Zobacz pełną wersję : "Sprawdź stan filtra oleju napędowego"
maciekpt
15-10-2015, 22:54
Dzisiaj, po włączeniu zapłonu, auto pokazało komunikat jak w temacie. W zeszłym roku miałem komunikat o wodzie w filtrze paliwa ale coś takiego widzę pierwszy raz. Można tam rzeczywiście coś sprawdzić czy od razu do wymiany? Btw filtr nie był wymieniany od półtora roku (ok. 33 tys. km)
Mój dobry mechanik twierdzi ,że wskazana jest wymiana po ok.15- 20 tyś. a najlepiej przed zimą, a u Ciebie może szwankuje czujnik. Powodzenia.
maciekpt
16-10-2015, 13:48
Już zamówiłem nowy filtr więc na pewno wymienię. Dzięki!
Mój dobry mechanik twierdzi ,że wskazana jest wymiana po ok.15- 20 tyś. a najlepiej przed zimą, a u Ciebie może szwankuje czujnik. Powodzenia.
Fajny mechanik :) co 15 tys ??
Fiat przewiduje wymianę co 60 tys, no chyba że jeździsz na lewym paliwie.
Z drugiej strony mechanik też musi z czegoś żyć...
To co przewiduje Fiat to jedno ,a życie to dwa.
Ja zawsze proponuję komplet ,czyli przy wymianie oleju wszystkie filtry.
Osobiście nigdy w dieslu nie wymieniałbym co 60 tyś.
Fajny mechanik co 15 tys ??
Fiat przewiduje wymianę co 60 tys, no chyba że jeździsz na lewym paliwie.
Z drugiej strony mechanik też musi z czegoś żyć...
Niestety, mechanik z tego nie żyje filtr paliwa wymieniam sam. To co przewiduje Fiat nie zawsze jest zgodne z logiką a filtr paliwa to jedna z najważniejszych rzeczy podlegających okresowej wymianie.
Ja zawsze proponuję komplet ,czyli przy wymianie oleju wszystkie filtry.
Osobiście nigdy w dieslu nie wymieniałbym co 60 tyś.
Cóż, jak lubisz zamieniać "dobre" na "lepsze" to Twoja sprawa.
Częstotliwość wymiany różnych podzespołów - m.in. filtrów określa się z pewną tolerancją. Zawsze, maksymalny czas zdatności jest wyższy od zalecanego okresu wymiany. W przypadku filtra paliwa dochodzą jeszcze kwestie stacji, na których tankujemy: czy stacja należy do koncernu lub lokalnej sieci, którzy muszą pilnować jakości (choć zdarzają się wpadki), czy do cwaniaczka, który w "promocyjnej cenie" funduje nam odpady ropopochodne.
Osobiście miałem okazję porównać (w P406 2,0 HDI) nowy wkład filtrujący z tym, który przepracował około 51 kkm - nie znalazłem NIC poza różnicą w kolorze i kilkoma opiłkami w puszce filtra. A tankowałem zazwyczaj na kilkunastu różnych stacjach w rejonie domu i pracy. Nigdy też nie miałem problemu z instalacja paliwową i pompą CR.
Nie słyszałem też aby któremuś z moich kolegów zapchał się filtr paliwa z innego powodu niż woda w zimie (akurat kumpel sam sobie nawarzył piwa bo olał komunikat o wodzie w filtrze i nie spuścił jej pomimo łatwego dostępu do korka).
Koszt filtra paliwa w metalowej puszce (nie wkładu) to około 200zł. Życzę powodzenia przy wymianie co 15 kkm - ale kto bogatemu zabroni...;-)
Croma 08
18-10-2015, 23:29
Koszt filtra paliwa w metalowej puszce (nie wkładu) to około 200zł
Panie SAR37 leciutko Pan przesadza, na alledrogo filtr z przesyłką kosztuje ciut ponad 50 zeta. Da się przeżyć częste wymiany ;-)
RafalWawa
18-10-2015, 23:48
Hmm -a dlaczego chcecie wymieniać cały filtr, skoro tak naprawdę do wymiany jest jedynie filtr (relatywnie tania część) ?
maciekpt
18-10-2015, 23:58
Panowie jesteście pośrodku rzeczywistej ceny :)) Trzy dni temu zapłaciłem na allegro 131 zł za filtr paliwa Filtron. Zapewne tańsze są same wkłady ale tutaj mowa o pełnym filtrze, w metalowej obudowie.
