przednia + nogi, albo szyby boczne + nogi, w czym problem?
21910
Problem w tym, że fiaty mają taki, a nie inny podział nawiewu. Tak jak widzisz, nie można wybrać nawiewu czołowego + szyba. Inna sprawa, że nawiew na szyby boczne jest razem z szyba przednią - jest realizowany przez nawiewy przy lusterkach. Wszystko jest w instrukcji, łącznie ze schematem gdzie i kiedy ma dmuchać.
Wszystkie poruszone problemy są szczegółowo opisane na forum.
diego1121
06-12-2015, 14:51
Ok, dzięki. Czyli nie można ustawić nawiewu na boczne i czołową?
karwoj25
06-12-2015, 16:03
Można. Ustawienie na symbol szyby skutkuje nadmuchem z podszybia, nawiewu środkowego nad radiem oraz małych nawiewów przy lusterkach bocznych.
diego1121
06-12-2015, 18:12
Jak ustawie na szybę to wieje tylko na szybę. Z przekręce na koniec lewej to wieje boczne, jedno do góry boczne i środek później Yy chyba same nogi później szyba i nogi no i jak pisałem na końcu z prawej sama szyba. Ktoś mieszał w tych nawiewach?
diego1121
06-12-2015, 19:17
Pytanie co do opon. Jutro bede zmieniać i wejdą 185/60/14?
diego1121
07-12-2015, 00:58
A jeszcze pytanie o płyn hamulcowy, pisaliscie, że dot 4, tylko, że w bagażniku znalazłem butelkę dot 3 i nie wiem jaki kupić. Czy dot 4 czy dot 3. Co myślicie?
Ma być DOT4. Nie wierzysz to poczytaj w manualu lub zapytaj wujka google.
No i skoro ktoś zalał DOT3 musisz to wymienić:
http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/ukl-hamulcowy-wymiana-plynu-hamulcowego-11222/
diego1121
07-12-2015, 13:58
Ok, dzięki .
diego1121
08-12-2015, 15:08
Przestał działać mi obrotomierz. Co mogło się stać? Skąd bierze sygnał?
diego1121
09-12-2015, 11:14
Doradzi ktoś coś z tym obrotomierzem? Skąd bierze sygnał i który kabel?
Z kompa. Warto spojrzeć na schemat elektryczny :)
diego1121
09-12-2015, 14:56
Zapodasz schemat?
diego1121
09-12-2015, 16:47
Narazie obrotek zaczął działać XD. Teraz tak, klakson raz działa raz nie działa. Co może być nie tak? Styki przy klaksonie obejrzeć? Gdzie mniej więcej pod maską jest klakson?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
No i jeszcze pytanie o te nawiewy. Da rade ściągnąć kratkę z bocznych nawiewow i zrobić tak by wiały cały czas? Bo tak jak pisałem, mogę tylko ustawić szybę czołową i nogi albo szybę boczną i nogi a szyby czołowej i bocznych nie mogę.
lukasss256
10-12-2015, 22:14
Jedna ważna rzecz, otóż nasze fiaciki mają nagminny problem z instalacją elektryczna i na potege gubia mase i pod tym kątem szukałbym problemu.
diego1121
10-12-2015, 22:32
To jeszcze pytanie o tylni spryskiwacz. Dość słabo albo nie słabo tylko nisko psika. Jak ustawić by wyżej psikał?
Potrzebujesz cienkiego srubokręta - przy dyszach kolo wycieraczki tylnej masz pokretełko i nim regulujesz. Wystarczy spojrzec i skojarzyc jak to działa.
Jak zaczyna dzialac po jakims czasie masz do wymiany zaworek zwrotny - koszt ok 10zł.
diego1121
10-12-2015, 23:37
Ok, dzięki. Teraz ostatnie pytanie. Można założyć stożek jeżeli mam gaz sekwencje? Czy będą jakieś problemy? Silnik 1.6
lukasss256
10-12-2015, 23:55
Nie powinno być problemów ale stożek da ci raczej +10 do zajebistości bo do mocy już raczej nie :D Fakt faktem auto nabierze fajnego pomruku ale jak ładować stożka to zrobić to raz a porządnie a na myśli mam ,,zimny dolot" wtedy taka operacja może i coś tam da.
diego1121
11-12-2015, 07:56
Pytam bo mam stożek i się marnuje leżąc :D. Dzięki za info
Inne pytanie. Pod autem da się podciągnąć ręczny? Czy tylko w środku auta?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A i jaki olej do tego silnika i ile wchodzi?
lukasss256
11-12-2015, 10:26
Jeśli masz do wymiany linki to trze włazic po auto, olej to już kwestia indywidualna jeśli nie wiesz jaki masz olej czeka cie wymiana + filtry.
