PDA

Zobacz pełną wersję : Chip tuning



Croma 08
25-11-2015, 22:14
Witam.
Czy któryś z szanownych forumowiczów robił chip tuning w Cromie z silnikiem 120KM ? Jestem ciekaw jak sprawują się po takim zabiegu silnik i skrzynia biegów.
Pozdrawiam

lupuss
25-11-2015, 22:49
Nie wiem czy wiesz ale forum posiada funkcję szukania.

mirek8423
25-11-2015, 22:49
Koledzy TMK, martinez i miras chyba mają podniesioną moc to może zagadaj do nich.

Croma 08
25-11-2015, 23:08
Jest funkcja szukania ? kurcze nie wiedziałem, thx za pomoc :piwko:

Mirek8423 dziękuję za podpowiedź, zagadam do kolegów. Na przyszły tydzień jestem umówiony na hamownię i chciałem zasięgnąć opiniii co i jak w temacie :)

TomaszR
26-11-2015, 01:11
Elo. Croma którą posiadam miała modyfikację wydechu + chip. Wszystko zrobione w firmie specjalizującej sie w tych tematach, nie u pana Wiesia. Modyfikacje były robione przez poprzedniego właściciela. W tej chwili ze 120 KM wypluwa 157 i o ile dobrze pamiętam trochę ponad 340 Nm. Wszystko śmiga pięknie, tylko denerwujące jest szarpanie między 1800 a 2200 obrotów. Nie wiem z czego to wynika ale z tego co czytałem jest to częsty problem w Cromie. Nie łącze szarpania z modyfikacją chociaż niektórzy twierdzą, że mapa może być zła. W chwili obecnej spalanie mieszane osiągam na poziomie 5.6-5.7 l\100km. Auto zbiera sie pięknie niezależnie od biegu. Jeśli miałbym doradzać chiptuning to profesjonalnie zrobiony oczywiście. Koszt tego w mojej Cromie to 1900 zl.

maciekpt
26-11-2015, 07:40
BTW gdyby zebrała się odpowiednia liczba osób (minimum 10) to mógłbym się podjąć zorganizowania grupowego chipowania w Cinsofcie. Robiłem to już półtora roku temu i wszyscy byli zadowoleni. A i ceny wtedy będą wyraźnie niższe.
Oczywiście nie tylko chiptunning wchodzi w grę ale również wycinanie DPF, EGR, itp.

Croma 08
26-11-2015, 09:10
Cześć. Dziękuję za odpowiedź. Miałem pewne obawy co do takiej modyfikacji, ale widzę że nie ma czego się bać a samochód powinien zyskać na "temperamencie" moje spalanie głównie miasto, w tej chwili waha się w granicach 7l/100km, DPF zostawiam bo nie mam z nim najmniejszych problemów, ale dodatkowo chcę wyprogramować EGR i podnieść dawki startowe. Mam w swojej okolicy profesjonalny warsztat zajmujący się chipowaniem i co ważne posiadają hamownię.
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam

TomaszR
26-11-2015, 10:50
Jak już robisz chipa to wywal też dpf. Ja go nie mam i jest ok. Żadnego czarnego dymu nie zostawiam za sobą �� a gdzie w Puławach jest taki zakład zajmujący się chipami? Może bym się wybrał na usunięcie egr. Chociaż zastanawiam się czy warto i czy da to więcej korzyści niż problemów.

miras
26-11-2015, 11:19
Jak już robisz chipa to wywal też dpf. Ja go nie mam i jest ok. Żadnego czarnego dymu nie zostawiam za sobą  a gdzie w Puławach jest taki zakład zajmujący się chipami? Może bym się wybrał na usunięcie egr. Chociaż zastanawiam się czy warto i czy da to więcej korzyści niż problemów.
Ja bym DPF nie ruszał, jeśli jest sprawny i nie ma z nim problemów. Po ostatniej "aferze spalinowej" nasza Policja czy Stacje Kontroli Pojazdrów mogą dostać lepsze maszynki do sprawdzania spalin i wtedy pewnie parę pokazowych akcji zabierania dowodów zobaczymy. Może to trochę potrwać, ale diesle będą na cenzurowanym w przyszłości.
Poza tym jak można mniej truć, to czemu tego nie robić?