Ogólnie 131 zł to i tak moim zdaniem bardzo dużo. Filtry do silników benzynowych są zdecydowanie tańsze. A pewnie wynika to z tego, że w dieslu trzeba je częściej wymieniać i producenci chcą z klientów zedrzeć jak najwięcej ;)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
RafalWawa pewnie miałeś na myśli wkład filtra, taki jak tutaj: http://www.filtron.pl/katalog/ilustracje/pe982.jpg (cena ok. 60 zł)
U mnie potrzeba takiego: http://www.filtron.pl/katalog/ilustracje/pp966-3.jpg (wymienia się całość, nie sam wkład, cena ok. 130-140 zł).
CzarnyGD
19-10-2015, 08:20
I ja dorzucę swoje 5 gr. Wymiana filtra paliwa (akurat paliwa) co 10-15kkm to moim zdaniem lekka przesada. Ale już co 20-25kkm wg mnie jest ok. Wszystko zależy, jak kolega wyżej pisał od paliwa jakim karmimy auto.
Ja osobiście wymieniam filtr przeciwpyłkowy co 5kkm, oleju+powietrza z każdą zmianą oleju czyli jakieś 10-12kkm, a paliwa zmienię po 20kkm.
Różnica w cenie filtra wynika z tego, że Cromy po którymś roku miały ten droższy filtr (w puszce). Jest on dużo bardziej wydajniejszy i pewnie wtedy wydłużyłbym okres wymiany do 30-35kkm.
Interwały wymiań i napraw podawane przez producenta wkładam między bajki. Szczególnie, że nie używam auta od nowości.
Croma 08
19-10-2015, 08:53
FILTR PALIWA FIAT BRAVO II CROMA STILO 1.9 JTD (5713969810) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/filtr-paliwa-fiat-bravo-ii-croma-stilo-1-9-jtd-i5713969810.html)
ten też ogarnia temat :)
Każdy niech robi jak uważa. Fiat też przewiduje wymianę oleju co 40.000 ciekawe ilu się do tego stosuje (jeszcze przy DPF gdzie go przybywa i robi się rzadki).
Co do paliwowego tak samo należy rozważyć częstotliwość wymiany nie tylko od przebiegu,stacji paliw czy też czasu użytkowania (jeden robi przez rok 15.000 drugi 50.000km a trzeci 120.000) należy też pamiętać o jeździe na zbiorniku paliwa w którym znajduje się mniej niż np. połowa tegoż paliwa .Wtedy ilość wolnej przestrzeni w zbiorniku powoduje większe gromadzenie się pary wodnej .Te 100 zł za filtr to i tak nieźle. niektóre modele Peugota czy Volvo to koszt 250-300zł.
A rozrządy też robicie po 120.000 ?
Fiat też przewiduje wymianę oleju co 40.000 ciekawe ilu się do tego stosuje (jeszcze przy DPF gdzie go przybywa i robi się rzadki).
Ale bzdury...
Mam DPF w obecnej Cromie, miałem w poprzedniej też, i nie było żadnego przybywania oleju !
Fiat przewiduje wymianę oleju co 30 tys km
Z DPF-em: "Olej silnikowy i filtr oleju powinien być wymieniany w zależności od efektywnego zużycia, wskazanego za pomocą lampki/komunikatu w zestawie wskaźników
lub przynajmniej, co 2 lata."
Tyle w instrukcji, a bogatemu nikt nie zabroni wymieniać oleju i wszystkich filtrów raz w miesiącu :)
Ja nie doczekałem owego komunikatu o degradacji oleju (w FES-ie nie chciało mi się sprawdzać) zrobiłem 17,5 tys km w 21 miesięcy (masakra)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Panie SAR37 leciutko Pan przesadza, na alledrogo filtr z przesyłką kosztuje ciut ponad 50 zeta. Da się przeżyć częste wymiany ;-)
SAR37 nie przesadza....
Filtr paliwa na alledrogo 175zł, bo taki jest wymagany wg nr VIN.
Pewnie uda się znaleźć trochę taniej jakieś 150 ale w życiu nie za 50 zł
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
FILTR PALIWA FIAT BRAVO II CROMA STILO 1.9 JTD (5713969810) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/filtr-paliwa-fiat-bravo-ii-croma-stilo-1-9-jtd-i5713969810.html)
ten też ogarnia temat :)
Nie ten nie ogarnia, w opisie też nie widzę 1,9 JTDM 150KM
Ale bzdury...
Mam DPF w obecnej Cromie, miałem w poprzedniej też, i nie było żadnego przybywania oleju !
Pewnie więcej ci brało oleju niż przybywało temu nie zauważyłeś różnicy. A to że przybywa - to normalne więc na ten temat nie będę z tobą dyskutował.
