PDA

Zobacz pełną wersję : Takie tam..dziwna zmiania korekt..



RafalWawa
04-12-2015, 00:41
Witam,

Zaraz powiecie pewnie że szukam problemów ;) ale anliując ostatnie dane z Cromy, zauwazyłem dość osobliwe "przestawienie korekt" - widoczne na poniższych wykreach

21896
21897

Ten pik w obrotach i utrzymywanie obrotów to jazda S2 więc stabilna. W tym momencie widać że te cylindry które korygowały na +, nagle zaczęły na - i odwrotnie... Ciekaw dlaczego - zaintrygowało mnie to. Sprawdziłem dane historyczne i .. zawsze tak miałem że stabilna, autostradowa jazda powodowała "zamianę znaków" w korektach...
To normalne? Ktoś to tez zaobserwował u siebie (ew wie że tak nie jest u niego, i to tylko jakiś ewenement u mnie)? A może mam powód do zmartwienia...
CIekaw jestem Waszej opinii..

adamo
04-12-2015, 21:32
Witam,

Zaraz powiecie pewnie że szukam problemów ;) ale anliując ostatnie dane z Cromy, zauwazyłem dość osobliwe "przestawienie korekt" - widoczne na poniższych wykreach

21896
21897

Ten pik w obrotach i utrzymywanie obrotów to jazda S2 więc stabilna. W tym momencie widać że te cylindry które korygowały na +, nagle zaczęły na - i odwrotnie... Ciekaw dlaczego - zaintrygowało mnie to. Sprawdziłem dane historyczne i .. zawsze tak miałem że stabilna, autostradowa jazda powodowała "zamianę znaków" w korektach...
To normalne? Ktoś to tez zaobserwował u siebie (ew wie że tak nie jest u niego, i to tylko jakiś ewenement u mnie)? A może mam powód do zmartwienia...
CIekaw jestem Waszej opinii..

Ja też zaobserwowałem zmianę korekt i z tego co się dowiedziałem tak ma być, osobiście sprawdzam dosyć często,. auto sprawuje się bez żadnych problemów.Moje zdanie nic nie kombinować tz. nie wycinać nie zaślepiać nie wszczepiać wirusów to tylko generuje problemy.

RafalWawa
04-12-2015, 23:01
Dzięki, wywalać ani wiruować niczego nie zamierzam - ja nie z tych co choroby leczą amputacją.
Po prostu zaintrygowła mnie ta zmiana, i byłem ciekaw czy inni też tak mają, Ale jeśli tak, to znaczy że moje auto nie odbiega od normy ;)

desmo999
05-12-2015, 00:32
Korekty powinno sprawdzać się na biegu jałowym. Do tego typu warunków podawane są jakieś konkretniejsze dane w różnych manualach ...
Druga sprawa "jak nie swędzi to nie drap" :)

CzarnyGD
05-12-2015, 14:16
Poruszałem już kiedyś ten temat, ale nie było odpowiedzi:

U mnie jest tak, że wtryskiwacz nr1 zawsze pokazuje korektę 0. Jak to interpretować?

RafalWawa
05-12-2015, 16:22
I to jest faktycznie zero ( na danych liczbowych). czy bardzo mało i na wykresie nie widać? Jeśłi faktycznie zero... hmm, nie widziałbym innego uzasadnienia jak jakis problem ze zbieraniem danych z niego.. tzn dane chyba nie są z wtryskiwacza tylko z ecu, być może jakieś fizyczne uszkodzenie sterownika powoduje że faktycznie nie koryguje.... Albo - trzeba by dokładnie wiedzieć jaki jet algorytm obliczania korekt, z czego są pobierne informacje - któreś źródło danych (jakiś czujnik?) zawodzi nie podając danych, program to wymnaża przez zero i ma zerowe korekty..

Inaczej nie potrafię tego wyjaśnić..zbyt małe prawdopodobieństwo by nie było potrzeby by korygował

CzarnyGD
06-12-2015, 08:48
I to jest faktycznie zero ( na danych liczbowych). czy bardzo mało i na wykresie nie widać? Jeśłi faktycznie zero... hmm, nie widziałbym innego uzasadnienia jak jakis problem ze zbieraniem danych z niego.. tzn dane chyba nie są z wtryskiwacza tylko z ecu, być może jakieś fizyczne uszkodzenie sterownika powoduje że faktycznie nie koryguje.... Albo - trzeba by dokładnie wiedzieć jaki jet algorytm obliczania korekt, z czego są pobierne informacje - któreś źródło danych (jakiś czujnik?) zawodzi nie podając danych, program to wymnaża przez zero i ma zerowe korekty..

