Zobacz pełną wersję : Powrót do kombiaka- Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
o do EGR to spokojnie go wywal programowo, nic sie nie stanie :D
Mialem w stilo wyprogramowany egr, i spalanie nie wzroslo.
@Zielony jak bedziesz zmienial rozrzad wtedy sobie kolektor zrzuc.
Wygląda na to, że ja już nie będę zmieniał rozrządu.
o do EGR to spokojnie go wywal programowo, nic sie nie stanie :D
Wstępnie jestem umówiony na przyszły tydzień, w sprawie usunięcia EGRu. Zobaczymy co i jak.
Dzisiaj EGR został całkowicie unieszkodliwiony. Już check nie świeci ani deska nie piszczy po odpaleniu. Zostały też sprawdzone parametry silnika podczas pracy i między innymi wyszło że wtrysk nr 2 swoje czasy świetności, ma już dawno za sobą. Wtrysk na wymianę czeka w szczelnym woreczku, więc jak znajdzie się czas to się go wymieni. Teraz autko zbiera się ciut lepiej na poprawionej mapie, no i wreszcie brak checka hehe
Zdjęcie z amputacji EGR-u
33583
Ho ho dawnoooo nic nie pisałem. W sumie za dużo się nie działo.
Po powyższym usunięciu EGRu wymieniłem wszystkie rolki łącznie z paskiem osprzętu.
Oczywiście podczas wymiany okazało się że w sklepie sprzedano mi napinacz od 8v ale sprzedający szybko podwiózł mi odpowiedni na garaż. Na rolkach była data 04 czyli wygląda na to że siedziały tam od nowości.
363953639636397
Następnie padło na wtrysk nr 2 który to został wymieniony na regenerowany w Bosch Pawlik Stalowa Wola
3640136402
Wymieniłem też klocki hamulcowe z tyłu
36398
I to było w tamtym roku 2018.
W styczniu zmieniłem olej, raczej nie ja tylko pierwszy raz pojechałem z tym na warsztat, ponieważ wcześniej opuściłem szpital i nie chciałem do niego wracać.
Nowy olej Motul, filtr oleju i filtr powietrza.
36399
a na wiosnę zmieniłem klocki z przodu
36400
W sumie to chyba było by tyle robót przy stilonie. No może nie licząc wymiany wycieraczek czy żarówek.
Na obecną chwilę Stilo stoi i już odpoczywa, ponieważ wszystkie obowiązki Stilona przejęła młodsza siostra, czyli Fiat Croma :D
Myślę że to tyle w tym temacie, a nie długo będę musiał się pożegnać ze Stilonem za dzielną służbę :D
Zapomniałem że oddałem Stilona do warsztatu w celu pomalowania progów, ponieważ paskudnie wyglądał lakier poobijany przez kamienie :D
Gratuluje nowego nabytku :) Kiedy temat na forum?
A co do Stilo, mocno się umordowałeś z wyjęciem wtryskiwacza? Były spektakularne powody żeby go wymieniać? Ostatnio znajomek wymieniał/regenerował na podstawie sporych korekt w programie diagnostycznym i po odbiorze auta z serwisu Bosch korekty ma jeszcze gorsze...
Co do demontażu wtrysku to wystarczyło troszkę poruszać i wyszedł bez problemu.
Miałem na nim spore korekty i silnik mi znacznie kopcił. Po wymianie i wpisaniu nowego kodu wtryskiwacza, korekta dalej pozostała wysoka, ale uspokoiło się trochę dymienie. Po jakimś czasie sprawdziłem ponownie i okazało się że korekta się unormowała :)
Stilo dalej dymi, ale jak mu się da w palnik, ale to przez "poprawioną" mapę :wrednyusmiech:
A to mój nowy nabytek:
36409
Ładna furka. 150 konny diesel?
Dokładnie tak, 1.9 16v 150km. Niestety ale w Cromach silniki benzynowe pochodzą od opla a mi to nie pasuje, więc zostały tylko klekoty do wyboru :)
36410
36411
36412
Klapy wirowe ogarnięte? [emoji6]
Klapy wirowe ogarnięte? [emoji6]
Jestem umówiony na czwartek. Usunięcie klap, EGR-u i wyprogramowanie ich z ECU silnika i pewnie przy okazji mimo wszystko wpadnie nowy rozrząd :)
Dzisiaj wpadły nowe tablice rejestracyjne :D
Gratuluję nowego nabytku - bardzo ładna Croma.
A jak ze skrzynią manual czy automat? Jak M32 to robiony już był?
Tomek nie chcial automata :-p
robert79
13-08-2019, 14:49
Ładna Włoszka . Dbaj ,a napewno się odwdzięczy.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Co Wy z tymi skrzyniami .? Przecież to nie jakiś wyrób kosmiczny , może zepsuć się tak samo jak w każdym używanym samochodzie.
Foalooke
13-08-2019, 20:41
Ładna Włoszka . Dbaj ,a napewno się odwdzięczy.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Co Wy z tymi skrzyniami .? Przecież to nie jakiś wyrób kosmiczny , może zepsuć się tak samo jak w każdym używanym samochodzie.
ale jak się zepsuje to kosztuje miliony monet;)
robert79
13-08-2019, 21:17
Nie zgłębiałem tematu , na szybko zerknąłem na all... , i koszt regeneracji to 1200 zł. Tyle to kosztuje zapewne kompletne sprzęgło i dwumasa do większości aut.
Sprzęgło z dwumasem to koło 2100zl.
A kolega w Insigni naprawiał automata, i o ile się nie mylę ,ta sama siedzi w cromie, i zaplacił koło 4 tys zl za sterownik.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.