PDA

Zobacz pełną wersję : DPF - przybywa oleju czy nie przybywa?



Capsel
19-10-2015, 10:47
Kolega KOBRA napisał:
"Pewnie więcej ci brało oleju niż przybywało temu nie zauważyłeś różnicy. A to że przybywa - to normalne więc na ten temat nie będę z tobą dyskutował."

Wyjaśnij mi dlaczego miało by oleju przybywać?

RafalWawa
19-10-2015, 12:31
Wprawdzie to nie do mnie pytanie, ale wtrącę 3 gr ze swoich obserwacji.
Isotnie - istnieje stereotyp że jak się ma auto z DPF to musi przybywać oleju. Istnieje tez stereotyp że jak się ma DPF to on na pewno się będzie psuł, sprawiał problemy itp.. tyle że akurat w przypadku fiata to pierwsze to półprawda, a to drugie - g..o prawda (stosując klasyfikację prawdy wg ks. Tishnera :)
)
Drugą tezę już obalałem jakiś czas temu ( w znanych mi przypadkach "problemów" z DPF- zawsze filtr był raczej wskaźnikiem że coś złego dzieje sie z silnikiem lub jego osprzętem - po usunięciu faktycznej przyczyny DPF okazywał się sprawny)
Zaś co do oleju - we fiacie jeśli uda się zainicjowac wypalanie, to może je przerwać jedynie wyłączenie silnika. Dojechanie do świateł, postój w korku (z włączonym silnikiem) nie przerywają procesu wypalania (sprawdzone empirycznie z MES). Jeśli więc ktoś potrafi zorientować się że wypalanie trwa, i nie wyłączy silnika, oleju mu nie będzie przybywało!
Natomiast nie dotyczy to innych marek (innych rozwiązań niż fiat) - np ford u mojego ojca - tam noga z gazu = przerwanie wypalania i faktycznie, oleju przybywa - stąd też powszechny mit.

KOBRA
19-10-2015, 12:48
Poczytaj Typowe problemy aut z DPF-em - magazynauto.interia.pl - testy i opinie o samochodach nowych i używanych (http://magazynauto.interia.pl/porady/eksploatacja/silnik-2870/news-typowe-problemy-aut-z-dpf-em,nId,646206)
Później np tu Co zrobić, gdy w silniku przybywa oleju? - Auto Świat (http://www.auto-swiat.pl/porady/co-zrobic-gdy-w-silniku-przybywa-oleju/qr3ee)
A tu opinie gdzie jednemu [p 10.000 przybywa 1,5 l drugiemu po 15.000 tylko 0.3-0,5 wymieniony olej jest dpf nadal przybywa oleju - VC-Silniki diesla - CDTI - Vectra Klub Polska (http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/156794-wymieniony-olej-jest-dpf-nadal-przybywa-oleju/)
To zależy w skrócie w dużej mierze od stanu silnika,stanu samegofiltra DPF, oraz od eksploatacji samochodu .(częstotliwości wypalania) są samochody tak eksploatowane i w taki stanie mają DPF-y ,że wypalanie jest nawet co 200km .

Capsel
19-10-2015, 13:39
Poczytaj wypowiedź RafalWawa....
Te artykuły, które przytoczyłeś nie opisują DPF zastosowanego we fiacie, prędzej w WV
"Gdy auto zatrzyma się, np. na światłach, proces wypalania zatrzyma się." NIE W CROMIE, nam filtr potrafi się dopalić na postoju - sprawdziłem.

mirek8423
19-10-2015, 13:43
U mnie nie zaobserwowałem, że przybywa oleju. Cromę mam dopiero rok i mój przebieg w granicach 7-9 tysięcy to po prostu za mało ale... mam zapisane daty i kilometry kiedy mi się wypalał i tak np. 193600, 194320, 195100, 197040 i jedno wypalanie chyba przeoczyłem ale to było jadąc na wczasy. Staram się jeździć na chwilowym spalaniu i widzę kiedy się wypala i wtedy nie gasze auta i jakoś wtedy tak dziwnie pachnie jak zaciągnie ten dym do kabiny.

Capsel
19-10-2015, 13:45
Poczytaj wypowiedź RafalWawa....
Te artykuły, które przytoczyłeś nie opisują DPF zastosowanego we fiacie, prędzej w WV
"Gdy auto zatrzyma się, np. na światłach, proces wypalania zatrzyma się." NIE W CROMIE, nam filtr potrafi się dopalić na postoju - sprawdziłem.

W wątku z forum vectry:
"Niestety chyba podepnę się do tematu :angry: wyciąłem DPFa bo przybywało oleju ( myślałem ,że to sprawa DPFa ) i co ...doooopa - nadal przybywa . wczoraj sprawdziłem wtryskiwacze i są dobre (idealnie dawkują i równo każdy , nie przelewają ), nawet facet co robił ich diagnostykę rozkłada ręcę .f*ck f*ck i jeszcze raz ... a tam , szkoda gadać"

KOBRA
19-10-2015, 15:19
Ty wiesz swoje ja wiem swoje .Nie dojdziemy do porozumienia . Tak można całą wieczność dyskutować .Proponuję odwiedzić ASO może tam ci wytłumaczą tak ,abyś zrozumiał ogólną zasadę ,a nie poszczególne przypadki.

boch
19-10-2015, 16:39
Fiat Stilo MJTD z DPF rocznik 2006 z przebiegiem 120 tys. km. Stan oleju mierzony co miesiąc, żadnych ubytków, żadnych nadwyżek. DPF w trybie miejskim wypala się średnio co 450 km. Jak do tej pory nie wypalany w trybie serwisowym. Większość wypaleń w trasie przy prędkości co najmniej 80 km/h. Tylko dwa razy zdarzyło mi się wypalać filtr podczas jazdy miejskiej. Po roku od wymiany oleju stan jego degradacji odczytany MES'em zmienił się ze 100% (świeży olej) do 63% czyli tragedii nie ma.

KOBRA
19-10-2015, 16:48
Potwierdź "boch" czy od wymiany masz przejechane około 11 000 km ?

boch
19-10-2015, 17:13
Wydaje mi się, że trochę mniej - ok. 10 tys. Musiałbym zajrzeć w faktury. To 63% degradacji traktuj w przybliżeniu. Na pewno zawierał się między 60-68%. Pisałeś wcześniej o ASO. Ja wbrew zaleceniom ASO zalałem silnik olejem 5w40 mid-saps. ASO zalecało 5w30 low-saps. Nie odnotowałem zauważalnej zmiany interwałów pomiędzy dopaleniami. Poczytałem trochę nt oleju 5w30 low saps i miałem spore wątpliwości...

adamo
19-10-2015, 17:45
Panowie użytkuję Cromę trzy lata i na razie nie mam żadnych problemów z DPF , wypala się średnio co 800-1000 km zależy czy jest trasa czy więcej po mieście a jeżeli chodzi o olej to od wymiany do wymiany 5w30 oleju nie przybywa raz dolałem 200ml problemów z rosnącym stanem oleju trzeba szukać gdzie indziej ,wypalanie średnio trwa 9-10 minut i tyleż km.Wypala się do 16% a zaczyna wypalanie przy 105% spalanie średnie wg, komp, też nie wzrasta ,potrafi rozpocząć wypalanie w minutę po porannym uruchomieniu na zimnym silniku, mam założoną kontrolkę.

KOBRA
19-10-2015, 17:51
Do ASO też jak do wszystkiego trzeba mieć odpowiedni dystans . Tam też pracują różni ludzie ,nie wszyscy z odpowiednią wiedzą tek teoretyczną jak i praktyczną .
Co do oleju to tu nie zabiorę głosu bo wiedza praktyczna{!} na temat różnicy pomiędzy mid-saps ,a low-saps u mnie żadna.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


spalanie średnie wg, komp, też nie wzrasta ,potrafi rozpocząć wypalanie w minutę po porannym uruchomieniu na zimnym silniku,
I tu też moim zdaniem przytaczane są bzdury.
Jak może przebiegać wypalanie przy zimnym silniku skoro temperatura wypalania to około 600 stopni
Jak może spalanie nie wzrosnąć skoro trzeba odpowiednio podnieść temperaturę spalin.
Może kontrolka robi cię w konia ?

boch
19-10-2015, 18:14
spalanie średnie wg, komp, też nie wzrasta
w tym momencie patrzymy na spalanie chwilowe, a nie średnie. średnie nie wzrośnie aż tak dramatycznie żebyś to zauważył.

mirek8423
19-10-2015, 18:30
mam założoną kontrolkę. Ja też mam 2008 i czytałem, że po fl nie dało się założyć kontrolki więc powiedz jak to zrobiłeś bo ja też bym takie coś chciał

adamo
19-10-2015, 18:42
I tu też moim zdaniem przytaczane są bzdury.
Jak może przebiegać wypalanie przy zimnym silniku skoro temperatura wypalania to około 600 stopni
Jak może spalanie nie wzrosnąć skoro trzeba odpowiednio podnieść temperaturę spalin.
Może kontrolka robi cię w konia ?
Niestety ale tak jest,to nie są bzdury zatrzymałem się i sprawdzałem wentylatory, zapach spalin, pracę silnika, spalanie itp.Po powrocie z pracy również kompem.Spalanie rośnie ale chwilowe.

pezet3
19-10-2015, 18:46
Żeby proces wypalania mógł się odbyć temp silnika musi mieć minimum 70 stopni. Co do wypalania dpf też nie zauważyłem żadnego podniesionego poziomu oleju. Wypalania głównie w mieście, zawsze do poziomu około 18%, średnio co 500 km Tak więc za 23 tyś km trochę tych wypalen było. Raz tylko przerwalem proces ale specjalnie żeby zobaczyć co się stanie, ale za chwilę ( kilka km dalej) znowu zainicjował ponowne wypalenie.

adamo
19-10-2015, 19:00
Ja też mam 2008 i czytałem, że po fl nie dało się założyć kontrolki więc powiedz jak to zrobiłeś bo ja też bym takie coś chciał

Ja mam wpiętą pod bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby, w trakcie wypalania tylna szyba grzeje.

pezet3
19-10-2015, 19:08
Ja mam wpiętą pod bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby, w trakcie wypalania tylna szyba grzeje.

