PDA

Zobacz pełną wersję : Olej do Cromy



bob96
20-10-2015, 20:19
Widzę że użytkowników Cromek jest coraz więcej co bardzo cieszy :lol: Może ktoś z kolegów modelatorów założy taki temat (ranking) o olejach stosowanych w naszych autach, zobaczymy który jest najbardziej popularny. Temat o DPF się rozwija , ale mało kto pisze jakiego oleju używa.

martinez
20-10-2015, 21:42
jestem za, od razu napiszę, że wymieniałem na razie tylko raz i postawiłem na Valvoline SynPower 5W30. Wrażenia to miękka praca silnika - nawet od razu po odpaleniu. Podobno ten olej jest dobry do długich interwałów wymiany. Ja wymieniam co 15-17 tys. km.

stevenek
21-10-2015, 01:27
Ja wymianiałem tylko raz jak narazie, zaraz po zakupie. Wlałem Motul 5W40.

maka131
21-10-2015, 06:55
Ja kolejny raz zalałem Liqui Moly top tec 4100 5W40.
wymieniam po przejechaniu ok 15kkm

mate_121
21-10-2015, 07:33
Ja za pierwszym razem zaraz po zakupie Selenia WR 5w-40, ale w trakcie użytkowania dowiedziałem się, że moje auto ma DPF (sprowadzone z Hiszpanii gdzie w 2005 już montowali DPF) to też przy zmianie zalałem Selenia WP Pure Energy 5w-30 :)

maciejka38
21-10-2015, 08:02
Ja wymieniam olej co 10 tys,ze względu że sporo jeżdżę po miescie i auto się nie dogrzewa. W autka.pl wlali mi 5w30 ale nie wiem jakiej marki bo nie było na fakturze,póżniej wlałem Castrol Edge 5w40 i teraz ponownie leje Castrola 5w40. Przy oleju 5w30 przy zbliżającym się terminie wymiany zdarzało się zaświecenie kontrolki "spr poziom oleju" ,zgaszenie auta i spr poziomu bez dolewki załatwiało sprawę więc nie wiem o co chodziło :)

maciekpt
21-10-2015, 09:17
Ja leję Amsoil European Car Formula 5W40 (Mid SAPS) i wymieniam co 15 tys. km (dwie wymiany do tej pory; przed każdą wlewałem płukankę Millers Engine Flush). DPF wycięty.

bob96
21-10-2015, 09:55
W mojej Cromce używam Motula ostatnio był zalany 5W30 , teraz zaleje 5W40 wymiana co 15 tyś.
https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-clean-5w40

miras
21-10-2015, 13:29
U mnie też Amsoil European Car Formula 5W40, wymiana co 10-12 tys., auto bez DPF.
Osobiście widzę różnice po zmianie z Seleni, auto jakoś mniej terkocze i bardziej miękko startuje (3 rok na tym oleju). A może to tylko autosugestia? :smile:
tu jest fajny opis tego oleju.
OLEJ AMSOIL 5W40 EUROPEAN CAR FORMULA FULL SAPS 5L (5712114586) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/olej-amsoil-5w40-european-car-formula-full-saps-5l-i5712114586.html)
płukanka co drugą wymianę

mirek8423
21-10-2015, 17:37
Rok temu jak i teraz silnik zalany Castrol Edge 5W30 po przebiegu 8---9 tysi ale za rok zmienię na inny i może w tym wątku wyłoni mi się faworyt. Mam DPF.

Ali4
21-10-2015, 17:50
U mnie Motul X-Clean 5W40, wymieniam co ok. 10 tyś., auto z DPF, olej zmieniany 2 razy

pezet3
21-10-2015, 18:23
Ja na początku roku zalalem ravenol 5w40, jeden z nielicznych pełnych syntetykow na bazie Pao. Teraz będę chciał sprawdzić Motul 5w40. Auto z dpf'em

dextus
21-10-2015, 22:27
Zgodnie z tym co pisze producent powinno być 5W40 więc leje Motul 5W40 8100 X-Clean.

Planuje wymiane co 20 000km.

andy5
21-10-2015, 22:46
Moja Croma teraz smarowana jest przez GM DEXOS 2 5W30 a olej wymieniam raz w roku po 15 kkm.

CzarnyGD
22-10-2015, 07:23
Moja Croma też na Motulu 5W-40 Xcess. Zmieniałem pierwszy raz po 12kkm, teraz trochę szybciej będzie bo przy okazji wymiany sprzęgła chcę zrzucić miskę olejową.

Robiliśmy ostatnio z kolegą Punto (1.9 diesel). Trzeba było uszczelnić miskę, bo po wcześniejszych mechanikach ciekła. Mimo tego że od 5 ostatnich zmian oleju (240kkm przejechane) robione były płukanki, ilość szlamu olejowego na dnie była przerażająca.

Ciekaw jestem co w Cromie mnie czeka:(

RafalWawa
22-10-2015, 08:01
Ja przez lata zalewałem selenia WR 5W40 - do momentu aż kiedyś w Austrii na nocnym postoju w drodze na narty, wieczorem, po 2-ch piwach, postanowiłem sprawdzić sobie poziom oleju - uznałem że mogłoby być więcej - więc dolałem.. i zreflektowałem się że dolałem .. płyn do chłodnicy :/
Następnego dnia serwis, wymiana, i tam facet zasugerował by jednak nie 5W40, ale koneicznie niskopopiołowy C3 (mam DPF). Wymienili mi na .. Lotos Quazar 5W30 C3 (!! - to był serwis w Austrii - i taki olej mieli, i sami go polecali, choć może moja rejestracja miała tu coś do rzeczy :D) - i tak już zostało. W PL ten olej jest niewiele tańszy od "markowych zachodnich" ale w Austrii - za wymianę + olej + wkład filtra + kasowanie inspekcji zapłaciłem niecałe 50 euro. A silnik pracuje ba tym oleju bardzo dobrze.
Po tej przygodzie wyciągnąłem dwa wnioski;
1) Nie dolewaj oleju do silnika po pijaku :D
2) Polski olej jest dobry, tańszy, i nie ma powodów by przepłacać za "zachodnie" (niech zarobi polska firma)

SAR37
22-10-2015, 10:07
Nie ważne czy to Orlen, Motul, Castrol, Total, Selenia, etc. (celowo pomijam "wynalazki" z oferty marketów za mniej niż 50zł/5l). Moim zdaniem ważne są 2 rzeczy:
- regularna wymiana oleju i filtra oleju,
- stosowanie się do specyfikacji (szczególnie jeśli mamy DPF w dieslach).
Reszta to TYLKO i WYŁĄCZNIE marketing, marketing i jeszcze raz marketing...

Croma 08
22-10-2015, 10:07
Dwa piwa i po pijaku ??? No to kolega nie ma głowy do picia :smile:
Ja stosuję olej Valvoline SynPower Xtreme MST C3 5W-40, motor z DPF-em.

RafalWawa
22-10-2015, 11:30
Oj tam zaraz wielkie słowa .. :D maske dałem rade otworzyć, poziom oleju sprawdzić, korek wlewu odkręcić.... a że ciemno było, a butelki z Selenią i Paraflu we fiacie są identyczne (tylko naklejka je różni) to cóż.. wypadki się zdarzają .. :P

Croma 08
22-10-2015, 12:03
To dobrze że nasze fiaty mają maski, było się czego przytrzymać :smile: a tak na poważnie, to i bez grama alkoholu w ustach człowiek potrafi się pomylić. Życie kazdemu może się przytrafić.

faraon
22-10-2015, 19:36
A ja leję LOTOS-a 5W/40 syntetyka co 10-11 tys. z dobrym filtrem MAN-a. DPF-a .... miałem :wrednyusmiech:

scyzor
23-10-2015, 18:56
Moja pierwsza wymiana i trafiło na Motul xclean 8100 niskopopiołowy 5w30. Nie mam porownania z innymi. Coma 150 km 196kkm z dpf

piecza66
23-10-2015, 20:08
Ja swoją cromką jeżdżę już 8 lat i od zawsze leję selenię wr 5w-40 zgodnie z instrukcją. Posiadam u siebie dpf. 2 lata temu serwis fiata namówił mnie na wymianę na trochę tańszy olej, chyba jakiś castrol i to był mój pierwszy i ostatni raz jak zaleję jakiś olej poza selenią. Po wymianie jak tylko olej złapał temperaturę od razu wywalało błąd i silnik przechodził w tryb awaryjny i było po jeździe, po ostygnięciu i wykasowaniu błędu można było jechać aż do ponownego złapania temperatury. Więc musiałem zlać ten olej i zalać do selenią i było po problemie. Więc ja już nie testuję olejów tylko po to by zaoszczędzić parę złotych.

lukq
24-10-2015, 14:16
Co do sondy można zrobić nie ma problemu. Napiszcie jakie chcecie oleje w niej.

zaviaseq
25-10-2015, 07:07
Ja mam zalany Millers XF Longlife 5w30.
Znajomy, do Astry z tym samym silnikiem zalewa oryginalny GM (nie pamiętam dokładnego typu) i jest ok.
Od siebie mogę polecić oleje Valvoline. Jeden z nich lałem do mojej Alfy 156 z tym "usterkowym" silnikiem Twin Spark.
Uważajcie na oleje MOTUL
LeonClub • Zobacz wątek - Podróbki oleju MOTUL (http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=26847)

scrabit
25-10-2015, 08:28
Przez 2 lata na Millers XF 5w40. Teraz Penrite Enviro+ 5w40 z dodatkiem AR9100. Z poczatkiem lipca kolejna wymiana na powyzszy zestaw

vivaldi2002
25-10-2015, 12:53
U siebie zalałem Castrol Magnatec 5w-30 C2 . Różnicy żadnej nie odczułem tylko duch śpi spokojnie.

