Zobacz pełną wersję : Interfejs + program
Dysponuje może ktoś z forumowiczów kablem do podłączenia się do Sieny/Palio i odpowiednim oprogramowaniem?
Jest to jeszcze stary wtyk, przed OBD... generalnie nie do końca wiem czym tam się podpiąć. Kojarzę, że kiedyś było jakieś oprogramowanie pod DOS i kabel podłączany pod COM...
Do szczescia potrzebujesz takiego zestawu:
Interfejs FIAT Alfa Romeo Lancia + Adapter 3 pin (4901360414) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-romeo-lancia-adapter-3-pin-i4901360414.html)
Jest tam przejsciowka na 3pin ktora bedzie ci potrzebna.
Co do programu to dostaniesz go z zestawem, a jak nie to mozesz sobie go sciagnac z tego forum. Jego nazwa to Fiat Ecu Scan (FES) lub Multi Ecu Scan(MES) - drugi jest rozwinieciem pierwszego.
Pzdr.
asykom15
25-10-2015, 19:55
MAM PYTANIE jak się nie zna ktoś na tym to można coś poprzestawiać ,zrypać czy nie idzie ,zastanawiam się czy kupić taki kabelek
Jak tylko będziesz odczytywać to nic nie zepsujesz ,ale jak już zaczniesz za bardzo grzebać to zawsze możesz coś poprzestawiać. Choć tak szczerze to w twoim autku raczej nic nie zepsujesz bo nie ma linii CAN ani Body Komputera więc raczej nic nie wyłączysz. Do obsługi twego auta potrzebna zarejestrowana wersja
asykom15
26-10-2015, 11:43
zarejestrowana wersja co to oznacza ? jestem zielony w tych sprawach
Jest wersja darmowa która nie obsługuje wszystkich sterowników tu masz wszystkie samochody obsługiwane tym programem Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx) sterowniki zaznaczone na czarno obsługiwane są w wersji darmowej .Zaznaczone na czerwono wymagają wykupienia licencji coś koło 200zł
asykom15
26-10-2015, 18:24
aha dzięki wielkie
Wracając do tematu - niestety nie mogę podpiąć się do auta. Program skonfigurowany jest prawidłowo, lecz interfejs nie łączy się z ECU.
Próbowałem kablem VAG'a z KKLem + przejściówka, ELMem + przejściówka.
A gdzie się wpinasz .Gdzie masz wtyczkę. Jaki nr sterownika.
Przy okazji pytanko dot. sterownika pod interfejs Viakena (+ przejściówka 3 pin pod ECU Bosch Motronic 1.5.5). System Windows XP SP2 na procku Intel Pentium M 1500MHz, 1,5GB RAM. Jakiego użyć sterownika do instalacji interfejsu Viaken (jako wykryte urządzenie USB), aby w w.w. konfiguracji sprzętowej działało w miarę sprawnie. Chodzi oczywiście o sprawdzony sterownik pod PC (w w.w. konfiguracji sprzętowej)
Użyj sterownika oryginalnego sprzętowego czyli od Viakena
Jest tam płyta ze sterownikami, ale fiatowskich naliczylem co najmniej kilka. Stąd właśnie nie bardzo wiem który. Gdybym wiedział nie zawracalbym głowy, acz liczyłem na odrobinę życzliwości. Stąd mój post tutaj, nie zaś do producenta.
Coś ty taki delikatny . Sterownik jest do urządzenia więc napisz jakie masz urządzenie (interfejs) .Jak będziesz wiedział jakie masz urządzenie to znajdziesz sterownik.
Stwierdzenie że masz interfejs Viakena to nie pełna nazwa urządzenia .
Przypuszczam ,że masz Vag KKL i do tego szukaj sterowników.
Jak już ogarniesz temat sterowników to port musisz skonfigurować wg poniższych okien. Dopóki tego nie zrobisz pomimo dobrych sterów nie połączysz się.
21858
21859
Kabel KKL od Viakena, przejściówka na 3PIN od Viakena, Windows XP na wirtualce (z centralką LPG łączy się), sterowniki zainstalowane, ustawienia portu jak na screenie i kilka innych konfiguracji też było sprawdzane.
Za cholerę nie jestem w stanie połączyć się z ECU samochodu. Próbowałem w MESie/FESie wszystkich możliwych, a odpowiadających komputerowi Sieny 1.6, wariantów.
Próbowałem też innego softu. Nic.
WTF? :-)
lukasss256
13-12-2015, 15:16
Też nie moge się połączyc z tym ze ja jade na 7 x64... Kabel widzi w mesie jak i w fesie ale na tym koniec :/
Proponuję zacząć od informacji najważniejszej: producent i model ECU.
lukasss256
14-12-2015, 13:17
Komp Magneti Marelli niestety reszta jest nieczytelna
Magneti Marelli niestety reszta jest nieczytelna
No to sorry, ale nie ma żadnych szans na połączenie z ECU.
lukasss256
14-12-2015, 22:03
No i kolego minus dla ciebie za gadanie głupot :P Nie trzeba zmieniać nawet nic w ustawieniach portu wystarczy tylko pełna wersja MESa i wszystko śmiga, pokasowałem bez problemu wszystkie błędy, trzeba tylko pamietac że pstyk ma być w pozycji pierwszej czyli kkl coś tam.
Widocznie farta miałes :) ja u siebie walczylem kiedys cały wieczor zeby sie podpiąć i dopiero ustawienia portu pomogły :) Rozumiem że strzelales przy wyborze silnika i sterownika - więc ata miał tez trochę racji w tym co mówił ;) No ale grunt że Ci zadziałało i możesz spokojnie diagnozować silnik ;]
Dla silnika jak zauważyleś przelacznik musi byc na lewo(7), srodek to poduszki(3), a abs w prawo (1/9). Zresztą jest opisane :D
lukasss256
15-12-2015, 09:59
Otóż poduszki kasowałem z przełącznikiem na pozycji 7. Rozwiazanie znalazłem na stronie MESa gdzie była tabela obsługiwanych aut, moj komp był na czerwono ale po dłuższym przestudiowaniu całej legendy gdzie były dziesiatki oznaczen doznałem olsnienia :D Okazało sie że darmowa wersja bedzie sypać wszelakimi mozliwymi błędami, a wersja full ciach wszystkie moduły zeskanowane, z silnikiem tez łączy sie bez problemu :) Rozumiem że forum nie wspiera ,,piractwa" więc nie bede sie rozpisywał co i jak a wrzuce mesa z kluczem w dział downlod.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.