PDA

Zobacz pełną wersję : Kilka problemów- kontrolka engine fault, poduszki, wymiana drzwi, błotnika, wymiana oleju...



luki19910221
16-11-2015, 20:31
Witajcie. Wczoraj mój Stilo zjechał z lawety. Kupiłem samochód za małe pieniądze, to też jestem świadom, że muszę teraz do niego dołożyć. Mam kilka pytań i mam nadzieję, że ktoś ogarnięty postara się mi pomóc. :)
1. Auto jest obrysowane z jednej strony. Mam błotnik, drzwi i zderzak. Jak jest z wymianą? Ciężko to samemu zrobić? Bo mam zamiar zabrać się za to na weekendzie przy piwku. :)
2. Wyśiwetla się kontrolka silnika (pomarańczowa) wraz z błędem fault engine. Wiem, że to może być wszystko ale powiedzcie mi - przeczytałem gdzieś na forum, że może to być problem z sondą lambda.. mam gdzieś przepalony bądź nieszczelny tłumik bo lekko "burczy" w okolicy kolektora, może to mieć z tym związek? Do tego auto stało z 4 dni na rozładowanym aku.
Oto film: https://vid.me/dQI2
Do tego te zgrzyty poczas odpalania samochodu pochodzące jakby z okolic licznika. (?)
3. Kontrolka poduszek- miałem to samo w Clio- które kostki sprawdzić, jaka ewentualnie może być przyczyna?
4. Kontrolka "trójkąt". Czy to oznacza to samo, co np w Renault "SERVICE"?
5. Chcę zrobić wymianę oleju. Jaki zalać? Auto ma 120kkm ale nie wiem czy przypadkiem nie jest cofnięty bo coś mało. :) Jaki półsyntetyk polecacie?

Dodam tyle: Samochód jeździ bez problemu, te błędy nie mają wpływu na działanie samochdu. Przejechał bez problemu 170 km zaraz po zakupie.

Wiem, że nalezy najpierw udać się pod kompa, ale chcę sobie zrobić małe rozeznanie, do auta wsiądę dopiero w piątek. ;)

Można kupić kabel i samemu zczytać błędy? Jeśli tak to jaki i ewentualnie jakie oprogramowanie do tego służy. :)

Z góry dziekuję za odpowiedzi. Pozdrawiam!:)

Ewenement17
16-11-2015, 23:55
Ad. 3 temat rzeka, zazwyczaj potraktować kontaktem w spreju kostki pod fotelami (kierowcy i pasażera) dodatkowe dwie są w bagażniku za bocznymi schowkami (schowki osadzone na rzepie) zazwyczaj pomaga, ewentualnie można jeszcze kostkę w kierownicy pod poduszką (na mnie czeka jutro) lub wycięcie kostek i zlutowanie kabli. W dziale download: Stilo powody Airbag Failure - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/740)

Ad.4 u mnie wyświetlała się wraz z kontrolką Airbag ale dokładnego znaczenia nie znam.

Ad.5 mam zalany Motul półsyntetyk i go sobie chwalę, aczkolwiek większość raczej poleca syntetyka.

boch
17-11-2015, 00:21
Ad.5 mam zalany Motul półsyntetyk i go sobie chwalę, aczkolwiek większość raczej poleca syntetyka.
Masz auto z turbiną, w dodatku jak z żurnala i zalewasz je półsyntetykiem? Karygodne! :D

Ewenement17
17-11-2015, 09:06
być może karygodne, gdzie dwóch polaków tam trzy opinie :P Ale to temat nie na ten wątek :P

luki19910221
17-11-2015, 10:30
Koledzy, polecacie kupić sobie kabel i zczytac te błędy, czy podjechać jednak do mechanika?

boch
17-11-2015, 11:13
Kabel kup koniecznie. Najlepiej ELM 327 v2 USB ze sklepu Viaken, do kompletu adapter TYP1 do diagnostyki ABS. Stilo ma opinię auta, w którym dzieją się różne rzeczy, więc własny kabel i program diagnostyczny lepiej mieć pod ręką.

Ewenement17
17-11-2015, 11:41
dokłądnie jak kolega wyżej pisze, kabel to podstawa. Ja zakupiłem w zeszłym tygodniu, a dziś w dwie godzinki pozbyłem się trzech błędów poduszek i kontrolka zgasła nareszcie :D

luki19910221
17-11-2015, 18:58
boch, który adapter wybrać? Nie mogę go znaleźć. Kabel mam:
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)

boch
17-11-2015, 19:24
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-1.html)

Dzieki niemu połączysz się z ABS i wspomaganiem jeśli zajdzie taka potrzeba. Pamiętaj, że podczas podłączania pod ABS usłyszysz potrójny sygnał błędu systemu ABS i zobaczysz odpowiedni komunikat na wyświetlaczu deski rozdzielczej - bodajże ABS/ASR unavailable - consult handbook. Niczym się nie przejmuj, tak ma być.

