PDA

Zobacz pełną wersję : Od 90 stopni dostaje kopa



Makomako2
26-11-2015, 23:38
Witam, mam problem z którym sobie nie radzę.
Brava 1.6 16V
Od pół roku jeżdżę na pół gwizdka
Samochód odpala normalnie, obroty nie falują.
Trzy razy pod komputerem i zero błędów.
O co chodzi a mianowicie o to że silnik szarpie, praca nierówna, mocy brak.
Na początku myślałem że chodzi na trzy gary ale to nie to, wszystko śmiga.
Najlepsze jest to że gdy temperatura cieczy dochodzi do połowy czyli chyba 90 stopni otwiera się termostat na chwilę spadnie podejdzie znów do połowy i czary. Nagle auto dostaje kopa i chodzi bardzo ładnie.
Wymieniłem moduł (cewke) kable, czujnik temp cieczy, mechanik dwa wtryski (czemu nie wiem)
Silnik ewidentnie się dusi od złej dawki paliwa ale przy tych 90' wszystkie problemy znikają.
Ja nerwów już nie mam ani na mechaników ani na to auto.

Czy ktoś zna magiczny sposób aby odczarowac ten silnik?
Jak szukam po necie to wszyscy mają odwrotnie, zła praca po rozgrzaniu a u mnie musi być na przekór jak na złość.

Za wszystkie zaklęcia z góry dziękuję.

Makomako2
30-11-2015, 07:41
Chyba trzeba pozbyć się padaki, wsparcie techniczne skończyło się jak widzę ;)

seth
30-11-2015, 09:44
Sprawdź czujnik temperatury. Może być tak że masz dwa i ten od wskazań jest ok a ten od mieszanki nie koniecznie. Zobacz świece tak dla spokoju ducha a jak sam nie dasz rady to pozostaje mechanik

Makomako2
04-12-2015, 08:08
Czujnik jeden, został wymieniony. Świece nie mają wpływu na to że gdy temperatura cieczy osiąga temp 90c zaczynają właściwie działać.
U mechaników byłem dwóch, koszty poniosłem a poprawy nie zaobserwowałem.

seth
04-12-2015, 09:33
I tu się mylisz. Kiedyś miałem podobny przypadek i wymiana świec pomogła. Ale zrobisz jak chcesz

Eldo
04-12-2015, 19:35
Mam dokladnie ten sam problem w Sienie 1.6 16v.
Jak zimny nie da sie jechac po nagrzaniu i przełączeniu na gaz jedzie pięknie (nawet na benzynie kiedy już sie rozgrzeje.)
U mnie zawodzi chyba pompka paliwa : przy przekręceniu zapłonu słychać jakby sie dusila. Słaba pompka i byc moze brudny lub uszkodzony regulator ciśnienia paliwa znajdujący sie na listwie wtryskowej. U mnie te dwie rzeczy sprawdze jako pierwsze jak bd mial troche wiecej czasu

ata
04-12-2015, 23:59
Jeszcze dwie rzeczy powodują podobne problemy: czujnik temperatury zasysanego powietrza i regulator prędkości biegu jałowego (aka silniczek krokowy). Niedziałanie czujnika temperatury powoduje błąd dawki paliwa (ECU nie ma informacji których potrzebuje, bo stare silniki nie używają MAF sensora tylko MAP plus temperatura). Silnik krokowy działa zawsze (nie tylko na biegu jałowym) i ma delikatnie zwiększać ilość powietrza w mieszance. Ale jak nie działa, albo kanał jest zapchany to tej korekty nie - a ECU o tym nie wie (w układzie nie ma czujnika otwarcie/zamknięcia kanału bypass). No, i to są właśnie "ciekawe problemy" których rozwiązanie zajmuje dużo czasu.

Makomako2
11-12-2015, 00:33
Tylko u mnie to jest dokładnie przy 90C
Jesli na chwilę zejdzie to znów moc silnika spada, po ponownym wejściu wskazówki na połowę skali silnik odzyskuje moc. Na pewno nie są to świece bo zostały wymienione wraz z kablami. Krokowy działa dobrze, był wyjęty i sprawdzony, pozostaje więc może ten czujnik zasysanego powietrza.
Tylko jakie to ma powiązanie z tymi 90C :(