Inaczej nie potrafię tego wyjaśnić..zbyt małe prawdopodobieństwo by nie było potrzeby by korygował

Wszystko to trafne uwagi i sugestie, ale z działaniem silnika jako tako nie ma żadnych problemów. Odpala, zagrzewa się, przyśpiesza wszystko ok. Moim zdaniem, to albo jest problem z softem do odczytu albo rzeczywiście jest 0 w co nie wierzę, bo nigdy nie był regenerowany. A po 180kkm raczej nie będzie trzymał fabrycznych korekt.

Temat zgłębiam powoli, bo nic się nie dzieje:)

P.S. Aha, i to jest 0 słownie zero. Nie na przykład 0,01.

lesny_83
06-12-2015, 10:54
mam to samo i tez nikt nie potrafi tego wyjasnic,
a normalne to nie jest na 100%
pozr

RafalWawa
06-12-2015, 14:41
Aż ppokopałem wczoraj w necie w nadziei że coś znajdę odnoście zasady naliczania korekt i żródeł danych do tego - i niewiele się dowiedziałem. Jedyne co zobaczyłem to że jest jakiś czujnik w samym wtryskiwaczu który "pozwala komputerowi nim zarządzać" - ale nie wiem czym on dokłądnie steruje. Jak ktoś wie - na jakiej zasadzie są obliczane korekty - to niech da znać, chętnie się dowiem
Jest już drugi taki przypadek.. więc to zapewne nie przypadek :D. Wygląda taż na to ze różne modele (1,9 16V vs 2,4) - zapewne więc różne centralki. Podejrzewałem że może jest jakaś wersja softu albo partia hardware które mają błąd - nie wływający na pracę silnika ale wpływający na odczyty parametrów przez MES..ale teraz to już głupi jestem..

boch
07-12-2015, 22:56
Korekty powinno sprawdzać się na biegu jałowym. Do tego typu warunków podawane są jakieś konkretniejsze dane w różnych manualach ...
Czyli pomiar softem korekt podczas przyspieszania nie będzie miarodajny?

desmo999
08-12-2015, 19:22
Czyli pomiar softem korekt podczas przyspieszania nie będzie miarodajny?

Z tego co mi się kojarzy to raczej w service manualach korekty sa podane na biegu jałowym by była opcja powtórzenia czynności w identycznych warunkach w trakcie przyśpieszania tego nie odtworzysz i nie ma z czym porównać...

Wg. mojej wiedzy korekta obliczna jest na podstawie przyśpieszenia i prędkości obrotowego wału - zczywanane z czujnika. Do ECU wprwoadza się kody wtrysków czy to pompowtrysków w celu możliwie prawidłowego wtryskawania ( nie ma mozliwości wyprodukowania 2 identycznych wtrysków - delikatnie zawsze różnią się przepływem,charakterystyką - w kodzie zawarte są te informacje)

ECU stara się zrobić wszystko co w jego mocach by bieg jałowy był równy - dajmy na to wtrysk zaczyna lać ( co ma wpływ na równą pracę silnika) to ujmie mu trochę dawki czyli korekta na "-"...

Jeśli się mylę proszę o poprawę:)

lesny_83
09-12-2015, 22:26
ja myslalem ze jtd sie wtryskiwaczy nie koduje?
wlasnie planuje przelozyc wtryski zebyc czy zobaczyc czy zerowa korekta pojdzie za wtryskiem.
Z tego co czytalem na alfacholikach to nie trzeba kodowac wstryskow. Jesli jest inaczej to niech ktos sprostuje
pozdr

desmo999
09-12-2015, 22:48
ja myslalem ze jtd sie wtryskiwaczy nie koduje?
wlasnie planuje przelozyc wtryski zebyc czy zobaczyc czy zerowa korekta pojdzie za wtryskiem.
Z tego co czytalem na alfacholikach to nie trzeba kodowac wstryskow. Jesli jest inaczej to niech ktos sprostuje
pozdr

W MES są kody poprzypisywane do wtrysków także pewnie się koduje..