Ali4
25-10-2015, 16:23
Ja mam zalany Millers XF Longlife 5w30.
Znajomy, do Astry z tym samym silnikiem zalewa oryginalny GM (nie pamiętam dokładnego typu) i jest ok.
Od siebie mogę polecić oleje Valvoline. Jeden z nich lałem do mojej Alfy 156 z tym "usterkowym" silnikiem Twin Spark.
Uważajcie na oleje MOTUL
LeonClub • Zobacz wątek - Podróbki oleju MOTUL (http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=26847)
Każdy olej należy kupować ze sprawdzonego źródła, nie ma znaczenia jakiej firmy jest produkt. Ja zawsze kupuje olej u autoryzowanego przedstawiciela i nie mam z tym problemu. Prawda jest taka, że wszystkie oleje są podrabiane. Wiele słyszy się o podróbkach Castrola, Mobila czy Shela. Motul nie jest tu jakimś wyjątkiem. No ale jeżeli ktoś kupuje w necie z niewiadomego źródła to musi się z tym liczyć.

rysdra
26-10-2015, 18:27
Mam od niedawna Cromę 2,4 ccm diesel z 2009 r - wcześniej serwisowana na Selenie, ale zaraz po zakupie zmieniłem na Olej Milers w silniku i skrzyni biegów / automat. Planuję wymieniać co 30 tys. - na razie zrobiłem na nim 10 tys.
Różnica do fabrycznego oleju jest ogromna. Wcześniej bardziej "klekotał" teraz jakby "mruczał" , a jak się silnik nagrzeje to prawie go nie słychać.
Skrzynia biegów też ożyła, na ciepło zmiany biegów są błyskawiczne.

Na stronie www, jest "konfigurator" do doboru oleju zalecanego do wybranego typu.
Oleje silnikowe, przekładniowe, dodatki do paliw, oleje motocyklowe - Millers Oils (http://www.millersoils.pl/)
Polecono przez znajomego i warsztat tuningujący silniki.
Jestem zadowolony z tego wyboru.

Ali4
26-10-2015, 19:40
Mam od niedawna Cromę 2,4 ccm diesel z 2009 r - wcześniej serwisowana na Selenie, ale zaraz po zakupie zmieniłem na Olej Milers w silniku i skrzyni biegów / automat. Planuję wymieniać co 30 tys. - na razie zrobiłem na nim 10 tys.
Różnica do fabrycznego oleju jest ogromna. Wcześniej bardziej "klekotał" teraz jakby "mruczał" , a jak się silnik nagrzeje to prawie go nie słychać.
Skrzynia biegów też ożyła, na ciepło zmiany biegów są błyskawiczne.

Na stronie www, jest "konfigurator" do doboru oleju zalecanego do wybranego typu.
Oleje silnikowe, przekładniowe, dodatki do paliw, oleje motocyklowe - Millers Oils (http://www.millersoils.pl/)
Polecono przez znajomego i warsztat tuningujący silniki.
Jestem zadowolony z tego wyboru.

Jaki dokładnie Millers Oils masz zalany?

kowal78
26-10-2015, 19:55
Planuję wymieniać co 30 tys.
Jakiego byś oleju nie użył to 30 000km zdecydowanie za duży przebieg między wymianami.

SAR37
27-10-2015, 08:55
Jakiego byś oleju nie użył to 30 000km zdecydowanie za duży przebieg między wymianami.
Chyba, że miesięcznie robi po 3000 - 4000 km i większość po trasach to OK. Przy normalnym użytkowaniu miasto/trasa ok. 15-20 kkm/rok wymieniałbym dużo wcześniej - przy ok. 15 kkm.

kowal78
27-10-2015, 20:06
Przy przebiegach autostradowych, jak dla mnie , max 20 000km natomiast jazda miejska max 15 000km. Ale to moje zdanie. Każdy robi jak uważa.

Lucek_
01-11-2015, 20:10
Wczoraj po raz pierwszy samodzielnie wymieniłem olej w Cromie. Zrobiłem ok 17 tyś km od ostatniej wymiany (pół trasa, pół miasto). To co zlałem to był Shell Ultra Extra 5W30 (jak pamiętam był dość drogi coś ok 165zł za 5l). Pierwszy raz wymieniałem w aucie olej syntetyczny. W poprzednich autach używałem Motul 10W40 (półsyntetyk) i ten był w miarę gęsty. Syntetyk 5W30 (lekko ciepły) to niezła rzadzizna. Leje się jak woda. Zalałem obecnie Motul X-Cess 5W40 (ok 110PLN/5l). Ta czarna "woda" którą zlałem przekonała mnie żeby zmieniać olej co 15 tyś. Mój plan to nie używać drogiego oleju i wymieniać co 15 tyś. Miałem kiedyś dobre doświadczenia z Motulem i chyba przy nim pozostanę. Wlewany 5W40 też był rzadki (nawet na zimno).

Wnioski:
1. Teraz rozumiem, dlaczego do starszych "nieszczelnych" silników dobrze jest przejść na półsyntetyk. Czy przy przebiegach powyżej 300 tyś używacie dalej 5W30(40)?
2. Zastanawiam się czy taki rzadki olej smaruje lepiej niż gęstsze półsyntetyki. Film olejowy w gęstym na pewno jest grubszy. Kiedyś starsze silniki smarowane na Castrolu mineralnym 15W40 miały przebiegi powyżej 1 mln km. Nie wiem czy to zasługa oleju czy może małej mocy silników?
3. W cromie jest trudny dostęp do filtra oleju (od spodu silnika, ledwo wchodzi tam ręka). Olej przy odkręcaniu filtra leje się po rurze wydechowej (jak nie uważamy to też po ubraniu). Fiat powinien uczyć się od słynnego 1,9TDI (Octavia, Golf) gdzie wkład filtra wyciąga się od góry silnika i nie kapnie nawet kropelka starego oleju na silnik.
4. wkład filtra oleju jest 2 razy krótszy niż w Octavii i zarazem 2 razy droższy. (podobnie wychodzi porównanie termostatów - wkład Oct 50 zł; całe ustrojstwo fiata 150 zł)- to na marginesie odnośnie ceny części

SAR37
01-11-2015, 20:21
Ta czarna "woda" którą zlałem przekonała mnie żeby zmieniać olej co 15 tyś.
Witaj w klubie diesla - każdy diesel ma CZARNY olej po kilku tysiącach od wymiany. Taki urok tych silników. Czarny kolor olejowi nadaje sadza/nagar powstały w wyniku spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, która następnie przedostaje się do oleju. Warto zauważyć, że olej, oprócz smarowania, pełni też funkcję chłodzącą silnik oraz funkcję czyszczącą - zbiera cały syf z silnika. Stąd też ważnym jest wymienianie filtra oleju razem ze zmianą oleju.

desmo999
01-11-2015, 20:31
Wczoraj po raz pierwszy samodzielnie wymieniłem olej w Cromie. Zrobiłem ok 17 tyś km od ostatniej wymiany (pół trasa, pół miasto). To co zlałem to był Shell Ultra Extra 5W30 (jak pamiętam był dość drogi coś ok 165zł za 5l). Pierwszy raz wymieniałem w aucie olej syntetyczny. W poprzednich autach używałem Motul 10W40 (półsyntetyk) i ten był w miarę gęsty. Syntetyk 5W30 (lekko ciepły) to niezła rzadzizna. Leje się jak woda. Zalałem obecnie Motul X-Cess 5W40 (ok 110PLN/5l). Ta czarna "woda" którą zlałem przekonała mnie żeby zmieniać olej co 15 tyś. Mój plan to nie używać drogiego oleju i wymieniać co 15 tyś. Miałem kiedyś dobre doświadczenia z Motulem i chyba przy nim pozostanę. Wlewany 5W40 też był rzadki (nawet na zimno).

