Zobacz pełną wersję : problem ze wspomaganiem kierownicy
andrzej193
15-11-2015, 00:35
Witam wszystkich. problem polega na tym, że słychac szum podczas skręcania kierownicą w trakcie jazdy. jest to odgłos przepływającej cieczy pod wysokim ciśnieniem(w przypadku naszego pacjenta oleju). Dodam że głośność tego zjawiska zwiększa sie pod wpływem temperatury i uwaga!- prędkości, im szybciej tym głośniej. nie jest zależny od obrotów silnika, na biegu/na luzie. nie słychać w ogóle na postoju. z lekkością działania układu jest tak że jak zimny, to działa bardzo lekko, po przejechaniu około 15km robi się ciężko. czy jest to koniec pompy wspomagania? czy moze maglownica? moze ktoś coś podobnego miał w swoim wynalazku?
PS. płyn do wspomagania wymieniłem na nowy i z obserwacji wynika ze na zimnym jest ok(kier. chodzi lekko nie slychac szumu) natomiast gdy się rozgrzeje szumi dość mocno. bateria roczna, więc raczej nie powinna sprawiac problemow gdyż rozrusznikiem kręci dobrze.
desmo999
16-11-2015, 01:26
Witam wszystkich. problem polega na tym, że słychac szum podczas skręcania kierownicą w trakcie jazdy. jest to odgłos przepływającej cieczy pod wysokim ciśnieniem(w przypadku naszego pacjenta oleju). Dodam że głośność tego zjawiska zwiększa sie pod wpływem temperatury i uwaga!- prędkości, im szybciej tym głośniej. nie jest zależny od obrotów silnika, na biegu/na luzie. nie słychać w ogóle na postoju. z lekkością działania układu jest tak że jak zimny, to działa bardzo lekko, po przejechaniu około 15km robi się ciężko. czy jest to koniec pompy wspomagania? czy moze maglownica? moze ktoś coś podobnego miał w swoim wynalazku?
PS. płyn do wspomagania wymieniłem na nowy i z obserwacji wynika ze na zimnym jest ok(kier. chodzi lekko nie slychac szumu) natomiast gdy się rozgrzeje szumi dość mocno. bateria roczna, więc raczej nie powinna sprawiac problemow gdyż rozrusznikiem kręci dobrze.
Takie pytanie magiel nie jest jakiś gorący?
Pompa to raczej wyje...
andrzej193
16-11-2015, 10:22
Nie sprawdzałem jego ciepłoty, ale jest jakiś trop. Dużo szukałem podobnych objawów w całym necie, ale na nic podobnego sie nie natknąłem.
sprubuj dodać coś takiego, u mnie znacznie poprawiło prace układu kierowniczego
Dodatki do oleju : Dodatek ATF 5135 (http://liquimoly.pl/produkty/dodatki/dodatki-do-oleju/atf-additiv-detail)
jeszcze coś takiego znalazłem, nie wiem który lepszy, ja uzyłem tego powyżej
Dodatki do oleju : Dodatek do oleju przekładniowego 2652 (http://liquimoly.pl/produkty/dodatki/dodatki-do-oleju/dodatek-do-oleju-przekladniowego-1040-detail)
sprubuj dodać coś takiego, u mnie znacznie poprawiło prace układu kierowniczego
Dodatki do oleju : Dodatek ATF 5135
jeszcze coś takiego znalazłem, nie wiem który lepszy, ja uzyłem tego powyżej
Dodatki do oleju : Dodatek do oleju przekładniowego 2652
Osobiście poczekałbym z dodawaniem czegokolwiek. Najpierw postarałbym się sprawdzić układ mniej inwazyjnymi metodami. Dolewanie specyfików może spowodować dużo większe koszty związane m.in. z ponowną wymianą płynu i możliwą wymianą innych elementów układu.
Czasami może to być drobiazg a my - nieświadomie - zdegradujemy środowisko pracy.
Sprawdź wszystko co można i w różnych warunkach. Na bank, warto sprawdzić stan "kostek" na pompie - najprostsza a czasami najskuteczniejsza metoda.
andrzej193
16-11-2015, 23:35
Co najlepsze dodam jeszcze że cały układ przepatrzyłem, również od spodu i wszędzie sucho. oleju do wsp. nie ubywa ze zbiorniczka. temat zaczął się jakieś dwa miesiące temu kiedy to zacząłem słyszeć delikatny szum. co mnie bardziej niepokoi to to że szum ten jest coraz głośniejszy. Jako ciekawostke dodam że przewertowałem cały internet, włącznie z YouTube i nie znalazłem nigdzie informacji o takich objawach ze strony układu wspomagania kierownicy.
desmo999
17-11-2015, 00:59
Co najlepsze dodam jeszcze że cały układ przepatrzyłem, również od spodu i wszędzie sucho. oleju do wsp. nie ubywa ze zbiorniczka. temat zaczął się jakieś dwa miesiące temu kiedy to zacząłem słyszeć delikatny szum. co mnie bardziej niepokoi to to że szum ten jest coraz głośniejszy. Jako ciekawostke dodam że przewertowałem cały internet, włącznie z YouTube i nie znalazłem nigdzie informacji o takich objawach ze strony układu wspomagania kierownicy.
Szum masz na myśli przpływ cieczy??Skad dokładnie jest szum?? z pompy czy magla??Jesteś w stanie to stwierdzić??
andrzej193
17-11-2015, 12:31
Szum przeplywajacego oleju słyszalny centralnie zza kierownicy, do tego stopnia że pasażer siedzący z boku też słyszy ten szum
andrzej193
17-11-2015, 18:38
Szum przeplywajacego oleju słyszalny centralnie zza kierownicy, do tego stopnia że pasażer siedzący z boku też słyszy ten szum
Udało mi się nagrać film z szumami podczas jazdy, i brak szumu na postoju. Jutro udostępnia. Pozdro
andrzej193
17-11-2015, 23:42
sorry że tak nabijam, ale nie widze opcji do edytowania. zostawiam link.
https://www.youtube.com/watch?v=E_iOfHiajac&feature=youtu.be
desmo999
20-11-2015, 02:22
odłącz elektrycznie pompę i się przejedź...Zobacz co będzie..
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
po tym odgłosie to cięzko coś stwierdzić, okno jak się otworzy to nie będzie czegoś lepiej słychać??Mi to trochę przypomina ostatnią walkę z moją cromą też coś jęczało/wyło i nie było zależne od obrotów - skończyło się na dolaniu oleju do skrzyni do ok 2,7l ( w między czasie było robione tysiące różnych testów łącznie z wywaleniem skrzyni:)
andrzej193
21-02-2016, 23:08
Cześć wszystkim. odgrzewam kotleta ponieważ przez przypadek udało się usunąć usterkę. Na dniach pojawił się problem z łożyskiem amortyzatora (słychać było jak sprężyna przeskakuje, zamiast płynnie się kręcić). Po wymianie łożyska okazało się że wszelkie niepokojące szumy słyszalne w kabinie ustały. Dziwny przypadek, aczkolwiek wydaje się to być przyczyną opisanych powyżej objawów ;) Dziękuję wszystkim którzy się zaangażowali i pozdrawiam
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.