Niestety u mnie ten patent nie przechodzi...

boch
19-10-2015, 19:09
U mnie ten patent też nie działa.

adamo
19-10-2015, 19:43
Niestety u mnie ten patent nie przechodzi...

Ja przy zatkaniu DPF do 103 % postanowiłem się przejechać z podpiętym kompem i go wypalić i kiedy zaczęło się wypalanie zauważyłem ,że tylna szyba grzeje bo akurat rozpadał się deszcz i stąd o tym fakcie wiem,moze trzeba zmienić biegunowość na diodzie( rezystencję), a co do wypalania po uruchomieniu to może nie była to minuta ale na pewno 2 km pamiętam bo to jest takie miejsce gdzie włącza się wentylator od ogrzewania czyli silnik ma temperaturę 50 st.

RafalWawa
19-10-2015, 20:08
Noo - minutę po odpaleniu -to chyba sprawdzałeś w południe w tegorocznych upałach ;). Innej opcji raczej nie ma bo silnik musi się nagrzać (nie wiem czy to jest akurat 70st, ale możliwe że tak), a i szacunkowe napełnienie filtra (szacunkowe - bo obliczane przez ecu na podst historii i parametrów jazdy) musi przekroczyć 80%
Wypalanie jest inicjowane przez ECU poprzez podanie dodatkowej dawki paliwa (w MES jest to widoczne jako faza wtrysku POST - w miejsce zera pojawia się wartość, przy okazji jest to też sposób na sprawdzenie czy - czy ecu wogóle podejmuje próbę wypalania), podnosi to temperaturę filtra do ok 600st, i rozpoczyna się właściwe wypalanie. Jak się już rozpocznie - wystarczy nie wyłączać silnika, a po ok 10 min się skończy.
Tak więc - inicjacja po minucie od włączenia silnka? Tylko jakiś zbieg okoliczności (upał, silnik nagrzany z poprzedniej jazdy), inaczej bez szans ;)
A cromę - użytkuję 10 rok, więc..naprawdę znam to auto ;)

boch
19-10-2015, 20:10
moze trzeba zmienić biegunowość na diodzie( rezystencję)
Skoro podłączona pod bezpiecznik dioda zapala się pod włączeniu podgrzewania tylnej szyby z przycisku to znaczy, że dioda podłączona jest poprawnie.

adamo
19-10-2015, 20:28
Noo - minutę po odpaleniu -to chyba sprawdzałeś w południe w tegorocznych upałach ;). Innej opcji raczej nie ma bo silnik musi się nagrzać (nie wiem czy to jest akurat 70st, ale możliwe że tak), a i szacunkowe napełnienie filtra (szacunkowe - bo obliczane przez ecu na podst historii i parametrów jazdy) musi przekroczyć 80%
Wypalanie jest inicjowane przez ECU poprzez podanie dodatkowej dawki paliwa (w MES jest to widoczne jako faza wtrysku POST - w miejsce zera pojawia się wartość, przy okazji jest to też sposób na sprawdzenie czy - czy ecu wogóle podejmuje próbę wypalania), podnosi to temperaturę filtra do ok 600st, i rozpoczyna się właściwe wypalanie. Jak się już rozpocznie - wystarczy nie wyłączać silnika, a po ok 10 min się skończy.
Tak więc - inicjacja po minucie od włączenia silnka? Tylko jakiś zbieg okoliczności (upał, silnik nagrzany z poprzedniej jazdy), inaczej bez szans ;)
A cromę - użytkuję 10 rok, więc..naprawdę znam to auto ;)

Sam byłem zdziwiony ale tak było, temperatura była bliska zeru, wczesna wiosna 6 rano dokładnie nie pamiętam.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Skoro podłączona pod bezpiecznik dioda zapala się pod włączeniu podgrzewania tylnej szyby z przycisku to znaczy, że dioda podłączona jest poprawnie.

Tak, tylko ogrzewanie szyby nie jest włączane w trakcie wypalania,

boch
19-10-2015, 20:53
Tak, tylko ogrzewanie szyby nie jest włączane w trakcie wypalania,
wcześniej napisałeś:

Ja przy zatkaniu DPF do 103 % postanowiłem się przejechać z podpiętym kompem i go wypalić i kiedy zaczęło się wypalanie zauważyłem ,że tylna szyba grzeje bo akurat rozpadał się deszcz i stąd o tym fakcie wiem
To w końcu podgrzewanie szyby się włącza czy nie? :) A może chodzi Ci o kontrolkę na przycisku odpowiedzialnego za włączanie/wyłączanie podgrzewania szyby, która podczas wypalania się nie świeci? Diodę podłączyłem zgodnie z wytycznymi. Wg tych wytycznych prawidłowo podłączona dioda zapala się podczas włączania podgrzewania z przycisku. To że kontrolka na przycisku nie zapala się podczas wypalania to wyłącznie kwestia ECU i sterowania wypalaniem DPF.

mirek8423
19-10-2015, 20:58
Ja mam wpiętą pod bezpiecznik od ogrzewania tylnej szyby, w trakcie wypalania tylna szyba grzeje. to jak to jest?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.






Tak, tylko ogrzewanie szyby nie jest włączane w trakcie wypalania, o boch mnie wyprzedzil

adamo
19-10-2015, 21:13
chodzi mi oto,że w twoim aucie szyba nie grzeje w trakcie wypalania, przepraszam jednocześnie słuchałem debaty.

andy5
19-10-2015, 23:04
Nie wiem jak jest u innych bo u mnie jak DPF się wypala to często mam tak że jak zdejmuje nogę z gazu to jeszcze przez ułamek sekundy obroty nie spadają, jest taka zwłoka. Dla potwierdzenia wypalania w trakcie jazdy wciskam sprzęgło lub wrzucam na luz i sprawdzam chwilowe spalanie, wartość większa od 2l potwierdza wypalanie.
Dzisiaj z ciekawości sprawdziłem MES-em co ile km wypala mi się DPF i pokazał że co 1300 km, ciekawy jestem jak jest u innych Kolegów.

boch
20-10-2015, 05:37
Gdybym robił dłuższe trasy 1000 km byłoby całkiem realne. No ale robię krótkie odcinki po mieście w związku z czym interwały pomiędzy wypaleniami wynoszą ok 450 km. Po każdym dopaleniu robię reset Trip B co ułatwia mi kontrolę nad DPF.
U mnie podczas dopalania silnik pracuje trochę inaczej. Chwilowe spalanie wzrasta do 8L/100km. Po odjęciu nogi z gazu podobnie jak u kolegi spalanie chwilowe działa nieco "leniwie". Aktualnie planuję drugie podejście z zakupem modułu ELM327 BLUETOOTH najlepiej z włącznikiem w celu łatwiejszej kontroli nad DPF dzięki aplikacji AlfaOBD na smartfona

RafalWawa
20-10-2015, 07:02
A masz jakiś moduł o "smartnych" rozmiarach?
Nie wiem jak w stilo ale w Cromie złacze jest za taką maskownicą i tuz pod nią - więc by jeżdzić z wpiętym ELMem trzeba zdjąć maskownicę - a to niefajnie wygląda.. ale może ktoś znalazł na to patent..

Capsel
20-10-2015, 14:14
A masz jakiś moduł o "smartnych" rozmiarach?
Nie wiem jak w stilo ale w Cromie złacze jest za taką maskownicą i tuz pod nią - więc by jeżdzić z wpiętym ELMem trzeba zdjąć maskownicę - a to niefajnie wygląda.. ale może ktoś znalazł na to patent..

Taki interfejs zmieści się pod maskownicą, pamiętaj tylko, że gniazdo obd2 (więc i interfejs) jest zasilane cały czas.
ELM327 OBD SCAN Bluetooth ELM 327 OBD2 MINI CD (5663290578) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/elm327-obd-scan-bluetooth-elm-327-obd2-mini-cd-i5663290578.html)

boch
20-10-2015, 17:19
z tego powodu wymyślono coś takiego jak ELM327 Bluetooth Mini z przyciskiem ON/OFF

SKAN MINI OBD 2 II ELM 327 iCAR BLUETOOTH AUTO 24H (5654050294) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/skan-mini-obd-2-ii-elm-327-icar-bluetooth-auto-24h-i5654050294.html)

niestety, nie wszystkie chcą współpracować ze Stilo. z Cromką będzie pewnie podobnie. ten powyżej wkleiłem jedynie poglądowo.

