Zobacz pełną wersję : Croma - problemy na mrozie
McDracullo
10-10-2015, 10:51
Witajcie,
Niedawno zakupiłem Fiata Cromę i przy pierwszych mrozach już mam problem. Niestety auto nie otwiera się z pilota. Gdy otworze je normalnie wszystko ożywa i mogę nawet zamknąć samochód pilotem (i znów otworzyć pilotem). Z informacji znalezionych w internecie dowiedziałem się, że może być uszkodzony moduł stacyjki - czy wiecie może coś na ten temat? Czy ktoś z Was wie może jak to szybko i bez-serwisowo wyeliminować? :D (niestety najbliższy serwis będzie miał elektryka i wolny slot dopiero w środku tygodnia, więc może udałoby mi się jakoś z problemem poradzić?
Ewentualnie jak inaczej wybudzić samochód? Bo z opinii znalezionych wyczytałem, że problemem może być uśpiona magistrala CAN, która nie jest prawidłowo wybudzana. Czy mógłbym wtedy (i w jaki sposób) zamontować dodatkowy moduł centralnego zamka (z oddzielnym pilotem) do włączenia lampki czy czegokolwiek, tak aby później już normalnie z pilota otworzyć Krowę?
RafalWawa
10-10-2015, 11:13
hmm - a jesteś pewien że masz sprawny akumulator?
Naładuj go porządnie i zobacz czy będą takie same objawy..
magistrala can to w rzeczywistości kawałek druta..jak to można uśpić... ;) Jest natomiast moduł sterujący tą magistralą. Do sprawdzenia MES-em czy tam nie ma jakichś błędów
McDracullo
10-10-2015, 11:47
Akumulator na 99% sprawny. Jak już otworzę samochód to wszystko jest ok - normalnie odpala, normalnie wszystko działa. W sumie też wolę, żeby to był akumulator, jutro podjadę do znajomego i sprawdzę jego stan.
CAN to tak naprawdę chyba dwa druty ;) Chodziło mi o uśpienie wszystkich urządzeń które są tam wpięte lub właśnie tego modułu sterującego... ale moduł sterujący magistralą jest wybudzany w jakiś sposób z kluczyka? Bo jak mówię - po otwarciu drzwi kierowcy kluczykiem wszystko wraca do normy...
To normalny objaw, ja też to mam i nic z tym nie zrobisz, nawet podpięcie do kompa w serwisie nic nie pomogło, chyba że wymienisz stacyjkę na nową koszt ok 1000zł.
McDracullo
10-10-2015, 14:31
A wiesz może co z tą stacyjką jest nie tak? Masz tak od początku czy po pewnym czasie wystąpił ten problem (to moje pierwsze przymrozki z tym samochodem)? Próbowałeś z innymi centralnym?
Jest to jakiś prawdopodobnie problem z oprogramowaniem,którego nie da się usunąć. Takie objawy mogą również wystąpić latem w czasie deszczu. Ja mam tak od początku jak zakupiłem cromę.
McDracullo
10-10-2015, 19:48
Jest to jakiś prawdopodobnie problem z oprogramowaniem,którego nie da się usunąć. Takie objawy mogą również wystąpić latem w czasie deszczu. Ja mam tak od początku jak zakupiłem cromę.
To może można je oszukać :D A sprawdzałeś może co wybudza samochód? Jaki sygnał jest mu potrzebny?
Czy mógłbym wtedy (i w jaki sposób) zamontować dodatkowy moduł centralnego zamka (z oddzielnym pilotem) do włączenia lampki czy czegokolwiek, tak aby później już normalnie z pilota otworzyć Krowę?
Mam pytanie? Czy za pomocą kluczyka równocześnie dezaktywujesz alarm i odblokowujesz drzwi, czy masz osobno pilota od alarmu i kluczyk/pilot do drzwi?
McDracullo
31-10-2015, 21:57
Przepraszam za zwłokę. Normalnie otwieram drzwi i dezaktywuje alarm jednym pilotem. W momencie gdy występują mrozy po otwarciu drzwi grotem kluczyka muszę wyłączyć alarm z pilota (grot otwiera tylko jedne drzwi bez wyłączania alarmu).
desmo999
01-11-2015, 09:23
A może by spróbować podpiąć po centralny inna centralke z all.. za 50zl . Tyle ze dojdzie dodatkowy pilot...Jeśli rzeczywiście koszt naprawy jest tak wysoki...
Przepraszam za zwłokę. Normalnie otwieram drzwi i dezaktywuje alarm jednym pilotem. W momencie gdy występują mrozy po otwarciu drzwi grotem kluczyka muszę wyłączyć alarm z pilota (grot otwiera tylko jedne drzwi bez wyłączania alarmu).
No widzisz, bo poprzedni właściciel mojej "krówki" specjalnie dezaktywował alarm, twierdząc, że na mrozach głupiał centralny zamek - pewnie coś w tym jest bo, od czasu zakupu auta, ani razu nie miałem problemu z otwarciem drzwi z przycisku na kluczyku. Niezależnie od tego czy było -15 czy +30 stopni Celsjusza. Auta używam codziennie i "przepędziłem" już ponad 50 kkm.
