PDA

Zobacz pełną wersję : Zakup Doblo 1.6 MultiJet 105 koni



jasiek22
27-10-2015, 20:51
Z racji tego że jest to mój pierwszy temat na tym forum chciałbym się przywitać tak więc Witam Wszystkich. Teraz do rzeczy.

W najbliższym czasie chcę zakupić Fiata Doblo. Wybór padł na egzemplarz z silnikiem 1.6 MultiJet 105 koni. Na co mam zwrócić uwagę przy oględzinach? Przeczytałem coś gdzieś tylko na temat kontrolki ciśnienia oleju a mianowicie jeżeli gaśnie po pru sekundach od odpalenia trzeba wymienić jakąś uszczelkę przy smogu olejowym. Jakie jeszcze przypadłości trapią ten silnik?

ciril
27-10-2015, 22:01
No to mnie zaniepokoiłes z tą kontrolką. Ja tak mam odkąd kupiłem samochód czyli jakieś 35 tys. km. Przy czym u mnie poprzedni właściciel spawał smoka. Wyszło przy okazji innego remontu.

jasiek22
28-10-2015, 08:54
Z tego co widzę to masz 1.3 Multi więc tam może być inaczej

gadam86
26-12-2015, 17:54
Z racji tego że jest to mój pierwszy temat na tym forum chciałbym się przywitać tak więc Witam Wszystkich. Teraz do rzeczy.

W najbliższym czasie chcę zakupić Fiata Doblo. Wybór padł na egzemplarz z silnikiem 1.6 MultiJet 105 koni. Na co mam zwrócić uwagę przy oględzinach? Przeczytałem coś gdzieś tylko na temat kontrolki ciśnienia oleju a mianowicie jeżeli gaśnie po pru sekundach od odpalenia trzeba wymienić jakąś uszczelkę przy smogu olejowym. Jakie jeszcze przypadłości trapią ten silnik?

Witam,

posiadam Doblo z tym właśnie silnikiem. Auto kupiłem z drugiej ręki z przebiegiem 17 tkm, obecnie mam przejechane ok 67 tkm. W tym czasie nie miałem, żadnych problemów z silnikiem. Problemu z kontrolką nie zauważyłem. Olej wymieniam co 15 tkm lub co rok, niby można co 2 lata lub 35 tkm, ale moim zdaniem nie jest to dobry pomysł.
Poza tym silnik ten to chyba udana jednostka.

Zwróciłbym natomiast uwagę na inne rzeczy, które do tej pory musiałem wymienić (poza filtrami):

1) łożyska amortyzatorów - 2 razy (głuche stuki podczas kręcenia kierownicą - droga sprawa (łożysko ponad 200 zł + robocizna + geometria)
2) amortyzatory tył - wybita tuleja amortyzatora (założyłem Sachsa) - droga sprawa, szczególnie w ASO - wołają 390 zł za szt. Kupiłem we własnym zakresie komplet za 380 i wymieniłem sam w 40 min.
3) łączniki stabilizatora (strona lewa + prawa) - słyszalne podczas jazdy po tzw. tarce (naprawa stosunkowo tania, łączniki 40-70 zł szt. nie ma konieczności robienia geometrii)
4) korozja tłumika końcowego - widoczne po zdjęciu tylnego prawego koła.

Przy kolejnym przeglądzie ok 75 tkm do wymiany będą tarcze i klocki przód

dudu
28-12-2015, 19:14
Zgadzam się z gadam86, 110 tys przebiegu silnik 2.0 mjt z 2010r tłumik końcowy jest przerdzewiały, koło 100 zaczął cieknąć płyn hamulcowy- wysprzęglik i przewody od wspomagania składający się z 4 elementów, dwa były do wymiany koszt 300 zł plus robocizna. Dla mnie najsłabszym elementem tego samochodu to zawieszenie, powiem z doświadczenia, że koło 100 tys pękają sprężyny a nasze drogi męczą amorki i wahacze, trochę kosztują. Standardowo łączniki. Ja bym kupiła na Twoim miejscu z zaślepionym egr, silnik pożyje dłużej.

jasiek22
29-01-2016, 21:30
EGR na pewno sam zaślepię jeżeli w danym egzemplarzu nie będzie jeszcze zaślepiony. Ile w waszych egzemplarzach wytrzymuje DPF? Z tego co wiem w niektórych markach pada szybciej a w niektórych żyje nawet 200 tyś

greentop
01-02-2016, 15:26
EGR na pewno sam zaślepię jeżeli w danym egzemplarzu nie będzie jeszcze zaślepiony...
O co chodzi z tym zaślepianiem ERG?
Skoro pomaga na dolegliwości to po co jest montowany fabrycznie?

jasiek22
01-02-2016, 19:31
Pseudo ekologia.....

Unikal
27-03-2016, 19:01
EGR na pewno sam zaślepię jeżeli w danym egzemplarzu nie będzie jeszcze zaślepiony. Ile w waszych egzemplarzach wytrzymuje DPF? Z tego co wiem w niektórych markach pada szybciej a w niektórych żyje nawet 200 tyś

Bzdury ....
DPF sie nie psuje sam w sobie
Awaria DPF jest jedynie skutkiem innej awarii w silniku w DPF nie ma sie co popsuć
Mam dwa Doblo II od nowości jeden przebieg 156 tys km rocznik 2012 drugi rocznik 2011 przebieg 280 tys km
Oba auta totalnie bez awarii olej zmieniany wg wskazań kompa czyli co 35 tys km od wymiany do wymiany stan oleju nie wymaga dolania nowego. Brak wycieków oleju. Brak awarii sprężyn jak to jeden powyżej twierdził. Auta śmigają z przyczepą DMC 1300 kg do niemiec na pusto wracają mają ładunek w aucie 950 kg i 950 kg na przyczepie 2 razy w miesiacu takie wyjazdy. Srednie spalanie z obu aut to 6,2 do 6,5 litra (Silniki 1,6 jdt II 100 KM)
W obu autach wymieniono amory tylnie komplet kolcki hamulcowe (kilka razy) i tarcze
Poza tym brak jakichkolwiek interwencji
To są naprawde dobre auta
Poza tym w firmie mamy jeszcze Vectra C z silnikiem Fiata 1,9 150 KM z DPF przebiej obecny 350 tys brak awarii DPF
DPF niestety wymaga odpowiedniej eksplatacji auta