PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo 1.6 16V 2001 103 KM nierówna praca silnika



Mad_Maxs
08-10-2015, 07:39
Witam,

piszę do Was, gdyż skończyły mi się już pomysły, co może boleć moje Bravo. Kupiłem je już z nierówno pracującym silnikiem. Jako pakiet startowy poszły świece, kable, cewka i ustawienie rozrządu na blokady. Spalanie wahało się między 16 a 18 l / 100 km, więc poszła diagnostyka i analizator spalin, który wskazał na sondę przed katem. Wpadł nowy Bosch za 250 zł, analizator pokazał, że wszystko jest ok.. jednak nadal nie chodzi jak należy. W pełnym wymiarze pracuje nie równo, od odpalenia na zimny słychać, silnik przerywa, a na budę przenosi wibracje. Rozgrzanie silnika nie zmienia nic, cały czas jest nierówno. Podczas jazdy ze stałą prędkością, trochę to znika, ale jak wyłączę radio to mimo wszystko słychać i czuć że delikatnie przerywa. Jeżeli mocniej dodam gazu, to przez chwilę złapie muła, lekko pokangurzy i dopiero zaczyna ciągnąć. EVAP trzyma się w pozycji zamkniętej, a z węża podciśnienia od listwy wtryskowej nie czuć benzyny, odma drożna. Dodatkowym objawem jest to, że trzeba chwilę dłużej kręcić, zanim odpali po nocy. Gdy go zgaszę i odpalę jeszcze raz, zaskakuje od razu

Zrobiłem dzisiaj takie szybkie logi i zastanawia mnie czujnik ciśnienia w dolocie, który pokazuje ciśnienie zbliżone do atmosferycznego, co by wskazywało na brak podciśnienia.
Logi:
21295 21296

W ostatnim logu, jest trochę więcej parametrów logowanych jednocześnie (wiem, że czas pomiędzy pomiarami rosną, ale szukałem jakiejś anomalii), na samym dole, widać że tuż przed końcem logowania, gdy stałem już na parkingu na wolnych obrotach, zaczęły mi zniknać parametry czujnika detonacji na poszczególnych cylindrach. Czyżby czujnik spalania stukowego? Momentami pojawiają mi się też wyprzedzenia zapłonu z wartościami ujemnymi, czyli zapłon po GMP?

Wszelkie sugestie będą mile widziane Smile

danioi
12-10-2015, 12:26
Sprawdź czy pompa paliwa podaje paliwo pod odpowiednim ciśnieniem

Mad_Maxs
13-10-2015, 11:24
Sprawdź czy pompa paliwa podaje paliwo pod odpowiednim ciśnieniem

Dzieki za odpowiedź. Generalnie auto było na diagnostyce, gdzie twierdzili, że sprawdzili ciśnienie i jest ok. Może nie do końca im wierzę, ale prostym testem przy aucie które dłużej kręci, jest przekręcenie parę razy kluczykiem przed samym odpaleniem, co niestety nie przyniosło żadnego efektu.

Gdy już auto złapie rytm pracy, to ciągnie w miare przyzwoicie. Ostatnio podczas grzebania,zauważyłem, że wszystkie świece są pokryte delikatnym jasnym nalotem, ale 4 cylinder jest cała czarna, jakby nie dopalała mieszanki. Gdy otworzy się maskę, to słychać jakby delikatny świst z bliżej nieokreślonego miejsca (osłuchiwane takim stetoskopem z rurką, ale nie da się stwierdzić skąd dokładnie dochodzi.
Biorąc to wszystko pod uwagę, postanowiłem demontować kolektor dolotowy, zamienić wtryski miejscami, zmienić uszczelki między kolektorami, oraz sprawdzę czy ten plastikowy nie jest pęknięty np. od spodu

Mad_Maxs
14-10-2015, 20:51
Niestety w garażu nie zdemontuję tego kolektora :( miejsca jak na lekarstwo i do tego jeszcze mam sprężarkę od klimatyzacji :( Próbował ktoś zdemontować listwę bez demontażu kolektora??

Świece na pierwszych 3 cylindrach wyglądają super, ale ostatnia jest ewidentnie zalewana. Po wykręceniu aż śmierdzi paliwem:
http://2.t.imgbox.com/LCJZUqOj.jpg (http://imgbox.com/LCJZUqOj) http://8.t.imgbox.com/1jgrqDgR.jpg (http://imgbox.com/1jgrqDgR)

Mad_Maxs
22-10-2015, 20:32
Problem rozwiązany, ktoś założył do listwy z wtryskami IWP109, wtrysk IWP001 na czwartym cylindrze, a że ma on 4 otwory, zamiast 2, lał za dużo paliwa. Po zmianie na właściwy, praca silnika wróciła do normy