Zobacz pełną wersję : Fiat Brava 1.4 12v 97r benzyna bez lpg. Każdy rozkłada ręce:( Pomocy!!
Witam jestem posiadaczem tego fajnego autka jednak od marca głownie jeżdżę nim do elektryków i mechaników którzy rozkładają ręce. auto podczas jazdy potrafi zgasnąć, na małych obrotach lub na postoju również.Główna dolegliwość to zapalająca się podczas jazdy kontrolka wtrysków. Kontrolka zapala się na chwile, wtedy auto przymula. Kontrolka gaśnie auto jedzie dalej. Kontrolka potrafi zapalić się podczas jazdy na dłużej, do zgaszenia auta, podczas tego momentu auto jeździ normalnie. Wymienione zostało: immobilizer( padł i został zdemontowany), czujnik położenia wału, przepustnica z krokowym, filtr paliwa, wszystkie świece, przewody zapłonowe. Dodam że cała historia zaczęła się w chwili gdy padła mi cewka którą wymieniono na nową. Po tym wydarzeniu około miesiąca później zauważyłem w/w objawy. nie jeżdżę dużo wiec może to mieć coś wspólnego właśnie z tą cewka. Podczas diagnostyki w nie wiem ilu super serwisach, auto nie miało błędów. Raz tylko wyskoczyły; a mianowicie: sonda lambda ( która od razu została sprawdzona i uznana za sprawną), czujnik obrotomierza, pompa wtrysków(której podobno nie posiadam bo mam benzynę a ona w dizlu)i jakis błąd 72 którego nie ma w mojej karcie pojazdu ani nie można było zaleść na internecie. Błędy zostały skasowane w celu pojawienia się nowych, od tamtego czasu jednak żaden się nie pojawił a auto dalej ma humory.Przeglądam właśnie posty na forum i doczytałem sie ze podobne oznaki może dawać elektrozawór ze zbiorniczkiem który znajduje sie nad prawym kołem. oznaki to pstrykaniew czasie jazdy i ja takie pstrykanie posiadam.
Mad_Maxs
20-10-2015, 12:11
Przeglądam właśnie posty na forum i doczytałem sie ze podobne oznaki może dawać elektrozawór ze zbiorniczkiem który znajduje sie nad prawym kołem. oznaki to pstrykaniew czasie jazdy i ja takie pstrykanie posiadam.
Elektrozawór par paliwa (bo o nim raczej piszesz), mógłby Ci raczej wpuszczać lewe powietrze, a nie powodować wariacje silnika. Tym bardziej, że jeżeli cyka, tzn. że pracuje.
Na moje oko, to może być problem w wiązce elektrycznej. Do przedzwonienia kabla pomiędzy czujnikami, a ECU.
parysarab31
20-10-2015, 12:17
Tak jak kolega mad maxs pisze , sprawdź wiązkę elektryczna lub poszukaj drugiej - spryskaj sprayem do elektryki wtyczki tylk odepnij wcześniej aku bo namnoży ci sie błędów w kompie.. Sprawdź tez ciśnienie pompy paliwa i czy regulator ciśnienia paliwa działa prawidłowo. Ja mam podobnie ale u mnie cyklicznie jakby brakowało paliwa, w czasie jazdy traci moc szarpie, odpuszcze delikatnie pedał przyspieszenia, jakby dobiło paliwo i jedzie dalej. i tak w kółko.
lukasss256
20-10-2015, 21:02
Jeśli chodzi o marchewe zapala się on w przypadku problemów wynikających z ukałdami wtrysku bądź zapłonu i tu też bym szukał winowajcy... Kompa podmieniałeś? Sprawdź wtyk od ECU jesli jest usyfiały też może być to przyczyną, u mnie na potege gineła masa i też działy się cuda wianki... ale po wielu godzinach poki co wszystko działa jak długo... tego nikt nie wie :]
kompa nie wymiłem , przeszło mi to przez mysl ale po rozmowie z paroma pseudo elektrykami poradzono mi ze raczej to nie to
Mad_Maxs
21-10-2015, 08:24
ale po rozmowie z paroma pseudo elektrykami poradzono mi ze raczej to nie to
Pamiętaj, że fachowców, którzy znają silniki na wylot jest bardzo mało, a diagnostów z prawdziwego zdarzenia jeszcze mniej. Z resztą diagnostyka, to w wielu przypadkach rzuty karne, bo przy usterce która pojawia się i znika, można wymienić pół silnika i nie trafić. Błąd jednego czujnika na kompie, może wskazywać na problem z czymś zupełnie innym.
Sprawdź przejście sygnału między czujnikami a kompem, masę kompa, spróbuj może jazdy z laptopem podłączonym i logującym poszczególne czujniki, może wyłapiesz jakąś anomalię, albo że na jakimś czujniku nagle giną odczyty.
lukasss256
21-10-2015, 15:18
Zgadzam się z kolegą wyżej... z tego co czytałem w Twoim poście błędy co i rusz były inne bądź nie było ich wcale... Jacek też mam 1.4 mieszkam w Łęczycy więc możemy się spiknąć i zrobić podmianke ECU
Mad_Maxs
21-10-2015, 16:09
możemy się spiknąć i zrobić podmianke ECU
Tylko o ile wiem to kolega ma wyrzucony IMO, a Ty pewnie nie, więc nie wiem co na to powie Twój ECU i czy w ogóle odpali po szybkiej podmianie
lukasss256
21-10-2015, 16:15
Właśnie o tym zapomniałem, ale wydaje mi sie że poprzedni właściciel pozbył się IMO, mam 2 kluczyki i każdy jest inny... Z resztą koszt rozkodowanego ecu to ok 100 na alledrogo,a najlepiej odezwać się do kolegi KARIZMO, z tego co wiem ma warsztat na Kronikarskiej w Łodzi zajmujący się głównie fiatami, miałem kiedyś podjechać do niego ale ze względu na to że ciągle siedze w holandii to nie ma kiedy
moje zdanie to takie , że masz problem z masą . Ten ecu nie ma właściwości zapamiętania - czyli to były przejściowe . ECU jest podłączony z immo i jeśli jest zle połączenie to może takie błędy wyrzucać
ok bede działał dalej, sporboje z ta masa
Miałem podobnie po wymianie rozrządu w serwisie "fiata" zamiast wypiąć wtyczki to panowie sobie poobcinali,w hgt silnik ląduje na stole przy takiej wymianie a naprawa takowych przewodów wyglądała bardzo profesjonalnie, skręcili je palcami i owineli taśmą. Bardzo często zapalała się marchewa, w momencie kiedy się dopatrzeliśmy z kolegą zostało wszystko zlutowane, termo rurki, wtyczki elektrokontaktem, nowe masy głównie z aku na silnik i problem znikł mam to auto 7 lat problem już się nigdy nie powtórzył, kolego kanał latarka i jedziesz po izolacjach wiadomo ze lubią kruszeć może gdzieś coś styka do budy itp
parysarab31
11-11-2015, 11:07
U mni esie skończyły problemy po wymianie sondy , niby dobra niby pracuje ale okazało sie to ona sieje fermet w samochodzie.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.