Croma 08
26-11-2015, 11:43
W Puławach nie ma, jest w Nałęczowie oto link do tej firmy PROCHIP | Chiptuning, hamownia 4×4,modyfikacje, warsztat (http://prochip.com.pl/)
DPF nie ruszam, pracuje dobrze, więc póki co niech sobie siedzi :smile:

Croma 08
09-12-2015, 21:31
No i mam już autko po chipie :) , silnik pięknie się wkręca od niskich obrotów, większy moment obrotowy robi swoje, znikł efekt tzw. turbodziury, ze wskazań komputera spalanie jest mniejsze. Przy okazji zmiany softu został wyprogramowany EGR i podniesione dawki startowe no i w końcu samochód pali tak jak powinien. Zamieszczam wykres z hamowni

21954

maciekpt
10-12-2015, 07:37
Btw seria miała blisko 140 KM? Nieźle :))

Croma 08
10-12-2015, 08:25
No tez bylem zaskoczony :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

miras
10-12-2015, 10:09
No to teraz masz pewnie banana na twarzy, jak tyloma kucykami poganiasz :smile:
Życzę długiej i bezawaryjnej eksploatacji

maciejka38
10-12-2015, 16:02
ładny wykresik,gratulacje. Jeśli można spytać to jakie koszta ?? może być prv

Croma 08
10-12-2015, 16:04
Sam doskonale wiesz że micha człowiekowi się cieszy jak wie że w razie potrzeby ma czym przycisnąć :) . Tak jak pisał wcześniej TomaszR pięknie silnik się wkręca na każdym biegu.
Dziękuję i Tobie też życzę długiej i bezawaryjnej eksploatacji.
Dzisiaj kolejne zadanie - polerka klosza przedniego reflektora :)

martinez
10-12-2015, 17:30
U mnie w serii wyszlo troche ponad 136 KM, więc pewnie każdy ma gratisa na wstępie :-)

Croma 08
10-12-2015, 18:44
Dokładnie, kiedyś czytałem o tym w motorze, nasze silniki miały na hamowni w granicach 136 KM :) mały bonusik od Fiata :)

Lucek_
10-12-2015, 21:19
Z wykresu wynika że do 1700 obr moc i moment bez zmian. Różnica jest od ok 1900 obr. Czyli taki tuning jest przydatny dla tych co lubią głęboko deptać po gazie.

A robił ktoś może taki wykres dla silnika 150 /16v? Ciekawe czy tam też fiat coś dorzucił?

Croma 08
10-12-2015, 21:36
I tak miało być, bo na niższych biegach wysoka moc i moment nie są mi potrzebne, jak chcę szybko przyspieszyć w trakcie wyprzedzania to i tak robię to od 4 biegu. Sądzę że i 150-tki miały fabrycznie podbitą moc, jest tylko pytanie o ile ? Muszę poszukać tego wydania motoru zdaje się że Twój silnik też tam był.

TomaszR
10-12-2015, 22:01
Sorki za jakość. Zdjęcie ściągnąłem ze swojego FB. Nie chce mi się szukać oryginału. Możecie zobaczyć przykład-co garaż to inne strojenie silnika. Mój fabrycznie miał 115 KM. Wersja z Belgii. Widać jak różnią się nasze wykresy :D

21958

Croma 08
10-12-2015, 22:27
Wygląda tak jakby przyrost mocy i momentu był u Ciebie szybszy, choć jak tak porównuje to te przyrosty w stosunku do obrotów silnika są podobne. Pewnie też programy do strojenia silnika różne to i wykresy trochę inne. Najważniejsze jednak w tym wszystkim jest to, że samochodziki fajnie śmigają i jest ciut więcej frajdy z jazdy :)

TomaszR
10-12-2015, 22:37
Do tego wszystkiego temp i ciśnienie powietrza różne �� Za jakiś czas jadę wywalić EGR. Zobaczę wtedy jaka będzie różnica po hamowni. Ciekawe ile kucy padło po roku jazdy-ze mną za kółkiem.