RafalWawa
21-10-2015, 08:07
Ktoś to stosował? Bo akurat Croma ma gniazdo mało że płytko pod pokrywą ( wydaje mi się że za blisko by tam cokolwiek udało się wcisnąć, nawet tak płaskie) - to jeszcze bardzo blisko przekaźników - w efekcie nie każda końcówka tam wchodzi (wchodzi akurat viakena i fiatowskie- bo jest bardzo wąskie i nie wystaje od strony skrzynki bezpieczników - ale pokrywy się wtedy nie zamknie). Miałem kiedyś podobną końcówkę to tej z linka - i "główka" okazywała się za gruba - bym bez obawy o uszkodzenie puszki bezpieczników ją wcisnął.
Ale może ktoś ma inne doświadczenia...

maciekpt
21-10-2015, 09:11
Mam coś takiego http://www.ames.j.pl/elm/elm1.jpg i wchodzi. Trochę się trzeba nasiłować, żeby wyciągnąć ale da się to zrobić :)

boch
05-11-2015, 15:07
Noo - minutę po odpaleniu -to chyba sprawdzałeś w południe w tegorocznych upałach ;). Innej opcji raczej nie ma bo silnik musi się nagrzać (nie wiem czy to jest akurat 70st, ale możliwe że tak), a i szacunkowe napełnienie filtra (szacunkowe - bo obliczane przez ecu na podst historii i parametrów jazdy) musi przekroczyć 80%
Wypalanie jest inicjowane przez ECU poprzez podanie dodatkowej dawki paliwa (w MES jest to widoczne jako faza wtrysku POST - w miejsce zera pojawia się wartość, przy okazji jest to też sposób na sprawdzenie czy - czy ecu wogóle podejmuje próbę wypalania), podnosi to temperaturę filtra do ok 600st, i rozpoczyna się właściwe wypalanie. Jak się już rozpocznie - wystarczy nie wyłączać silnika, a po ok 10 min się skończy.
Tak więc - inicjacja po minucie od włączenia silnka? Tylko jakiś zbieg okoliczności (upał, silnik nagrzany z poprzedniej jazdy), inaczej bez szans ;)
A cromę - użytkuję 10 rok, więc..naprawdę znam to auto ;)

Też tak myślałem aż do dzisiaj. Może nie Croma, ale silniki i sterowniki te same ;) Fiat Stilo rocznik 2006, zapełnienie filtra powyżej 100% - po przejechaniu 3 km od odpalenia całkowicie zimnego silnika załączyło mi się dopalanie przy wskazówce temperatury poniżej 1 kreski. Także w pewnych warunkach sterownik jednak wymusza wypalanie filtra pomimo niesprzyjających okoliczności. Sam przebieg wypalania wyglądał dość dramatycznie, czułem ogromne wibracje wydechu, do tego spora zadyma za autem. Podejrzewam, że było to tzw wypalanie wymuszone ponieważ załączyły się nadmuchy co jeszcze nigdy przy normalnym wypalaniu nie miało miejsca. Po powrocie do domu sprawdzę poziom oleju oraz stopień jego degradacji przez Multiecuscan.

Edit:

Poziom oleju na bagnecie raczej bez zmian. Degradacja oleju wg kompa to 93% - olej wymieniany w sierpniu (100% to świeży olej). Te zalecenia serwisu odnośnie konieczności zmiany oleju po każdorazowym dopalaniu wymuszonym to moim zdaniem kompletna bzdura. Od tego jest wskaźnik degradacji i miarka oleju aby rozsądnie wydawać pieniądze na nową oliwę. Nie dajmy się naciągać.

Gadgeton 38
17-04-2016, 15:12
Proszę o pomoc bo dopiero co kupilem Fiata chrome 1.9 150 km i już problem.wjechałem na autostrade ustawiłem tempomat na 120 i po przejechaniu 5 km wyskoczył check engine i ograniczenie obrotów silnika do maksymalnie 2000obr./min.nie wiedziałem co robić więc zjechałem z autostrady i wyłączyłem silnik.po włączeniu check świecił nadal ale nie było ograniczeń obrotów. Dzisiaj rano sprawdziłem olej i jest go więcej niż powinno.co teraz robić?bo handlarz od którego kupiłem mówi że jutro na swój koszt może go wyczyścić lub lub wyciąć ale wtedy koszty po połowie(jak powiedział po 300zł).proszę o pomoc co z tym fantem zrobić

scrabit
17-04-2016, 15:21
Zamiast wycinac dpf podepnij do kompa.. sprawdz bledy, częstotliwość wypalania dpf, korekty wtryskow..

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

TomaszR
17-04-2016, 15:22
Moze ktos w okolicy ma kabel i moze sprawdzić co się stało. Moze padnięty egr? Ciężko zgadywać bo sama kontrolka nic nie mówi. Bez kabla ciężko będzie. Ktos juz wczesniej mogl zalać za dużo oleju? Sprawdzales stan przed jazda kiedy wywalilo blad?

Gadgeton 38
17-04-2016, 15:26
Podpialem wczoraj przez jakiś zwykły program od kolegi.wyczytałem tylko ze dpf 84%

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Poziom sprawdzałem wcześniej i było ok

scrabit
17-04-2016, 15:29
Ech.. dobry kabel plus FES/MES

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Gadgeton 38
17-04-2016, 15:29
Dzisiaj już nie Bardzo mam gdzie sprawdzić pod kompem a chciałbym wiedzieć coś więcej żeby jutro przy handlarzu wiedzieć co sprawdzać bo jak się okaże że auto się nie nadaje to może będę mógł odstąpić od umowy.

scrabit
17-04-2016, 15:31
Szukaj kogos w okolicy z kabelkiem i lapkiem.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Gadgeton 38
17-04-2016, 15:31
A Elm327 coś pomoże??

scrabit
17-04-2016, 15:32
Tak.. plus MES

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Gadgeton 38
17-04-2016, 15:34
A co to jest ten mes?bo ten elm to na bluetooth i smartfon

scrabit
17-04-2016, 15:37
Chyba zartujesz.. normalny na kabel plus MultiEcuScan

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Gadgeton 38
17-04-2016, 15:40
Czemu żartujesz? Gdybym wiedział o co chodzi to bym nie wchodził na forum i nie prosił o pomoc

scrabit
17-04-2016, 15:40
Gadzetem chcesz auto diagnozowac?

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

scrabit
17-04-2016, 15:41
Napisalem Ci.. znajdz kogos z kablem i lapkiem w okolicy.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

scrabit
17-04-2016, 15:46
Ewentualnie spróbuj skomunikowac ten Elm BT z MES ale nie wiem ile parametrow uda Ci sie odczytac.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Gadgeton 38
17-04-2016, 15:53
A może jest ktoś na forum z okolic Żor z takim sprzętem żeby pomóc??

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

W norauto powiedzieli ze za 50 zł to jadę i podam co i jak.tylko czy mogę takim autem się poruszać?czy czegoś nie pogorsze?

scrabit
17-04-2016, 15:57
Kontrolka nic nie mowi o konkretnej awarii..

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

scrabit
17-04-2016, 15:59
Ja mam kabel z MES ale do mnie masz juz kawalek

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

bob96
17-04-2016, 16:27
Zapraszam do Jastrzębia :)

Gadgeton 38
17-04-2016, 16:55
Czyli najważniejsze żeby sprawdzili korekty wtryskow wypalanie filtra.czy coś jeszcze?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Jestem już w norauto.chyba dadzą rade

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Jest błąd dpf ale żadnych więcej informacji oni nie są w stanie podac

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Kurde teraz stracił moc jak wracałem.czy to możliwe że wypala filtr??

scrabit
17-04-2016, 16:56
To niewiele mowi.. trzeba sprawdzić stan zapchania, częstotliwość wypalania, stan wtryskiwaczy i kolektora.. czyli MES niezbędny

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Gadgeton 38
17-04-2016, 17:21
Teraz to już boję się jechać do jastrzębia.oddam mu jutro to auto bo widzę że nic z tego nie będzie

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Chyba ze znacie jakąś godną polecenia Crome na sprzedaż?

bob96
17-04-2016, 17:33
Kolega tom111 z https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/418758-kwiecie%C5%84-plecie%C5%84-czyli-w%C4%85tek-spamowy/ ma Cromkę do sprzedania.

Gadgeton 38
17-04-2016, 17:39
[QUOTE=scrabit;239829]To niewiele mowi.. trzeba sprawdzić stan zapchania, częstotliwość wypalania, stan wtryskiwaczy i kolektora.. czyli MES niezbędny

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyci
Za tego dałem 14500 o ile handlarz odda mi kase

Capsel
17-04-2016, 21:13
W Norauto nie dali rady to oczywiste...
Proponuję wypalić filtr w trybie serwisowym - czyli kabelek i laptop z MES lub FES - moc powróci.
Być może nic złego się z autkiem nie dzieje tylko silnik został wyłączony w trakcie wypalania filtra :)

Gadgeton mam do Ciebie 35km jak jesteś zainteresowany to mogę podjechać z laptopem... daj znać na PW.

Gadgeton 38
18-04-2016, 09:19
Będą mi czyścić i wypalac ten filtr chociaż twierdzą że lepiej od razu wyciąć i pozbyć się dziadostwa raz na zawsze. A jeśli do dwóch tygodni znów się zapcha to wytna

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

scrabit
18-04-2016, 09:52
Tylko że wycięcie DPF nie rozwiązuje problemów. To że zabija Ci DPF to efekt jakiejś usterki (lejący wtrysk, nieszczelność kolektora)... szukaj przyczyny problemu.

Capsel
18-04-2016, 09:59
Wycięcie DPFa rozwiązuje problem tak samo jak wyjęcie żaróweczki z kontrolki po zapaleniu "check engine"

Gadgeton 38
18-04-2016, 10:02
Będą czyścić. Jak myślicie jeśli po czyszczeniu byłoby coś nie tak to do dwóch tygodni powinno wyjść?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

scrabit
18-04-2016, 10:12
Może wyjść nawet na drugi dzień...
Dlatego diagnostyka to podstawa.

Gadgeton 38
18-04-2016, 10:13
A jaka powinna być częstotliwość wypalania??

