PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z klima ....



tykt
31-10-2015, 21:32
Witam. Od ok tygodnia mam problem z klimatyzacją. Wieje chłodem tylko gdy ustawie na maxa zimne w pozycji "LO" gdy już delikatnie przekrece do 16 stopni zaczyna wiać ciepłe powietrze. Klimatyzacja napewno nabita. Tym bardziej iż jak ustawie "LO" to mrozi rękę. Co może być nie tak ? Nigdy nie spotkałem się z takim zjawiskiem, może ktoś miał taką sytuację ?

desmo999
31-10-2015, 23:34
Witam. Od ok tygodnia mam problem z klimatyzacją. Wieje chłodem tylko gdy ustawie na maxa zimne w pozycji "LO" gdy już delikatnie przekrece do 16 stopni zaczyna wiać ciepłe powietrze. Klimatyzacja napewno nabita. Tym bardziej iż jak ustawie "LO" to mrozi rękę. Co może być nie tak ? Nigdy nie spotkałem się z takim zjawiskiem, może ktoś miał taką sytuację ?

Na moje to coś ze sterowaniem , podłączyć pod kompa i zobaczyć jaką temp.wewnętrzną widzi sterowanik klimy...

andy5
31-10-2015, 23:41
Wszystko zależy od temperatury w kabinie. Ustawienie pozycji LO wyłącza czujnik temperatury we wnętrzu auta i wymusza załączenie sprężarki, po przestawieniu na 16 włącza się grzanie bo pewnie masz temperaturę niższą niż zadaną tj. 16. Do testu nagrzej wnętrze samochodu i obniżając temperaturę zaobserwuj czy z kratek zacznie wiać chłodem.

tykt
31-10-2015, 23:49
Gdzie znajdę taka wartość w Fiat Ecu? Problem jest taki ze nie mogę się połączyć z klimatyzacją przez kabel ODB.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ok jutro przetestuje jeszcze z tym nagrzaniem wnętrza auta. A gdzie znajduje się jakiś czujnik który odpowiada za te pomiary temperatury wewnetrznej. Może coś się rozlaczylo..... szukam jakieś taniej wersji rozwiązania tematu we własnym zakresie....

desmo999
01-11-2015, 00:04
tego to nie wiem gdzie jest ta wartość bo używam Auto Coma , do klimy potrzebny jest kabel co machnie Ci CAN-a np ELM.Zawsze możesz wziąść termometr laserowy i zmierzyć czy Ci dobrze ta klima reguluje temp wewnątrz...

tykt
01-11-2015, 00:11
Z temp to chyba będzie problem z prawidłową. Bo nawet jak ustawie 16 to leci ciepłe i robi się gorąco wiec napewno jest podwyższona niż pokazuje.

desmo999
01-11-2015, 00:14
podjedź do kogoś co Ci klimę zczyta i będziesz widział co komp klimy widzi i ew. błędy

tykt
01-11-2015, 19:16
Witam ponownie. Dzisiaj przetestowałem sposób "andy5" po nagrzaniu auta jak włączyłem i ustawiłem klime na 17-19 wiało ciepłym powietrzem. Wiec może być coś z tym czujnikiem temperatury wewnęrznej. Szukałem na necie i znalazłem tylko jak wygląda do kupienia taki czujnik ale nigdzie nie ma informacje gdzie on się znajduje.... może ktoś wie gdzie jest taki czujnik umieszczony.
Dzisiaj przyjrzałem się tez rurkom od klimy po stronie od filtra powietrza. Dojrzałem dziwny wąż (poniżej zdjęcia) który nie jest nigdzie podłączony. Z tego węża odchodzi inny waz i jest tam dziura z gwintem (oznaczenie nr 2) Jeśli możecie zobaczcie u siebie jak to wygląda gdzie one powinny być podłączone czy jednak tak musza być? Podeślijcie jakieś fotki jak to u Was jest z tym wężem. Ostatnio auto było u mechanika i zdejmował prawdopodobnie puchę od filtra możne on coś odłączył i zapomniał wpiąć.....