Wnioski:
1. Teraz rozumiem, dlaczego do starszych "nieszczelnych" silników dobrze jest przejść na półsyntetyk. Czy przy przebiegach powyżej 300 tyś używacie dalej 5W30(40)?
2. Zastanawiam się czy taki rzadki olej smaruje lepiej niż gęstsze półsyntetyki. Film olejowy w gęstym na pewno jest grubszy. Kiedyś starsze silniki smarowane na Castrolu mineralnym 15W40 miały przebiegi powyżej 1 mln km. Nie wiem czy to zasługa oleju czy może małej mocy silników?
3. W cromie jest trudny dostęp do filtra oleju (od spodu silnika, ledwo wchodzi tam ręka). Olej przy odkręcaniu filtra leje się po rurze wydechowej (jak nie uważamy to też po ubraniu). Fiat powinien uczyć się od słynnego 1,9TDI (Octavia, Golf) gdzie wkład filtra wyciąga się od góry silnika i nie kapnie nawet kropelka starego oleju na silnik.
4. wkład filtra oleju jest 2 razy krótszy niż w Octavii i zarazem 2 razy droższy. (podobnie wychodzi porównanie termostatów - wkład Oct 50 zł; całe ustrojstwo fiata 150 zł)- to na marginesie odnośnie ceny części

Stare samochody były inaczej robione , nie było różnego rodzaju oprogramować CAD co obliczały dokładnie jak ma dana część wyglądać by po X ruchach zmęczyła się i udar ją zabił:)

Co do oleju ja mam stare volvo co ma 600tkm najechane i leje sytetyk, zwróć uwagę jak zachowuje się taki minerał przy -20C robi się tawot.. Jak jest silnik zdrowy śmiało można lać pół lub pełen syntetyk..Jak zaczyna tracić ciśnienie na panewach to ludzie ratują się i leją bardziej gęte oleje mineralne ...Miałem kiedyś małego seacika arosę 1.0 co zimę miałem problem z zamarzniem smoka/odmy (znany temat w VW) czyściłem odmę ale i tak problem był , auto miało najechane 180tkm silniczek zdrowy był jeździł na minerale ,stwierdziłem że zaleje mu syntetyk 5w40 i od tego czasu zero problemu...Auto sprzedałem znajomemu - dzisiaj ma 350tkm i śmiga na pełnym syntetyku ....

andy5
17-02-2016, 20:41
Właśnie stałem się posiadaczem takiego to oleju.

22801

Carlube jest podobno popularny u wyspiarzy, w Polsce jest mało informacji na temat tej firmy.
Do zakupu skłoniły mnie parametry oleju, cena 65 po przecenie z 145 PLN za 5l i wrodzona chęć do eksperymentów.
Olej jest dostępny w sklepie Auchan w Krakowie.

22802

22803

pezet3
17-02-2016, 20:49
To i ja się pochwalę, u mnie będzie SPECOL 5W30 i do tego ARCHOIL 9100. Przed wymianą dojeżdzam płukankę Archoil 2300. Liczę że taki zestaw wyciszy pracę silnika.
Cena u kolegi Tomek evo z forum Alfy ( lejolej.pl | Tylko dobre oleje (http://www.lejolej.pl) ) 140 zł za 5 litrów Specol + 150ml Archoil 9100 + Archoil 2300

Ali4
17-02-2016, 21:04
Ja w najblizszym czasie mam zamiar sprawdzić Millers Oils EE Longlife C3 5W30 Nanodrive

stevenek
17-02-2016, 21:28
To i ja się pochwalę, u mnie będzie SPECOL 5W30 i do tego ARCHOIL 9100. Przed wymianą dojeżdzam płukankę Archoil 2300. Liczę że taki zestaw wyciszy pracę silnika.
Cena u kolegi Tomek evo z forum Alfy ( lejolej.pl | Tylko dobre oleje (http://www.lejolej.pl) ) 140 zł za 5 litrów Specol + 150ml Archoil 9100 + Archoil 2300
Ile Twoja Cromka ma przejechane? Daj znać jak po płukance. Zbliża mi się wymiana oleju i też się zastanawiam nad płukaniem. A czym się różnią te dwa ostatnie specyfiki?

pezet3
17-02-2016, 21:38
Archoil 9100 to dodatki uszlachetniajace, Ar2300 to nie agresywna płukanka do silnika powoli rozpuszczajaca osady. Wlewa się ja co najmnoe 1500 km przed wymianą. Mi zostalo jeszcze 600 km do przejechania. Oprócz dwóch estrów czyszczących, ma jeden ester smarujacy który nie degraduje oleju.
Cromcia ma przejechanie teraz 209 tyś.

jaro190
17-02-2016, 21:40
co 15 tyś stosuję płukankę czyli przy każdej wymianie oleju

Ali4
17-02-2016, 21:47
Również rozważam zastosowanie płukanki, tej MILLERS OILS ENGINE FLUSH | millersoils.pl (http://www.millersoils.pl/produkty/premium-samochody-osobowe/dodatki-do-paliw/engineflush/), ale przyznam że się trochę waham żeby nie przedobrzyć.

scrabit
17-02-2016, 21:51
To i ja się pochwalę, u mnie będzie SPECOL 5W30 i do tego ARCHOIL 9100. Przed wymianą dojeżdzam płukankę Archoil 2300. Liczę że taki zestaw wyciszy pracę silnika.
Cena u kolegi Tomek evo z forum Alfy ( lejolej.pl | Tylko dobre oleje (http://www.lejolej.pl) ) 140 zł za 5 litrów Specol + 150ml Archoil 9100 + Archoil 2300
Rewelacyjny zestaw! ☺

stevenek
18-02-2016, 01:59
Archoil 9100 to dodatki uszlachetniajace, Ar2300 to nie agresywna płukanka do silnika powoli rozpuszczajaca osady. Wlewa się ja co najmnoe 1500 km przed wymianą. Mi zostalo jeszcze 600 km do przejechania. Oprócz dwóch estrów czyszczących, ma jeden ester smarujacy który nie degraduje oleju.
Cromcia ma przejechanie teraz 209 tyś.
Moja ma 230 tys przebiegu. Tak się też zastanawiałem czy po płukaniu nie pojawią się jakieś wycieki oleju... A co do tego uszlachetniacza, to zastanawia mnie tylko jaki sens stosować taki dodatek, bo skoro lejemy dobry olej to chyba powinien już mieć odpowiednie "uszlachetniacze" w swoim składzie.

pezet3
18-02-2016, 07:59
Podobno żadne oleje masowej produkcji nie mają takich dodatków jak właśnie archoil. Tylko niszowe marki dodają takie specyfiki. Wiaodmo ze każdy olej ma spełniać normy i je spelnia ale nie daja nic extra. Poczytajcie sobie forum alfy, ponad 30 stron na temat olejów.
http://www.forum.alfaholicy.org/showthread.php?t=43

maciekpt
18-02-2016, 08:06
BTW i dość atrakcyjna cena tego Specola, na przykład w porównaniu do Amsoila.
Który dokładnie wybrałeś?

pezet3
18-02-2016, 08:06
Nawet właśnie na tej stronie jest test oleju SPECOL 5W30 i chyba albo amsoil albo penrite w temp -28stopni. Butelki są równocześnie odwracanie i pokazane jest hak szybko spływa olej po ściankach i na prawdę różnica jest spora.

https://youtu.be/22VJXN0rwAQ

maciekpt
18-02-2016, 08:21
A który dokładnie wybrałeś? Ten 5W30 C3? Masz DPF, prawda?
Właśnie szykuję się do kolejnej wymiany oleju i myślę czy lać Amsoil 5W40 Mid Saps (jak już dwa razy) czy zmienić na coś innego (DPF-a już nie mam)

pezet3
18-02-2016, 08:24
Tak dpf'a mam, wziąłem Specol. 5w30 c3. Ale Tomek z lejolej.pl pisał że jak nie ma dpf'a to super wyborem jest 5w40 Gold specola do tego dodatek archoil.
Ja cokolwiek powiem dopiero po wymianie, zamierzamnnagrac zimny silnik przed wymiana i po . Zobaczę wtedy ale podobno efekty są słyszalne po ok 15 minutach po wymianie oleju.