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

scrabit
18-04-2016, 10:28
zależy od stylu jazdy, tras jakich pokonujesz... u mnie wypala się średnio co 850-1000km

maka131
18-04-2016, 10:28
jeśli planujesz pojeździć co najmniej rok Croma to kup sobie kable i ściągnij, możne być z działu download, program do diagnostyki MES.
wszystko masz poopisywane w innych postach, tu ponownie dubluje podane tam informacje i wklejam linki do konkretnych kabli u zaprzyjaźnionego sprzedawcy
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)
lub ten
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/polski-elm327-v3-ford-mscan-hscan-euroscan-2014.html)
ten drugi jest nowszą wersją. ja mam ten pierwszy i też działa
żeby wszystko sprawdzić potrzebujesz jeszcze przejściówkę
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-1.html)


jak ci wypalą ten filtr to sprawdź do jakiego poziomu się wypalił, ja mam przejechane ponad 200 tys km i wypala się do 17%.
pojeździj i popatrz jak się zapełnia filtr. może jest jakiś problem z przewodami do czujników ciśnienia lub z samymi czujnikami i może komputer źle odczytuje parametry zapchania i nie wypala go w odpowiednim momencie.

jeśli po wymuszonym wypaleniu filtr ładnie się oczyści ale będzie się szybko zapychał, po przejechaniu poniżej 200 km, to może świadczyć tak jak piszą koledzy wyżej, np że wtryski leją.

jeśli filtr się teraz słabo oczyści będziesz jeździł dalej i przy następnym wypalaniu podczas normalnej jazdy ponownie oczyści się tylko do 70%-80% to można by podejrzewać słabą kondycje filtra.
nie wiem jak używasz auto, jazda miejska czy szybkie i długie trasy. przypilnuj żeby teraz przez 2 lub 3 wypalenia nie przerwać tego procesu.

bardziej doświadczonych kolegów proszę o ewentualne korekty jeśli coś źle napisałem lub o czymś zapomniałem.

andy5
18-04-2016, 12:00
A jaka powinna być częstotliwość wypalania??

U mnie wypalanie jest co 1000 km a samochód ma 180 kkm. Robię trasy głównie po mieści i oleju nie przybywa, chyba że silnik bierze a ropa uzupełnia braki :lol:

scrabit
18-04-2016, 12:17
chyba że silnik bierze a ropa uzupełnia braki :lol:
pewnie jest tak jak mówisz :)
u mnie przebieg wyższy, oleju przybywało tylko na początku gdy nieświadomie gasiłem auto w trakcie wypalania... od tej pory nauczyłem jeździć i wyłapywać moment wypalania dpf.

bob96
18-04-2016, 12:52
Dobrze by było też zaślepić EGR i usunąć klapy wirowe :)

boch
18-04-2016, 12:52
U mnie wypalanie jest co 1000 km a samochód ma 180 kkm. Robię trasy głównie po mieści i oleju nie przybywa, chyba że silnik bierze a ropa uzupełnia braki :lol:
A jakie dokładnie odcinki robisz?

andy5
18-04-2016, 13:00
A jakie dokładnie odcinki robisz?

Przeważnie 10 km w jedną stronę do pracy, do poprzedniej miałem 7 km i tak od 2 lat.

RafalWawa
18-04-2016, 13:25
Podpialem wczoraj przez jakiś zwykły program od kolegi.wyczytałem tylko ze dpf 84%

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Poziom sprawdzałem wcześniej i było ok

Odczytaj koniecznie kod błędu. On powie dokłądnie co mu się nie podoba (który czujnik sprowokował komunikat). UWAGA - nie mylić ze wskazaniem co jest uszkodzone - to odrębne sprawy

Twój przypadek wygląda podobnie do mojego ( z którym mierzyłem się jakiś rok temu), ale nie chcę przedwcześnie zgadywać (dokąd przynajmniej nie wrzucisz numerka błędu)

W każdym razie: procedura obsługi DPFa wygląda następująco:
Na podstawie twojego stylu jazdy, ilości odpaleń itp ECU wylicza TEORETYCZNE zapełnienie filtra. Ta wartość 84% to właśnie to teoretyczne zapełnienie.
By proces wypalania DPFa mógł zostać zainicjowany - ta wartość musi wynosić co najmniej 80%
Faktyczne zapełnienie mierzone jest na podstawie różnicy ciśnień przed i za filtrem. Przy filtrze znajduje się specjalna rurka "powrotna" która łączy tył z przodem filtra, a na niej - czujnik różnicy ciśnień. To on podaje wartość różnicy ciśnienia ( wiadomo - filtr bardziej zapchany = większy opór dla spalin stawia filtr = większa różnica ciśnień ). Jest ona (różnica ciśnień) oczywiście zależna od tego czy jedziesz spokojnie,m czy akurat pałujesz, ale ECU ma jakiś algorytm którym określa faktyczne zapełnienie.
Wypalanie jest inicjowane gdy faktyczne zapełnienie ( obliczone z różnicy ciśnień) przekroczy jakąś graniczną wartość (nie jest ona jawnie podawana), ale do tego spełnione są jeszcze warunki: TEORETYCZNE zapełnienie ponad 80%, oraz temperatura silnika powyżej określonej wartości (nie wiem dokładnie jakiej)
Jeżeli faktyczne zapełnienie wskazuje że trzeba wypalać, a teoretyczne jest poniżej 80% - dla ECU to znak że filtr za szybko się zapełnia. Wywala wtedy błąd o awarii filtra i konieczności jego wymiany (co w 99,9 % przypadków jest bzdurą, bo w rzeczywistości problemem jest nadmierne dymienie powodujące szybsze niż algorytm przewiduje zapełnianie filtra)
Jeśli natomiast ciśnienie przed i za filtrem za bardzo się nie zmienia - ECU sygnalizuje błąd czujnika (co z kolei zdarza się być prawdą, ale najczęściej problemem jest rozszczelnienie się tej rurki powrotnej służącej do pomiaru różnicy ciśnienia - jej koszt naprawy to liczba jednocyfrowa wyrażona w złotych)

Dlatego ważne jest określenie - jaki jest konkretny błąd

Jeśli jest to kwestia za szybkiego zapełniania filtra - zwykle powodem jest nadmierne dymienie - a z kolei jego przyczyny mogą być rózne: EGR, klapki w kolektorze ssącym, przepływomierz, nieszczelności w dolocie, rzadziej wtrysk ( nie jest łatwo go zajechać w tych silnikach więc to zostawiłbym na koniec, a korektami nie ma co się podniecać - dopiero test przelewowy z menzurkami coś może powiedzieć)
Twój przypadek właśnie na to wskazuje, ale to trzeba zweryfikować z błędu.
Miałeś jakieś problemy wcześniej z autem? zamulone? nierówna praca silnika?

Co do wypalania serwisowego - ono ZAWSZE sprowadza teoretyczną wartość zapełnienia do poziomu nieco poniżej 80% - tak by w krótkim czasie możliwe było jego normalne wypalenie. Po uruchomieniu takiej procedury trzeba więc możliwie pilnie jechać na autostradę czy inną drogę gdzie ten proces będzie można normalnie wykonać. Jeśli masz problem dymienia - prawdopodobne że po wypaleniu serwisowym pierwsze wypalenie drogowe się uda, ale kolejne - już nie.. Trzeba po prostu znaleźć i usunąć przyczynę awarii.

Zakup/załatw koniecznie kabel ELM i oprogramowanie MultiEcuScan. On pozwala np sprawdzać czy wogóle ECU próbuje podjąć się wypalania ( taka próba to uruchomienie fazy wtrysku POST ) - to też pomaga w diagnozie.

WW info na podstawie zachowania MJET 1.9 16V 150KM "przedliftowy". Możliwe że inne wersje silnikowe zachowują się nieco inaczej

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


A jakie dokładnie odcinki robisz?

Wypalanie w mieście jest u mnie co ok 600-800km, w trasie - 1200 (to jest granica przy której wypalenie następuje "tak czy owak"
W ECU można zobaczyć jaki jest przebieg od ostatniego wypalenia oraz jakie są średnie przebiegi między wypaleniami z ostatnich (podobno) dwóch wypaleń ( a nie pięciu jak błędnie twierdzi MES).

Gadgeton 38
18-04-2016, 21:33
Rafalwawa ja dopiero co wziąłem ten samochód z komisu więc nie mogę Ci powiedzieć jakie robię trasy bo jeszcze nie robię(później będę jeździł do pracy autostrada około 30 km w jedną stronę).teraz auto stoi u mechanika ponieważ sprzedający zobowiązał się za wszystkie niedociągnięcia zapłacić.jutro dopiero ma być auto do odbioru.jeśli chodzi o Twój post to bardzo profesjonalny ale ja niewiele zrozumiałem jak na razie

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Gadgeton 38
18-04-2016, 22:42
Kod błędu o ile pamiętam był P2002 ale nie wiem czy o tochodzi

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

mirek8423
18-04-2016, 22:56
Ja zapisuje sobie daty i kilometry kiedy mi się wypala i tak 193600-194320-195100-197040-197870-198430-199570-200360-201020 i dzisiaj na parkingu w robocie 202750 czekałem z 10 minut żeby się wypalił, ale chyba parę razy nie zauważyłem jak się wypalał i na pewno było to na autostradzie bo tak po mieście to trudno nie zobaczyć kłębów dymu za sobą. Do pracy mam 20 km w obie strony i raz na dwa miesiące wypad taki trochę dłuższy do rodzinki.

RafalWawa
18-04-2016, 23:31
Kod błędu o ile pamiętam był P2002 ale nie wiem czy o tochodzi

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Ten błąd wskazywałby na pomiar różnicy ciśnień. Zacząłbym od najprostszego czyli obejrzenia tej rurki powrotnej czy jest szczelna, potem przyjrzałbym się czujnikowi. Warto wyraźnie zasugerować to mechanikowi bo po pierwsze sam może na to nie wpaść, a po drugie - nawet jak wpadnie - to kilkuzłotowa naprawa może go nie satysfakcjonować - i będzie szukał ( i znajdzie) coś znacznie poważniejszego (ale niekoniecznie potrzebnego)

Gadgeton 38
18-04-2016, 23:37
Oki dzięki jutro podjadę i powiem ;)

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Gadgeton 38
01-05-2016, 17:17
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160501/db4840a8a2481d0c8fd5638fa232628d.jpg
Dzisiaj byłem podpiąć pod kompa.czy ktoś może coś powiedzieć o tych parametrach.Poza tym dzięki dla Bogdana z Jastrzębia za czas i pomoc


Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Gadgeton 38
06-05-2016, 16:27
Czy ktoś potrafi powiedzieć czy z tego wykresu można odczytać że dpf się wypala?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

pezet3
06-05-2016, 17:10
Wygląda na to że masz usunietego dpf'a. Odległość od ostatniego wypalenia ponad 2000km jest raczej nierealne, zatkanie filtra 0.0% też wskazuje na to że go nie ma

Wysłane z mojego LG-D722

KOBRA
06-05-2016, 17:11
Jakoś nie widzę wykresu :rolleyes::roll:

boch
06-05-2016, 20:45
Zamiast wykresu jest jpg. Na przyszłość proszę używać klawisza PrtSc i programu Paint. Będzie nam się lepiej oglądało. Co do parametrów, coś tam jest z tym DPF'em nawywijane.

