Zobacz pełną wersję : LPG w Bravo 1.4 - Szarpie na wysokich obrotach
Witam,
Mam problem i proszę o jakieś rady.
Model: Bravo 1.4 90 km
Sterownik LPG - StarGaz
Podczas jazdy na LPG przy wysokich obrotach (ponad 3,5 tys obr) wyczuwalne jest szarpanie silnikiem. Na desce rozdzielczej miga wówczas pomarańczowa ikona silnika "check engine" - błąd : Wypadanie zapłonu.
Sytuacja występuje tylko na LPG. Wymieniłem świece - bez rezultatu.
Co może być przyczyną ?? Gdzie szukać rozwiązania ??
Podczas jazdy na LPG przy wysokich obrotach (ponad 3,5 tys obr) wyczuwalne jest szarpanie silnikiem.
Parownik albo wtrysk. Robótka dla gazownika.
Ok, dziękuje za odp.
W przyszłym tygodniu odwiedzę gazownika - napisze tutaj jak sytuacja się rozwinie.
adamski73
04-12-2015, 00:27
Powinien być jeszcze błąd na którym cylindrze wypadają zapłony i najlepiej podmienić cewko-fajkę, bo lubią padać.
Tak, po podłączeniu do Ecu był komunikat: wypadający zapłon cylinder 3.
Czy objawy + komunikat ---> dają ewidentny wynik że problem jest z cewką ??
Jeśli tak to proszę mi wytłumaczyć dlaczego tak się dzieje na LPG a na benzynie nie ma takich objawów.
Odwiedziłem dwóch gazowników, usterka nadal nie została usunięta.
Dopiero u drugiego gazownika udało się podłączyć do sterownika STARGAS, dokonał regulacji ponownie - nie przyniosło to rezultatów, sprawdził wtryski miernikiem - wynik - wtryski ok. Nadal występuje szarpanie silnikiem przy wysokich obrotach i wysokich prędkościach i tutaj jest element który mnie dziwi. Jeśli wkręce silnik na wysokie obroty na drugim, trzecim - problem nie występuje. Dopiero przy wyższych prędkościach 4,5 bieg problem się ujawnia. No i pojawia się kontrolka: pomarańczowego silnika
Po podłączeniu do ECU: Wypadanie zapłonów cylinder 3 i 4.
Gazownik mówi wymień sterownik na STAG i załóż nowe wtryski
Co dalej robić? bo już sam nie wiem gdzie jest problem i jak go rozwiązać...
Jestem z okolic Krakowa czy możecie mi kogoś polecić kto na to zerknie ??
Witam,
Problem nadal nie jest rozwiązany, została zakupiona nowa cewko-fajka - Nadal wyświetlany taki sam komunikat: "wypadający zapłon cylinder 3".Gazownik twierdzi że nie ma problemu z wtryskami czy parownikiem dlatego tych elementów nie chce wymieniać,bo według niego nie w tym tkwi problem.
Ma ktoś jakiś pomysł ??
Witam, był jakiś "Happy End" tej całej sytuacji ? u mnie jest to samo w T Jet 120 HP i ani Gazownik, ani machery od silników nie potrafią nic zrobić bo problem się pojawia.
dzadzik13
18-02-2021, 04:25
Też mnie to ciekawi
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.