Co do oleju 3.5l + 200ml w filtr najlepiej 10w40
Linkę regulujesz w srodku kabiny przy dzwigni. Ale skoro ci nie działa obstawiał bym zapieczone samoregulatory w bębnach. Czasami się zapiekają i ręczny bierze za wysoko, a po jakimś czasie w ogole nie działa. Podciąganie linki nic nie pomoże, a jedynie może zaszkodzić.
diego1121
11-12-2015, 12:03
Ok, dzięki. Jutro na kanał wyjadę i zobaczę jak to wygląda. I bębny ściągnę i zobaczę co słychać. A te reduktory siły hamowania gdzie są,? Bo bym sprawdził Odrazu na kanale jak to wygląda i wgl.
diego1121
11-12-2015, 14:07
A jeszcze pytanie o olej. Może jednak zalać 15w40? Czy lepiej będzie 10w40? Przebieg mam ponad 190tys.
diego1121
11-12-2015, 17:58
A i jakiej firmy olej? :)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
No i jeszcze jedno, gdzie się znajduje hak to wkrecenia do zderzaka?? Dzięki z góry za odpowiedzi na zadane pytania.
Pozdrawiam
markshall
11-12-2015, 18:34
A jeszcze pytanie o olej. Może jednak zalać 15w40? Czy lepiej będzie 10w40? Przebieg mam ponad 190tys.
Taki jak zaleca instrukcja(10W40), przebieg nie ma tu nic do rzeczy.
No i jeszcze jedno, gdzie się znajduje hak to wkrecenia do zderzaka??
Powinien być w zestawie narzędzi w kole zapasowym.
diego1121
11-12-2015, 21:05
W kole to ja mam butle gazu :P.
Dobra, te reduktory siły hamowania są na tylnej belce czy gdzie?
I jakiej firmy olej polecacie?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A i jeszcze coś. Przy odpalenia nie raz zazgrzyta coś i musze jeszcze raz stacyjke przekręcić, albo za trzecim razem odpali. Coś alternator kończy się?
lukasss256
11-12-2015, 21:28
Raczej rozrusznik... Co do oleju wiadomo że im droższy tym lepszy ale bez przesady... reduktor siły hamowania powinien być na belce taka mała kostka z przewodami hamulcowymi, ponoć przewodów ni cholery nie da sie odkręcić ale powodzenia.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Swoją droogą podepnę się do wątku, otóż irytuje mnie choinka jaka swieci mi się na liczniku w sensie lampki... a dokładnie lampka poduch powietrznych, mój bravolot z fabryki wytoczył się z parodią silnika a dokładniej 1.4 12v ale ktoś dał mu drugie życie przeszczepiając 1.6 16v. namierzyłem wtyk diagnostyczny w żółtej koszulce, wpiąłem się pod niego, na wtyku obd daje pozycję drugą czyli airbag ale skanowanie pod kątem sterownikow zainstalowanych w aucie zawsze kończy się fiaskiem... nie wiem czy coś jest nie halo z moim lapkiem czy może ktoś coś dłubał przy elektryce poduszek i jedyną opcją zostaje wyjęcie żarówki z licznika... Miał ktoś kiedyś podobny problem?
diego1121
11-12-2015, 21:42
I rozrusznik do wymiany?
Raczej rozrusznik z bendlixem + wieniec na kole :) Ewentualnie zdjąć go i obrócić o 180st :) Na jakis czas pomoże.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Swoją droogą podepnę się do wątku, otóż irytuje mnie choinka jaka swieci mi się na liczniku w sensie lampki... a dokładnie lampka poduch powietrznych, mój bravolot z fabryki wytoczył się z parodią silnika a dokładniej 1.4 12v ale ktoś dał mu drugie życie przeszczepiając 1.6 16v. namierzyłem wtyk diagnostyczny w żółtej koszulce, wpiąłem się pod niego, na wtyku obd daje pozycję drugą czyli airbag ale skanowanie pod kątem sterownikow zainstalowanych w aucie zawsze kończy się fiaskiem... nie wiem czy coś jest nie halo z moim lapkiem czy może ktoś coś dłubał przy elektryce poduszek i jedyną opcją zostaje wyjęcie żarówki z licznika... Miał ktoś kiedyś podobny problem?
Dobrze skonfigurowales port? Skoro bylo grzebane przy silniku to raczej przy podszkach nikt nie grzebal. Pisałem ostatnio jak skonfigurowac porty aby MES czy FES działał poprawnie.