Złodziejami za bardzo się nie martwię bo mam blokadę skrzyni i "czujnych" sąsiadów - poza tym, kto przy zdrowych zmysłach kradłby fiata:lol::lol::lol:
Widać problem nierozwiązany, ja od początku jak kupiłem Cromę borykam się z tym problemem. Występuje on poniżej +4 stopni, trochę się już przyzwyczaiłem, bo wydać 1000 mi się nie uśmiecha, zwłaszcza , że w kolejce już czeka M32 ,jeżdzę bez trójki. Także wdzięczny byłbym również za konkretne informacje jeżeli ktoś rozwiązał problem, bo nic do tej pory konkretnego w necie nie znalazłem. Irytytują mnie pytania o sprawność aku itp.
pozdro
Witam
Cromę mam od prawie 3 lat i nie miałem takich problemów. Ostatnio zdarzyła się dwa razy, że w odstępie kilku dni nie mogłem zamknąć auta - zero reakcji. Dzisiaj miałem problem z otworzeniem i po raz pierwszy przydał się metalowy kluczyk. Po akcji z otwarciem wymieniłem baterię i na razie jest OK. Mam nadzieję, że będzie już dobrze. Jednak mam pytanie.
Otwarcie samochodu odblokowuje drzwi kierowcy, żeby wpuścić pasażera otwieram pozostałe drzwi przyciskiem. Ale jak zamknąć samochód w przypadku niedziałającego pilota? W instrukcji znalazłem coś o otworze z boku drzwi. Jak potem je otworzyć? Przyciskiem z wnętrza kabiny? Rozumiem, że każde drzwi musiałbym zamykać osobno?
RafalWawa
07-01-2016, 18:46
Witam
Cromę mam od prawie 3 lat i nie miałem takich problemów. Ostatnio zdarzyła się dwa razy, że w odstępie kilku dni nie mogłem zamknąć auta - zero reakcji. Dzisiaj miałem problem z otworzeniem i po raz pierwszy przydał się metalowy kluczyk. Po akcji z otwarciem wymieniłem baterię i na razie jest OK. Mam nadzieję, że będzie już dobrze. Jednak mam pytanie.
Otwarcie samochodu odblokowuje drzwi kierowcy, żeby wpuścić pasażera otwieram pozostałe drzwi przyciskiem. Ale jak zamknąć samochód w przypadku niedziałającego pilota? W instrukcji znalazłem coś o otworze z boku drzwi. Jak potem je otworzyć? Przyciskiem z wnętrza kabiny? Rozumiem, że każde drzwi musiałbym zamykać osobno?
MIałem raz taki problem ale to było kilka lat temu i mogę dobrze nie pamiętać.. Dobrze kombinujesz - jest taki otwór na boku drzwi - trzeba zdaje sie dla każdych drzwi wsadzić tam i przekręcić kluczyk, wyjąć go i zatrzasnąć drzwi.
Otwierasz po prostu kluczykiem (tzn tym metalowym "patykiem" w sterowniku.
Jak coś pokićkałem to niech mnie ktoś poprawi bo pamieć może być zawodna w moim wieku :D
trzeba zdaje sie dla każdych drzwi wsadzić tam i przekręcić kluczyk, wyjąć go i zatrzasnąć drzwi.
Otwierasz po prostu kluczykiem (tzn tym metalowym "patykiem" w sterowniku.
W instrukcji jest napisane: "OSTRZEŻENIE Przed wykonaniem zamknięcia awaryjnego, sprawdzić, czy w menu na wyświetlaczu wielofunkcyjnym aktywna jest funkcja otwarcia drzwi (patrz rozdział „Wyświetlacz wielofunkcyjny”).
Czyli w kompie ustawiam jaką opcję? Wszystko otwarte? Ciekawe co wtedy z klapą bagażnika.
Problem na razie nie wstępuje, ale kto wie co Croma szykuje w przyszłości dla właściciela ;)
zaviaseq
08-01-2016, 09:44
Wszystko otwarte, to możliwość otworzenia bagażnika przyciskiem na klapie. Inaczej tylko pilot
Wszystko otwarte, to możliwość otworzenia bagażnika przyciskiem na klapie. Inaczej tylko pilot
Jeszcze podrążę temat ;) Jeżeli ustawię "wszystko otwarte", to po otwarciu przyciskiem otworzy się również bagażnik. Wtedy teoretycznie przy zamknięciu awaryjnym nie mogę zamknąć klapy i samochód zostaje na parkingu tak naprawdę otwarty. W instrukcji piszą coś o otwarciu z klapy z wnętrza auta. Ktoś próbował?
Jeszcze podrążę temat ;) Jeżeli ustawię "wszystko otwarte", to po otwarciu przyciskiem otworzy się również bagażnik. Wtedy teoretycznie przy zamknięciu awaryjnym nie mogę zamknąć klapy i samochód zostaje na parkingu tak naprawdę otwarty. W instrukcji piszą coś o otwarciu z klapy z wnętrza auta. Ktoś próbował?
Bagażnika nie otworzysz przyciskiem obok lewarka. Jedynie z pilota lub z zewnątrz przyciskiem na klamce.
Z wnętrza auta raczej nie otworzysz bagażnika (chyba że pilotem), trzeba wprowadzić pewną modyfikację....
Po zdjęciu osłon wewnętrznej strony klapy zobaczysz zamek. Z boku jest taka mała dźwignia do niej trzeba by linkę umocować i wyprowadzić poza osłony wtedy będzie możliwość otwierania klapy od środka i beż akumulatora :)
Jak najbardziej otworzysz bagażnik od środka mechanicznie, jest przy zamku dzyndzel do otwierania , jakby brakło np prądu w aucie.
Ten dzyndzel jest dostępny przy zamkniętej klapie?
scorpio33
09-01-2016, 07:40
Ten dzyndzel jest dostępny przy zamkniętej klapie?
Tak, jest dostępny.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.