2155521556

CzarnyGD
01-11-2015, 20:47
Jest to wąż odwadniający skrzynkę filtra powietrza. Powinien być wciśnięty w obudowę, ale nie jest. Zadanie na 15 min:)

Napewno nie ma to wpływu na pracę klimatyzacji:)

desmo999
01-11-2015, 20:54
Witam ponownie. Dzisiaj przetestowałem sposób "andy5" po nagrzaniu auta jak włączyłem i ustawiłem klime na 17-19 wiało ciepłym powietrzem. Wiec może być coś z tym czujnikiem temperatury wewnęrznej. Szukałem na necie i znalazłem tylko jak wygląda do kupienia taki czujnik ale nigdzie nie ma informacje gdzie on się znajduje.... może ktoś wie gdzie jest taki czujnik umieszczony.


2155521556

Wg. mnie czujnik jest nad prawym pokrętłem , masz taką kratkę, osobiście z Ac jeszcze nie grzebałem w Cromie ale wg mnie na oko to będzie to...

SAR37
01-11-2015, 20:55
Klimatyzacja napewno nabita.
A masz pewność, że właściwie "nabita"??? Czy prawidłowa jest ilość czynnika? Zbyt dużo czynnika także wyłączy klimę - zabezpieczenie przed nadmiernym ciśnieniem w układzie.
A propos testów: jeśli odpalisz silnik i na zewnątrz jest +5 stopni, a Ty ustawisz minimalne 16 stopni lub LO, to klima i tak będzie nagrzewać wnętrze do uzyskania owych 16 stopni - początkowo nawet cieplejszym powietrzem niż +16 bo układ musi nagrzać całą "budę". Weź to pod uwagę.

desmo999
01-11-2015, 21:18
Pytanie mam jeszcze czy ciepłe powietrze przy 16C jest tak samo ciepłe jak przy np 32C??czy w ogóle jest jakaś zmiana (mam na myśli sytuacje po jakimś czasie/trasie jak auto się nagrzeje)

Wg. mnie bierz w łapę termometr i zmierz temp w kabinie czy jest ona prawidłowo regulowana , jak nie masz na podczerwień to skocz do znajomych co mają małe dzieci to będą mieli:)
Bez klimy też powinien sterownik starać się trzymać zadaną temperaturę upałów już na dworze nie ma także powienien tak ustawić klapę przed nagrzwnicą by mieć temperaturę jaką chcesz.. Jak nie czujnik to może sterowanie klapą ciepło zimno się psuje..jest tam potencjometr co odczytuje położenie ,czasem wystraczy kalibracja jak nie umie utrzymać temperatury (tak przynajmniej mniej więcej działa to w VW pewnie Fiat ma tak samo)

Ostatnio robiłem skodzinkę która miała identyczny problem albo zimno albo gorąco wyczyściło się potencjometr i hula tyle że pół auta było do rozbiórki:)

jaro190
01-11-2015, 21:32
czujniki temtp. wewnętrznej będą prawdopodobnie w kanałach wentylacji tak jak w stilo - jest ich kilka http://stal-car.pl/allegro_zdjecia/allegro_zdjecia1bcb3d46-57c8-458f-a317-b52150c3b970.JPG - jest to link do czujników z cromy

co do zdjęcia węża to jest to wąż odprowadzający wodę z obudowy filtra powietrza

desmo999
01-11-2015, 21:37
nie bedą tam przypadkiem czujniki temperatury powietrza w kanale??czujnik w kabinie wydaje mi się że też pownien być...??

andy5
01-11-2015, 21:41
Czujnik w kabinie jest tutaj:

21567

często jest oblepiony plakiem i kurzem.

desmo999
01-11-2015, 21:45
Czujnik w kabinie jest tutaj:

21567

często jest oblepiony plakiem i kurzem.

