PDA

Zobacz pełną wersję : Bravo jtd CF2 zmiana ecu. Od czego podejdzie?



marek230482
27-09-2015, 22:02
Mam bravo jtd 105KM (cf2) i chciałbym zmienić ecu na takie z lanci lybry 1.9 jtd 105KM. Albo z alfy 147 1,9 jtd 105KM.
Zastanawiacie się dlaczego? Ano dlatego że chciałbym mieć tempomat (potrzebuję) a moje ecu tego nie obsługuję. Za to lanci i alfy tak. Silniki niby te same. Czy ktoś to robił? Słyszał? Jakbym kupił "zestaw do odpalenia" czyli ecu, imo itd to po przeszczepie auto odpali? Czy nie? Będzie fizycznie i elektronicznie ze sobą gadać? Jakieś wskazówki?
Wiem że można zmienić ecu przerzucając program (wsad) ale do tego potrzebny jakiś magik, a wolałbym to zrobić sam (beznakładowo).

mati16v
28-09-2015, 21:10
Sam tego nie zrobisz tak czy tak bo w ecu siedzi immo w alfie CAN a w lybrze CODE 2 to pierwsza sprawa. Druga jest taka że z Alfy nie podejdzie ze względu na CAN a lybra - można zawsze próbować tylko z tego co znam elektrykę tego auta informacje o świecy czy checku idą do zegarów po jednym przewodzie czyli musi być to oparte na jakiejś szynie, w bbm wszystko jest jeszcze analogowe każda kontrolka ma swój przewód od ecu.

marek230482
28-09-2015, 21:29
W alfie faktycznie jest CAN. To odpada, masz rację. ALE na forum marei (gdzieś w necie znalazłem temat odnośnie tempomatu) pisali że gdzieś komuś zmieniali właśnie w maryśce ecu z lybry żeby ruszył tempomat. Tam pisali o przegrywaniu wsadu właśnie ze względu na imobiliser. Ale przeciez jak kupię "zestaw startowy" to mam ecu, imobiliser, kluczyki i zamki. Tak więc przełożę wszystko. Co mi tam :) ale jak piszesz że tam też jest inna komunikacja to kwach......
A to była ostatnia deska ratunku. A jakbym miał linkę to by było tak łatwo.....

Może jednak ktoś jeszcze rzuci jakieś pozytywne światlo na sprawę :D

marcij
29-09-2015, 00:42
Uniwersalny tempomat, ale to droga zabawa.

marek230482
29-09-2015, 12:55
Jaki uniwersalny? Nie ma uniwersalnych dla aut sterowanych elektronicznie. Jakbym miał benzyniaka z przepustnicą na linke to ok. Ale wtedy to i bym sobie zrobił tak jak mati.
A u mnie ecu steruje dawką i czasem. Ecu musi mieć taka opcję bo inaczej pozamiatane. Teoretycznie można by było samemu zaprogramować jakiś sterownik. Ale jaki i jak zaprogramować to nie mam pojęcia. To nie ta liga.

marcij
29-09-2015, 15:27
Są, właśnie dlatego, że przepustnica jest sterowana elektronicznie, a pedał gazu to nic innego jak potencjometr, wystarczy, aby moduł elektroniczny 'emulował' nogę sterującą tym potencjometrem.
TEMPOMAT UNIWERSALNY AP900 manetka CM35 VAT W-wa (5698216595) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/tempomat-uniwersalny-ap900-manetka-cm35-vat-w-wa-i5698216595.html)

marek230482
29-09-2015, 19:28
Faktycznie, wcześniej tego nie znalazłem (a może dopiero teraz się pojawiło). Jednak tak jak piszesz, cena zaporowa. Parę stówek za to bym dał ale nie drugą wartość auta :)