PDA

Zobacz pełną wersję : Bezpieczniki od świec żarowych - problem z odpalaniem



Godi
29-09-2015, 21:31
Witam forumowiczów.
Jestem posiadaczem GP 1.9 130KM z 2006 roku i mam problem z odpalaniem samochodu. Auto z reguły rano odpala się bez zarzutów ale w ciągu dnia często potrzebuje abym długo kręcił żeby odpalił. Świece żarowe mam wymienione, nie mam żadnych komunikatów, pompa paliwa chodzi. Nie wiem co może być przyczyną więc biorę wszystko pod uwagę. Dziś jeden mechanik powiedział mi, że z układu wraca paliwo do zbiornika i kręceniem muszę nabić paliwa żeby odpalił. Z kolei drugi młody powiedział mi, że to nie od tego skoro rano pali bez problemu. Ten drugi mechanik znowu stwierdził, że nie dochodzi prąd do świec (przyłożył probówkę do jakiegoś kabla przy świecach) więc albo to przekaźnik albo bezpiecznik. Stąd moje pytanie. Czy ktoś jest w stanie mi wskazać, który bezpiecznik. Szukam po instrukcjach i nic. Dodam, że nie mam skrzynki bezpieczników w bagażniku, nei wiem dlaczego.
Pozdrawiam

bzykol
30-09-2015, 11:41
Do świec nie dochodzi prąd, bo nie ma dochodzić. Świece nie grzeją powyżej jakiejś temperatury, bo nie ma potrzeby. Jakby się cofało paliwo, to właśnie rano byś miał największe problemy z odpaleniem. Skoro problem jest tylko na ciepłym/letnim silniku, to problem jest albo z jakimś czujnikiem albo z dawką startową. Nie wiem czy fiaty mają problemy z dawką startową na ciepłym, ale wiele diesli ma taki problem.

Godi
30-09-2015, 13:02
Słabo się znam na mechanice/motoryzacji. O co chodzi z tą dawką startową? Co to takiego?

bzykol
30-09-2015, 18:31
Chodzi o to, że silnik otrzymuje złą ilość paliwa przy odpalaniu na ciepłym/letnim silniku. Potrzebna jest korekta w elektronicznej mapie wtrysku. Częsta przypadłość np w tdi lub hdi. Jednak nie widziałem jeszcze fiata z podobną przypadłością.
PODSTAWA: podepnij pod komputer i zrób odczyt i interpretację błędów (zapisz kody i zapytaj mechanika co one znaczą) a potem odczyt live z czujników.
Pamiętaj: skasowanie błędu to nie naprawa usterki! Komputer zgłasza błąd, ponieważ jakiś czujnik zgłosił anomalię. Najczęściej jest to powodem jakiejś usterki.

marekwodniak
01-10-2015, 20:48
Na zimnym śilniku jest większa ilość paliwa łatwiej odpala .W dieslach jak leją wtryski na przelew zużyte zaworki w nich to tak się dzieje .Świece grzeją jak jest mniej jak 5 stopni na plusie.Prostuje te zaworki są we wtryskach Common Rail nie wiem jak są zbudowane u ciebie.