Zatkanie filtra cząsteczek stałych - 0% - u mnie najmniejsza wartość jaką pokazuje soft tuż po wypaleniu to ok. 25%
Przebieg przy ostatniej wymianie DPF - ta wartość powinna się pokrywać z parametrem Odometer/Przebieg
Przebieg przy ostatniej regeneracji to 2607 km. Jeśli ufać zapisom w sterowniku, przy takim przebiegu usunięto DPF.

Gadgeton 38
07-05-2016, 13:50
Trochę to wszystko dziwne ponieważ przy przebiegu około 172000 wyskoczył check engine i błąd pod tytułem dpf zapchana czy coś takiego, więc raczej Noe jest możliwe żeby był wycięty przy przebiegu 2600.Poza tym po tym jak wyskoczył błąd filtr był czyszczony i moczony w jakichś specyfikach. Mechanik zapewniał że nie jest wycięty poza tym sprawdziliśmy z kolegą z forum i nie ma na nim żadnych spawow świadczących o jego usunięciu. Brak mi pomyslow

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

scrabit
07-05-2016, 14:37
Albo jest wycięty i zle wyprogramowany..

chociaż nie... skoro fizycznie siedzi, a w parametrach bzdury pokazuje to wychodzi na to że ktoś już grzebał w ECU.

Gadgeton 38
07-05-2016, 14:39
Czyli teraz gdybym go podpial te wartości będą takie same to znaczy że go nie ma? Dobrze rozumiem?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

boch
07-05-2016, 16:12
Musisz z tym jechac do kogos kto sie na tym zna. Wydaje mi sie ze masz tam konkretnie nagrzebane. Pamietaj ze handlarze sentymentalni nie sa i robia wszystko po taniosci.

Gadgeton 38
07-05-2016, 16:13
Macie kogoś do polecenia w niedalekich okolicach Rybnika?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

KOBRA
07-05-2016, 19:24
CINSOFT - CHIPTUNING, MODYFIKACJE, MECHANIKA, DIAGNOSTYKA (http://cinsoft.pl)

Gadgeton 38
11-05-2016, 16:30
Mam pytanie w związku z wyceną. Wymiana rozrządu, zaslepienie egr, wycięcie klap wirowych plus regeneracja skrzyni biegów (chyba łożyska) całość razem z olejem do skrzyni około 2500 zł. Czy taka cena jest ok?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

CAMEL1
31-07-2016, 14:58
Witam !
Podczepiam się pod wątek dpf.Ostatnio po raz pierwszy od 3 lat (tyle mam Cromę),zaobserwowałem na laptopie w MES proces wypalania.Wiedziałem że za chwilę rozpocznie się wypalanie bo zatkanie przekraczało 78 %.Właśnie wybierałem się w okolice Wrocławia więc S8 była po drodze.Wypalanie rozpoczęło się przy zapchaniu trochę ponad 81 % ale musiałem przyśpieszyć do około 150 km/h i obroty około 3000.Na mniejszych obrotach nie chciał sie wypalać.Proces trwał około 8 minut i DPF wypalił się do 7 %. Oczywiście chek engine zniknął . Po przejechaniu około 200 km już w drodze powrotnej chek engine znowu się zapalił i na S8 Croma nie miała mocy tak jakby bez turbiny maks 110 km/h.Zapchanie w granicach 17 % i błędy o złych sygnałach z czujnika różnicy ciśnień na dpf oraz konieczność regeneracji bądź wymiany dpf.Kasuję i od nowa się pojawiają.Moc raczej jest w normie chociaż turbina czasami późno się załącza albo wcale.Croma ma dobrze ponad 300 tyś i myślę że kierownice turbiny nie chodzą płynnie .Z rury nie ma żadnego dymu.Dlaczego przy kilkunastu procentach zapchania proponuje mi regenerację bądź wymianę dpf.Jeszcze tak nie miałem
Pozdrawiam

pezet3
31-07-2016, 15:00
Pierwsze co trzeba zobaczyć to wężyki przed i za pdf od różnicy ciśnień. Jest opcja ze któryś jest strzelony i zakłóca prawidłowy odczyt różnicy ciśnień.

Wysłane z mojego LG-D722

desmo999
31-07-2016, 18:50
Wg. Mnie wazniejszym parametrem jaki nalezy obserwować w teakcie wypalenia jest wlasnie ta roznica cisnien. Tak jak pisali zobacz wezyki i roznice przed i po dopalaniu.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Dymu nie ma bo jest dpf to nie moze byc dymu chyba ze jest strzelony filtr. W sumie to dym jest ale go nie widac. Obejzyj tez jaka jest temp dopalania za doc-iem i czy wydech jest szczelny

RafalWawa
01-08-2016, 07:54
Hmm, to mi trochę nie wygląda w tak oczywisty sposób ( choći nie wyklucza) na te wężyki do pomiaru róznicy ciśnień... u mnie gdy ten wężyk był dziurawy, podczas wypalania zapalała się kontrolka checkengine ale auto nie traciło (zauważalnie) mocy, a po 2-3 odpaleniach kontrolka samoistnie gasła... róznica ciśnień była po prostu za mała, proces wypalania była inicjowanu po przekroczeniu 80% zapełnienia i kończył się normalnie - a że mu się nie zgadzało z róznicą ciśnień to zapalał kontrolkę ( taka moja teoria)
u ciebie wygląda tak jakby ta różnica ciśnień była za duża ( zbyt duże ciśnienie przed filtrem w stosunku do tego za filtrem, a do pomiaru służy właśnie ta rurka), z perspektywy kompa widziane jest to jako zdecydowanie za szybkie zapełnienie filtra ( ma ok 20% zapełnienia teoretycznego, a róznica ciśnień pokazuje jakby było znacznie więcej) i zgłasza awarie
To może być spowodowane albo jakimś przytkaniem tej rurki do pomiaru ciśnienia ( nie wiem jakim cudem.. może była dziurawa i coś ją zapchało, może np uderzył kamień i ją zacisnął.. gdybam), może padł sam czujnik różnicy ciśnień ( albo kabelek od niego) i głupoty pokazuje, albo... jest jakiś problem w pracy silnika który powoduje tak intensywne dymienie że filtr nie daje rady ( np wskutek awarii klapek w kolektorze, turbo, egr, wtryskiwaczy, dziura w dolocie, albo kilku rzeczy na raz które się skumulowły).. możliwe też że sam filtr padł zapchany popiołem ale to jest tak mało prawdopodobne że zostawiłbym na koniec
Mechanik ( a zwłaszcza w ASO) powie ci - filtr DPF do wymiany.... tyle że w ten sposób najprawdopodobniej usuniesz ..miernik pokazujący że coś jest nie tak, niż samą awarię;)
Podłącz MES, skasuj błąd i pojeździj z nim, monitorując przede wszystkim czujnik różnicy ciśnień, dawkę paliwa w fazie POST ( ona odpowiada za inicjację wypalania) i teoretyczny poziom zapełnienia filtra, ale też miej włączone korekty na wtryskiwaczach, ciśnienie doładowania ( oczekiwane i faktyczne), oczekiwaną i faktyczną dawkę sumaryczną paliwa, obroty, oczekiwaną i faktyczną masę powietrza - i wrzuć tutaj. Fajnie by było jakby udało ci się wywołać błąd - wtedy zaznacz go na wykresie. może coś poradzimy

CAMEL1
01-08-2016, 09:44
Witam !
Dzięki za szybki kontakt.Pisząc o tym że nie ma dymu mam na myśli czarny bądź biały dym.Wczoraj już po napisaniu postu miałem wyjazd około 50 km.Laptop do Cromy i już przed wyjazdem zapchanie coś ponad 40 % i cały czas check engine.Dzisiaj rano laptop do Cromy i zapchanie 51,62%.Czyli od ostatniego wypalania na S8 kiedy to zapchanie zeszło do 7 % przejechane 563 km i obecne zapchanie 51,62 %.Średnia temp.629,czujnik różnicy ciśnień 842 mBar.Średnie dystansy między wypaleniami 869 km.Obecne błędy 2453(sygnał czujnika różnicy ciśnień),2455(czujnik różnicy ciśnień).Dzisiaj nie mam już czasu ale jutro na kanał i obejrzę dpf,czujniki i przewody.Dawno nie czyściłem Egr i czujnik ciśnienia doładowania więc to też .Egr ma ponad 25 tyś przebiegu.Klapki zregenerowane tez ponad 25 tyś.Korekty wtrysków najbardziej odbiegają od normy na 3 cylindrze(nie ma żadnego szarpania i odpala bez problemów).Tak jak pisałem Croma ma dobrze ponad 300 tyś i myślę że kierownice turbiny zacinają się szczególnie teraz latem .A propos wymontowania turbiny,rozumiem że najlepiej zdjąć zderzak i trzy chłodnice(przy okazji obejrzeć dobrze intercooler)żeby mieć dostęp do turbo.Na razie dpf-u nie będę wypalał bo to chyba nie jego wina a jak coś znajdę to odpiszę.Jeszcze jedno,wczoraj podczas jazdy zmierzone i oczekiwane ciśnienie doładowania było zbliżone z niewielką przewaga na korzyść zmierzonego.Tylko na biegu jałowym zmierzone około 995,oczekiwane około 1050 Muszę kończyć czas mnie goni
Pozdrawiam !