Croma 08
10-12-2015, 22:42
Hahahahaha chyba ich nie gnałeś bacikiem na śmierć ?

Lucek_
11-12-2015, 00:12
U mnie w automatycznej skrzyni biegi zmieniają się (na wyższy) przy ok 2300 obr . Tak więc w automacie zakres użytkowych obrotów to 1500-2300. Nie wiem czy jest sens robić taki tuning, skoro na tych wykresach znaczący przyrost mocy i momentu jest powyżej 2000.

Czy robił ktoś w Cromie z automatem tuning w silniku 150/16V?

mirek8423
11-12-2015, 00:49
Czy robił ktoś w Cromie z automatem tuning w silniku 150/16V? maciekpt robił i ciekawe jak u niego z odczuciami podczas jazdy

maciekpt
11-12-2015, 09:27
Tak, ja chipowałem wersję 150 KM z automatem w Cinsofcie. Wykresy poniżej:
Przed:
21959

Po:
21960

U mnie seria wypluła 155 KM/331 Nm. Po chipie wyszło 184 KM/375 Nm. Jeździ się oczywiście dużo sprawniej. Wyższy moment jest dostępny znacznie wcześniej (przed 150 Nm przy 2 tys. obortów; po 220 Nm przy tych samych obrotach). Ogólnie moment i moc jest wyższa i dostępna szybciej. Półtora roku minęło i żadnych problemów.

CzarnyGD
11-12-2015, 10:22
U mnie wygląda to tak:
21961

Minęło prawie 1,5 roku i też bez problemów. Samochód ładnie się zbiera i elastycznie przyśpiesza. Jest lepiej po wyczyszczeniu kolektora i wymianie wężyków gumowych na nowe.
Też na początku nie byłem fanem jazdy powyżej 2k, 2,5k to był mój maks. Stwierdzam po czasie, że od czasu do czasu warto przecisnąć do 3 -3,3k aby go trochę przedmuchać. Odma ładnie się czyści jak turbo trochę possie.

P.S Czerwony wykres - seria, niebieski ostateczny.

Lucek_
11-12-2015, 18:11
Na wykresie kolegi Czarny (przy 2000 obr) moment obrotowy rośnie z 300 Nm na 340

Na wykresie kolegi Maciek (przy 2000 obr) moment obrotowy rośnie z 150 Nm na 220


Coś mi tutaj nie gra. Dlaczego są aż takie różnice momentów?

Croma 08
11-12-2015, 18:18
U mnie też jest przy 2000 obr z 300 na 340 Nm, kolega maciekpt ma automatyczną skrzynię biegów i być może stąd wynika ta różnica.

CzarnyGD
11-12-2015, 22:01
Na wykresie kolegi Czarny (przy 2000 obr) moment obrotowy rośnie z 300 Nm na 340

Na wykresie kolegi Maciek (przy 2000 obr) moment obrotowy rośnie z 150 Nm na 220


Coś mi tutaj nie gra. Dlaczego są aż takie różnice momentów?

Rozumiem, że rozważamy przyrost momentu. Zapewne za to odpowiedzialne będzie zestrojenie silnika pod skrzynię biegów. Nie wiem jak u kolegi, ale u mnie na wykresie podana jest moc na silniku, tak więc samo przełożenie nie ma tu znaczenia.
Same wartości momentu wynikają z mocy wyjściowej motoru.

maciekpt
12-12-2015, 09:15
No ciekawa sprawa. Nie znam się na tym za bardzo ale to rzeczywiście może być różnica spowodowana przez automat. CzarnyGD obaj mierzyliśmy na hamowni podwoziowej (mało kto w Polsce ma silnikową a i pomiar wiąże się z wyjęciem silnika). I moc na silniku szacowana jest przez pomiar na kołach i straty więc jak najbardziej skrzynia ma tu znaczenie.
A jeszcze ciekawa różnica jest przy 1500 obrotów: u mnie moment to jakieś 80 Nm, u kolegi dwa razy tyle