No właśnie o to mi chodziło nad prawym pokrętłem:)

tykt
01-11-2015, 22:30
Wąż odprowadzenia wody jutro będę musiał podłączyć. Czyli szukam dalej. Jutro zobaczę czy uda mi się dobrac do tego czujnika i zdjąć te obudowę od pokręteł. A propo pytania o temp przy podwyższania oczywiście ciepło jest coraz większe wraz ze wzrostem temperatury na panelu. Jutro zobaczę co z tym czujnikiem a jak nie to będę musiał podjechać do kogoś od klimatyzacji niestety :(

desmo999
01-11-2015, 22:42
Prędzej jedź do kogoś co ma kabel by sprawdzić co i jak albo kup na All.. elm z adapterami za 80zeta..Soft ściągniesz z witaminką z neta

jaro190
01-11-2015, 23:14
Czujnik w kabinie jest tutaj:

21567

często jest oblepiony plakiem i kurzem.

ten na panelu wydaje mi się że jest czujnikiem jakości powietrza niż temt. - zauważ że climatronik jest 2 strefowy i po każdej stronie można ustawić dowolną temperaturę i z nawiewów masz 2 różne temp.

inną sprawą jest to że przy tych temp. powietrza ( poniżej 10) ustawiając na 16*C klima będzie dmuchać ciepłym powietrzem do osiągnięcia tychże 16*C

andy5
01-11-2015, 23:41
Czujnik jakości powietrza znajduje się na podszybiu i jego zadaniem jest wykrycie zanieczyszczeń powietrza przed zassaniem do wnętrza auta a nie we wnętrzu.
a wygląda on tak:

21576

Z tego co wiem to jest jeden czujnik, elektronika robi resztę czyli wylicza odpowiednie nadmuchy dla 2 stref.

jaro190
01-11-2015, 23:53
toć wkleiłem czujniki temperatur jakie są w kanałach

andy5
01-11-2015, 23:59
Masz rację że są czujniki w kanałach nawiewnych, jeden dla kierowcy drugi dla pasażera. ale jest jeden czujnik temp. wewnątrz kabiny umiejscowiony w panelu climatronika. Na podstawie temp. wew. kabiny, temp. nawiewu, nasłonecznienia automatyka wylicza odpowiednie nadmuchy.

tykt
02-11-2015, 11:22
Chyba jednak mimo wszystko zdecyduje się na zakup kabla. Znalazłem za 35 zł . Czy ten będzie ok będę mógł się łączyć ze wszystkim?

INTERFEJS ELM 327 1.4 PL ELM327 OBD2 KABEL + CD (5760109624) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/interfejs-elm-327-1-4-pl-elm327-obd2-kabel-cd-i5760109624.html)

maciekpt
02-11-2015, 19:09
Raczej nie da rady ze wszystkimi modułami. Tutaj polecamy raczej zestaw Viaken ELM327 v2 + adapter Typ 1 (poszukaj, jest tu wątek o tym). Każdy inny to raczej starta kasy, przerobiłem to na sobie.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Viaken sporo drożej ale jest pewny

bob96
02-11-2015, 19:38
Viaken sporo drożej ale jest pewny

Maciekpt ma racje, wliczysz to w koszta użytkowania Cromki :) dodatkowo możesz pomóc znajomym posiadających Fiaty w diagnozie.

tykt
05-11-2015, 16:54
Dziś byłem na diagnostyce cromki. Po podłączeniu pod kompa i sprawdzeniu klimatyzacji wywala błąd B1906 - załączam foto. Po usunięciu nadal go wywala.
21599

Czy to jest ten czujnik o którym pisał "andy5" ten na podszybiu obok filtra kabinowego??
Możliwe to on a przynajmniej jego uszkodzenie jest powodem takiego zachowania klimatyzacji iż wieje cały czas ciepłe powietrze.

desmo999
06-11-2015, 00:03
Dziś byłem na diagnostyce cromki. Po podłączeniu pod kompa i sprawdzeniu klimatyzacji wywala błąd B1906 - załączam foto. Po usunięciu nadal go wywala.
21599

Czy to jest ten czujnik o którym pisał "andy5" ten na podszybiu obok filtra kabinowego??
Możliwe to on a przynajmniej jego uszkodzenie jest powodem takiego zachowania klimatyzacji iż wieje cały czas ciepłe powietrze.


