PDA

Zobacz pełną wersję : Tylne koła w trapez, zapieczone śruby do regulacji geometrii



RafalWawa
06-10-2015, 22:38
Witam ponownie,

Zbagatelizowałem na wiosnę problem odchylenia tylnego koła od pionu -no i teraz ścięło mi oponę od wewnętrznej strony. Chciałem to zrobić przed zimą, by nie mieć zniszczonych również zimówek, ale okazało się że śruby do regulacji pochylenia kół z tyłu są zapieczone, odrdzewicz nie daje rady, a siłowa próba odkręcenia może się skończyć ich urwaniem i ..koniecnzością wymiany całego tylnego wahacza (cokolwiek to znaczy, bo wahaczy tam ci dostatek).
Skądinąd słyszałem ze tak naprawdę wahaczy wymieniać nie trzeba jeśli poleci śruba, wystarczy wymiana jakichś tulei... Ktoś z tym walczył? O jakie tuleje chodzi? Chciałbym zabezpeiczyć się na wypadek problemu, ale muszę wiedzeić czego szukać w sklepie ..
Psryknąłem foty

21277212782127921280

Ktoś mógłby wskazać na tych fotach, które to elementy odpowiadają za regulację pochylenia koła, i któe to ew są zagrożone / trzeba wymienić gdyby faktycznie zerwała się śruba?

jaro190
06-10-2015, 22:59
wszystkie śruby które mają "jajowate" podkładki to są te które odpowiadają za regulację

mietus555
08-10-2015, 20:24
Śruby są do dostania w serwisie Opla bez problemu. Z doświadczenia wiem że się urwą, w Vectrze C jest to normalne, a więc myślę że Cromie jest podobnie.

RafalWawa
08-10-2015, 20:50
A co się robi jak się urwą? Wymiana całego wahacza nie uśmiecha mi się za bardzo - co tam trzeba przygotować by wiedzieć że da radę "posprzątać"? Tak pytam bo sprzeczne opinie słyszę, a nie bawiłem się akurat tym zawieszeniem :/

scorpio33
08-10-2015, 21:23
Jak się urwie, a urwie się na pewno skoro piszesz że nie idzie, to niestety wymiana wahacza. Śrubę trzeba wyciąć żeby zdemontować wahacz co nie jest takie proste ale się da. Śrube dostaniesz w ASO albo w sklepach, nie są takie tanie, ok 20 zł. Natomiast co do zdemontowanego juz wahacza - u mnie nie dało sie wybić zapieczonej resztki śruby z silentbloka. Same zaś tuleje jak pamiętam były ciężko dostępne i też nie tanie tak że sie nie opłaciło męczyć z ich wymianą. Osobiście kupiłem na złomie używane wahacze w bd stanie za niewielka kasę, jakoś do tanich chińskich zamienników nie mam przekonania.

maka131
09-10-2015, 08:31
Jeśli nie robisz tego już jutro i masz w miarę łatwy dostęp do wahaczy pod autem, to przez kilka dni, nawet ze 2 razy dziennie, psikaj na śrubę jakimś penetratorem. Musisz dać mu trochę czasu żeby wniknął i działał na jak najdłuższym fragmencie gwintu.

SAR37
09-10-2015, 08:40
Zbagatelizowałem na wiosnę problem odchylenia tylnego koła od pionu -no i teraz ścięło mi oponę od wewnętrznej strony
U mnie tylne koła mają swoje delikatne pochylenie (tworząc właśnie trapez) i nie spotkałem się z problemem ścinania opon (w zeszłym roku kupiłem nowe letnie i zimowe gumy i trochę kkm już na obu kompletach zrobiłem i nadal jest OK). A z tego co się trochę orientuję, to za ścinanie opon odpowiada raczej zła zbieżność (coś sobie przypominam, że w Cromie bodajże kąt pochylenia jest stały i nie podlega regulacji). Zbieżność koła reguluje się podkładką mimośrodową (umożliwia odpowiednie odchylenie koła w osi pionowej), którą najlepiej widać na fotce nr 2 - to ta z prawej strony, wkręcana poziomo w kierunku jazdy.

bartek6622
09-10-2015, 16:54
Jeżeli ścięło już opony to za późno na jakiekolwiek regulacje zbieżności z tyłu. Tylko i wyłącznie wymiana wahaczy (tzw. bananów) pomoże w tym układzie.

