PDA

Zobacz pełną wersję : Brava 1.2 - Temepratura silnika na czerwono



Rick
03-11-2015, 20:41
Witam,
Po wielu walkach i udanych próbach odpowietrzenia poddałem się..
Dzisiaj jadąc do Gliwic A4 zauważyłem że wskazówka staje prawie na czerwonej kropce temperatury silnika..
Pomyślałem.. Znowu zimne luty! Pach i już ok.. Ale.. ALE! Wracając znów ta sama sytuacja i ostatnimi czasy po udanym odpowietrzeniu sytuacja nie miała już miejsca..
Więc zaparkowałem i dotykając chłodnicy na dole wyczułem iż jest letnia tak samo góra a węże do termostatu i inne gorące..
Wentylator nie załącza się.. Płynu jest ok.. A auto w chłodniejsze dni dymi ostro na biało..

No to podjechałem do mechanika - zobaczył dym - zobaczył objaw i powiedział... Panie! Tutaj to uszczelka poszła i lepiej kup Pan inny wóz bo szkoda kasy pakować w rdzę..

Ostatnimi czasy miałem podobnie i na zimno odpowietrzałem i dało radę.. Teraz na gorącym silniku nie było możliwości.. Samochód zostawiony i pewnie wyląduje na części a szkoda :(

Koledzy doradźcie co mógłbym zrobić? Myślałem jeszcze nad czujnikiem temperatury ale jak mam wydawać 50 zł psu w D to chyba mija się to z celem..

parysarab31
11-11-2015, 17:28
Kup sobie test na obecnosc CO2 w układzie chłodzenia i bedziesz miał odpowiedz. A czy to uszczelka czy tez cos powazniejszego dopiero po rozebraniu

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A pod kompa podpinałeś porównując temp. widziana przez kompa a ta co jest na desce? prosty sposób a da ci odpowiedz co dalej

hak64
11-11-2015, 19:27
Po wielu walkach i udanych próbach odpowietrzenia poddałem się.. I pewnie za każdym razem dolewałeś płynu nie wnikając, co się z nim dzieje, że go ciągle brakuje?

dotykając chłodnicy na dole wyczułem iż jest letnia tak samo góra a węże do termostatu i inne gorące..
Wentylator nie załącza się.. Jeśli wentylator włączany jest czujnikiem przy chłodnicy, to nie będzie pracował, skoro chłodnica zimna. Przyczyny mogą być dwie. Uszkodzony termostat w pozycji "zamknięty", albo ciśnienie spalin w układzie chłodzenia blokuje obieg płynu - padnięta uszczelka pod głowicą.

Rick
13-11-2015, 01:07
A czy gdyby był w pozycji zamknięty to ogrzewanie by działało?

lasztom
13-11-2015, 09:58
Tak, bo mały obieg to silnik nagrzewnica itd, dopiero duży obieg (za termostatem) to dodatkowo chłodnica

Rick
13-11-2015, 19:10
Jak najlepiej sprawdzić termostat?

parysarab31
14-11-2015, 20:26
demontaz z auta i pod kran , jak przepuszcza to walniety, pózniej nalej do niego wrzatku jak sie otworzy sprawny jak nie walniety

marcij
16-11-2015, 11:58
A jeszcze prościej, jak silnik jest całkiem zimny, ruszyć, jak wskaźnik (przy założeniu, że działa poprawnie) pokaże około 70 stopni zatrzymać się i pomacać chłodnicę. Powinna być zimna. Jeśli jest ciepła to termostat nie zamyka się, lub zbyt wcześnie otwiera. Jeśli po zagrzaniu, gdy wskaźnik jest powyżej połowy chłodnica jest dalej zimna to termostat się nie otwiera.

hak64
16-11-2015, 15:27
Jeśli po zagrzaniu, gdy wskaźnik jest powyżej połowy chłodnica jest dalej zimna to termostat się nie otwiera. Lub pompa wody dokonała żywota...

Rick
19-11-2015, 17:35
Termostat przepuszcza i zimne i wrzątek i ciepłe i kisiel ;]
Czyli reasumując - padnięty

Silnik odpala i wszystko wydaje się ok tylko teraz pytanie czy silnik się nie przegrzał i jakie ewentualnie byłyby objawy?

Do ściągnięcia mam Vernet [ten co mi padł] i Gates - Co wybrać?

hak64
20-11-2015, 10:30
Termostat przepuszcza i zimne i wrzątek i ciepłe i kisiel ;]
Czyli reasumując - padnięty Padnięty termostat nie tłumaczy zimnej chłodnicy. Skoro termostat puszcza obieg, a chłodnica jest zimna, to albo padła pompa wody i nie ma obiegu płynu, albo - gorsza ewentualność - padła uszczelka pod głowicą i ciśnienie spalin uniemożliwia obieg płynu. Powinno też płyn wywalać przez korek zbiornika wyrównawczego.

Rick
20-11-2015, 13:13
Chłodnica była ciepła - wymieniłem termostat i spróbuję odpowietrzyć układ..
Jeżeli to nic nie da - Pogrzeb

Rick
22-11-2015, 17:04
No dobra wymieniłem termostat zalałem płyn i sprawa wygląda następująco..
Płyn sika z odpowietrznika za silnikiem więc zakręciłem i tak samo z wystającym obok silnika.
Silnik gdy się zagrzewa a właściwie przegrzewa to chłodnica nadal zimna i wąż od termostatu też zimny..
Jedynie dolne węże są ciepłe.

Co robić? Pompa wody? Uszczelka pod głowicą? Aha.. Dymi na biało.

hak64
22-11-2015, 19:38
Pompa wody? Uszczelka pod głowicą? Możliwe, ze jedno i drugie. Zimne węże to brak obiegu - pompa; biały dym - silnik spala płyn - uszczelka.

parysarab31
23-11-2015, 14:32
Aha.. Dymi na biało. jesli cały czas to masz odpowiedz

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

i jesli te białe obłoki szybko sie nie rozpuszczaja w powietrzu to na pewno nie jest to woda z tłumika

Rick
26-11-2015, 15:06
Dobra ale czegoś nie rozumiem..

Teraz przykładowo jak wymieniłem termostat na nowy chłodnica wcale się nie nagrzewa i wąż od termostatu również. Wcześniej się nagrzewała.
Płyn jest a z odpowietrzników się wylewa oprócz tego na chłodnicy. Dodatkowo tak jakby woda przelewała się w nagrzewnicy.

Czy to objaw niepracującej pompy wody czy UPG czy może układ się dobrze nie odpowietrzył?

ata
27-11-2015, 23:24
Czy to objaw niepracującej pompy wody czy UPG czy może układ się dobrze nie odpowietrzył?
Pytanie do wróżki. Tester CO2 kosztuje 20-30 PLN (chińszczyzna, ale działa).
Jeśli mnie pamięć nie myli, to w silniku 1,2 16V przedmuch na głowicy może zablokować obieg wody do chłodnicy (mały obieg - nagrzewnica - będzie działać).

parysarab31
27-11-2015, 23:26
a po wymianie termostatu próbowałeś zagrzać do momentu aż wiatraki zastartują? waz od termostatu do chłodnicy powoli sie bedzie nagrzewał w okolicy 80 stopni. musisz obserwować

Rick
28-11-2015, 08:22
Chłodnica się nie nagrzewa.. jest letnia