Rozumiem ze podpinasz sie pod 3pin?
diego1121
12-12-2015, 06:26
Narazie nie tak często mi zgrzyta. :)
Ile kosztuje wymiana alternatora i bendixu?
Możesz też sprawdzić linki :)
lukasss256
12-12-2015, 21:20
Oczywiście że tak, jutro zobaczę co z tego wyjdzie. Dzięki za info adi
PS na której pozycji ustawić pstyk?
lukasss256
13-12-2015, 15:14
I niestety próbowałem dziś ponownie usunąć błąd poduszek z tym samym skutkiem... spróbuje jeszcze z innym laptopem ale wydaje mi się że ktoś coś zdrowo pomodzil... Czy centralka od SRS ma jakiś bezpiecznik który mógł się zfajczyć? zaczyna brakować mi pomysłów...
diego1121
13-12-2015, 19:17
Witam, wymieniłem wahacze, łączniki stabilizatorów i drążki kierownicze i nadal coś postukuje z przodu auta. Co to może być?
diego1121
13-12-2015, 20:58
A i jeszcze pytanko, jak przepuścić kabel z kabiny pod maske do aku?
lukasss256
13-12-2015, 21:45
Pod maską od strony kierowcy pod podszybiem jest guma trzeba zdjąć wycieraczki i plastiki żeby sie do niej dobrac było na forum.
Witam, wymieniłem wahacze, łączniki stabilizatorów i drążki kierownicze i nadal coś postukuje z przodu auta. Co to może być?
Tuleje stabilizatora (te łączące stabilizator z sankami), albo coś niedokładnie skręciłeś.
diego1121
14-12-2015, 14:05
Ok, dzięki. Jeszcze jeden problem. Drzwi od kierowcy gdy otworze to nie mają tej blokady by się zatrzymać w miejscu. Jak to naprawić?
markshall
14-12-2015, 14:53
Ok, dzięki. Jeszcze jeden problem. Drzwi od kierowcy gdy otworze to nie mają tej blokady by się zatrzymać w miejscu. Jak to naprawić?
Wymień ogranicznik.
diego1121
14-12-2015, 23:34
Tzn? Jak to wygląda i gdzie to jest?
Sprawdz po drugiej stronie :) Jest to takie małe dziadostwo ktore w tych modelach caly czas sie psuje. Jak otworzysz drzwi pomiedzy zawisami bedzie takie małe ramie przymocowane kołkiem do karoserii samochodu - to jest ogranicznik.
Zeby go wymienic trzeba sciagac tapicerke z drzwi - ale cała operacja razem z ogranicznikiem trudna nie jest.
Czasami zdarza sie tak ze blachy mocujace w drzwiach sie wyłamuja i trzeba to podkladkami naprawiac(jakies dwa tygodnie temu sam to u siebie naprawialem)
diego1121
15-12-2015, 09:59
Ok, dzięki.
diego1121
16-12-2015, 17:42
Założyłem filtr stożkowy K&n i chciałem zapytać czy może coś się stać jeżeli woda go zachlapie? Nie pobierze wody? Żadnej różnicy nie odczuwam i bym założył fabryczny filtr ale ciężko puszkę tam włożyć. Silnik 1.6
diego1121
17-12-2015, 23:43
Już sobie poradziłem.
Od czasu do czasu wskaźnik paliwa opada na dół jak by paliwa nie było, a jest, po chwili wraca jak powinno. W czym problem?
lukasss256
18-12-2015, 11:53
Zbiornik jest plastikowy i opary powodujace cisnienie rozpychaja go przez co pływak szaleje
diego1121
18-12-2015, 15:14
Ok, dzięki.
Jeszcze coś. Moja tylna lampa prawa leci w konia, nie zawsze wszystkie żarówki się świecą i gdy lekko pukne to się zaświecają. W czym problem??
lukasss256
18-12-2015, 17:21
Mam ten sam problem, od wilgoci sniedzieją styki na tej oprawce, troche papieru sciernego załatwi sprawę. Sprawdź też styki kostki czy nie zaszły śniedzią.
diego1121
18-12-2015, 21:20
Ok, dzięki znowu.
I znowu obrotek przestał mi działać i kurde lipa. Od czego zacząć? Zdjąć zegary i sprawdzić co pod nimi słychać? Czy może pod maską popatrzeć? Tylko kurde skąd bierze sygnał??