RafalWawa
01-08-2016, 10:25
Taka konfiguracja błędów ( a głownie ten p2453) raczej sugeruje sam czujnik ( a ściślej - problem z jego obwodem elektrycznym). Albo się gdzieś przytarł kabelek albo sam czujnik głupieje. ta wartość 842mbar to wartość stała? jeśli stała to w oczywisty sposób masz awarię czujnika ( to ma się zmieniać - dajesz w gaz, różnica rośnie, odpuszczasz - spada)
A co do tego procent zapełnienia - nie podniecaj się nim tak bardzo bo to nie jest faktyczne zapełnienie tylko zapełnienie teoretyczne, wyliczone przez komp na podstawie róznych informacji ( sposób jazdy, liczba odpaleń itp) - wykorzystywane do podjęcia decyzji czy już wypalać czy jeszcze nie. On sobie to zwiększa w swoim tempie aż do ok 80 %, kiedy to podejmuje próbę wypalenia filtra. Wartość nie ma nic wspólnego z faktycznym zapełnieniem filtra

boch
01-08-2016, 10:39
Podłączę się pod temat. Zauważyłem u siebie ostatnio dość niepokojące objawy związane z dopalaniem DPF. O ile dopalanie odbywa się w trasie przebiega to w miarę bezobjawowo - widać jedynie zwiększone chwilowe spalanie. Inaczej ma się sytuacja kiedy dopala się mieście. Kultura pracy mocno spada, auto jest mega mułowate, czuć wibracje wydechu, w kabinie czuć dziwny zapach. Wydaje mi się, że kiedyś tak nie miałem - chociaż starałem się unikać wypalania w mieście. U Was też tak jest?

RafalWawa
01-08-2016, 11:00
Tak było.. ;) Problemem u mnie był nieszczelny wydech ( smród i dym się wydostawały). Po załataniu wydechu przestało śmierdzieć. natomiast wibracje i obniżona kultura pracy silnika to normalne zachowanie przy wypalaniu - w trasie tego nie zauważysz bo nie ma jak - a w mieście się czuje.

boch
01-08-2016, 14:31
Tak było.. ;-)
Myślę coraz częściej o tym samym ;)

RafalWawa
01-08-2016, 15:32
noo jeśli myślimy o tym samym to u mnie decyzja już zapadła .. kwestia tylko jaki problem rozwiązać i w konsekwencji - jakiego wyboru dokonać ( kandydatów jest dwóch) :) kwestia 2-3 miesięcy ;)

CAMEL1
03-08-2016, 17:34
Przepraszam że nic nie piszę ale brak czasu źeby zajrzeć pod spód cromy może jutro .Na razie croma jeździ a check engine nie odpuszcza.

boch
03-08-2016, 17:37
Kilka faktów nt DPF'ów:


http://www.youtube.com/watch?v=yApmlEVsnh0

CAMEL1
04-08-2016, 12:32
No to zajrzałem .Przewody metalowe i elektryczne wyglądają dobrze siedzą w swoich uchwytach a między gumowymi są jeszcze kawałki czarnego kitu zabezpieczającego przed otarciami.Rozumiem że czujnik różnicy ciśnień to ten pod zbiorniczkiem wyrównawczym z przyłączem elektrycznym i dwoma króćcami.A co to za czujnik przy DPF-ie z odchodzącym przewodem elektrycznym.MES cały czas wywala błąd "Czujnik różnicy ciśnień" i to pojawia się jak przytrzymam go kilka sekund na wyższych obrotach.Ja go kasowałem a on się pojawiał i tak chyba z pięć razy(przy tym raz pojawiła się propozycja regeneracji dpf) .Na wykresie czujnik różnicy ciśnień gdy silnik był jeszcze zimny wskazywał stałą wartość ciśnienia około 850mbar czy to na biegu jałowym czy przy zwiększaniu obrotów.Po kilku minutach pracy silnika ciśnienie na biegu jałowym było stałe około 12mbar a przy dodawaniu gazu zwiększało się do maks 43mbar i z powrotem spadało do 12mbar.I znowu mało czasu muszę kończyć i może odezwę się z pracy.

endriu44
04-08-2016, 12:48
W Cromie i chyba w ogóle w dieslach nie ma czegoś takiego jak czujnik różnicy ciśnień. Jest czujnik ciśnienia przed i za DPF-em dodatkowo jeszcze czujnik temperatury DPF (czyli z okolic dpf powinny wystawać 3 przewody). Na podstawie pomiaru ciśnienia przed i za filtrem ecu wylicza sobie różnicę ciśnień. Różnica ciśnień w prawidłowo działającym silniku powinna być zmienna w czasie i na pewno powinna się zmieniać w zależności od obrotów silnika tzn małe obroty mała różnica (od 3 do 20 mbar) wysokie obroty duża różnica ciśnienia (do około 100 mbar). Generalnie im mniejsza różnica tym filtr mniej zapchany. Wartość którą podajesz 850 mbar z mojego doświadczenia wygląda na całkowicie zapchany DPF, ale jeśli ona jest stała i nie zmienia się wraz z obrotami silnika usterki szukałbym tak jak koledzy pisali wcześniej w sprawności czujników, ewentualnie szczelności ich wężyków.

RafalWawa
04-08-2016, 13:23
U mnie ta wartość zdecydowanie się zmienia wraz z obrotami i "gazowaniem". Wartość stała mimo przegazowywania zdecydowanie wskazuje na niepoprawny pomiar ( czujnik - wydaje mi się że jest jeden - przed filtrem, a za - sprawdzane jest ciśnienie atmosferyczne, ale może się mylę).
A jesli niepoprawny pomiar to albo sam czujnik kaput (lub jego obwód) , albo ma jakąś nieszczelność w tych rurkach i nie wytwarza się różnica ciśnień. Zdecydowanie tam szukaj i jeszcze raz sprawdź te rurki

CzarnyGD
04-08-2016, 14:41
Moja Croma jest wyposażona w czujnik różnicowy, badający ciśnienie przed i za DPFem. Jest on dokładnie tam gdzie opisano, czyli pod zbiorniczkiem wyrównawczym. Wiem o nim, ponieważ wyprogramowano go u mnie łącznie z wszystkim co związane z DPF. Teraz wtyczka od czujnika jest wypięta, a auto jeździ:)

CAMEL1
05-08-2016, 13:18
Wyjąłem dzisiaj obie rurki wraz z czujnikiem t.j.odłączyłem od dpf.Są drożne i szczelne również te metalowe od dpf są drożne.Pozostaje wypalenie dpf bądź wymiana czujnika.Stawiam na czujnik.Moją Cromą jeżdżę bardzo mało po mieście i według MES dpf wypala się regularnie Na co wy stawiacie ?
Pozdrawiam

boch
05-08-2016, 15:23
Regularnie tzn. jak często?

CAMEL1
05-08-2016, 19:25
Regularnie tzn. jak często?

Co około 800 km

desmo999
05-08-2016, 20:49
85kPa to bardzo duza roznica na dpf . Na moje max powinno byc 10-15kPa.
jaki jest odczyt na czujniku gdy rurki sa wypiete? Roznica jest 0? Powtórzę pytanie bo ktos je juz zadał czy ta wartość roznicy ciśnienia sie zmienia? Na biegu jalowym wg. mnie powinno byc ok 2-3kPa po wypaleniu

pezet3
08-08-2016, 14:59
Hej, ja trochę z innej beczki. Cromą jeżdzę od 2,5 roku i jeszcze nigdy nie udało mi się zrobić takiego dystansu miedzy cycklami wypalania DPF, oczywiście dystans z trasy. Ciekawe ile jeszcze przejade do następnego wypalenia, max procent zapchania jaki miałem to było 105 % , więc może jeszzce jakies 100-200 km zrobię.

24574

RafalWawa
08-08-2016, 15:14
Masz ponad 80%, więc przy pierwszej sposobności ( dłuższa stabilna jazda) rozpocznie ci wypalanie ;)

pezet3
08-08-2016, 15:29
Nigdy mi się jeszzce nie wypalał poniżej 99%, ale sądze ze jakbym teraz wpadł na autostrade to pewnie wypalanie by się zaczelo. W kazdym razie narazie zadnej takiej drogi nie przewiduje, pozostaje jazda po mieście.

boch
08-08-2016, 17:43
Pytanie do posiadaczy Cromy z silnikiem 120 konnym. Czy DPF zintegrowany jest z katalizatorem?

Taylor
11-08-2016, 07:37
Po tym wypaleniu dodaj sobie dodatek do czyszczenia filtra DPF, zawsze trochę lepiej ci przeczyści, nawet jak będziesz jeździł tylko po mieście.