miras
18-02-2016, 08:25
A który dokładnie wybrałeś? Ten 5W30 C3? Masz DPF, prawda?
Właśnie szykuję się do kolejnej wymiany oleju i myślę czy lać Amsoil 5W40 Mid Saps (jak już dwa razy) czy zmienić na coś innego (DPF-a już nie mam)
Daj mi znać, jak zmienisz i jakie wrażenia, mam ten sam dylemat :cool: Wymiana w lato, więc jakbyś przetestował nowy i porównał z Amsoil, to proszę o info. Amsoil trochę drogo wychodzi.

maciekpt
18-02-2016, 09:10
No może się skuszę w takim razie :)
I nawet nie chodzi tutaj o cenę bo różnica kilkudziesięciu złotych co kilka miesięcy to nie jest dużo. Ale może to coś lepszego a i przy okazji polskie z tego co widzę.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

No i zamówiłem: SPECOL Gold Synthetic 5W40 + Archoil AR9100 + płukankę Archoil AR2820

adamo
18-02-2016, 09:26
Panowie ostatnio na Ukrainie zlikwidowali rozlewnie oleju, z jednej beczki lali do różnych opakowań ten sam olej i w Polsce też tak robią, tanie oleje na allegro to jest to.jak olej dobry to nie ma nagaru,osadu,czysty kolektor a uważam wszystkie wynalazki za działające na psychikę anie na motor a niektóre wręcz szkodzą.

pezet3
18-02-2016, 09:46
No i zamówiłem: SPECOL Gold Synthetic 5W40 + Archoil AR9100 + płukankę Archoil AR2820

Gdzie zamawiales?

maciekpt
18-02-2016, 09:51
W lejolej.pl

Capsel
18-02-2016, 10:49
Nawet właśnie na tej stronie jest test oleju SPECOL 5W30 i chyba albo amsoil albo penrite w temp -28stopni. Butelki są równocześnie odwracanie i pokazane jest hak szybko spływa olej po ściankach i na prawdę różnica jest spora.

https://youtu.be/22VJXN0rwAQ

Super profesjonalny test :)
Które istotne parametry oleju zostały sprawdzone?

pezet3
18-02-2016, 12:31
Na stronie która podałem kilka postów wyżej masz profesjonalne wyniki badan kilku producentów olejów, po za tym nigdzie nie napisałem ze to super profesjonalny test😉. Po za tym gęstość oleju w takiej temperaturze też mówi sama za siebie porównując oleje o tej samej lepkości.

Możesz też zobaczyć kartę charakterystki oleju o którym mówię, jest albo równa a nawet lepsza porównując do klasy olejów Premium.

jarcio21
22-02-2016, 14:55
Czy ktoś jeździ na shellu ultra 5w40 Croma bez dpf?

mrozek
23-02-2016, 13:17
Czy ktoś jeździ na shellu ultra 5w40 Croma bez dpf?

Jeździłem kilka lat temu w Stilo 115 KM. Bez problemu.
Co ciekawe Helix Ultra jest polecany w wyszukiwarce oleju Shell jako podstawowy a Helix Ultra Diesel nie ;-)
Po porównaniu parametrów jeździłem na Shell Helix Ultra (nie Diesel). Za słowo Diesel jest dopłata ;-)

pzdr

luk202
23-02-2016, 14:12
Moja croma powinna mieć DPF natomiast mechanik stwierdził, że jest sama puszka. Tak już kupiłem. Jaki teraz olej lać, zwykły czy niskopopiołowy?

mrozek
23-02-2016, 14:18
Moja croma powinna mieć DPF natomiast mechanik stwierdził, że jest sama puszka. Tak już kupiłem. Jaki teraz olej lać, zwykły czy niskopopiołowy?

zwykły

pzdr

SAR37
23-02-2016, 16:11
]/QUOTE]
[QUOTE=mrozek;235535]zwykły

Eeee tam, lej najdroższy - super hiper extra:lol:

adamo
23-02-2016, 19:33
Ja leję selenie 5 W 30 z metalowej puszki kupowaną w ASO 190 4 lt., jest tańsza niż w sklepie motoryzacyjnym 250 też 4 lt. i nie mam problemów z autem, nie polecam tych tanich z allegro.

Lucek_
23-02-2016, 19:37
Skoro nikt nie potrafi podać wiarygodnych wyników badań nt. własności smarnych oleju różnych producentów to kestia lepszości X nad Y nie ma żadnego sensu. Jak ktoś che dbać o kondycję silnika to priorytetem powinna być regularna wymiana a nie wysoka cena oleju.

stevenek
23-02-2016, 19:38
Sory za mały OT, ale jakby ktoś chciał Selenie 5W30 to mam 2 litry w oryginalnie zamkniętej puszce. Dostałem od poprzedniego właściciela, jednak leję inny olej więc ten mi jest zbędny. Oddam za przysłowiową flaszkę :)

adamo
23-02-2016, 20:03
Skoro nikt nie potrafi podać wiarygodnych wyników badań nt. własności smarnych oleju różnych producentów to kestia lepszości X nad Y nie ma żadnego sensu. Jak ktoś che dbać o kondycję silnika to priorytetem powinna być regularna wymiana a nie wysoka cena oleju.

Oczywiście.Olej zmieniam zawsze na wiosnę, żeby jego parametry smarne były jak najlepsze latem podczas wyższych temperatur ale przyznam,że od zawsze jeździłem na Castrolu i nie miałem najmniejszych problemów z silnikami obecna Croma ma najechane 190 po liczniku a po DPF według mojego rozeznania 230 tyś niestety.

luk202
26-02-2016, 08:30
A co np. uważanie na temat castrola magnatec albo edge? Jest też C3 do DPF'a.

jaro190
28-02-2016, 19:41
dla mnie ten olej to ścierwol (pewnie zaraz posypią się gromy;-)) z własnego doświadczenia nigdy więcej tego oleju, do starych silników jak najbardziej - stara konstrukcja typu m.b 190 , po kupnie swojej cromy był właśnie zalany castrol, jako że był luty i niska temperatura po porannym uruchomieniu silnik dość długo klepał jakby nie było oleju (poprzednik przejechał od wymiany ok 4 tyś)jako że w poprzednim fiacie stosowałem motula to od razu zmieniłem i w tym aucie, kultura pracy jest o niebo lepsza a i czystość w samym silniku jest nieporównywalna - po castrolu było dużo sadzy wewnątrz silnika - płukanka doprowadziła go do czystości

adamo
28-02-2016, 20:28
dla mnie ten olej to ścierwol (pewnie zaraz posypią się gromy;-)) z własnego doświadczenia nigdy więcej tego oleju, do starych silników jak najbardziej - stara konstrukcja typu m.b 190 , po kupnie swojej cromy był właśnie zalany castrol, jako że był luty i niska temperatura po porannym uruchomieniu silnik dość długo klepał jakby nie było oleju (poprzednik przejechał od wymiany ok 4 tyś)jako że w poprzednim fiacie stosowałem motula to od razu zmieniłem i w tym aucie, kultura pracy jest o niebo lepsza a i czystość w samym silniku jest nieporównywalna - po castrolu było dużo sadzy wewnątrz silnika - płukanka doprowadziła go do czystości

Może i ścierwol ale moje cc 1100 przejechało na nim 200000 a zmierzone ciśnienie po tym przebiegu było jak w nowym aucie a swoją drogą jak Ty sprawdzasz tą czystość chyba nie po wlewie oleju.

Lucek_
28-02-2016, 21:52
Mam wieloletnie doswiadczenie odnośnie Motula półsyntetyka (10W40). Jest on polecany w szczególności do diesli z przebiegami powyżej 150-200 tyś. km. Sam używam go w drugim aucie i wyraźnie wycisza silnik. Poza tym znacznie zmniejsza się pocenie silnika. Słyszałem od mechaników opinię że Castrol Edge jest bardziej rzadki od Motula. Motul (pomimo tego samego opisu typu oleju) robi dużą różnicę na gorącym silniku (ze względu na większą lepkość daje grubszy film olejowy na wszystkich elementach ślizgowych i stąd silnik na Motulu chodzi bardziej miękko).

W Cromie używam od niedawna Motula 5W40 (po przejściu z Shell Ultra 5W40) i na razie nie widzę większych różnic w pracy silnika (poza ceną - Motul jest ok 20% tańszy). Jeśli kiedykolwiek w Cromie osiągnę przebieg 250 tyś km to przejdę na półsyntetyk Motul 10W40. Szczególnie jak zimy będą tak łagodne jak 3 ostatnie. Ale przy moich przebiegach może to potrwać z 5 lat.

radek_p14
28-02-2016, 22:48
Jeśli kiedykolwiek w Cromie osiągnę przebieg 250 tyś km to przejdę na półsyntetyk Motul 10W40.