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
I jeszcze jedno pytanie. Fotel kierowcy no trochu brzydki jest i chciałbym go wymienić. W okolicy jest fiat marea na części, czy fotel będzie pasować do bravo? I czy z brava też pasuje?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
I czy wymiana samego fotela jest trudna?
asykom15
19-12-2015, 19:21
adi a gdzie jest zaworek zwrotny:) bo mi własnie z tyłu psika po około 4 sekundach a wycieraczka na sucho chodzi odrazu
diego1121
20-12-2015, 21:25
Jak mi nie raz nie działa obrotek to jak pukne mocniej od góry to zaczyna działać. Coś nie tak z zegarami?
diego1121
21-12-2015, 00:26
A i na gazie bardzo kopci na biało :D. Tak ma być?
adi a gdzie jest zaworek zwrotny bo mi własnie z tyłu psika po około 4 sekundach a wycieraczka na sucho chodzi odrazu
Zaworek jest przy kielichu amortyzatora z przodu od strony kierowcy. Idzie tam wężyk i na nim jest zamontowany.
Jak mi nie raz nie działa obrotek to jak pukne mocniej od góry to zaczyna działać. Coś nie tak z zegarami?
Masz zimne luty na płycie zegarów - najlepiej zdemontować i przelutować jeszcze raz.
A i na gazie bardzo kopci na biało . Tak ma być?
Raczej przy gazie normalna sprawa. Jak ci nie ubywa plynu chłodnicznego nie masz sie czym przejmować. Niektórzy polecają zrobić w tłumiku dziurkę żeby woda splywala, ale to jest temat dyskusyjny i każdy robi jak chce.
diego1121
21-12-2015, 17:25
Dzięki za info. Jeszcze coś, muszę wymienić fotel kierowcy bo jest zniszczony. Czy fotel od Fiata marea pasuje do bravo?
markshall
21-12-2015, 20:32
Czy fotel od Fiata marea pasuje do bravo?
Jeśli nie zależy Ci na możliwości wsiadania na tył to będzie pasował ;d
diego1121
21-12-2015, 23:25
A no XD faktycznie zapomniałem o tym :D
Jeszcze jedno pytanie.
Coś mi stuka i stuka z przodu, to chyba poduszka amortyzatora. Wiem, że trzeba ściągać amor by wymienić ją, jak myślicie ile kosztuje wymiana obu? I mam pod plastikiem pod maską na amorze gumę sparciałą, to jest guma od poduszki? Czy się osobno kupuje i tez daje się od góry?
diego1121
22-12-2015, 13:24
Tak to wygląd :
Zapodaj.Net - Darmowy hosting zdjęć i obrazków bez rejestracji! - 10cafa1395b42.jpg (http://zapodaj.net/10cafa1395b42.jpg.html)
diego1121
22-12-2015, 18:39
I Jeszcze jedno, moje bravo 1.6 jest bez klimatyzacji. Czy posiada filtr kabinowy?
markshall
22-12-2015, 18:44
I Jeszcze jedno, moje bravo 1.6 jest bez klimatyzacji. Czy posiada filtr kabinowy?
Fabrycznie nie posiadało, więc jeśli nikt nie dołożył to nie.
karwoj25
22-12-2015, 18:49
moje bravo 1.6 jest bez klimatyzacji. Czy posiada filtr kabinowy?
To jest już czyste lenistwo :/ zamiast wziąć do ręki śrubokręt i odkręcić dwie śrubki piszesz pytanie na forum. Skąd Ci biedni ludzie mają to wiedzieć?
diego1121
22-12-2015, 19:47
Jest ciemno i pada deszcz, nie będę grzebać teraz. Dzięki za info. Co z tą gumą jeszcze mi powiedzcie
diego1121
23-12-2015, 18:46
Ktoś coś??
diego1121
26-12-2015, 16:42
Jeszcze jedno pytanko, mam centralny z pilotem i gdy zamykam to nie mrygają mi kierunki a powinny, jak to podłączyć? I mam też domykanie szyb, ale np, mam szybę otwartą do połowy i tylko kawałek do góry pójdzie, muszę kilka razy otworzyć i zamknąć auto by doszła całkiem do góry. Jak to ustawić by za jednym razem się domkły?
centralny masz oryginalny czy dokładany? Bo w oryginalnych z tego co pamietam swiatla nie mrugaly przy zalączeniu centralnego. A za domykanie szyb odpowiada modul komfortu- powinien byc zamontowany pod schowkiem(taka czarna puszka).
diego1121
27-12-2015, 13:41
Centralny mam raczej oryginalny. W bezpiecznikach mam moduł domykania szyb .
