PDA

Zobacz pełną wersję : Brava 1,2 nie odpala bez dodania gazu



Adam1971
08-10-2015, 19:10
Proszę o pomoc
Zrobiło się trochę chłodniej i już nie odpala bez gazu. Jak jest ciepło to odpali ale też obroty spadają poniżej 500 (tak jakby chciał zgasnąć) i się podnoszą. Przewody, świece, filtry zmienione. Jak się trochę nagrzeje nie ma problemu z odpaleniem bez dodania gazu. Jak dłużej pokręci się rozrusznikiem to odpali. Adaptacja była robiona. Przepustnica czyszczona.
Podłączyłem pod kompa bo myślałem że może czujnik temperatury ale wygląda że jest dobrze.

Czy temperaturę powietrza i wody pokazuje dopiero po uruchomieniu silnika? Bo po przekręceniu stacyjki pokazuje -30

Podam logi może ktoś coś zobaczy niedobrego
Samochód odpalony z gazem część odczytów wykasowałem


ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: 743996,1 km
Max prędkość obr. silnika: 6840 obr/min
Obroty silnika: 0 obr/min
Temperatura wody: -30,4 °C
Temperatura powietrza: -30,4 °C
Przepływ powietrza: 0,0 Kg/h
Oczekiwany przepływ powietrza: 0,0 Kg/h
Napięcie przepływomierza: 4,82 V
Wyprzedzenie zapłonu: 78,00 °
Czas wtrysku: 0,000 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,00 ms
Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 8,0 °
Obciążenie silnika: 0,000 ms
Wtórne obciążenie (przepustnica): 0,000 ms
Napięcie akumulatora: 12,00 V
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Napięcie sondy lambda: -266,6 mV
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 0 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 0,00 %
Integrator sondy lambda: 0,000
Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 43,6 °
Minimalne otwarcie przepustnicy: 21,1 °
Parametr samoadaptacyjny TRA: -66,150 ms
Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
Samoadaptacyjny parametr FRA: 1,039
Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,039
Kod uniwersalny: Niewłączony
Linia dedykowana: Obecny
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny
Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny
Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
Stan sondy lambda: Zimna
Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany
Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany
Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany
Pozycja pedału przyspieszenia: Poza biegiem jałowym
Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony
Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny

ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: 743996,1 km
Max prędkość obr. silnika: 6840 obr/min
Obroty silnika: 3800 obr/min
Temperatura wody: 13,6 °C
Temperatura powietrza: 12,3 °C
Przepływ powietrza: 27,2 Kg/h
Oczekiwany przepływ powietrza: 38,6 Kg/h
Napięcie przepływomierza: 1,69 V
Wyprzedzenie zapłonu: 12,75 °
Czas wtrysku: 3,715 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,72 ms
Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 13,6 °
Obciążenie silnika: 1,300 ms
Wtórne obciążenie (przepustnica): 2,187 ms
Napięcie akumulatora: 13,81 V
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Napięcie sondy lambda: 458,9 mV
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 2030 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 0,00 %
Integrator sondy lambda: 1,000
Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 34,2 °
Minimalne otwarcie przepustnicy: 21,1 °
Parametr samoadaptacyjny TRA: -66,150 ms
Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
Samoadaptacyjny parametr FRA: 1,039
Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,039
Kod uniwersalny: Niewłączony
Linia dedykowana: Obecny
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny
Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny
Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
Stan sondy lambda: Zimna
Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany
Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany
Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony
Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny

ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: 743996,1 km
Max prędkość obr. silnika: 6840 obr/min
Obroty silnika: 1440 obr/min
Temperatura wody: 13,6 °C
Temperatura powietrza: 12,3 °C
Przepływ powietrza: 16,0 Kg/h
Oczekiwany przepływ powietrza: 26,4 Kg/h
Napięcie przepływomierza: 1,94 V
Wyprzedzenie zapłonu: 6,75 °
Czas wtrysku: 4,378 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,71 ms
Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 9,4 °
Obciążenie silnika: 1,450 ms
Wtórne obciążenie (przepustnica): 1,944 ms
Napięcie akumulatora: 13,66 V
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Napięcie sondy lambda: 458,9 mV
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 1140 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 0,00 %
Integrator sondy lambda: 1,000
Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 30,5 °
Minimalne otwarcie przepustnicy: 21,1 °
Parametr samoadaptacyjny TRA: -66,150 ms
Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
Samoadaptacyjny parametr FRA: 1,039
Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,039
Kod uniwersalny: Niewłączony
Linia dedykowana: Obecny
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny
Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny
Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
Stan sondy lambda: Zimna
Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany
Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany
Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony
Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny

ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: 743996,1 km
Max prędkość obr. silnika: 6840 obr/min
Obroty silnika: 1200 obr/min
Temperatura wody: 24,7 °C
Temperatura powietrza: 12,3 °C
Przepływ powietrza: 19,2 Kg/h
Oczekiwany przepływ powietrza: 27,2 Kg/h
Napięcie przepływomierza: 2,31 V
Wyprzedzenie zapłonu: -18,75 °
Czas wtrysku: 6,374 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,74 ms
Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 10,8 °
Obciążenie silnika: 2,000 ms
Wtórne obciążenie (przepustnica): 3,062 ms
Napięcie akumulatora: 13,52 V
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Napięcie sondy lambda: 664,8 mV
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 1240 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 0,00 %
Integrator sondy lambda: 1,000
Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 32,8 °
Minimalne otwarcie przepustnicy: 21,1 °
Parametr samoadaptacyjny TRA: -66,150 ms
Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
Samoadaptacyjny parametr FRA: 1,039
Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,039
Kod uniwersalny: Niewłączony
Linia dedykowana: Obecny
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny
Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny
Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
Stan sondy lambda: Bogata
Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany
Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany
Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony
Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny

ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: 743996,1 km
Max prędkość obr. silnika: 6840 obr/min
Obroty silnika: 1200 obr/min
Temperatura wody: 23,4 °C
Temperatura powietrza: 12,3 °C
Przepływ powietrza: 22,4 Kg/h
Oczekiwany przepływ powietrza: 27,8 Kg/h
Napięcie przepływomierza: 2,45 V
Wyprzedzenie zapłonu: -20,25 °
Czas wtrysku: 5,948 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,70 ms
Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 11,7 °
Obciążenie silnika: 2,150 ms
Wtórne obciążenie (przepustnica): 2,965 ms
Napięcie akumulatora: 13,88 V
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Napięcie sondy lambda: 650,1 mV
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 1250 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 0,00 %
Integrator sondy lambda: 1,000
Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 32,8 °
Minimalne otwarcie przepustnicy: 21,1 °
Parametr samoadaptacyjny TRA: -66,150 ms
Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
Samoadaptacyjny parametr FRA: 1,039
Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,039
Kod uniwersalny: Niewłączony
Linia dedykowana: Obecny
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny
Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny
Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
Stan sondy lambda: Bogata
Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany
Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany
Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony
Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny

ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: 743996,1 km
Max prędkość obr. silnika: 6840 obr/min
Obroty silnika: 840 obr/min
Temperatura wody: 57,5 °C
Temperatura powietrza: 13,6 °C
Przepływ powietrza: 9,6 Kg/h
Oczekiwany przepływ powietrza: 14,4 Kg/h
Napięcie przepływomierza: 1,74 V
Wyprzedzenie zapłonu: -6,75 °
Czas wtrysku: 3,570 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,74 ms
Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 6,6 °
Obciążenie silnika: 1,350 ms
Wtórne obciążenie (przepustnica): 2,042 ms
Napięcie akumulatora: 13,81 V
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Napięcie sondy lambda: 498,1 mV
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 870 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 1,17 %
Integrator sondy lambda: 1,078
Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 27,7 °
Minimalne otwarcie przepustnicy: 21,1 °
Parametr samoadaptacyjny TRA: -66,150 ms
Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
Samoadaptacyjny parametr FRA: 1,039
Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,039
Kod uniwersalny: Niewłączony
Linia dedykowana: Obecny
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny
Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny
Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
Stan sondy lambda: Bogata
Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany
Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany
Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony
Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny

ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: 743996,1 km
Max prędkość obr. silnika: 6840 obr/min
Obroty silnika: 840 obr/min
Temperatura wody: 57,5 °C
Temperatura powietrza: 13,6 °C
Przepływ powietrza: 9,6 Kg/h
Oczekiwany przepływ powietrza: 14,2 Kg/h
Napięcie przepływomierza: 1,76 V
Wyprzedzenie zapłonu: -9,00 °
Czas wtrysku: 3,260 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,71 ms
Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 7,0 °
Obciążenie silnika: 1,400 ms
Wtórne obciążenie (przepustnica): 2,333 ms
Napięcie akumulatora: 13,88 V
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Napięcie sondy lambda: 365,8 mV
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 870 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 1,17 %
Integrator sondy lambda: 1,039
Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 27,2 °
Minimalne otwarcie przepustnicy: 21,1 °
Parametr samoadaptacyjny TRA: -66,150 ms
Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
Samoadaptacyjny parametr FRA: 1,039
Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,039
Kod uniwersalny: Niewłączony
Linia dedykowana: Obecny
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny
Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny
Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
Stan sondy lambda: Bogata
Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany
Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany
Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony
Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny

ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: 743996,1 km
Max prędkość obr. silnika: 6840 obr/min
Obroty silnika: 880 obr/min
Temperatura wody: 58,2 °C
Temperatura powietrza: 13,6 °C
Przepływ powietrza: 9,6 Kg/h
Oczekiwany przepływ powietrza: 14,4 Kg/h
Napięcie przepływomierza: 1,67 V
Wyprzedzenie zapłonu: 4,50 °
Czas wtrysku: 3,430 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,74 ms
Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 6,1 °
Obciążenie silnika: 1,250 ms
Wtórne obciążenie (przepustnica): 1,653 ms
Napięcie akumulatora: 13,66 V
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Napięcie sondy lambda: 846,2 mV
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 870 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 1,17 %
Integrator sondy lambda: 1,016
Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 27,7 °
Minimalne otwarcie przepustnicy: 21,1 °
Parametr samoadaptacyjny TRA: -66,150 ms
Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
Samoadaptacyjny parametr FRA: 1,039
Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,039
Kod uniwersalny: Niewłączony
Linia dedykowana: Obecny
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny
Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny
Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
Stan sondy lambda: Bogata
Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany
Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany
Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony
Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny

ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: 743996,1 km
Max prędkość obr. silnika: 6840 obr/min
Obroty silnika: 760 obr/min
Temperatura wody: 78,5 °C
Temperatura powietrza: 18,1 °C
Przepływ powietrza: 8,0 Kg/h
Oczekiwany przepływ powietrza: 13,8 Kg/h
Napięcie przepływomierza: 1,72 V
Wyprzedzenie zapłonu: -6,75 °
Czas wtrysku: 3,111 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,71 ms
Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 6,1 °
Obciążenie silnika: 1,300 ms
Wtórne obciążenie (przepustnica): 1,896 ms
Napięcie akumulatora: 13,81 V
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Napięcie sondy lambda: 684,4 mV
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 800 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 0,00 %
Integrator sondy lambda: 1,000
Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 27,2 °
Minimalne otwarcie przepustnicy: 21,1 °
Parametr samoadaptacyjny TRA: -46,694 ms
Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
Samoadaptacyjny parametr FRA: 1,039
Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,039
Kod uniwersalny: Niewłączony
Linia dedykowana: Obecny
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny
Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny
Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
Stan sondy lambda: Zimna
Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany
Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany
Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony
Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny

ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: 743996,1 km
Max prędkość obr. silnika: 6840 obr/min
Obroty silnika: 800 obr/min
Temperatura wody: 78,5 °C
Temperatura powietrza: 18,1 °C
Przepływ powietrza: 8,0 Kg/h
Oczekiwany przepływ powietrza: 13,4 Kg/h
Napięcie przepływomierza: 1,76 V
Wyprzedzenie zapłonu: -6,00 °
Czas wtrysku: 3,156 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,71 ms
Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 6,1 °
Obciążenie silnika: 1,300 ms
Wtórne obciążenie (przepustnica): 1,993 ms
Napięcie akumulatora: 13,81 V
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Napięcie sondy lambda: 674,6 mV
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 800 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 0,00 %
Integrator sondy lambda: 0,992
Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 27,2 °
Minimalne otwarcie przepustnicy: 21,1 °
Parametr samoadaptacyjny TRA: -46,694 ms
Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
Samoadaptacyjny parametr FRA: 1,039
Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,039
Kod uniwersalny: Niewłączony
Linia dedykowana: Obecny
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny
Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny
Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
Stan sondy lambda: Bogata
Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany
Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany
Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony
Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny

ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: 743996,1 km
Max prędkość obr. silnika: 6840 obr/min
Obroty silnika: 800 obr/min
Temperatura wody: 78,5 °C
Temperatura powietrza: 18,1 °C
Przepływ powietrza: 8,0 Kg/h
Oczekiwany przepływ powietrza: 13,4 Kg/h
Napięcie przepływomierza: 1,76 V
Wyprzedzenie zapłonu: -6,00 °
Czas wtrysku: 3,156 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,71 ms
Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 6,1 °
Obciążenie silnika: 1,300 ms
Wtórne obciążenie (przepustnica): 1,993 ms
Napięcie akumulatora: 13,81 V
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Napięcie sondy lambda: 674,6 mV
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 800 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 0,00 %
Integrator sondy lambda: 0,992
Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 27,2 °
Minimalne otwarcie przepustnicy: 21,1 °
Parametr samoadaptacyjny TRA: -46,694 ms
Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
Samoadaptacyjny parametr FRA: 1,039
Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,039
Kod uniwersalny: Niewłączony
Linia dedykowana: Obecny
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny
Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny
Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
Stan sondy lambda: Bogata
Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany
Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany
Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony
Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny

ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: 743996,1 km
Max prędkość obr. silnika: 6840 obr/min
Obroty silnika: 760 obr/min
Temperatura wody: 78,5 °C
Temperatura powietrza: 18,1 °C
Przepływ powietrza: 8,0 Kg/h
Oczekiwany przepływ powietrza: 13,8 Kg/h
Napięcie przepływomierza: 1,72 V
Wyprzedzenie zapłonu: -6,75 °
Czas wtrysku: 3,111 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,71 ms
Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 6,1 °
Obciążenie silnika: 1,300 ms
Wtórne obciążenie (przepustnica): 1,896 ms
Napięcie akumulatora: 13,81 V
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Napięcie sondy lambda: 684,4 mV
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 800 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 0,00 %
Integrator sondy lambda: 1,000
Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 27,2 °
Minimalne otwarcie przepustnicy: 21,1 °
Parametr samoadaptacyjny TRA: -46,694 ms
Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
Samoadaptacyjny parametr FRA: 1,039
Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,039
Kod uniwersalny: Niewłączony
Linia dedykowana: Obecny
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny
Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny
Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
Stan sondy lambda: Zimna
Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany
Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany
Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony
Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny

ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: 743996,1 km
Max prędkość obr. silnika: 6840 obr/min
Obroty silnika: 800 obr/min
Temperatura wody: 78,5 °C
Temperatura powietrza: 18,1 °C
Przepływ powietrza: 8,0 Kg/h
Oczekiwany przepływ powietrza: 13,4 Kg/h
Napięcie przepływomierza: 1,76 V
Wyprzedzenie zapłonu: -6,00 °
Czas wtrysku: 3,156 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,71 ms
Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 6,1 °
Obciążenie silnika: 1,300 ms
Wtórne obciążenie (przepustnica): 1,993 ms
Napięcie akumulatora: 13,81 V
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Napięcie sondy lambda: 674,6 mV
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 800 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 0,00 %
Integrator sondy lambda: 0,992
Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 27,2 °
Minimalne otwarcie przepustnicy: 21,1 °
Parametr samoadaptacyjny TRA: -46,694 ms
Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
Samoadaptacyjny parametr FRA: 1,039
Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,039
Kod uniwersalny: Niewłączony
Linia dedykowana: Obecny
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny
Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny
Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
Stan sondy lambda: Bogata
Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany
Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany
Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony
Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny

markshall
09-10-2015, 01:11
Miałem podobny problem - albo masz uwalony TPS (nowy 500 zł a używane to loteria) albo wiązka idąca od nie go fo ECU. Ja miałem to drugie, dokładnie uwalona masę.

Adam1971
09-10-2015, 08:52
Rano próbowałem odpalić bez gazu. Załapał na ok 5 sekund i zgasł. Potem drugi raz odpaliłem bez gazu i zapalił normalnie.
Posprawdzam jeszcze wiązki. Poprowadzę jeszcze masę od akumulatora bezpośrednio do ECU. Jeżeli by masy nie było to by czasem nie resetowały się ustawienia?
Może jeszcze jakieś rady. Może logi ktoś ma z tego silnika na postoju. Chciałbym porównać logi może ktoś wstawić. Pozycja zaworu przepustnicy jaki kąt powinna mieć?

markshall
09-10-2015, 10:01
Jeżeli by masy nie było to by czasem nie resetowały się ustawienia?
Ten komputer nie gubi danych po utracie zasilania


Poprowadzę jeszcze masę od akumulatora bezpośrednio do ECU
Miałem na myśli masę z TPS do ECU, u mnie tu był problem.


Może jeszcze jakieś rady.
Problem wynikał głownie z tego, że ECU nie rozpoznawało jałowej pozycji pedału gazu, stąd siłownik nie uchylał odpowiednio przepustnicy i silnik chciał zapalić/gasł


Pozycja zaworu przepustnicy jaki kąt powinna mieć?
To zależy od wielu czynników

Adam1971
09-10-2015, 10:44
Przewody sprawdziłem i wszystko jest ok.
Zastanawia mnie jeszcze śruba która ustawia uchylenie przepustnicy. Wiem że gościu od którego kupiłem samochód ją ruszał. Jest ona praktycznie odkręcona. Czy ją jakoś trzeba wyregulować? Chodzi o tą
Archiwalne: Przepustnica Fiat Brava/Bravo 1.2 16v Żukowo (http://olx.pl/oferta/przepustnica-fiat-brava-bravo-1-2-16v-CID5-ID5K8w1.html)
co jest przy niebieskiej farbie

W tym modelu chyba nie ma siłownika ustawienia przepustnicy a jest tylko potencjometr odczytujący położenie przepustnicy

markshall
09-10-2015, 19:25
Zastanawia mnie jeszcze śruba która ustawia uchylenie przepustnicy. Wiem że gościu od którego kupiłem samochód ją ruszał. Jest ona praktycznie odkręcona. Czy ją jakoś trzeba wyregulować? Chodzi o tą
Śruba powinna być tak ustawiona, żeby przepustnica była całkowicie zamknięta ale się nie klinowała.


W tym modelu chyba nie ma siłownika ustawienia przepustnicy a jest tylko potencjometr odczytujący położenie przepustnicy
Jest - zintegrowany z tym potencjometrem.