Czemu przy takim przebiegu chcesz przechodzić na 10W40?

jaro190
28-02-2016, 23:26
Może i ścierwol ale moje cc 1100 przejechało na nim 200000 a zmierzone ciśnienie po tym przebiegu było jak w nowym aucie a swoją drogą jak Ty sprawdzasz tą czystość chyba nie po wlewie oleju.

po korku nie ale po stanie elementów pod pokrywą zaworów i od strony miski olejowej
twoje cc to stara konstrukcja , tak jak pisałem wcześniej do starszych nie neguję - zawsze to ten olej uszczelni to i owo a właściwie jego nagar - osad który pozostawia wewnątrz silnika, jest to moja opinia o tym oleju i nie każdy musi się z nią zgadzać,

andy5
29-02-2016, 09:43
Jeśli kiedykolwiek w Cromie osiągnę przebieg 250 tyś km to przejdę na półsyntetyk Motul 10W40.

Osobiście nie widzę sensu przechodzenia z oleju 5W40 na 10W40, chyba że w grę wchodzą względy finansowe. Oleje 10W40 i 5W40 mają taką samą lepkość przy temp. 100C która jest temp. pracy silnika. W zimie olej 10W40 jest zdecydowanie bardziej lepki przez co silnik dłużej pracuje bez smarowania. Jeżeli silnik wykazuje oznaki zużycia lub jest zdrowo podkręcony to powinno się go zalać olejem 5W50 np: Mobil™ w Polsce | Samochodowe oleje silnikowe | Produkty | Mobil 1™ Peak Life 5W-50 (http://www.mobil.pl/Poland-Polish-LCW/carengineoils_products_mobil-1-peak-life-5w50.aspx) VR1 Racing 5W-50 - VR1 Racing - Valvoline (http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/vr1_racing/cid%281845%29/vr1_racing_5w-50)

Capsel
29-02-2016, 11:15
Tak czytam ten wątek i się zastanawiam, a co jest nie tak z olejem SELENIA WR 5W30 P.E. zalecanym przy DPF i 5W40 w przypadku jego braku?

andy5
29-02-2016, 13:22
Tak czytam ten wątek i się zastanawiam, a co jest nie tak z olejem SELENIA WR 5W30 P.E. zalecanym przy DPF i 5W40 w przypadku jego braku?

Ca masz na mysli że coś nie tak jest z olejem Selenia WR 5W30 Pure Energy? Oleje klasy 5W30 to oleje energooszczędne, cienki film ochronny wytwarza niewielkie opory ale jest łatwy do zerwania. W mojej oryginalnej instrukcji a mam Crome z początku produkcji zalecany jest olej 5W40, może późniejsze wersje silników były składane bardziej pasownie i stąd olej 5W30.

miras
29-02-2016, 13:33
dla mnie ten olej to ścierwol (pewnie zaraz posypią się gromy;-)) z własnego doświadczenia nigdy więcej tego oleju, do starych silników jak najbardziej - stara konstrukcja typu m.b 190 , po kupnie swojej cromy był właśnie zalany castrol, jako że był luty i niska temperatura po porannym uruchomieniu silnik dość długo klepał jakby nie było oleju (poprzednik przejechał od wymiany ok 4 tyś)jako że w poprzednim fiacie stosowałem motula to od razu zmieniłem i w tym aucie, kultura pracy jest o niebo lepsza a i czystość w samym silniku jest nieporównywalna - po castrolu było dużo sadzy wewnątrz silnika - płukanka doprowadziła go do czystości
E tam zaraz gromy, czasami przydatny jest głos praktyka :lol:
Ja do swojej przedniej służbowej fabii II 1,4 TDI 80 KM (PD) lałem Castrol Edge 5W40 Turbo Diesel, 2 lata temu odkupił ją kumpel, ma 350 tys. przejechane i silnik jak dzwon, jakoś nawet przecieków nie ma. Póki co przy silniku nie było robione nic od nowości od 2007 roku, turbo też to samo od nowości, więc ciekawy jestem, na ile te różnice olejowe to czysty marketing producentów, a na ile rzeczywiste cechy mające wpływ na długą eksploatację silnika.

Lucek_
29-02-2016, 17:19
Oleje 10W40 i 5W40 mają taką samą lepkość przy temp. 100C

Sprawdzałem na stronie Motul-a i lepkości nie są takie same.

Przy 100 stC Motul 10W40 ma lepkość 15.0 mm2/s zaś 5W40 - 14.2. Dla ciekawości Castrol Edge ma 13,4 (bardziej rzadki, jeśli można użyć takiego określenia)

W temp 40 stC jest odpowiednio 102, 86 i 81. Castrol jest najrzadszy we wszystkich temperaturach. W wysokich temp różnice się zmniejszają ale największą lepkość ma dalej półsyntetyk Motula. Wg mnie jedyna wada Motula 10W40 to trudniejszy rozruch w zimie (braku smarowania raczej bym się nie obawiał).

Odnośnie przechodzenia na półsyntetyk postawiłem może zbyt ogólną tezę - przebieg 250 tyś km. Jak silnik by cicho pracował i nie pocił się nadmiernie to myślę że full syntetyk motula mu nie zaszkodzi w zaawansowanym wieku.

andy5
29-02-2016, 22:16
Fajny rosyjski test olejów w niskiej temperaturze
https://www.youtube.com/watch?v=slw5b_ZNYSk

Ekarlik
01-03-2016, 20:50
Castrol Edge taki olej wlali w ASO Ganinex więc chyba nie jest zły.

jarcio21
01-03-2016, 23:40
Czy jak shell ultra spełnia taka normę9.55535-Z2 to się nadaje do Croma?

Capsel
02-03-2016, 06:51
Ca masz na mysli że coś nie tak jest z olejem Selenia WR 5W30 Pure Energy? Oleje klasy 5W30 to oleje energooszczędne, cienki film ochronny wytwarza niewielkie opory ale jest łatwy do zerwania. W mojej oryginalnej instrukcji a mam Crome z początku produkcji zalecany jest olej 5W40, może późniejsze wersje silników były składane bardziej pasownie i stąd olej 5W30.

Chodzi mi o to dlaczego eksperymentujecie z innymi olejami.
Dlaczego nie wlewacie zalecanego oleju marki Selenia?

luk202
05-05-2016, 21:09
Zabieram się za wymianę oleju. Pozostaje przy selenii wr i teraz dylemat, pozostać przy 5W40 czy wlać PE 5W30? DPF mam tylko w teorii.

Capsel
06-05-2016, 21:11
Jak DPFa brak to ja bym pozostał przy 5W40

manic
06-05-2016, 22:37
A jezeli teoretycznie nie mam dpf a poprzedni właściciel zalał 5w30 to czy przy zmianie oleju pozostać przy nim czy wrócić do 5w40?

stevenek
07-05-2016, 02:10
Nic nie stoi na przeszkodzie żeby wrócić do 5W40.

luk202
07-05-2016, 08:09
Ja juz zamowilem selenie wr 5w40

scrabit
07-05-2016, 08:29
Nie do widze powiazania miedzy dpf a 5w30 / 5w40

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

luk202
07-05-2016, 09:39
5w30 w przypadku seleni to PE-nisko popiołowy.

Capsel
07-05-2016, 10:41
Nie do widze powiazania miedzy dpf a 5w30 / 5w40

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Fiat do Cromy z silnikiem diesla zaleca oleje:

Selenia WR 5W40 - bez DPF
Selenia WR 5W30 (PE) - z DPF

Jak dla mnie to wystarczające powiązanie :)

scrabit
07-05-2016, 14:39
ok ale w takim razie odnosimy się do producenta a nie do lepkości (wcześniej nie doczytałem że mowa o selenii)..
Z tym zaleceniem to z czego to wynika? Bo w instrukcji nie widze wzmianki o lepkości 5w30 (to mogło zalecane w polifcie ale przed litfem jest 5w40).