I jeszcze powiedz mi ktoś co z tą gumą na amorze co pisałem wyżej.
diego1121
05-01-2016, 13:06
Coś ktoś? Ponawiam pytanie jak się zwie ta guma co się daje od góry kielicha z przodu na amortyzator? Czy się tam nie daje? Tylko to poduszka wystaje?
diego1121
07-01-2016, 17:57
Nawiew w środku przestał mi działać. Wydał dziwny dźwięk i nie działa wogole. Co się mogło stać?
diego1121
08-01-2016, 00:50
Dobra, już nawiew działa. Teraz pytanie jeszcze o zegary. Muszę nie raz postukac by obrotek zaczął działać, nie raz nie pokazuje ile mam paliwa bo spada wskazówka na dół, temperatura rośnie do dwóch lub trzech kresek i wyżej nie idzie, ale jak stoję w miejscu dłuższą chwilę to ze dwie kreski wzrosną ale jak już jadę to spada do dwóch. Zegary do wymiany? I jeszcze pytanko, jak zmienić kolor podświetlenia np. Na niebieski zegarów?
Teraz pytanie jeszcze o zegary. Muszę nie raz postukac by obrotek zaczął działać
Masz zimne luty na płycie głównej - najlepiej przelutować to goracym powietrzem, a jak nie masz takiej możliwości to lutownicą, ale jest sporo roboty przy tym.
temperatura rośnie do dwóch lub trzech kresek i wyżej nie idzie, ale jak stoję w miejscu dłuższą chwilę to ze dwie kreski wzrosną ale jak już jadę to spada do dwóch
Jak dla mnie terostat do wymiany. Z tego co pamietam do 1.6 mozna dokupic sam wkład i go wymienić - koszt ok. 40-50zł.
jak zmienić kolor podświetlenia np. Na niebieski zegarów?
http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/oswietlenie-zegarow-10949/
diego1121
09-01-2016, 06:51
Ok, dzięki. Gdzie szukać termostatu pod maską? W sumie chyba sam dam radę znaleźć. Gdzie szukać wtyczki od poduszki? Bo świeci mi kontrolka.
Skoro się świeci podepnij się pod kompa i zobacz dlaczego.
diego1121
10-01-2016, 00:24
Gdzie znajdę wtyczkę?
Do poduszek powinna być za schowkiem. Do ABS i sterownika silnika są pod maską.
diego1121
12-01-2016, 11:31
Ok, dzięki. Poszukam
Po facelift'cie('98 i wyżej) zrobiono jedno złącze EOBD do wszystkiego pod bezpiecznikami - tak informacyjnie pisze.
niwekewin
12-01-2016, 13:50
diego1121 tak, w 1.6 mozna kupic sam wkład, kupiłem za 43zł i w sobote bede brał się do roboty. termostat znajduje się po prawej stronie silnika patrzac od strony zderzaka. Znajduje sie tak troche poniżej ale widać go, i widać krawędz za ktorą mozna go rozkrecic.
Po facelift'cie('98 i wyżej) zrobiono jedno złącze EOBD do wszystkiego pod bezpiecznikami - tak informacyjnie pisze.
Nie do końca.. Moje Bravo jest z grudnia 98, polift a EOBD nie ma. 1.8 był trochę opóźniony z tym, potem wyszła jeszcze jedna wersja z innym silnikiem i skrzynią i ona miała już zdaje się EOBD. Pisze to bo to wcale nie jest takie oczywiste. 1.2 z EOBD najłatwiej znaleźć, potem 1.6, 1.4 nie było bo zaprzestali produkować je po FL.
Nie do końca.. Moje Bravo jest z grudnia 98, polift a EOBD nie ma. 1.8 był trochę opóźniony z tym, potem wyszła jeszcze jedna wersja
Tego nie wiedziałem :) no ale nikt nie będzie z tego doktoratu pisał.
Tak swoją drogą mało Cię tu ostatnio widać.
Tak swoją drogą mało Cię tu ostatnio widać.
Tak wiem.. Z czasem jest cienko. Dziecko, dom, cała masa innych zajęć, żeby nie było na forum Peugeota nie wchodzę wcale ;)
Z fiatem wczoraj walczyłem więc może dlatego jakoś dziś sobie przypomniałem o FKP ;) Ale to nie o tym temat..
markshall
12-01-2016, 17:34
Po facelift'cie('98 i wyżej) zrobiono jedno złącze EOBD do wszystkiego pod bezpiecznikami - tak informacyjnie pisze.
Jedno złącze w kabinie było dopiero w cf3, czyli w przypadku BB koniec 2000 i 2001 rok. W Marei chyba podobnie.
lukasss256
13-01-2016, 13:54
Ciekawe czy będzie coś na ten temat we fiatowskiej księdze wiedzy :D
Jedno złącze w kabinie było dopiero w cf3
Nie inaczej ;)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.