A wkład filtra paliwa bez problemu w IC za 55zł dla mechaników zniżka więc wyjdzie jeszcze taniej
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3130143318220-B3F036PR-O31616-filtr-paliwa.html
A pełny
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3130141422170-B3F038PR-O18904-filtr-paliwa.html
maciekpt
19-10-2015, 10:47
Jak widać da się znaleźć pełny filtr za 5 dych ale ja raczej celuję w Filtrona więc to już ok. 130 zł.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Osobiście miałem okazję porównać (w P406 2,0 HDI) nowy wkład filtrujący z tym, który przepracował około 51 kkm - nie znalazłem NIC poza różnicą w kolorze i kilkoma opiłkami w puszce filtra
Jak już wymienię na nowy u siebie to spróbuję rozbroić puszkę i zaglądnąć do tego starego. Ciekawe jak będzie wyglądał w środku.
Pewnie więcej ci brało oleju niż przybywało temu nie zauważyłeś różnicy. A to że przybywa - to normalne więc na ten temat nie będę z tobą dyskutował.
A ja bym podyskutował... ale to jest wątek o filtrze paliwa.
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/wypalanie-dpf-blad-1206-a-29252/#post217939
Croma 08
19-10-2015, 14:19
Nie ten nie ogarnia, w opisie też nie widzę 1,9 JTDM 150KM
Nie ma też napisane że pasuje do 120KM, a u mnie śmiga bez zarzutów przez cały rok :)
Przytaczając cenę około 200zł miałem na myśli filtr pochodzący od sprawdzonych producentów. Oczywiście możemy kupić zwykłego noname'a ale wtedy nikt nie zagwarantuje nam, że po 10 kkm nie rozsypie się sam wkład filtrujący (tak, tak istnieje taka możliwość przy tanich, chińskich zamiennikach).
Wracając jednak do tematu: wiadomo, że niektórzy chcieliby tak dbać o auto aby się wręcz odmładzało a nie zużywało - kwestia samopoczucia i zasobności portfela.
Taka "profilaktyka" napędza tylko rynek części motoryzacyjnych - tych dobrych jakościowo ale także tego taniego badziewia. Bo siada człowiek do neta i na forum czyta, że wszyscy wymieniają dany element dużo wcześniej niż w książce serwisowej. Kurczę, to może i ja zacznę wymieniać częściej - tylko, że to trochę kosztuje (a auto miało być takie tanie w eksploatacji:roll:) To będę wymieniał częściej ale na tańsze zamienniki.
A potem jest płacz i zgrzytanie zębów, bo dana część się posypała.
Może warto zastanowić się: czym dla Ciebie jest samochód? Mechanicznym urządzeniem do sprawnego przemieszczania się czy wymagającym obciążeniem, które wiecznie trzeba doglądać i dopieszczać???
Każdy samochód to tylko kupa złomu, która ma prawo (wcześniej czy później) się popsuć - na to nie ma rady, bo konsumpcjonizm nakręca spiralę potrzeb przy jak najprostszym i najekonomiczniejszym koszcie wytworzenia. To, że teraz produkuje się auta (i inny sprzęt mechaniczny) tylko na około 5 lat eksploatacji to właśnie NASZA wina bo wciąż chcemy lepszego, szybszego , bardziej komfortowego auta. Jest popyt, jest i podaż - do wyboru, do koloru...
I nie wmawiajcie innym, że częstsze wymiany podzespołów i "dbanie" (czytaj: dopieszczanie) auta spowoduje, że będziecie nim jeździć przez lata - nie ta bajka i nie te czasy...
OK, sorry za OT.
Croma 08
19-10-2015, 17:55
SAR37, jak już wcześniej wspomniałeś - kto bogatemu zabroni. :piwko:
Nikt nikomu nie każe wymieniać filtra co 15-20 tyś, to tylko sugestia mechanika, osobiście wymienię teraz przed zimą po ok.30 tyś UFI lub Filtrona cena podobna, około 140 zł, na ucando za filtrona chcą 240zł, przegięcie.
to tylko sugestia mechanika, osobiście wymienię teraz przed zimą
No właśnie o to chodzi
Moim zdaniem nie ma co dramatyzować z wymianą filtra paliwa. W Stilo na jednym filtrze UFI zrobiłem ponad 100kkm i to z lenistwa bo w garażu miałem dwa w zapasie.
Wszystko zależy od jakości paliwa, wystarczy raz nalać brudnego paliwa i czeka nas wymiana zapchanego filtra. Polecam filtry UFI które Fiat stosuje na pierwszy montaż.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.