PDA

Zobacz pełną wersję : klima i ogrzewanie... pomoc



MarcinCroma
23-11-2015, 20:55
witam mam pare pytan co do klimy i ogrzewania czy u was jest podobnie...


- czy paryja u was szyby jak tyko wylaczycie klime na zwykly nawiew i jak sobie z tym poradzic
- czy przy tep. 0c wylacza sie klima i zaczynaja cholernie parowac szyby jak mozna sobie z tym poradzic???

mirek8423
23-11-2015, 21:05
może masz włączony wewnętrzy obieg. Puść nadmuch z zewnątrz. No i chyba masz dużą wilgoć w aucie

mikoz
23-11-2015, 21:05
1) Sprawdź filtr kabinowy
2) Sprawdź czy nie masz włączonego zamkniętego obiegu powietrza

MarcinCroma
23-11-2015, 21:28
filtr wyglada na czysty jest weglowy na wisosne wymienialem obieg zamkniety mialem wlaczony ale na wylaczonym bylo jeszcze gorzej...

mirek8423
23-11-2015, 21:47
No wiesz wymieniałeś na wiosnę ale jednak trochę przez ten filtr powietrza przeleciało więc może trzeba by wymienić tym bardziej że , nie kosztuje fortunę. Pozbądź się wilgoci z auta. Mnie też szyby trochę parują zwłaszcza jak się wejdzie do auta w czasie deszczu ale tragedii nie ma

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



- czy przy tep. 0c wylacza sie klima tak klima u nas się wyłącza przy chyba +4*C. Trzeba by zajrzeć do instrukcji jak to się ma.

lorak
23-11-2015, 21:51
Przy 0 stopni.

mirek8423
23-11-2015, 22:02
o takie znalazłem 21821

zabezp
23-11-2015, 23:20
Po wyłączeniu klimy, przy takich warunkach atmosferycznych jakie teraz są, zawsze będą parować szyby. Dzieje się tak dlatego, że parownik w podszybiu jest mokry (wyłącz lodówkę z prądu i zajrzyj za jakiś czas, to zobaczysz skraplającą się wodę). Jest to normalne. Można temu zapobiec osuszając parownik poprzez włączenie ogrzewania na większą temp. np. ok 27- 30 stopni i duży nawiew na dosłownie kilka minut (już po wyłączeniu klimy). Ja bynajmniej tak robię (w poprzednich autach również) i nie mam problemu z nadmiernym parowaniem. Oczywiście jak pada deszcz lub śnieg i wsiądzie się do auta to szyby będą parować.

mietus555
25-11-2015, 13:42
Wydaję mi się że masz uszkodzony napęd od obiegu wewnętrznego i mimo że obieg jest otwarty czyli ma być powietrze z zewnątrz to on pobiera powietrze z wewnątrz.
Poszukaj takiego tematy i tam znajdziesz jak temu zaradzić.

SAR37
25-11-2015, 19:17
Po wyłączeniu klimy, przy takich warunkach atmosferycznych jakie teraz są, zawsze będą parować szyby. Dzieje się tak dlatego, że parownik w podszybiu jest mokry

Dokładnie TAK!
Tak ma być w warunkach zbliżonych do 0 stopni.
Włączając klimę osuszasz powietrze wpadające do kabiny. Wilgoć jest "zbierana" przez parownik (to jest właśnie to "urządzenie", z którego rurką odprowadzana jest woda pod auto). Chłodne powietrze (w zimie), w przeciwieństwie do ciepłego (w lecie), ma bardzo dużą wilgotność. Dopóki pracuje układ klimatyzacji, wilgoć pozostaje na parowniku i po skropleniu wypływa pod samochodem. Po wyłączeniu klimatyzacji, powietrze nadal przepływa przez lamele parownika, ale dodatkowo "zabiera" wilgoć z parownika. Stąd też zaczynają parować szyby. Efekt jest znacznie wzmocniony po włączeniu obiegu zamkniętego. Pamiętajcie, że w zimie, szyba jest od zewnątrz znacznie chłodniejsza niż od wewnątrz. Opływanie takiej szyby wilgotnym powietrzem ZAWSZE będzie prowadziło do zaroszenia (czysta fizyka: jeśli w ciepłym pomieszczeniu wyciągniesz z lodówki zimne piwo, to butelka pokryje się mgiełką wodną - wilgocią z powietrza.)
Jedyny sposób, aby uniknąć tego typu problemów to jazda na klimatyzacji w trybie AUTO lub, jak przytoczył kolega zabezp, po wyłączeniu klimy, ustawienie wyższej temperatury i wysuszenie parownika przez kilka minut. Nie zapominajmy jednak, że w takim przypadku, wilgoć nadal jest w powietrzu, w kabinie.

MarcinCroma
26-11-2015, 18:22
dziekuje juz rozumiem i jest poprawa w auce...

Ign5
26-11-2015, 23:32
Można sprawdzić czy przy ustawieniu nawiewu tylko na szybę i wentylatorze na 3 (ew wyższej pozycji) oraz temperaturze odpowiednio wyższej "jakoś znośnie nie będzie parować".
Właśnie dlatego w nowoczesnych samochodach jest klima automatyczna by nie trzeba się było z tym męczyć.

MarcinCroma
30-11-2015, 18:52
koledzy gdzie znajduja sie te aktywatory od klap zebym mogl wymienic na nowe moze macie jakis schemat????

TMK
01-12-2015, 18:47
Masz tutaj;
Fiat CROMA (2005- ) Stuki w kabinie PORADA - elektroda.pl (http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=2000144&highlight=croma&sid=701978a91d6f69d6cb3bedf8a7232234)

Samej roboty może na 20minut, dostęp dość dobry.
Swoją zębatkę przestawiałem o jakieś 40-50', jest jeszcze miejsce na ponowne przekręcenie ;)

MarcinCroma
02-12-2015, 19:15
ok dzieki na weekend trzeba sie tym zajac