Zobacz pełną wersję : [Punto II] Brak wspomagania - diagnoza silnika
ziewoland
08-11-2015, 14:22
Cześć,
padło mi wspomaganie (świeci się czerwona lampka na tablicy)
- przełączanie wł/wył funkcji city,
- kilkukrotne odpalanie gaszenie,
nie pomaga.
Akumulator ok, sprawdzony w ASO.
Bezpieczniki "service" (1 rząd, 4 od lewej i wszystkie inne) ok.
Jeśli kupię sobie nasadkę torx i wykręcę silnik jestem w stanie (jako elektryczno-elektroniczny laik) sam go zdiagnozować?
Czy bez kombinowania kupić nowy i wymienić (jakie jest prawdopodobieństwo, że to coś innego?)
Pzdr
Marcin
krzychu-551
08-11-2015, 18:34
W tych samochodach często pada czujnik kąta skrętu mi też czasem się zapala i jeździ dalej a zapaliła mi się przy 140 paru tysiącach. Żeby to zrobić można próbować zmienić ten czujnik ale nie zawsze się to udaje 100%-wo pomaga wymiana całej kolumny kierowniczej koszt ok 650,-
ziewoland
08-11-2015, 22:20
Dobra, pytanie nadal aktualne - jak sprawdzić sam silnik.
Ostatnio cały czas jeździłem z funkcją CITY, podejrzewam, że to była przesada i padł.
Zanim pójdę w wymianę za kilka stów i oddam auto do mechanika, chciałbym wyeliminować "proste rzeczy..." (wg mnie taką właśnie jest wymiana silnika, jeśli okaże się zepsuty).
Pzdr
Marcin
W tych samochodach często pada czujnik kąta skrętu mi też czasem się zapala i jeździ dalej a zapaliła mi się przy 140 paru tysiącach. Żeby to zrobić można próbować zmienić ten czujnik ale nie zawsze się to udaje 100%-wo pomaga wymiana całej kolumny kierowniczej koszt ok 650,-
krzychu-551
08-11-2015, 23:39
Komputer pewnie pokaże czujnik
andrzejmc
08-11-2015, 23:49
Dziwne że w tym ASO nie zrobili diagnostyki układu wspomagania :?:
Możesz mieć spalony silnik(czuć "na nosa"),uszkodzony moduł sterujący,albo czujnik skrętu.
Jeśli jesteś laikiem nie kombinuj przy tym samemu.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
ziewoland -Akumulator ok, sprawdzony w ASO.[/QUOTE]
ziewoland
09-11-2015, 10:48
Andrzej, Krzysiek dzięki.
W centrum Poznania, usłyszałem "albo słaby akumulator, albo czujnik skrętu za 800zł"...
Podjadę dzisiaj do chłopaków w Koninie, może ogarną lepiej.
Kojarzycie kogoś w Poznaniu, kto ogarnie temat?
pzdr
m.
ziewoland
09-11-2015, 16:19
Andrzej, Krzysiek dzięki.
W centrum Poznania, usłyszałem "albo słaby akumulator, albo czujnik skrętu za 800zł"...
Podjadę dzisiaj do chłopaków w Koninie, może ogarną lepiej.
Kojarzycie kogoś w Poznaniu, kto ogarnie temat?
pzdr
m.
Wyjąłem silniczek na oko, wygląda ok, ale nie wiem jak go sprawdzić (czy wystarczy te luty na płytce obadać?).
Centralka daje 4V na kable do silniczka, czy to nie za mało?
Jak sprawdzić samą centralkę?
jest to dość częsty problem Fiatów z tym wyposażeniem - niestety pada wspomaganie (raz czunik raz coś innego)- jest fajna firma, która regeneruje i to całkiem dobrze - poza tym dają dożywotnią gwarancję - BBA reman (BBA reman. ABS, ecu's, throttle bodies, air mass meters, MFD and catalytic converters (http://www.bba-reman.com/PL/index.aspx))
krzychu-551
10-11-2015, 23:40
Tez na Śląsku jest gość co robi to za 650 włącznie z montażem
Witam.
Przepis na naprawę wspomagania.
Potrzeba: 1 lub 2 zapałki + 4 krople kleju w żelu.(może być "kropel..").
Naprawa :
-odkręć kolumnę,4 nakrętki-2 tył poluzuj.
-opuść,w połowie kolumny jest kabel od czujnika skrętu,zdejmij gumową osłonę.
-w okienku jest czujnik skrętu,należy go wycentrować i zablokować zapałką.4 krople kleju w żelu(góra-dół,prawo-lewo).
I naprawione.(uwaga na gumową osłonę,służy jako prowadnica czujnika skrętu).
Jak będzie dobrze dać więcej kleju.
Koszt naprawy 5 zł.
Przyczyna błędu:luzy-przeciążenia idące do kierownicy, np.regulacja kierownicy,zawieszenie,dziura w drodze.
Naprawa sprawdzona parę razy.
Piszę dlatego ,że......może kiedyś ....
Witajcie Panowie,
Podepnę się pod ten wątek, gdyż problem podobny. W Pandzie od jakiegoś czasu pojawiał się problem w postaci nagłego braku wspomagania (błąd 1006 - czujnik kąta skrętu). Teraz zdechło już całkiem i postanowiłem rozprawić się z tym ustrojstwem. Zaopatrzony w dwa używane czujnik i zapał do pracy, rozbebeszyłem kolumnę (z niemałym trudem - kochany wielgachny seger) i wyciągnąłem stary czujnik. Podłączam niby nowy do kalibracji - a tu niespodzianka. Mes wywalił komunikat - wykonanie nieudane, złe warunki. Mes 1,7 wersja zarejestrowana, fejs KKL. Próba nr 2 z drugim niby nowym czujnikiem, tym razem na Elmie. To samo - złe warunki.
Wie ktoś co to za czary ? W zakładce F7 ( MES) - Regulacje są 3 pozycje.
1 - kalibracja czujnika pozycji - ten test działa - komunikat ok. wykonano.
2 - kalibracja czujnika momentu - tu porażka.
3 - kalibracja systemu - tu również porażka. Co ciekawe, w zakładce F4 - pozycja - czujnik pozycji kolumny kierownicy - wyświetla jako niewidoczny. Podłączając mój stary czujnik (ten zdemontowany) - również porażka (niewidoczny). Czyżby to nie wina czujnika tylko sterownika ? Albo wszystkie 3 uszkodzone czujniki. Poradźcie coś, pomysły mi się skończyły. Pozdrawiam.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.