Zobacz pełną wersję : Instrukcja wymiany rozrządu w BBM 1.8
Witam!
Panowie czas już na rozrząd dawno, okazało się również że leci mi z pompy wody i to dość ostro stąd nagła potrzeba wymiany całości. Zastanawiam się aby zabrać się za to samemu. Nie mam blokad. Czy ktoś dysponuje jakąś instrukcją jak rozebrać i założyć nowy rozrząd? Tam napinacz jest automatyczny czy to to się naciąga jakoś z dynamometrem?
Pozdrawiam
No muszę powiedzieć, że w stosunku do BBTP to średnio FKP odpisuje w takich tematach ;)
Niestety ale od jakiegoś czasu strasznie się tu wyludniło.Nie mam pojęcia dlaczego.
A co do 1.8 to jest trochę mało tego silnika i myślę że z opisem też będzie gorzej.
Jakoś też to zauważyłem..
Na bbtp utworzyłem wątek i dowiedziałem się z niego praktycznie wszystko co wiedzieć powinienem:
Bravo Brava Team Polska :: Instrukcja wymiany rozrządu w BBM 1.8 (http://bbtp.pl/topics44/instrukcja-wymiany-rozrzadu-w-bbm-18-vt38130.htm)
:)
A więc dla potomnych - sprawa jest dość banalna :)
Na skrzyni biegów jest wziernik do ustawienia GMP - pod pokrywką, której nawiasem u mnie już nie ma..
Wywaliłem akumulator, jego podstawę aby lepiej się do niego dostać (jest zaraz pod termostatem).
21429
1. Podnosimy auto, zwalamy prawe koło, ściągamy osłonę osprzętu (2 śruby i spinka),
2. Ściągamy pokrywę świec, wykręcamy świece,
3. Ściągamy pasek osprzętu (długi klucz i odciągamy napinacz, następnie ściągamy pasek i puszczamy),
4. Ściągamy osłonę rozrzadu,
5. Zakładamy albo poligon albo klucz nasadowy na centralną śrubę na kole pasowym i blokujemy o dolną łapę silnika,
6. Kluczem Torx z przedłużką od strony silnik odkręcamy wszystkie 4 śruby i ściągamy koło pasowe,
7. Ustawiamy GMP kręcąc wałem zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara - na wale i kole pasowym jest znacznik, który powinien wypasać na dole. Dokładne położenie ustalamy właśnie na wzierniku skrzyni.
8. Robimy znaczniki kół wałków flamastrem czy czymś podobnym,
21430
9. Luzujemy napinacz, ściągamy delikatnie pasek, rolkę prowadzącą, napinacz,
10. Odkręcamy osłonę rozrządu, która przykręcona jest do pompy powy (2 śruby - na pompie oraz od czoła silnika) - taki mały kawałek plastiku,
11. Odkręcamy i usuwamy pompę wody. Najlepiej jest wcześniej spuścić płyn, ja tego nie robiłem bo i tak go miałem mało w układzie z powodu awarii tejże właśnie pompy. Tak czy inaczej mi się trochę polało więc na przyszłość - spuszczać,
12. Dokładnie czyścimy gniazdo pompy (żyletka, ja nawet papierem 1200 wodnym przejechałem aby gładź była dobra bo porobiły się chropowate zacieki od cieknącej pompy,
13. Montujemy w odwrotnej kolejności, pompa, rolka prowadząca, napinacz, pasek uważając aby znaczniki na kołach się ustawiły dobrze. Koła wałków na pewno się delikatnie przekręcą - ja je cofnąłem na prawidłową pozycje kluczem nasadowym. Oczywiście jak mamy blokady tematu nie ma.
14. Wstępnie naciągamy napinacz (jest do tego specjalny mimośród, ale jak go się nie ma to można napinacz postukać przez wkrętak od strony chłodnicy i ustawić odpowiednio. Oczywiście na za koło zębate ;)
15. Wykonać 2-3 obroty wałem i ponownie ustawić GMP, sprawdzić znaczniki na wałkach, jeżeli coś jest nie tak ustawiamy ponownie,
16. Ustawić napinacz tak aby cypelek wskazywał kółeczko (jest to w każdej instrukcji pokazane),
17. Podkładać wszystko do kupy, zalać płyn, odpowietrzyć i cieszyć się z około 300PLN w kieszeni :)
21431
Pozdrawiam :)
Mas_Marea
26-06-2017, 14:06
Chciałem odnowić temat
mam Marea Weekend z silnikiem 1.8 16v 113koni
znalazłem taki film
https://www.youtube.com/watch?v=1q3gF5Udzzc&t=327s
i takie blokady wałków przy których trzeba odkręcić pokrywę zaworów
28520
Czy bez tych blokad mogę też bezproblemowo wymienić pasek i pompę wody?
Bo na filmie załączonym prze zemnie powyżej mechanik poluzowuje koła wałków.
Chciałem odnowić temat
mam Marea Weekend z silnikiem 1.8 16v 113koni
znalazłem taki film
https://www.youtube.com/watch?v=1q3gF5Udzzc&t=327s
i takie blokady wałków przy których trzeba odkręcić pokrywę zaworów
28520
Czy bez tych blokad mogę też bezproblemowo wymienić pasek i pompę wody?
Bo na filmie załączonym prze zemnie powyżej mechanik poluzowuje koła wałków.
Mając blokady radziłbym ich użyć. Koła luzuje się by pasek dobrze się ułożył i nie było naprężeń między zębami (ma to wpływ na trwałość paska).
Mas_Marea
02-07-2017, 11:29
właśnie nie mam tych blokad i zamierzam je kupić przed wymianą dlatego pytam co i jak (takie z allegro się nadają?)
właśnie nie mam tych blokad i zamierzam je kupić przed wymianą dlatego pytam co i jak (takie z allegro się nadają?)
Te ze zdjęcia wyglądają na prawidłowe ja właśnie takich używam - zielone z metalicznym połyskiem (zielone lakierowane musiałem odesłać - miały za głębokie wycięcia). Potrzebny jest klucz blokujący koła rozrządu przy przykręcaniu ich do wałków (ja taki sobie zrobiłem z pomocą spawarki i płaskownika). Uwaga na czujnik położenia wałka ssącego aby go nie uszkodzić przy blokowaniu koła rozrządu. Czujnik zegarowy też by się przydał do precyzyjnego ustawienia tłoka w górnym martwym punkcie (poza tym daje kontrolę czy podczas zakładania paska zębatego nie przestawił się wał korbowy i ewentualną jego korektę). Taki przyrząd też sobie wykonałem z kawałka rurki fi12,kawałka pręta i starej świecy zapłonowej jedynie kupiłem sam czujnik zegarowy za 25,-. Natomiast klucz do napinania paska rozrządu znacznie ułatwia to zadanie ,ale można sobie bez niego poradzić choć trzeba się trochę nagimnastykować ,żeby poprawnie to wykonać. Jeszcze jedno piszesz o wymianie paska i pompy wodnej ,a co z rolką prowadzącą i napinaczem (jak stanie będzie po zawodach). Co 120 000 km wymienia się cały komplet ,a pasek rozrządu nie rzadziej niż raz na 4 lata bez względu na jego stan.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.