Zobacz pełną wersję : 1,3 MultiJet - DPF
Witam zakupiłem sobie fiata doblo FL 1,3 multiJet 2008 wer. Panorama Active i cały czas mnie nurtuje to czy posiadam w nim DPF. Wiem, że samochód był zakupowany w Polskim salonie i czy ktoś może mi to sprawdzić np. po nr. ViN? A może jest jakaś inna metoda? Z góry dziękuje
Podjedź do ASO, pokaż dowód rejestracyjny i poproś o dane z centralnej bazy Fiata dot. samochodu. Wśród nich będzie informacja czy w aucie jest DPF czy nie ma. Kod wyposażenia dla DPF to bodajże E733. Tak przynajmniej jest w Stilo. Wcześniej zadzwoń i dowiedz się czy taka informacja będzie bezpłatna. Podejrzewam, że zaproponują dodatkowo podłączenie pod kompa celem weryfikacji czy faktycznie DPF jest, czy też został przez poprzedniego właściciela usunięty.
Dzięki, już wszystko wiadomo mój doblo posiada DPF :( trudno będzie trzeba z tym na razie żyć, a reszta wyjdzie w paraniu 60/40% miasto/trasa. Wyczytałem, że można sobie monitorować programowo zapełnienie tego filtra w % i sprawdzić ostatnie wypalanie. Czy mogę was koledzy prosić o podpowiedź jaki interfejs kupić i który z programów pozwoli mi podejrzeć te parametry? Z góry pięknie dziękuje za podpowiedź .
Interface:
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)
Program to Multiecuscan. Mój DPF w trybie 80% miasto wypala się co 400 km. Najbardziej irytującą sprawą jest brak możliwości łatwej kontroli parametrów DPF czyli zapełnienia filtra i postępu wypalania. Kompletnie nie rozumiem dlaczego konstruktorzy nie zaimplementowali tych parametrów w funkcję Trip Computer. Chyba wyłącznie z oszczędności i chęci zarobienia na wymianie oleju po serwisowym dopalaniu DPF'a. Dziwić się później, że ludzie chwasta wycinają...
Dzięki piękne Boch , kabelek zakupiony. Zobaczymy co tam się dzieje z tym filtrem autko ma dopiero najechane 110 tyś więc może tragedii nie będzie. Dostrzegłem również podniesiony stan oleju o jakieś 1-1,5 cm, podejrzewam że to wina DPFu poprzedni właściciel jeździł ostatnio przez parę miesięcy tylko po mieście. Dziś muszę go pilnie wymienić i zobaczymy co będzie dalej.
Podniesiony stan oleju to jeden z negatywnych skutków dopalania wymuszonego/serwisowego. Przy normalnej eksploatacji nic takiego nie powinno mieć miejsca. Coś tam musi być nie tak z DPF'em. Sprawdź przez soft średnią odległość pomiędzy dopaleniami oraz stan degradacji oleju. Jak sprawdzisz parametry DPF'a to będziesz wiedział co z nim dalej począć. We Wrocku nie powinieneś mieć problemu ze znalezieniem firmy która się tym zajmie. Po tym wszystkim wymień olej. Ze swojej strony polecam Motul 8100 5w40 X-Clean.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.