SAR37
07-05-2016, 20:25
Panowie, z olejami jest tak samo jak z paliwem: jest kilku producentów tzw. bazy, a reszta to indywidualne dodatki + duża dawka marketingu:lol: Nie dajcie się ogłupiać. W całym zamieszaniu najważniejsza jest regularna wymiana. To, że silnik z DPF zalejemy zwykłym olejem a nie niskopopiołowym spowoduje tylko trochę częstsze wypalanie filtra - ot, cała różnica, a i to nie do końca, jeśli weźmiemy pod uwagę jakość oleju napędowego na stacjach w PL - głównego winowajcę zapychania się DPF.:roll:

faraon
07-05-2016, 20:42
Panowie, z olejami jest tak samo jak z paliwem: jest kilku producentów tzw. bazy, a reszta to indywidualne dodatki + duża dawka marketingu Nie dajcie się ogłupiać. W całym zamieszaniu najważniejsza jest regularna wymiana.Święta prawda. Mój syn pisał pracę magisterską nt. przeróbki olejów przepracowanych. Sporo czasu przebywał w Instytucie Nafty w Krakowie. Do czasu gdy nie potwierdził namacalnie prawdy cytowanej powyżej, podlegał tak jak większość z nas mediom, reklamie i ... marce oleju wypromowanej reklamą.
Powyższe stwierdzenie NIE DOTYCZY olejów wykorzystywanych ekstremalnie np. w rajdach, F1 itp.

Taylor
09-05-2016, 09:00
Jest w tym trochę prawdy, ale z drugiej strony przecież są różnice w jakości olejów. Dlaczego mechanicy radzą kupować oleje w sprawdzonych miejscach, a nie np. w internecie? Zdarzyło mi się kupić 2 razy olej castrola. Za drugim razem o wiele więcej musiałem dolewać między wymianami. Znalazłem stare opakowanie i okazało się, że niczym się nie różni poza ... posiadaniem hologramu. Ogólnie ufam głównie markom oleju, które są krótko na rynku, bo po pierwsze - wchodzą na rynek, więc się starają, po drugie jeszcze nikt nie podrabia ich produktów.

manic
09-05-2016, 19:30
Podsumowując czy można pozostać przy 5w30 nie mając dpf czy lepiej powrócić do 5w40?

SAR37
09-05-2016, 20:06
Dlaczego mechanicy radzą kupować oleje w sprawdzonych miejscach, a nie np. w internecie?
Kolego, nie myl dwóch spraw: co innego brak głównych różnic wśród olejów silnikowych tej samej klasy/półki cenowej, a co innego sprzedaż "podróbek" oleju silnikowego, które nie są wytwarzane zgodnie z daną technologią (zazwyczaj to nie olej silnikowy, tylko "mieszanina" dużo tańszych komponentów o zupełnie innym przeznaczeniu niż zastosowanie w silnikach spalinowych!!!).
Nadal twierdzę, że olej kupiony jako produkt: "olej silnikowy" jest w każdym przypadku tak samo dobry, niezależnie od nazwy - TOTAL, ARAL, MOTUL, SELENIA, etc. Problem zaczyna się gdy kupujemy "oleistą mieszaninę" sprzedawana jako "olej silnikowy" - i tutaj nazwa produktu też nie ma znaczenia!
W necie można znaleźć produkty "olejopodobne" ale też jest dużo normalnych olejów silnikowych, sprzedawanych z mniejszą marżą niż w sklepie stacjonarnym.
A w "jedynie słuszne" słowa mechaników, a częściej "mechaniorów z bożej łaski" tak łatwo bym nie wierzył (podobnie jak w teorie spiskowe i sztuczne mgły niektórych "specjalistów wysokiej klasy":lol:)


Podsumowując czy można pozostać przy 5w30 nie mając dpf czy lepiej powrócić do 5w40?
Zobacz, który jest tańszy i taki stosuj - chyba, że chcesz mieć lepsze samopoczucie: wtedy stosuj droższy;-) Dla silnika bez DPF każdy z wymienionych jest dobry.

Taylor
12-05-2016, 07:11
Nadal twierdzę, że olej kupiony jako produkt: "olej silnikowy" jest w każdym przypadku tak samo dobry, niezależnie od nazwy - TOTAL, ARAL, MOTUL, SELENIA, etc. Problem zaczyna się gdy kupujemy "oleistą mieszaninę" sprzedawana jako "olej silnikowy" - i tutaj nazwa produktu też nie ma znaczenia!
W necie można znaleźć produkty "olejopodobne" ale też jest dużo normalnych olejów silnikowych, sprzedawanych z mniejszą marżą niż w sklepie stacjonarnym.

Jasne, zgadzam się. Mi chodziło raczej o problem tego typu, że możesz kupić podróbkę, nawet nie wiedząc o tym. Zdarza się i tak, że w sklepie motoryzacyjnym sprzedają oleje z niepewnego źródła. Dzisiaj podróbki to prawdziwa plaga w motoryzacji i nabierają się nie tylko kierowcy, ale i sprzedawcy, mechanicy. Powód to oczywiście cena.
Sorry za ten offtopic, zawodowo trochę współpracuję z hurtowniami części, stąd ten komentarz. Realnie obecnie na rynku jest tylko kilka marek olejów, co do których produktów można mieć 100% pewności, że to oryginał.

adicromulec
22-05-2016, 16:47
Zabijcie mnie wiem ze tu każdy nie nawidzi tego oleju ja juz 3 lata 80 tysięcy kilometrów jezdze na tym

adicromulec

adicromulec
22-05-2016, 16:52
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160522/96061767e943830887bb7854684670ae.jpg narazie chwalę sobie silnik cicho pracuje jak powinien wymieniam olej max co 12000 tyś km nie mam problemów z dpf ;) po wymianie szklana szkockiej i tez lepiej chodze http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160522/303833cb56036951cc8dd73a8048cf47.jpg pozdrawiam serdecznie

adicromulec

luk202
22-05-2016, 21:48
Zbieram sie za wymiane. Niestety nieniony trendem leje selenie. Jutro kurier przyniesie. Bez kanalu da rade zmienic? To moja pierwsza w cromie. Niestety, destylat mi sie skinczyl.

adicromulec
22-05-2016, 21:56
Destylancik zdrowy :-) będzie ciężko ja robie to bez kanału najgorzej dla mnie jest wymienic filtr ,jak juz odkrecisz i zalozysz nowe uszczelki na obudowe filtra wloz filter w obudowe i dobrze nasmaruj gwint i nowe uszczelki swierzym olejem powinienes wkrecic filtr ręką.pamiętaj o mes wykasować serwis wymiane oleju dpf itd
;)
Tak poza tematem jaki koszt seleni??

adicromulec

luk202
22-05-2016, 23:07
Dostalem za 155 5w40 bo dpfa nie mam. I to w aso.

adicromulec
22-05-2016, 23:29
Cena ok u mnie ten mobil kosztuje 250/260zl prawie to samo tylko tyle ze miejmy nadzieje ze w kraju w którym mieszkam chyba sie nikt nie bawi w podrabianie tego oleju 4 godziny pracy to nie majatek w polsce chyba to inaczej sie przelicza pozdrawiam serdecznie

adicromulec

adicromulec
22-05-2016, 23:33
Miłego dlubania przy wymianie oleju pozdrawiam

adicromulec

maka131
23-05-2016, 07:17
Ja tez wymieniam na lewarku, nie mam kanału. Wymiana bardzo prosta, jesli sam olej wymieniasz to nawet nie ma potrzeby znejmowania calej osłony pod silnikiem. W tej osłonie jest klapka pod korkiem oleju.
do odkrecenia oslony filtra przygotuj sobie klucz. U mnie pasuje 36.

adicromulec
23-05-2016, 10:57
Wymiana jest prosta zgadzam sie .jak wymieniasz filter możesz opisac moze ja to zle robię.bo zawsze drażni mni do bialosci ten filter :eek:

adicromulec

maka131
23-05-2016, 12:45
mi nigdy nic nie sprawiało problemu, no może za pierwszym razem lekko obrobiony korek spustowy.

jak już zluzujesz to dobrze jest na dole owinąć go jakąś szmatą, czasem potrafi coś z niego skapnąć po lekkim podniesieniu. u mnie jest mało miejsca, ale jak go odkręcę to staram się go obrócić żeby się z niego po silniku nie lało. po wyciągnięciu starego tak jak pisałeś, ściągam również stare uszczelnienia. zakładam nowy filtr, dociskam dość mocno, aż usłyszę "klik" i filtr się zablokuje. zakładam nowe uszczelki i lekko smaruje świeżym olejem. jak wszystko ścieknie zakręcam filtr, korek spustowy i zalewam silnik olejem.