CAMEL1
12-08-2016, 14:07
Wracam do swojego problemu z czujnikiem różnicy ciśnień. Jak radziliście obejrzałem jeszcze raz rurki i wężyki a nawet je wymontowalem wraz z czujnikiem. Przedmuchalem wszystko wraz z rurkami metalowymi przy dpf.Zamontowałem wykasowałem po raz chyba dziesiąty błędy 2453 i 2455 .Zrobiłem od tej pory po mieście ponad 20 km i na ekspresówce około 30 i bez błędów .Co jeszcze zrobiłem to podładowalem akumulator bo był już słaby a nie jest już młody. Mocny akumulator to też podstawa w dzisiejszych autach,przekonałem się o tym w punto z elektrycznym wspomaganiem .Zapchanie dpf nie odbiega od normy a różnica ciśnień od 0 do 11 w zależności od obrotów. Zobaczymy co będzie dalej,jutro wyjazd na wakacje i nie ździwi mnie jak znowu wyskoczy jakiś błąd. I tak kocham to auto i na razie dpf nie wycinam Pozdrawiam

CAMEL1
25-08-2016, 11:00
Wracam do swojego problemu z czujnikiem różnicy ciśnień. Jak radziliście obejrzałem jeszcze raz rurki i wężyki a nawet je wymontowalem wraz z czujnikiem. Przedmuchalem wszystko wraz z rurkami metalowymi przy dpf.Zamontowałem wykasowałem po raz chyba dziesiąty błędy 2453 i 2455 .Zrobiłem od tej pory po mieście ponad 20 km i na ekspresówce około 30 i bez błędów .Co jeszcze zrobiłem to podładowalem akumulator bo był już słaby a nie jest już młody. Mocny akumulator to też podstawa w dzisiejszych autach,przekonałem się o tym w punto z elektrycznym wspomaganiem .Zapchanie dpf nie odbiega od normy a różnica ciśnień od 0 do 11 w zależności od obrotów. Zobaczymy co będzie dalej,jutro wyjazd na wakacje i nie ździwi mnie jak znowu wyskoczy jakiś błąd. I tak kocham to auto i na razie dpf nie wycinam Pozdrawiam

Po wakacjach.Zrobiłem ponad 1300 km i zero błędów.Musiało chyba pomóc przedmuchanie rurek i wężyków w komunikacji między czujnikiem a dpf.Dzięki za podpowiedzi
Pozdrawiam

boch
26-08-2016, 08:49
Jeśli kochasz to auto, to sprawdzaj nie tylko interwały wypaleń ale również stan oraz jakość oleju w silniku. Jeżeli auto robi krótkie odcinki oleju może przybywać z racji rozcieńczania go olejem napędowym. Pogarsza się przez to jakość filmu olejowego o czym najszybciej zakomunikuje turbosprężarka swoją głośną pracą. Jeśli to zlekceważysz w następnej kolejności pójdą krzywki na wałku/wałkach rozrządu, a na końcu zatarciu ulegnie silnik. Przebiegi 30 tys między wymianami oleju podawane w instrukcji pojazdów to science/fiction, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że piszemy o autach kilkuletnich. Żywotność dpf'a przecież ma jakiś limit, a nie oszukujmy się, że na rynek wtórny w Polsce trafiają auta z przebiegiem przykładowo 50 tys km. Ilość dróg ekspresowych, na których dopalanie przebiegałoby w sposób optymalny to następna kwestia do dyskusji...

Capsel
26-08-2016, 10:47
Jeśli kochasz to auto, to sprawdzaj nie tylko interwały wypaleń ale również stan oraz jakość oleju w silniku. Jeżeli auto robi krótkie odcinki oleju może przybywać z racji rozcieńczania go olejem napędowym.

Zastanawia mnie cały czas jak ten olej napędowy dostaje się do miski olejowej ?



Ilość dróg ekspresowych, na których dopalanie przebiegałoby w sposób optymalny to następna kwestia do dyskusji...

Z tym to nie mam żadnego problemu :cool:

boch
26-08-2016, 11:00
Podczas dopalania w trybie miejskim silnik nie ma optymalnych warunków dopalania dpfa - duże dawki wtrysków. Niespalone paliwo ścieka po ściankach cylindra do miski olejowej - temat bardzo dobrze znany w serwisach.

indahowse
26-08-2016, 13:12
Witam,
podepnę się pod temat. Ja walczę z błędem P2455 (czujnik różnicy ciśnień) już jakiś czas. DPF wypala się normalnie, klapy wywalone, EGR zaślepiony i wprogramowany. Auto jeździ i pracuje normalnie. Mechanik sprawdzał czujnik i rurki mówi że wszystko ok. Oczywiście rady mechaników wytnij Pan DPF. Tylko po co jak działa normalnie. Ostatnio wymieniłem przewód do czujnika na oryginalny nówka sztuka, jazda próbna i wyskoczył znowu. Dodam że błąd zawsze wyskakuje przy ponownym uruchomieniu nigdy podczas jazdy. Potem samoistnie gaśnie i znowu się zapala, zauważyłem że raczej wyskakuje po mocniejszym depnięciu. W Mesie zrobiłem wymianę czujnika na nowy (adaptacja) i o dziwo pomogło ale po jakiś 6 razach znowu check. Podczas jazdy czujnik wskazuje bez gazu lub postoju -1mBar, niskie obroty 0-30, natomiast przy gazie w podłogę pokazuje 90-110 mBara więc wydaje się ok. Brakuje już mi sił co z tym zrobić wkurza mnie świecący check. Chyba pozostaje wymiana czujnika ale wydaje mi się że problem leży gdzieś indziej, tylko gdzie? Może ktoś przerabiał temat i coś podpowie? Mój czujnik ma tylko jedną rurkę do dpf.

Capsel
26-08-2016, 17:32
Podczas dopalania w trybie miejskim silnik nie ma optymalnych warunków dopalania dpfa - duże dawki wtrysków. Niespalone paliwo ścieka po ściankach cylindra do miski olejowej - temat bardzo dobrze znany w serwisach.

Bogata mieszanka jest też na zimnym silniku czyli też paliwo ścieka po ściankach ?
A co z pierścieniami uszczelniającymi na tłoku. Pozwalają na ściekanie paliwa to jak osiągamy spręż w cylindrze?
Coś mi tu nie gra w tej teorii...

boch
26-08-2016, 18:35
Takie rzeczy się dzieją w samochodach użytkowanych na krótkich odcinkach. Żeby nie być gołosłownym - instrukcja obsługi pojazdu Fiat Stilo 2006. W wersji z DPF zalecany interwał wymiany oleju to 30 tys. km. Jeśli auto użytkowane jest w trybie miejskim zaleca się go skrócić o połowę. Zastanów się dlaczego? :)

bnbn1
27-08-2016, 21:38
Bogata mieszanka jest też na zimnym silniku czyli też paliwo ścieka po ściankach ?
A co z pierścieniami uszczelniającymi na tłoku. Pozwalają na ściekanie paliwa to jak osiągamy spręż w cylindrze?
Coś mi tu nie gra w tej teorii...

a to diesle mają bogatszą mieszankę gdy sa zimne?? toż to nie benzyna :-)

CAMEL1
30-08-2016, 11:40
Jeśli kochasz to auto, to sprawdzaj nie tylko interwały wypaleń ale również stan oraz jakość oleju w silniku. Jeżeli auto robi krótkie odcinki oleju może przybywać z racji rozcieńczania go olejem napędowym. Pogarsza się przez to jakość filmu olejowego o czym najszybciej zakomunikuje turbosprężarka swoją głośną pracą. Jeśli to zlekceważysz w następnej kolejności pójdą krzywki na wałku/wałkach rozrządu, a na końcu zatarciu ulegnie silnik. Przebiegi 30 tys między wymianami oleju podawane w instrukcji pojazdów to science/fiction, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że piszemy o autach kilkuletnich. Żywotność dpf'a przecież ma jakiś limit, a nie oszukujmy się, że na rynek wtórny w Polsce trafiają auta z przebiegiem przykładowo 50 tys km. Ilość dróg ekspresowych, na których dopalanie przebiegałoby w sposób optymalny to następna kwestia do dyskusji...

Witam !
Ostatnie interwały wypaleń zwiększyły się do 1080 km.Cromą nie robię krótkich odcinków głównie jest to auto na trasy.Mam w domu jeszcze benzynę Golfa III i Trabanta, one są na miasto.Poza tym do pracy nie potrzebuję samochodu i mieszkam prawie w centrum.Teraz od wymiany oleju mam przejechane prawie 12 tyś,olej już mam niedługo zmienię i nigdy nie czekam do serwisowych 30 tyś.Nie zaobserwowałem nigdy wzrostu stanu oleju jeżeli to delikatny spadek ale bez potrzeby dolewki.Dzięki Tobie za rady i spostrzeżenia zawsze każde są przydatne.
Pozdrawiam !

andy5
14-09-2016, 21:09
Dzisiaj testowałem nową wersję MES i z ciekawości sprawdziłem jakie mam przebiegi pomiędzy wypaleniami filtra. Wyniki w załączonym zrzucie.

24867

Capsel
15-09-2016, 08:16
|Szkoda, że nie zaznaczyłeś stanu zatkania filtra.
A ten przebieg może też wynikać z niespełnienia warunków do wypalania od dłuższego czasu.

andy5
15-09-2016, 08:52
|Szkoda, że nie zaznaczyłeś stanu zatkania filtra.
A ten przebieg może też wynikać z niespełnienia warunków do wypalania od dłuższego czasu.

Myślę że następne wypalanie DPF będzie za około 400 km na co wskazuje średnia z pięciu ostatnich wypaleń.
Dzisiaj jak będę w domu to postaram zrobić ponownie odczyt z zaznaczonymi dodatkowymi parametrami.
Myślę że duży wpływ na takie przebiegi pomiędzy wypaleniami ma jakość paliwa lanego do baku, ostatnio tak się składa że tankuje za granicą, głównie na Ukrainie.

boch
15-09-2016, 09:36
Zaznacz również z ciekawości stopień degradacji oleju. Ciekawe co tam sterownik wyliczył ;-)

maciekpt
15-09-2016, 09:47
tankuje za granicą, głównie na Ukrainie
I że niby teraz mają lepsze paliwo niż u nas? Pamiętam, że jakieś 20-25 lat temu, gdy zaczynał się "import" paliwa zza wschodniej granicy (pochodzę z Jarosławia, 35 km od granicy z Ukrainą), mój ojciec montował w Audi 100 grzałkę do filtra paliwa(?) bo w ukraińskiej ropie wytrącała się parafina już przy niedużym mrozie. Komicznie wyglądała zwykła wtyczka, wystająca spod przedniego zderzaka ;)

Capsel
15-09-2016, 11:44
Myślę że następne wypalanie DPF będzie za około 400 km na co wskazuje średnia z pięciu ostatnich wypaleń.
Dzisiaj jak będę w domu to postaram zrobić ponownie odczyt z zaznaczonymi dodatkowymi parametrami.
Myślę że duży wpływ na takie przebiegi pomiędzy wypaleniami ma jakość paliwa lanego do baku, ostatnio tak się składa że tankuje za granicą, głównie na Ukrainie.

