PDA

Zobacz pełną wersję : Marea 1.8 - Problem z zapalaniem, gaśnie podczas jazdy...



beelzeboss666
03-11-2015, 13:40
Witam.
Pierwszy post i niestety z prośbą...
W Marysi mamy dziwne objawy : zaczęło się od tego, że zapalała za 2, 3 strzałem. Później podczas jazdy zapalała się marchewka i silnik gasł (niezależnie, czy PB, czy LPG). Po chwili kontrolka gasła i można było odpalać i jechać do następnego "ataku"
Komputer pokazał dwa błędy : czujnik wału, czujnik wałka rozrządu. Czujnik położenia wału wymieniony w piątek rano. I było cacy do niedzieli wieczorem. Normalnie odpalał, nie gasł. Wieczorem objawy wróciły i co ciekawe nie ma błędów na komputerze...
Dodam, że poprzedni właściciel (auto mamy od 2 m-cy) robił silnik (obrócona panewka i "przeskoczony" pasek rozrządu), rozrząd i całą zabawę z tym związaną (głowica, zawory)
Marea 1.8, 2000 rok, przebieg 185.000 km (faktyczny i sprawdzony).
Czy może ktoś ma jakąś sugestię ?

Mad_Maxs
03-11-2015, 21:02
Silnik gasnący nagle to może być właśnie czujnik położenia wału. Powinien zostawić ślad w kompie, ale może z jakiegoś powodu się nie zapisał.. Od razu wyprzedzę pytanie że miernikiem się go raczej nie sprawdzi

byrrt
04-11-2015, 13:44
Dodam, że przy odpiętym czujniku położenia wałka rozrządu też nie odpala..

beelzeboss666
04-11-2015, 20:24
Witam ponownie.
Marycha właśnie wróciła od mechanika. Czujnik położenia wałka rozrządu wymieniony, czujnik położenia wału wymieniony, rozrząd (wałki) ustawione (były małe przesunięcia). Podczas jazdy ( po 10 km) na chwilkę zapaliła się marchewa. Po dojechaniu do domciu - po około 1h postoju zapaliła za 4 razem... Ręce opadają...

byrrt
05-11-2015, 14:15
Kontrolka ok, ale jaki błąd na komputerze?

beelzeboss666
05-11-2015, 14:18
Teraz z kolei pokazuje błąd sondy. Zamówiona, jutro montaż...

Mad_Maxs
05-11-2015, 20:56
A podpinali Ci analizator spalin? Może sonda jest dobra, ale masz gdzieś kabel przetarty? Wymieniając wszystkie czujniki po kolei, potroisz wartość auta, a problem nadal nie będzie rozwiązany.

byrrt
06-11-2015, 11:00
Sam błąd to jedno ale co pokazał wykres z sondy? Jakie oscylacje napięcia? Matko jak widzę że ktoś w ciemno wymienia czujniki bo mu się błąd zapalił... ehh no ręce opadają ;)

beelzeboss666
06-11-2015, 13:08
Matko jak widzę że ktoś w ciemno wymienia czujniki bo mu się błąd zapalił... ehh no ręce opadają
Pragnę zaznaczyć, że nie tylko mechanicy jeżdżą autami, a poza tym jeżeli komputer pokazuje błąd, to chyba coś jest nie tak z danym elementem. Chyba po to są interfejsy diagnostyczne. No chyba, że się mylę... Jaki sens miała by zabawa z odczytywaniem błędów?

Wszystkie błędy były wywalone, a po każdej wymianie była poprawa...
Sonda wymieniona, a właściwie coś, co z sondy zostało. I chyba jest OK

byrrt
06-11-2015, 14:13
Pragnę zaznaczyć, że nie tylko mechanicy jeżdżą autami, a poza tym jeżeli komputer pokazuje błąd, to chyba coś jest nie tak z danym elementem.
Otóż właśnie nie zawsze! I widzisz w tym jest problem że tak co niektórzy myślą.. Sterownik zgłasza błędy tylko na podstawie przekroczenia jakiś odgórnie ustalonych wartości ale nie analizuje w sposób inteligentny dlaczego dane wartości wykraczają poza normę. To tylko tępa elektronika, która w dodatku sama w sobie może być wadliwa. Odczytanie błędów powinno nas nakierować, ale pierwsze co zrobi diagnosta to po odczytaniu błędu lambdy uruchomi silnik i sprawdzi jak ona oscyluje - również za pomocą diagnoskopu bo po to on jest! Sprawdzi też inne parametry silnika, które mogą wpłynąć na pracę lambdy i taką metodą wyeliminuje inne usterki i dopiero wtedy zadecyduje o wymianie elementu. Jeżeli u Ciebie po wymianie lambdy jest ok to miałeś szczęście ale na przyszłość - diagnotyka to nie tylko czytanie błędów. Trzeba mieć pojęcie jak działa silnik, za co dane czujniki są odpowiedzialne, jakie powinny mieć mniej - więcej parametry w jakich warunkach.

Tobie się udało i najprawdopodobniej wymieniłeś sondę słusznie, ale to wcale nie musiała być sonda. Błędy w sterowniku silnika są

Mad_Maxs
06-11-2015, 15:11
W aucie z naszymi rocznikami, wymiana sondy zawsze coś tam pomoże :) ale lejący wtrysk może wyrzucić błąd sondy, że o przerwanym kabelku nie wspomnę