Lucek_
23-05-2016, 21:26
Inżynierowie fiata mogli ten wkład umieścić jak w poczciwych silnikach tdi. Tam dostęp jest od góry silnika i ani kropelka nie wycieknie przy wymianie wkładu. A może zrobili to celowo żeby jeździć do serwisu na wymiany?.
Mnie trafia przy wymianie tego wkładu w cromie. Można się nieżle upaprać olejem. A spływa on sprytnie po rurze wydechowej... Następnym razem spróbuję patentu z wężykiem podpiętym do króćca przy filtrze. Ktoś na forum o tym pisał że wtedy można olej z filtra skierować do butelki.

maciekpt
23-05-2016, 21:54
Dokładnie tak. Ja mam ten wężyk tam na stałe założony

luk202
02-06-2016, 12:09
do odkrecenia oslony filtra przygotuj sobie klucz. U mnie pasuje 36.
Czy to na pewno jest 36? Gdzieś ktoś kiedyś wspominał na forum o kluczu 32. Chcę mieć pewność żeby kupić to co trzeba. I czy da radę nasadowym czy płaski musi być?

maka131
02-06-2016, 12:32
u mnie obudowa/osłona wkładu filtra odkręcana jest na klucz 36. ja kupiłem nasadkę 1/2" do tryczki. po założeniu przedłużki odkręca się elegancko.

adicromulec
02-06-2016, 17:45
Ja odkrecam francuzem pół obrotu ,a później reka idzie ,tak samo wkrecam tylko delikatnie dociagam kluczem,fakt faktem że miejsce gdzie jest filter za kare chyba nam się dostało :-) ;) pozdrawiam serdecznie

adicromulec

luk202
03-06-2016, 09:12
u mnie obudowa/osłona wkładu filtra odkręcana jest na klucz 36
Sorry za upierdliwość, ale jak będę pod autem to już nie będzie czasu na szukanie. Wygląda na to, że są dwa rodzaje - na klucz 32 i 36. Oglądałem film z wymiany w vectrze oraz info o wymianie w cromie i była mowa o kluczu 32.

maka131
03-06-2016, 09:56
ja mam silnik 2,4, może tu jest różnica.
niech ktoś z tym silnikiem jak twój się wypowie

spróbuj może przed rozebraniem zmierzyć miarką/suwmiarką jaki jest tam rozmiar, jaki klucz będzie pasował

bob96
03-06-2016, 12:40
W mojej Cromce 1.9 150 KM rok 2010 pasuje klucz 32

mlo
19-09-2016, 20:20
Co Państwo myslicie o tym oleju do krowy 1.9 150KM (kazda ma dpf?) Mozna lać?
24914

luk202
19-09-2016, 20:22
Nie jestemznawca, ale nie widze aprobaty fiata. Co to za wynalazek?

mlo
19-09-2016, 20:40
To jest Statoil tylko w sumie nic nie widze dopisku o dpf np. W sumie nie wiem juz czy 5w40 czy 5w30 bo rozne widze lejecie. Tez olej leje do innych aut ale niewiem czy do Krówki tez moge go lac?

andy5
19-09-2016, 21:46
Co Państwo myslicie o tym oleju do krowy 1.9 150KM (kazda ma dpf?) Mozna lać?
24914

To dobry olej do Cromy, jest C3 czyli niskopopiołowy przez co odpowiedni dla DPF.

bartas19
19-09-2016, 21:52
Ja polecam ten Leichtlauf High Tech 5W-40 (http://liquimoly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=51&virtuemart_category_id=8&Itemid=78)
Sam mam taki zalany. Co do dpf ta są 150km bez dpf ja mam taki.

Capsel
19-09-2016, 23:00
To dobry olej do Cromy, jest C3 czyli niskopopiołowy przez co odpowiedni dla DPF.

Fiat do cromy z DPF zaleca olej Selenia WR P. E. Pure Energy 5w30...
ACEA C2, SAE 5w30, FIAT 9.55535.S1

Abramsik
20-09-2016, 06:50
Ja osobiście stosuje i polecam Liqui Molly TopTec 4200 lub 4300. Ogólnie z produktów tej firmy jestem bardzo zadowolony.

andy5
20-09-2016, 09:04
Fiat do cromy z DPF zaleca olej Selenia WR P. E. Pure Energy 5w30...
ACEA C2, SAE 5w30, FIAT 9.55535.S1

To już było wielokrotnie poruszane że w zależności od daty wydania instrukcji do Cromy są zalecane różne oleje.
Olej do Cromy mJTD z DPF ma być low saps, czyli najlepiej markowy 5W40 C3 który co prawda nie jest energooszczędny jak 5W30 ale zapewnia pewny film w cylindrze.

mlo
20-09-2016, 09:16
i teraz sam nie wiem czy ten moj lac czy selenie kupować, mechanik twierdzi ze to jest 30-40 to jest temp zamarzania oleju i to wiekszej roznicy nie ma....

andy5
20-09-2016, 10:10
30-40 to jest lepkość w wysokich temp, 40 to olej bardziej lepki w stosunku do oleju 30. Natomiast 5 to jest płynność w niskich temperaturach.

Abramsik
20-09-2016, 10:15
Olej do Cromy mJTD z DPF ma być low saps, czyli najlepiej markowy 5W40 C3 który co prawda nie jest energooszczędny jak 5W30 ale zapewnia pewny film w cylindrze.
Pełna zgoda ale można także znaleźć 5W40 C3 typu "lekki bieg" jak w LM Technologia syntetyczna : Top Tec 4100 5W-40 9511 (http://www.liqui-moly.pl/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=58&virtuemart_category_id=39&Itemid=29)

Jak pisałem wcześniej stosuję w NBravo TopTec 4200 lub 4300 a z racji że Cromka aktualnie ma zalany 5W40 prabably zaleję w niej TopTec 4100
Co do LazerWay niby wszystko OK ale jest nie Low Saps a Mid Saps. Dla silnika może nie ma to znaczenia ale dla DPFa już m/z tak.

bartas19
20-09-2016, 12:28
Ja jak wymienialem to dużo czytałem o oleju i z tego co wywnioskowalem to olej liqui Molly, selenia ,valvonline

desmo999
20-09-2016, 17:55
Panowie najważniejsze by był oryginalny. Czy to mobil shell valvoline wg.mnie bez znaczenia. Do DPF dobrze by był niskopopiolowy.
Ja osobiście mam 5w40 valvoline ale tylko z tego względu że mam pewne źródło na te oleje.

mlo
22-09-2016, 12:12
Jak ma sie dpf cos "popsuc" to wole kupic ta selenie. w brava valvoline lałem. szkoda ze ten Lazarway nie do konca sie nadaje, mozna powiedziec ze mnie duzo mniej kosztuje....

Abramsik
22-09-2016, 12:30
M/z na oleju nie ma co przesadnie oszczędzać. Takie oszczędności prędzej czy później mogą powodować większe wydatki. Nie ma także co przesadzać bo nie zawsze droższy znaczy lepszy. Najważniejsze są parametry oleju powinny być zgodne z instrukcją. Ja mam sam małą "zagwozdkę" czy lać TopTec 4100 5W-40 C3 (zgodnie z instr.) czy TopTec4300 5W-30 C2-04. Sam parametr 30 czy 40 mówi o gęstości lub raczej lepkości. 30-tka jest olejem energooszczędnym o niskiej lepkości ale nie do każdego silnika, 40-tka natomiast jest popularną letnia klasą lepkościową, która jest bardziej uniwersalna. Natomiast na stronie LM w zakładce "dobierającej" olej wychodzi mi 4200 lub 4300 (ten ostatni rekomendowany dla Fiata) a nie ma 4100. Muszę pomyśleć ale pozostanę raczej przy 5W-40 bo taki teraz pływa w serduszku Cromki. Choć nie na pewno - zobaczę.

andy5
22-09-2016, 12:56
Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że oleje klasy 5W30 powodują zwiększenie zużycia paliwa i oleju w stosunku do 5W40, przetestowane na dieslach w Stilo 115 KM i Cromie 120 KM.

desmo999
22-09-2016, 16:34
Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć że oleje klasy 5W30 powodują zwiększenie zużycia paliwa i oleju w stosunku do 5W40, przetestowane na dieslach w Stilo 115 KM i Cromie 120 KM.

Ja akurat tego nie potwierdze. Mam crome 120Km moalem zalany 5w30 teraz mam 5w40 valvoline . Zadnej roznicy nie zauwazylem ani tego ani tego nie dolewalem . Wymieniam olej co 10tkm

Abramsik
22-09-2016, 18:14
Jak to dobrze czytać odpowiednie instrukcje.
24933
Sprawa jasna w instr na 2010 jest 5W-30 i tak zaleję.

andy5
22-09-2016, 19:01
Jak to dobrze czytać odpowiednie instrukcje.
24933
Sprawa jasna w instr na 2010 jest 5W-30 i tak zaleję.

Sprawa nie jest tak do końca jasna. Starsze instrukcje polecają 5W40.

Tutaj inna instrukcja do Cromy w której nic nie ma o 5W30:

24934

manic
22-09-2016, 19:21
Masz DPF lej 5W30. Nie masz DPF lej 5W40.