Ta średnia jest z dwóch wypaleń a nie pięciu, o tym była już mowa na forum.
Sądziłem, że na Ukrainie raczej gorszej jakości paliwo jest..

andy5
15-09-2016, 14:13
Sądziłem, że na Ukrainie raczej gorszej jakości paliwo jest..

Dawniej bałem się tankować paliwo w tych tzw. "dzikich" krajach ale jak miałem problem z zamulonym silnikiem to było spowodowane przez paliwo wlane na polskiej stacji, czego najlepszym przykładem był Orlen w Rabce przy skręcie na Chyżne. Ogólnie odnoszę wrażenie że w Polsce większość chce mnie oszukać na paliwie , w restauracji czy w sklepie. W większości krajów tej "dzikiej strefy" dba się o klienta.

andy5
15-09-2016, 21:56
Dodaję uzupełniony zrzut.

24874


Mam MES 3.1 z witaminką, może ktoś mi pomoże dodać go do działu download, bo dostałem prośbę na priv żeby go udostępnić.

nora81
15-09-2016, 22:55
I roznica cisnien?

maka131
16-09-2016, 07:39
wymieniałeś DPFa na nowy czy tylko w dziale Regulacje odklikałeś że był wymieniony?

andy5
16-09-2016, 08:23
I roznica cisnien?

może kiedyś przy okazji....



wymieniałeś DPFa na nowy czy tylko w dziale Regulacje odklikałeś że był wymieniony?

filtr mam oryginalny, to błąd w tłumaczeniu, powinno być: przebieg przy ostatniej regeneracji

maka131
16-09-2016, 08:28
a ile km przejechałeś od ostatniej wymiany oleju/kasowania inspekcji?

andy5
16-09-2016, 09:06
a ile km przejechałeś od ostatniej wymiany oleju/kasowania inspekcji?

Nie wiem, po prostu kasuje inspekcje jak mi wywala komunikat na desce co ostatnio zrobiłem rok temu.

boch
16-09-2016, 09:31
Wskaźnik degradacji oleju dramatycznie niski. Na pewno kasowałeś inspekcję olejową przez ECU silnika w zakładce "Regulacje"?

andy5
16-09-2016, 09:48
Inspekcję olejową przez ECU silnika w zakładce "Regulacje" kasowałem rok temu a olej wymieniałem miesiąc temu.

Capsel
16-09-2016, 11:46
Dodaję uzupełniony zrzut.

24874


Mam MES 3.1 z witaminką, może ktoś mi pomoże dodać go do działu download, bo dostałem prośbę na priv żeby go udostępnić.

Zatkanie 87,92% i degradacja 4,999% i do tego 1361km dystans.... czyli Twoja eksploatacja UNIEMOŻLIWIA wypalanie się filtra...

boch
16-09-2016, 11:48
Kolega nie wykonał inspekcji olejowej stąd skrajny poziom degradacji.

Capsel
16-09-2016, 12:32
Kolega nie wykonał inspekcji olejowej stąd skrajny poziom degradacji.

No tego też nie pojmuję, jak można wymienić olej i nie skasować inspekcji ...

desmo999
16-09-2016, 18:18
Co do przebiegu niekoniecznie moze nie byc warunkow. U mnie zdarzaja sie przebiegi nawet po 1800km auto duzo jezdzi po autostradach z predkosciami ok 180-200km/h takze warunki do wypalenia ma idealne.

boch
16-09-2016, 18:53
filtr mam oryginalny, to błąd w tłumaczeniu, powinno być: przebieg przy ostatniej regeneracji
Mnie się wydaje, że jest to parametr ściśle powiązany z przebiegiem samego DPF. Jeśli DPF jest od początku ten sam w aucie to wartość tego parametru powinna być zbliżona o ile nie identyczna z tym na blacie i w hodometrze. W przypadku wymiany DPF'a na nowy należy taką czynność zarejestrować w sterowniku za pomocą programu diagnostycznego, gdyż sterownik wyliczając interwały wypaleń bierze również pod uwagę zużycie eksploatacyjne filtra.

andy5
17-09-2016, 10:52
W związku z prośbami o nowy MES podaję linki do wersji: 3.1, zawsze można przetestować. Wersja wprowadza sporo zmian, można sprawdzić klimatyzację automatyczna czego mi brakowało, zaprogramować kluczyk.
Fiat Multiecuscan v3.1 Full Registered - Pobieraj - 4shared - Tiago Nobre (http://www.4shared.com/rar/O892XRnqce/Fiat_Multiecuscan_v31_Full_Reg.htm)
Fiat Multiecuscan v3.1 Full Registered - Pobieraj - 4shared - antonio antonio (http://www.4shared.com/rar/2Q8ZfVyece/Fiat_Multiecuscan_v31_Full_Reg.htm)

Abramsik
17-09-2016, 17:46
Postanowiłem zadać nurtujące mnie pytanie teraz w tym (chyba lepszym) wątku, bo dotyczy ono właśnie DPFa. Mam pytanie szczególnie do Kolegów, których rydwany maja (jeszcze) DPFy i nalot powyżej 180 tys. km. Jak wiemy do tego przebiegu są aktywne tzw. Kupony kontrolne. Po wymianie oleju i kasowaniu inspekcji kupony "ubywają" aż do ich całkowitego ulotnienia. I o ile w czasie ich "bytności" sprawa jest jasna, komp. w wersjach z DPF po kasowaniu inspekcji oblicza na podstawie ilości uruchomień silnika, dystansów i innych tylko sobie znanych danych stopień degradacji oleju i jak wg. niego już czas na wymianę (co wcale nie musi pokrywać sie z instrukcyjnymi 30 tys.) migającą ikona olejarki daje znać o konieczności wymiany. A jak wygląda sytuacja w przypadku samoistnego wygaśnięcia info. o inspekcji po ok. 1 tys. km? Komp dalej przelicza degradacje (jeśli tak to od którego momentu) czy nie? A może pomimo wygaśnięcia inspekcji dobrze jest wykasować ją lub ponownie wyzerować "nastawy" i rozpocząć proces od nowa (instrukcyjnie) mimo braku kuponów kontrolnych? Reasumując lepiej kasować inspekcje czy dać sobie spokój a "inspekcje" mieć w głowie. A jeśli kasować to gdzie (w jakich zakładkach)? Inna sprawa że ww. inspekcje nigdy mnie nie dotyczyły bo olej wymieniam w TD co 10 - 12 tys. km a nie co 30 (jak w Cromie) czy 35 (jak w NB). Pozdrawiam.

boch
17-09-2016, 18:24
Nic nie stoi na przeszkodzie aby kupony aktywować przez MES ponownie. Przy okazji zastanów się naprawdę mocno czy wymiana oleju co 30 tys. w Cromie i 35 tys. w Bravo II to dobry pomysł... W internecie znajdziesz całą masę publikacji nt. olejów Long Life i interwałów wymiany oleju co 30 tys. km. Ich wspólnym mianownikiem jest opinia - wymieniać zdecydowanie częściej. Wskaźnik (a właściwie algorytm) degradacji oleju to tak naprawdę wynalazek mający wyłącznie na celu obniżenie kosztów serwisu auta w okresie gwarancyjnym nie koniecznie z pożytkiem dla silnika. Czym grozi jazda na oleju o kiepskich właściwościach smarujących nie trzeba chyba tłumaczyć. Z tego co wiem, pierwsza odezwie się turbina...

Abramsik
17-09-2016, 19:12
Inna sprawa że ww. inspekcje nigdy mnie nie dotyczyły bo olej wymieniam w TD co 10 - 12 tys. km a nie co 30 (jak w Cromie) czy 35 (jak w NB).
To mój wpis. Co do reszty Twojego wpisu - pełna zgoda. Za info o "odnowieniu" kuponów dziękuję i pozdrawiam.

boch
18-09-2016, 07:43
Ok, źle zrozumiałem Twoją wypowiedź ;-)

Maxi
18-09-2016, 20:01
W związku z prośbami o nowy MES podaję linki do wersji: 3.1, zawsze można przetestować. Wersja wprowadza sporo zmian, można sprawdzić klimatyzację automatyczna czego mi brakowało, zaprogramować kluczyk.
Fiat Multiecuscan v3.1 Full Registered - Pobieraj - 4shared - Tiago Nobre
Fiat Multiecuscan v3.1 Full Registered - Pobieraj - 4shared - antonio antonio
Andy wrzuć proszę do działu download: http://fiatklubpolska.pl/download/dodaj-plik/, z 4shared nie bardzo chce się ściągnąć.

andy5
18-09-2016, 22:27
Andy wrzuć proszę do działu download: http://fiatklubpolska.pl/download/dodaj-plik/, z 4shared nie bardzo chce się ściągnąć.

Wrzuciłem.

andy5
02-10-2016, 13:23
Cytat Napisał nora81 Zobacz post
I roznica cisnien?
może kiedyś przy okazji....

Wczoraj pozbyłem się EGR i ramach testu podpiąłem kompa do Cromki. Przy okazji sprawdziłem różnicę ciśnień filtra DPF i tak, na wolnych obrotach wynosi 0 a przy 3000 było coś było 30 mbar. Test robiłem na nieruchomym aucie.

kubus1
02-10-2016, 14:50
Andy dzięki za wrzucenie 3.1 wszystko działa.Pozdrawiamy,w czerwcu byłem w Wieliczce piękna okolica.