Zobacz pełną wersję : Problem z nawiewem.
Witam
Na początek chce napisać, że był juz podobny teamat ale nie znalazłem w nim, dokładnie tego samego problemu jaki ma mój Stilo. Posiadam klimatyzacje automatyczna dwu strefową i problem jest taki, że nawiew słychać jak pracuje ale nawet na maksymalnym nic nie chce lecieć z kratek. Strasznie delikatnie czuć nawiew a w dodatku coś pyka "tyk ... tyk ... tyk ...tyk" tylko na włączonej dmuchawie. W czym może być problem ?
Powodem problemów ze słabym nawiewem może być bardzo brudny/zapchany filtr przeciwpyłkowy/kabinowy.
Też zachodziłem w głowę czemu jakoś tak słabo mi dmucha, a dopiero po wymianie filtra miałem okazję przekonac się, że nawet na I stopniu dmuchawa całkiem ładnie dmucha ;).
Ale w takim razie co robiło to " tyk tyk tyk" ?
gargamel86
14-10-2015, 09:54
tyk tyk tyk to pewnie dodatkowa elektryczna nagrzewnica(podgrzewacz płynu chłodniczego) mam to samo w bravo II zalącza sie jak sa niskie temperatury:) podgrzewa plyn chlodniczy przez co masz szybciej cieplo w aucie i silnik szybciej sie nagrzeje:) w zimie daje rade....w moim 1.9 juz po kilometrez zaczyna cieplym wiac:)
sprawdz tez czy dobrze dzialaja ci klapy nawiewu. To tykanie to moze byc objaw zacietej klapy gdzie przeskakuje zębatka.
U mnie pare razy sie zdazylo ze wialo tylko na szybe, mimo przelaczania na nogi i przod.
tykanie to tez otwieranie zamykanie obiegu cieplego powietrza, wlacza sie powyzej 20 stopni bodajże.
i dla świętego spokoju przeprowadź sobie autokalibracje:
- wlacz zapłon nie zapalajac silnika (MAR)
- Jednocześnie wciśnij AUTO i MONO na panelu, trzymaj i poczekaj az odliczanie dojdzie do 00 00, następnie puść przyciski.
Podczas kalibracji beda się ustawiały klapy. Po prawidłowej bezproblemowej kalibracji powinien sie pojawic wynik 00 00 i powrot do normalnego wyswietlacza. Inny wynik oznacza awarie któregoś z elementu sterowania.
Ja raz na miesiąc musze robić taka kalibrację bo czasami głupieje nawiew tj. inna temp z lewej i z prawej. 2 kalibracje jedna po drugiej i jest spokoj :)
Ogolnie mój stilacz też wieje jak anemik, slychac szum a tu taka padaczka.
Dzięki wielkie, dzisiaj zaraz po pracy zrobię ta kalibracje i będę wiedział na czym stoję
Witam ponownie, właśnie wróciłem z pracy i od razu poszedłem zrobić tą kalibracje. Na samym początku pokazała sie wartość 00-02 i dość długo sie utrzymywała, ale pod koniec zmieniła sie do 00-00 i wróciło do normalnego wyświetlacza. Czyli jest ok ?
niezupełnie. u mnie pokazuje 00 00, a jak podłącze się MESem to mam błąd aktywatora odpowiedzialnego za nadmuch na szyby boczne i szybę czołową. bez diagnostyki komputerowej nie rozwiążesz tego problemu. co do tykania.... jeśli występuje zaraz po porannym odpaleniu i pojawiło się ostatnio czyli kiedy zrobiło się prawie zimowo, to jest to tak jak napisał gargamel86 grzałka PTC. jeśli masz słaby akumulator będzie tykać/pstrykać aż do zagrzania się auta.
nie wiem czy to tykanie pojawia sie ostatnio od zimnych dni, bo auto posiadam tydzień. Ale to nie zawsze tyka wiec założę, że to ta grzałka PTC. A propo tego "MESa" możecie mi coś wiecej na jego temat napisać ? Moge go sam uzyskać jakoś ?
maciek3103
15-10-2015, 11:23
MES to jest program diagnostyczny, dział download. Musisz zakupić kabel do diagnostyki poprać program i się podpiąć pod samochód
dziękuję bardzo, a orientacyjny koszt takiego kabla ?
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)
dodatkowo przejściówka do diagnostyki ABS
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-1.html)
winien wszystkiego był filtr :)
winien wszystkiego był filtr
Mówiłem, że zawsze trzeba zaczynać diagnostykę usterki/niesprawności od rzeczy podstawowych ;).
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.