Abramsik
22-09-2016, 19:24
Zgadza się. W różnych latach w instrukcji były podawane różne klasy. Ja specjalnie zaznaczyłem, że wg. instr. z 2010 roku jest także 5W-30. Z tego też powodu pozostanę przy "swoim" LM TopTec 4200 albo 4300. Muszę tylko sprawdzić na opakowaniu dokładnie, który z nich spełnia wymogi Klasyfikacji FIAT 9.55535-S1, Z tego co pamiętam oba ale sprawdzę.

Pivko76
22-09-2016, 20:09
ja od 60 tys leje 4200 i żadnych problemów nie mam z silnikiem. wymieniam co 15 tys. 80% w mieście. dpf'a brak

wysłane z Letv x600

andy5
22-09-2016, 20:12
Masz DPF lej 5W30. Nie masz DPF lej 5W40.

24935

W tej instrukcji nie ma słowa że jak jest DPF to 5W30 a przy braku 5W40. Moim zdaniem na trwałość i częstotliwość wypalania filtra ma jakość paliwa a nie olej. Moja Croma od wymiany do wymiany obywa się bez dolewek czyli można przyjąć że nie zużywa oleju. W związku z tym do filtra ze spalinami nie dostaje się popiół z spalonego oleju, można przyjąć że każdy olej jest odpowiedni, byle spełniał normę SAE producenta samochodu.

manic
22-09-2016, 21:11
Po prostu 5W30 uchodzi za niskopopiołowy stąd do DPF.

Abramsik
23-09-2016, 10:18
Do całości sprawy sprawdziłem dziś na opakowaniu LM TopTec 4200 5W-30 spełnia Klasyfikacje Fiat 9.55535-S1, więc trafi do mojej Cromki. Co do moich doświadczeń z tym olejem. Mam go aktualnie w NB 1,6 MJ z DPFem i nie zauważyłem (a nalatałem na takim oleju prawie 90 tys.) żadnych negatywnych objawów w postaci zwiększonego zużycia oleju (NB oleju nie bierze, od wymiany do wymiany 3/4 stanu) ani tym bardziej zwiększonego apetytu na paliwo. Właściwości myjące są także na 5tke. Przed wakacjami wymieniałem profilaktycznie uszczelkę smoka olejowego i widziałem wnętrze miski olejowej po jej zdjęciu. Możecie wierzyć lub nie ale nie było rzadnych syfów, osadów itp. Może to także zasługa płukanek LM, które stosuje co drugą wymianę oleju ale jakość oleju także ma na to wielki wpływ.

maka131
23-09-2016, 10:43
a ja od kilku wymian zalewam LM TopTec 4100 5W40 i też jestem bardzo zadowolony. wymieniam co ok 15 tys km i nie zauważyłem aby silnik coś wypił. jest dość tani, za 6 l płacę ok 160 zł z dostawą. nadaję się jak najbardziej do silników z PDFem. nie zauważyłem żeby PDF na niego narzekał. auto jeździ głównie w mieście, raz w miesiącu wypad 100 km poza strefę miejską.

Lucek_
24-09-2016, 20:19
Każdy leje co ma i sobie chwali...

A tak z innej beczki, to czy zdarzyło się Wam kiedyś, że po wlaniu oleju X czy Y coś się zepsuło w silniku?

Jeśli nie, to wszystkie ww. oleje są tak samo dobre...

Pandemic88
25-09-2016, 21:55
Polecam olej Motul do silników z dpf (5w30)Olej MOTUL 5W-30 8100 X-Clean Fe silnikowy 5L (6304533395) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/olej-motul-5w-30-8100-x-clean-fe-silnikowy-5l-i6304533395.html#thumb/1) i oczywiście do silników bez dpf-u (5w40) Olej MOTUL 5W-40 8100 X-Cess silnikowy 5L (6255743499) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/olej-motul-5w-40-8100-x-cess-silnikowy-5l-i6255743499.html#thumb/1)

jarcio21
26-09-2016, 13:07
Też mam Motul 5W40 x clean. Jak narazie zrobiłem 5 tyś i wszystko jest dobrze nic nie ubyło problemów z informacją o małym stanie oleju też się nie pojawiła.

mrozek
26-09-2016, 13:13
Też mam Motul 5W40 x clean. Jak narazie zrobiłem 5 tyś i wszystko jest dobrze nic nie ubyło problemów z informacją o małym stanie oleju też się nie pojawiła.

Zrobiłem na nim blisko 80 tys. km w Cromie. Bez zarzutu + świetnie wyciszał klekot zaworów.

pzdr

Ali4
26-09-2016, 17:40
Mrozek, Delte kupiłeś?

mrozek
26-09-2016, 17:55
Tak :-) Zadowolony :-)

Ali4
26-09-2016, 18:01
To fanie, jak ten silnik MultiAir? bo nie miałem z nim styczności, daje radę?

mrozek
26-09-2016, 19:53
Sam silnik jest genialny. Mało pali, jest bardzo dynamiczny i jak to benzyna turbo, ma moment maksymalny dostępny w szerokim zakresie obrotów.
W Delcie pali średnio 6,5 - 7,5 przy szybkiej jeździe, a jest zauważalnie szybszy od Cromy 150KM.
W pierwszych egzemplarzach zdarzały się problemy z aktywatorem Multiair, w Bravo miałem z nim problem, ale wymieniłem w dobrej cenie w porozumieniu z FIATEM (gest handlowy).
Mam więc pozmianowy w obu autach.

pzdr

Ali4
26-09-2016, 20:11
Ostatnie pytanie :-), z którego roku masz Delte, jak z miejscem w środku i bagażniku?

mrozek
26-09-2016, 20:19
Ostatnie pytanie :-), z którego roku masz Delte, jak z miejscem w środku i bagażniku?

produkcja 09/2011, wyjechał z salonu 02/2012. Model "poliftowy".
Bagażnik jest nieco mniejszy niż w Cromie, ale wystarczy na bagaże dla 4 osób.
Z tyłu jest suwana kanapa z regulowanymi oparciami. można powiększać przestrzeń w kabinie/bagażniku a kładąc oparcie wygodnie podróżować.
Z przodu jest tyle samo miejsca co w Cromie, z tyłu przy cofniętej kanapie miejsca jest więcej.

pzdr

Ali4
26-09-2016, 20:25
Wielkie dzięki, niech się dobrze sprawuje.
pozdr.

boch
15-07-2018, 16:31
Tak dpf'a mam, wziąłem Specol. 5w30 c3. Ale Tomek z lejolej.pl pisał że jak nie ma dpf'a to super wyborem jest 5w40 Gold specola do tego dodatek archoil.
Ja cokolwiek powiem dopiero po wymianie, zamierzamnnagrac zimny silnik przed wymiana i po . Zobaczę wtedy ale podobno efekty są słyszalne po ok 15 minutach po wymianie oleju.

Czy polski olej Specol Gold wciąż ma dobre notowania, czy to tylko tzw. szał sezonowej mody? ;)

Voyager1
15-07-2018, 21:22
Dla każdego inny olej będzie dobry.
Ja to czasem dziwię się jak niektórzy na zabój twierdzą, że ten jest dobry, a ten nie. Organoleptycznie? Piją go, wąchają czy jak?
W życiu przez kilkanaście lat stosowałem różne oleje silnikowe od Specjala w 126p :D, Lotosa, Mobila, Totala, Castrola, Shella i na wszystkim silniki chodziły. Jedynie co miałem zastrzeżenia do Castrola- kiedy nadchodził termin wymiany tak 2-3 tk przed wymianą to zaczynał ubywać. A tym razem wybór padł na Liqui Moly do Cromy i Shella do Mercedesa. Ogólnie jednak od paru lat zalewam Shella.
Aaaa jeszcze pominąłem Valvoline którego używałem w BMW.

Voyager1
27-07-2018, 16:40
Płukanka LM, a potem Olej LM :)
3303233033

Abramsik
27-07-2018, 18:16
To jest nas dwóch. TOPTEC 4100 jest na 5. Fakt nie piję go ani nie smakuje ale moje rydwany od przeszło 10 lat ścigają na różnych olejach LM. To jeden z bardziej popularnych producent w D. A tysiące D nie mogą się mylić w tej sprawie.

Voyager1
29-07-2018, 15:11
Płukanka LM jest dobra. Po zastosowaniu widać po spuszczanym oleju, że robi robotę i to tylko za 25 zł.
Teraz po 13 tk spuściłem syf z silnika. Niech ktoś mi powie, że te wszelkie wymiany "Long life" nie są szkodliwe to... to zabiję go śmiechem.