faraon
09-10-2015, 21:16
Jestem właśnie na etapie ustawienia zbieżności z tyłu, która u mnie jest za duża. Z przednimi śrubami wahaczy męczyliśmy się 8 godzin (opukiwanie, penetracja, podgrzewanie, etc.) - oczywiście się urwały. Tylne zostały "zapuszczone" i będzie "dogrywka" we wtorek. Na pewno też nie wytrzymają. Te śruby są w zasadzie "jednorazowe" jak auto ma trochę lat. Podczas regulacji zbieżności z tyłu, dobrze jest także sprawdzić zbieżność z przodu. To ustawianie zbieżności tyłu nie jest takie proste - FAP dawał do tego Service News. W zależności od ilości paliwa w zbiorniku zbieżność jest inna na pustym i na pełnym baku.

Emenems-m
10-10-2015, 12:54
Wykręcać i tak się urwą. W Vectrze C to jest codzienność. Cały zestaw śrub mimośrodowych z podkładkami można kupić w salonach Opla.
Jak chcecie to mogę wam wycenić taki zestaw w Poniedziałek. Mój numer telefonu (służbowego) 507-000-841. Można dzwonić, ale...w Poniedziałek
A jak by ktoś się dziwił, to pracuje w serwisie Opla :)

mietus555
10-10-2015, 13:40
No nie tylko Ty pracujesz, ja już po kilku latach zakończyłem współpracę z GM :smile:

RafalWawa
10-10-2015, 14:35
Dzięki ;) ale tego że trzeba będzie śruby wymienić to jasne - i to nie jest jakieś dramatycne cenowo. Bardziej boję się o wahacze, bo słyszę tu i tam że jak się sruba urwie, to trzeba wahacz wymieniać... tyle że wahaczy w tylnym zawieszeniu do diabła, i pytanie który jest zagrożony (jak już zacznie sie robotę, nie chciałbym by wszystko stało bo czegoś nie można dostać..)
Poniżej - schemat tylnego zawieszenia
2131321314

Które z WAHACZY są zagrożone, i które trzeba obie gdzieś zabezpieczyć na wszelki wypadek- gdyby trzeba toto wymieniać... mam nadzieję że nie tą wielką belkę... :/

Emenems-m: Dzięki za ofetę ;) Jeśłi możesz - wyceń te zabawki w oplu (śruby i zagrożone wahacze): możliwe że jest taniej (abo da się wymienić coś co we fiacie jest tylko w całości).. ;)

Emenems-m
11-10-2015, 15:24
Najbardziej musisz pilnować belki oznaczonej nr 6, oraz tulei w którą wchodzi śruba nr 7. Jeśli uszkodzisz tą tulejkę to musisz szukać całej belki. Nowa jest horrendalnie droga, a używkę ciężko znaleźć.

faraon
17-10-2015, 11:22
Udało mi się po ciężkich bojach wymiany śrub wahaczy ustawić zbieżność przód i tył.
Auto prowadzi się idealnie, nareszcie mnie słucha a nie myszkuje po drodze zmieniając w sposób nieprzewidywalny kierunek jazdy na każdej nierówności podłużnej i poprzecznej. Także na studzienkach w jezdni. To uciekanie do tej pory zwalałem na krzywe felgi (wiecie - 18-tki to taki typ :( ), amortyzatory z tyłu (wymieniłem), tymczasem powodem była zbieżność. Robota zrobiona w ASO FIAT-a w Stalowej Woli (odkręcenie i wymiana śrub), przy czym na zbieżność pojechaliśmy do Opla bo tam mają urządzenie 3D czy 4D (jakieś takie najnowocześniejsze).
Polecam regulację, bo podobno ta "przypadłość" nie jest przypadkowa w Cromie.

lesny_83
17-10-2015, 18:39
ile kosztowała cię cała impreza w aso?
pozdr

faraon
17-10-2015, 22:15
490 zł za wszystko - śruby (około 100), zbieżność (150), wymiana śrub (240). Niestety ta ostatnia musiał kosztować. Ważne było aby nie uszkodzić tulei wahacza. Trwało to "trochę". W jeden dzień wyszły dwie śruby przednie wahaczy, zapuszczono tylne i po tygodniu one też wyszły. Miałem auto zastępcze na ten czas.