Pogulglu jest dużo info o tym
np:: Technical: Climate Control - Pollution Sensor B1906 error - The FIAT Forum (http://www.fiatforum.com/croma-ii/323295-climate-control-pollution-sensor-b1906-error.html)

andy5
06-11-2015, 00:47
Ten czujnik nie ma żadnego wpływu na temperaturę wewnątrz kabiny on tylko sprawdza czy zasysane zewnętrzne powietrze jest czyste, w przypadku wykrycia zanieczyszczenia wentylacja przełącza się na obieg wewnętrzny.

tykt
06-11-2015, 00:59
Czyli jeśli on nie ma wpływu to już brakuje pomysłów co może być nie tak z prawidłowym działaniem klimatyzacji. Komputer pokazał tylko ten błąd. Jutro wyczyszcze ten czujnik ale jeśli to nic nie da to widzę ze problem będzie baaardzo ciężki do rozwiązania :(:(:( tylko ze juz nie wiem gdzie się z tym udać.
Dodam tylko ze wyczyścilem ten czujnik co jest za kratka po stronie pasażera nad pokrętłem od klimy o którym pisaliście ale jak widać bez efektu.

desmo999
07-11-2015, 20:54
wymień czujnik na dzień dobry , teoretycznie nie ma nic wspólnego ale czasem różnie to bywa, jest to 1 system który nie wiadomo do końca jak ma napisany soft i jak się może zachować przy uszkodzonym komponencie....

A odczytaliście temp jaką widzi czujnik??Mierzyłem jaka faktycznie temp w kabinie termometrem z zadaną ??

tykt
09-11-2015, 22:20
Czujnik emisji zanieczyszczeń wyczyszczony - jednak błąd nadal wywala nie mogę go usunąć wiec pozostaje wymiana na nowy co też jest problemem bo nigdzie nie mogę go dostać. Zapewne nie obędzie się bez wizyty w salonie fiata. Jednak wracając do mojego problemu - po wyczyszczeniu czujnika klimatyzacja działa prawidłowo chłodzi i grzeje do odpowiedniej temperatury ale jedynie w przypadku aktywacji funkcji automatycznej "AUTO". Po zmianie na ręczne sterowanie np tylko nawiewem na wyloty środkowe i boczne zaczyna wiać ciepłe powietrze. Tak wiec teraz jestem na etapie poszukiwań czujnika - oczywiście chciałbym nowy. Znalazłem w instrukcji obsługi cromy taką informacje: "Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa......System zintegrowany jest także z czujnikiem zanieczyszczeń AQS (Air Quality System) stopniowo włącza automatycznie recyrkulację powietrza wewnętrznego, aby uniknąć przedostania się do kabiny zanieczyszczonego powietrza zewnętrznego podczas jazdy w mieście, w kolumnie i w tunelu.". Wiec miejmy nadzieje ze idziemy dobrym tropem.............. Jak ktoś zna jakiś sklep online gdzie mógłbym zamówić taki czujnik proszę o info.

andy5
10-11-2015, 00:21
Tutaj masz używke:
OPEL VECTRA C CZUJNIK JAKOŚCI POWIETRZA (5693554108) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/opel-vectra-c-czujnik-jakosci-powietrza-i5693554108.html)

desmo999
10-11-2015, 01:10
Czyli czujnik praktycznie ma coś wspólnego mimo że teortycznie nic:)Toria z prkatyką często się rozjeżdża - jak to było w kawale gdy Jasiu miał odpowiedzieć Pani na lekcji jaka jest różnica między teoretycznie a praktycznie:)
Jasiu poszedł do Taty z tym pytaniem a Tata do niego że ma iśc spytać się siostry, brata i Mamy czy oddali by się obcej osobie za milion złotych, Jasiu poszedł popytał i po głębszych przemyśleniach cała trójka stwierdziła że by się oddali, a Tata do JasiaL
widzisz Jasiu teoretycznie mamy 3 miliony praktycznie 2 kurwy i pedała w chacie:)