CzarnyGD
10-12-2015, 08:51
Wtryski się koduje, a raczej kod każdego wtrysku wpisuje się do ECU. Daj znać jaki wyniki da ten eksperyment z zerową korektą, jestem bardzo ciekaw:)

andy5
14-12-2015, 01:03
Pierwszy wtryskiwacz ma korektę 0 bo musi być jakiś punkt odniesienia, ECU pozostałe wtryskiwacze koryguje wg. pierwszego. Po zamianie wtryskiwacza pierwszego na przykład z trzecim zerowa korekta nie pójdzie za wtryskiwaczem. W trakcie produkcji wtryskiwaczy nie da się wszystkich wykonać o identycznych parametrach dlatego na stole probierczym bada się parametry wtryskiwacza i koduje jego parametry. Przy nowych wtryskiwaczach powinno się kody wpisać do ECU a przy używanych które nie trzymają parametrów nie jest to konieczne, komputer będzie je widział jako domyślne.

CzarnyGD
14-12-2015, 09:09
Pierwszy wtryskiwacz ma korektę 0 bo musi być jakiś punkt odniesienia, ECU pozostałe wtryskiwacze koryguje wg. pierwszego. Po zamianie wtryskiwacza pierwszego na przykład z trzecim zerowa korekta nie pójdzie za wtryskiwaczem. W trakcie produkcji wtryskiwaczy nie da się wszystkich wykonać o identycznych parametrach dlatego na stole probierczym bada się parametry wtryskiwacza i koduje jego parametry. Przy nowych wtryskiwaczach powinno się kody wpisać do ECU a przy używanych które nie trzymają parametrów nie jest to konieczne, komputer będzie je widział jako domyślne.

Ok, też tak to sobie tłumaczyłem. Ale w takim razie dlaczego w większości przypadków, korekty są pokazywane dla wszystkich wtryskiwaczy, a tylko w kilku (a przejrzałem masę forów na ten temat) pierwszy jest zerowy.

boch
14-12-2015, 17:01
Pierwszy wtryskiwacz ma korektę 0 bo musi być jakiś punkt odniesienia, ECU pozostałe wtryskiwacze koryguje wg. pierwszego. Po zamianie wtryskiwacza pierwszego na przykład z trzecim zerowa korekta nie pójdzie za wtryskiwaczem. W trakcie produkcji wtryskiwaczy nie da się wszystkich wykonać o identycznych parametrach dlatego na stole probierczym bada się parametry wtryskiwacza i koduje jego parametry. Przy nowych wtryskiwaczach powinno się kody wpisać do ECU a przy używanych które nie trzymają parametrów nie jest to konieczne, komputer będzie je widział jako domyślne.
Nie do końca się z tym zgadzam. Sterownik koryguje dawkę paliwa na podstawie prędkości obrotowej wału - a właściwie nierównomierności tej prędkości. Ta nierównomierna prędkość to efekt niedomagań silnika (gorsza kompresja poszczególnych cylindrów) lub wtryskiwaczy z których jedne leją (korekta na -), a drugie są przytarte (korekta na +). Punktem odniesienia jest wtryskiwacz o najwyższej korekcie (+ lub -) i to do niego ECU stara się korygować dawki pozostałych wtrysków dla poszczególnych cylindrów tak aby praca silnika była jak najbardziej stabilna, a suma korekt wynosiła 0.
Druga sprawa. Ja bym się raczej nie odważył zakładać używanego wtrysku bez wpisania kodu IMA. Taki kod wygenerują w każdym warsztacie BOSCH Diesel Service, a przy okazji sprawdzą jak wtrysk działa i czy wymaga interwencji.

andy5
15-12-2015, 00:16
Druga sprawa. Ja bym się raczej nie odważył zakładać używanego wtrysku bez wpisania kodu IMA. Taki kod wygenerują w każdym warsztacie BOSCH Diesel Service, a przy okazji sprawdzą jak wtrysk działa i czy wymaga interwencji.

Ty tak do tego podchodzisz co mi się podoba i robię podobnie ale ile jest firm regenerujących wtryskiwacze które nie nadają kodów, ktoś te wtryskiwacze montuje....