CzarnyGD
12-12-2015, 09:33
No ciekawa sprawa. Nie znam się na tym za bardzo ale to rzeczywiście może być różnica spowodowana przez automat. CzarnyGD obaj mierzyliśmy na hamowni podwoziowej (mało kto w Polsce ma silnikową a i pomiar wiąże się z wyjęciem silnika). I moc na silniku szacowana jest przez pomiar na kołach i straty więc jak najbardziej skrzynia ma tu znaczenie.
A jeszcze ciekawa różnica jest przy 1500 obrotów: u mnie moment to jakieś 80 Nm, u kolegi dwa razy tyle

Z tego co widzę, to wartość momentu jest u Ciebie podobna (skala z prawej strony).

Musiałbym się dopytać tych którzy mi tego chipa robili (Vtech Gdynia), ale na wykresie mam napisane że to moc/moment na silniku. Pamiętam, że auto było podpięte pod komputer.

Kiedy robiłem chipa, nie miałem bladego pojęcia jak to działa, teraz bym zadawał więcej pytań:)

Croma 08
12-12-2015, 15:07
Sądzę że różnice właśnie wynikają z tego że automat zmienia biegi przy ściśle określonych obrotach silnika, a w manualu teoretycznie możesz kręcić na maxa choćby na jedynce. Jak był robiony mój to siedziałem w samochodzie i widziałem jak wygląda zmiana parametrów, u mnie robił to ręcznie, czyli rozwijał mapę w trójwymiarze i korygował krzywe punkt po punkcie i hamowanie, i tak kilka razy aż do uzyskania zadowalającego wyniku. Na rolkach silnik był kręcony do 4500 obr/min na czwartym biegu.

scrabit
12-12-2015, 17:07
U mnie seria wyszla ok 154KM a po programie ok 182KM.

Croma 08
12-12-2015, 18:07
Scrabit, jeśli dysponujesz wykresem z hamowni to wrzuć go, zobaczymy jak u Ciebie to wyglądało.

scrabit
12-12-2015, 18:14
Ok.. przy czym nie mam na chwile obecna dostepu do kompa.. wrzucam z zrzut z tel..21965 mam nadzieje ze jest czytelne..

maciekpt
12-12-2015, 20:46
scrabit u Ciebie to manual, nie? Przy 2000 obr. masz 300 Nm. Fajnie gdyby jeszcze ktoś wrzucił wykres z auta z automatem.
Croma 08 automat zmienia biegi w zależności od obciążenia i położenia pedału przyspieszenia. Jak najbardziej może wrzucać wyższy bieg przy czerwonym polu (4,5 tys.) przy gazie w podłodze. Dzisiaj sprawdziłem ;)

scrabit
12-12-2015, 20:53
Tak manual.. turbodziury brak.. zdecydowana poprawa dynamiki i wkrecona na obroty odpycha sie jak glupia.. mimo swojej masy

karluum
12-12-2015, 23:27
A panowie nie boicie się o skrzynie M32? Chodzi mi po głowie ten chip (mam wersję 150km) ale słyszałem różne opinie na ten temat. 180 km pod maską to już coś...

Croma 08
12-12-2015, 23:29
Maciekpt nigdy nie miałem automatu i nie mam pojęcia jak się nim jeździ :) To tylko taka moja teoria odnośnie porównania, czemu automat i manual przy tych samych obrotach mają spore różnice w momencie obrotowym.

scrabit
12-12-2015, 23:29
Ale to nie moc przeklada sie na skrzynie.. a moment i.. kierowca.. jak nie stajesz na pedale od swiatel do swiatel to nie widze obaw. Nie twierdze ze nie skroci jej zywotnosci ale na dobra sprawe jak bedziesz serie upalac to i w ten sposob zalatwisz auto.