luki19910221
17-11-2015, 19:44
Na razie na szczęście z ABS nie ma problemu. :) Dzieki wielkie. W weekend biorę się do roboty i dam znać jak efekty. :)

luki19910221
30-11-2015, 21:40
Witam, udało mi się znaleźć trochę czasu i podłączyć samochód do kompa. Pokazał się błąd: P0141 Sonda lambda (bank 1 sensor 2) (tak jak podejrzewałem). Objawy: falują delikatnie obroty, czasem zdarza się, że nie ma mocy na 5 biegu a czasami jest normalnie. Zrobiłem wykres z pracy tych sond + obroty silnika:
21885

Co powiecie? Nie znam się na tych wykresach. Przeczytałem jedynie, że sonda przed katem powinna wskazywać w granicach 0.1 - 0.9V a za katem 0.4-0.5 V. Wychodzi na to, że rzeczywiście sonda za katalizatorem wskazuje na wykresie za niskie napięcie. Dodaje wykres w exelu:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1OrKYofMLD7hNeEZYej2EvZf30rHGUunrxT1YI_tUq1Q/edit?usp=drive_web


Bład wykasowałem- po chwili pojawił się ponownie. Trzeba to naprawić.
Dodam, że mam gdzieś przedmuch (samochód chodzi jakby miał sportowy wydech tyle, że pod silnikiem). Nie miałem okazji podjechać na kanał i popatrzeć na niego. Myslicie, że przedmuch w okolicy sondy/katalizatora może powodować ten błąd? Może coś było kombinowane z katalizatorem i stąd ten przedmuch i problem z sondą?

Kolejna sprawa. Kupiłem kabel, który polecaliście mi wyżej i niestety nie mogę (nie umiem) podłączyć się do poduszek. Pomoże ktoś? Ciągle wywala mi błąd:
21886
Jak połączyć się z poduchami?

W sumie to z niczym prócz ECU silnika nie mogę się połączyć.;/ Po podłączeniu adaptera dopiero działa ABS i Wspomaganie ale nie mogę się podpiąc pod Body, nie mogę wyłączyć informacji o przeglądzie itd.. Może wadliwy interfejs? Nie wiem już sam.
Z góry dziękuję za podpowiedzi.

boch
30-11-2015, 22:05
Pod body podłączysz się gołym ELM'em bez żadnych przejściówek. Być może wybrałeś coś nie tak, ewentualnie próbuj kilka razy. Poza tym, uzupełnij profil żeby było wiadomo jaki masz tam silnik, bo nie każdy zerknie na zrzuty żeby przeczytać, że masz motor 1.6 ;)
Żeby połączyć się z poduszkami potrzebujesz niebieski kabel VAG/KKL z przełącznikiem 3 pozycyjnym. Nie wiem czy warto...

luki19910221
30-11-2015, 22:11
Tak robiłem- łączyłem się gołym elmem. Dziwne bo znajomy jakimś interfejsem bluetooth za kilkadziesiąt zł z allegro połączył się z body a ja tym kablem nie mogę. No nic, na razie odpuszczę sobie to.
Co do poduszek to rzeczywiście- na razie odpuszczę. Będzie czas to zerknę na te kostki i ewentualnie wtedy będę szukał kogos interfejsem.

na razie priorytetem jest ta sonda.

boch
30-11-2015, 22:20
Odpal Multiecuscan po podłączeniu interfejsem do złącza, następnie wybierz swoją wersję silnika. Zamiast połącz, wybierz SCAN. Po dość długim procesie wyszukiwania dostępnych modułów program wyświetli wszystkie znalezione centralki w tym Body Computer. Zapisz na kartce jak on się nazywa i z takim próbuj się połączyć. Jeśli kabel jest Viakena, to musi się udać.

luki19910221
30-11-2015, 22:25
Robiłem tak. Wyszukuje tylko silnik. Nie wyszukuje nic poza tym. Kabel jest od Viakena, na ich stronie zamawiany wraz z adapterem.. Spróbuje inną wersję programu jeszcze jutro.

boch
01-12-2015, 00:58
Dziwne... Skontaktuj się z Viakenem, napisz że masz problemy z diagnostyką Fiata. Może problem leży po stronie słynnego rezystora, chociaż skoro łączysz się z ABS oraz ze wspomaganiem, to raczej problem leży gdziś indziej. Na początek spróbuj jeszcze raz skonfigurować program wg zaleceń w PDFie dołączonym do interface'u na płycie CD.

luki19910221
01-12-2015, 07:30
Tak zrobię. Mógłby ktoś jeszcze zajrzeć na wykresy i odpowiedzieć na pytania dotyczące sondy lambda?

luki19910221
02-12-2015, 19:27
Podbijam. Pomoże ktoś?