To tak na marginesie:)mała opowiastka

Pozdr

tykt
10-11-2015, 19:54
Jak wymienię to się okaże czy ma jednak coś wspólnego czy nie. Oby to było to bo juz nie mam pomysłu. Odnośnie dostępności czujnika w serwisie nie mają wogole brak jego dostępności nawet gdyby chcieli ściągnąć. Cena 290 zł za nowy. Zamówiłem używkę na allegro. Jak będę wiedział coś więcej dam znać. A kabel do pełnej diagnostyki chyba sobie sprawie pod choinkę :) u viakena zestaw kosztuje 117 zł plus przesyłka.

tykt
11-11-2015, 14:40
Patrzyłem na stronie viakena odnośnie kabla do pełnej diagnostyki mojej Cromki. Czy taki zestaw będzie w pełni działał i będę miał dostęp do wszystkiego?
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-1.html)

czym się różnią te adaptery typ1, typ2 czy typ3??

Bo jeśli mam zwykły kabel ODBII- służy mi jedynie do diagnostyki silnika, i kupie tylko ten adapter to nie będzie to działało tak jak powinno ??

andy5
11-11-2015, 15:28
Tutaj masz wszystko wyjaśnione:
Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx)

tykt
15-11-2015, 23:28
Czujnik wymieniony. Błąd usunięty. Nie miałem okazji dalej gdzieś jechać żeby sprawdzić działanie klimatyzacji. Jak tylko sprawdzę podzielę się uwagami.

tykt
02-02-2016, 10:44
Witam. Po wymianie czujnika i ostatniej trasie 250 km wydaje mi się iż temperatura działa poprawnie. Chodzenie działa. Konkretne sprawdzenie będzie latem gdzie temperatura w aucie będzie dużo na plusie wtedy zobaczę jak będzie. Mam nadzieje ze problem będzie naprawiony. Dzięki wszystkim za pomoc.

blackbravo
20-05-2016, 09:49
Ktoś wie co może być przyczyną niemożności włączenia klimatronika? Przycisk nie reaguje na wciskanie... Jeszcze jakiś czas temu pomagało ponowne uruchomienie silnika, a teraz nie reaguje w ogóle. Bezpiecznik? Zawór ciśnienia? Jak się jeszcze niedawno uruchamiała to chłodziła dobrze, więc układ jest raczej szczelny. Problem chyba w elektryczne... Ktoś miał taki problem?

Wysłane z Z3

Abramsik
21-09-2016, 08:31
Witam! Piszę w tym wątku bo nie chcę zakładać nowego a ten jest pokrewny tematycznie bo chodzi o klime. Chcę (a raczej muszę:confused:) wymienić sprężarkę klimatyzacji. Znalazłem regenerowane w przyzwoitej cenie ale. Sprzedający zadał pytanie czy mam teraz Sandena czy Delphi? Nie mam możliwości zerknięcia pod rydwan (jestem poza MSD) więc postanowiłem odwołać się do Waszego doświadczenia. I tu miejsce na pytania:
1. Czy jest jakaś zdecydowana różnica w sprężarkach Sandena i Delphi, która determinuje montaż czy można stosować je zamiennie bez problemu?
2. Czy w Fiatach na pierwszym montażu były Delphi czy także w Cassino mieszali?
3. Jakie macie w swoich rydwanach?
Pozdrawiam

davidjezz
21-09-2016, 10:17
W kwestii sprężarki klimatyzacji - powiem szczerze, że nie wiem którą miałem wymienianą (podobno oryginalne mają problem z uszczelniaczami). Natomiast miałem wymienianą na zregenerowaną w okolicy kwietnia. Pojeździłem 3 miesiące i zregenerowane uszczelniacze w zregenerowanej sprężarce szlag trafił. Akurat widziałem obrzyganą sprężarkę. Potem czekałem 1,5 tygodnia na regenerację zregenerowanej sprężarki. Dodam, że jeżdżę w pełnym automacie klimatronika. Wniosek, którym chciałem się podzielić, jest taki, że zaryzykowałbym dzisiaj z oryginalną sprężarką z demontażu, za 200 PLN niż regenerowaną za 600 PLN.