PDA

Zobacz pełną wersję : Półoś i krzyżak lub dyferencjał Brava 1.6L



kiuba_k
01-11-2015, 11:03
Mam jedno rozwiązanie, które ma przyczynę w czymś innym. Otóż kontrolka ABS może zacząć się świecić na zasadzie: coraz częściej się włącza, a rzadziej wyłącza.... powód to półoś lub coś więcej. Od długiego już czasu co naprawdę bardzo rzadki czas podczas skręcania w prawo słychać pojedyncze strzaśnięcie. Potem jest okej i długo długo nic.... coś raz na jaki czas zarzegota, generalnie nie ma powodów do obaw. Dziś mam tak, że podniosę na lewarku prawe koło.... jedynka i gaz. Koło się zaczyna kręcić prawe, zaraz po tym wyłączam auto i słucham.... a tu szok. Szum, rzegot.... jakby zęby strzelały. Podczas normalnej jazdy i skręcie w prawo np. na parking to koła prawie blokowane są do "zera" aż opona przyłapuje i ciora po ziemi. Na prosto jest okej, ale buja, auto przód fruwa, przyłapuje koło i nagle ściąga mocno do lewej, trzymasz mocno kierownicę, za chwilę puszcza i jest okej. Hamulce działają okej, przy hamowaniu auto wzorowo hamuje. To nie wina hamulców, mam nowe. Ta kontrolka ABS szaleje wtedy jak półośka się psuje. Mam nadzieje, że to tylko krzyżak trójpalczasty, który wchodzi w taką "miskę". Prawa jest długa półośka i tam jest chyba awaria. Na postoju jak ruszam nią czy kręcę kołem już słychać rzegot. Oczywiście mechanizm różnicowy przerzuca drgania na lewe koło, tak to już jest. W środę rozkręcam i patrzę. Chyba, że kosz skrzyni biegów ma awarie. Biegi działają pięknie. Ale satelitki w dyferencjale nie psują się ot tak, chyba, że tam jest jakie łożysko co poszło. Ten krzyżak półosi wchodzi do tego koszta. Ten kosz to już trzyma satelitkę zębatkę w mechanizmie. Może ktoś coś wie, ma jakieś doświadczenia w tym problemie. Dziękuje.

markshall
01-11-2015, 12:47
A nie kończy się przegub zewnętrzny?

kiuba_k
01-11-2015, 13:38
Przegub zewnętrzny nie, mam nowe założone, takie ze stożka.... miałem nawet część nie chińską i ten stożek był mało ścięty i nakrętka nie dociągała koła, musiałęm stożek lekko zjechać, ale nowe mam. Rozbiorę w środe bede wiedział. Raczej przegub zewnętrzny tak nie brzęczy i całym przegubem prawym aż trzęsie jak galaretką

parysarab31
10-11-2015, 14:40
z tego co sie ostatnio interesowałem skrzyniami biegów chyba masz skrzynie c514 a ona ma delikatny mechanizm róznicowy. podjedz gdzie na warsztat auto do góry i osłuchac od dołu. tu mozna pisac wiele rzeczy .
O którym ty stozku piszesz - aha juz wiem , a łozysko na kole nie ma luzu? Moze tobie sie wydaje ze dociagnąłes półoske do łozyska a tak naprawde ni ema styku na całej płaszczyznie przegub / łozysko.

kiuba_k
11-11-2015, 12:47
Ma delikatny to prawda. Już wiem co w trawie piszczy. Krzyżak trójpalczasty jest nietknięty, stan ideał. Satelitki się posypały w mechanizmie różnicowym. W osłonie gumowej przegubu wewnętrznego jak zdjąłem to kawałki metalu (zębów). Także dyfer lichy. Jak już masz luz podczas przełączania biegów, czyli wydaje Ci się, że może łożysko oporowe, może sprzęgło coś, a przecież robiłeś sprzęgło niedawno i jest okej.... to ten brak płynności między przełączaniami biegów czyli takie walnięcia to już oznaka mechanizmu różnicowego. Za koszem w który wchodzi krzyżak jest zaraz satelita, tam są dwie satelity, na na takim małym wałku.....mam bardzo duży luz na tym wałku i zęby wyszczerbione miejscami.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

2163221633

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

wałek z satelitkami w przekrojach

parysarab31
11-11-2015, 16:17
jak masz skrzynie, jak c514 to kielichy przegubów są zewnętrzne , jak c513 to kielichy przegubów są wewnętrzne, tak jak opisałes Ma delikatny to prawda. cyt" Satelitki się posypały w mechanizmie różnicowym. W osłonie gumowej przegubu wewnętrznego jak zdjąłem to kawałki metalu (zębów)."

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

na przekrojach jest c514

kiuba_k
11-11-2015, 20:20
Mam c513, takze wewnętrzne

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Srednica wałka jeszcze różni te skrzynie. c513 ma większy do silniejszych silników.

kiuba_k
13-11-2015, 21:37
Odebrałem od mechanika. Sworzeń satelitek do wymiany, satelitki też choć były w miarę całe. Dodatkowo ta zębatka duża z kołem ("ala" bęben mechanizmu różnicowego) co na nim osadzone jest łożysko takie ze stożka, z odsłoniętymi walcowatymi elementami ślizgającymi..... to to łożysko starte walce, wytarte i koło zjechane..... i teraz jest okej. Jutro zakładam skrzynie na auto.