Croma 08
12-12-2015, 23:35
Karluum, ja nadal jeżdżę tak jak jeździłem, czyli dosyć spokojnie, a z większej mocy korzystam tylko w sytuacjach kiedy muszę przyspieszyć np. podczas wyprzedzania. Wyższy moment obrotowy przekłada się na mniejsze spalanie.

GUREGORI74
15-01-2016, 13:34
W związku z przygodą opisaną w tym wątku http://fiatklubpolska.pl/croma-446/dpf-przygoda-31281/ przy okazji wycięcia DPF-a zrobiono mi w firmie VTG WARSZAWA chip tunning mojej Cromki .Moc z 147,8 podniesiono do 168 KM a moment obrotowy z 328,9 do 374,6 .Napomne ze autko jest ze skrzynią automatyczną i nieruszanym EGR-em.22321
POZDRAWIAM

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


scrabit u Ciebie to manual, nie? Przy 2000 obr. masz 300 Nm. Fajnie gdyby jeszcze ktoś wrzucił wykres z auta z automatem.
Croma 08 automat zmienia biegi w zależności od obciążenia i położenia pedału przyspieszenia. Jak najbardziej może wrzucać wyższy bieg przy czerwonym polu (4,5 tys.) przy gazie w podłodze. Dzisiaj sprawdziłem ;)

Wrzuciłem wykres mojego autka z automatem po chip tunningu Pozdrawiam

scrabit
15-01-2016, 13:48
Ze tak powiem.. delikatny program. A i seria slabszs.. te jednostki przyzwyczajaja do bonusow.

Croma 08
15-01-2016, 19:46
To mamy coraz więcej podrasowanych Cromek. I jest już fajna baza porównawcza.

dudus55
20-01-2016, 21:23
To i ja się pochwalę
2242922430
Niezawodny pan Marcin z cinsoft. Szacun

scrabit
21-01-2016, 21:48
Ladny bonus..

alf13
21-01-2016, 22:21
Fajna dyskusja o ewentualnych konsekwencjach "poprawiania" fabryki :-)

[159] Awaria silnika 2.0 170KM (http://www.forum.alfaholicy.org/159_brera_brera_spider/136141-awaria_silnika_2_0_170km.html)

scrabit
21-01-2016, 22:41
Obserwuje ta dyskusje.. raz ze problem dotyczy 2.0.
Dwa ze jest to wszystko jakies niejasne i niejednoznaczne z czego wynikaja te awarie.. brak smarowania czy zmiana softu..

alf13
21-01-2016, 23:28
Obserwuje ta dyskusje.. raz ze problem dotyczy 2.0.
Dwa ze jest to wszystko jakies niejasne i niejednoznaczne z czego wynikaja te awarie.. brak smarowania czy zmiana softu..
Jest też przypadek 1.9 120KM... Sam jestem ciekawy na czym temat sie zatrzyma... ;)

scrabit
22-01-2016, 00:21
Tak ale z przebiegiem 50tys i 3 lata po modach.. przez ten czas wiele sie moglo zdarzyc. Sam jestem ciekaw dalszego rozwoju.

Lucek_
22-01-2016, 21:43
Z opisu problemów 2.0jtdm wynika że silnik ten jest o wiele bardziej awaryjny niż 1.9. Już fabrycznie ma dużą moc a po podrasowaniu naprężenia w układzie korbowym są jeszcze większe. Temperatury w komorze spalania także rosną. Jak do tego dołożymy problem z felerną uszczelką w układzie olejowym i niskie ciśnienie oleju (m.in. powodujące że olej już tak mocno nie tryska z dysz na tłoki od spodu) to układa się sekwencja wydarzeń jak w katastrofach lotniczych. Efekt: pęknięcia tłoków (przegrzane, mocniej obciążone po rasowaniu i słabo chłodzone od spodu). Dobrze że w silniku 1.9 takie problemy praktycznie nie występują.
Ciekawe czy same tłoki z 1,9 i 2.0 mają tą samą budowę, czy też w 2.0 zaoszczędzili na materiale?