PDA

Zobacz pełną wersję : Sprawdzenie zdjętej skrzyni



Bartek_K
25-09-2015, 21:48
Witam
Auto to stilo 2.4 z selespeedem
Wymieniałem uszczelniacz wału na silniku - wiadomo skrzynia zdjęta
Przy wkładaniu szła ona nieco po skosie tzn. dolne śruby miałem już prawie dokręcone, górne nie bardzo chciały iść -brakowało z centymetr. Od początku walczyłem żeby wszystkie szły razem równo, ale po kilku godzinach walki mówię sobie - dociągną się. I tak dociągałem w sumie 3 z 4 górnych śrub że nagle coś tak pier...alneło że skrzynia doszła prawie do silnika.

Po zmontowaniu całości - hałas, raz ciszej, raz głośniej, z przyspieszaniem silnika hałas przyspiesza, jest cały czas-czy na luzie czy na biegu.
Selespeed przełącza biegi, ale auto nie może ruszyć,kalibracja przeprowadzona, FES pokazuje obroty sprzęgła a auto nie jedzie.
Tak więc mój najgorszy scerariusz - poszło coś w skrzyni :(
Tylko jak to sprawdzić bezpośrednio po zdjęciu z auta?
Jak będę kręcił wałkiem to półosie mają się kręcić?
albo jak je zablokuje a pokręcę sprzęgłem to znaczy że ja ją ...killym?
Sprzęgło, docisk i wysprzęglik wymieniane niecały rok temu, dwumasa w normie.

Szukałem po googlach i nic nie mogę znaleźć.

Madaw
26-09-2015, 11:57
Zwróciłbym uwagę na sprzęgło, wałek, jeśli wkładałeś skrzynię "przez siłę", to albo sprzęgło się rozleciało, albo coś w środku skrzyni, jak wałek się oparł o sprzęgło a pewnie tak było, skoro tak mocno była przekrzywiona. Tak czy owak, czeka Cię ponowny demontaż skrzyni, jeśli sprzęgło będzie Ok, szykuj się na remont skrzyni.

Bartek_K
27-09-2015, 12:23
Po zdjęciu całości w rekordowym czasie 5 godzin okazało się że sprzęgło się rozsypało - centralna tulejka w częściach. Skrzynia kręci się lekko i nie ma luzów na wałku.

Opcja jest taka że kupuję używane sprzęgło i przekładam tulejkę do swojej tarczy, ale czy się uda....
Nie wiem czy czasem wysprzęglik też nie dostał po tyłku.
Docisk i dwumasa wyglądają na niezniszczone

Dżambo
28-09-2015, 11:24
Odpuścił bym taki manewr z przekładaniem tulei. Sam tego nie zrobisz jeśli nie robiłeś już tego wcześniej i nie masz sprzętu do nitowania. Ja zrobiłem coś podobnego tyle tylko, że na docisku i po pewnym czasie się rozleciał uszkadzając skrzynię biegów. Uwierz, że lepiej oddać do warsztatu który się zajmuje regeneracją sprzęgieł (mają części, sprzęt i wiedzę) lub kupić nowe. A na przyszłość to zrób przyrząd do ustawienia tarczy w osi bo inaczej nic z tego nie będzie, a przy zakładaniu nie zapomnij pokręcić półośką tak aby wieloklin zazębił się z tarczą i nic na gwałt.

Bartek_K
28-09-2015, 14:08
Ten pomysł z przekładaniem tulejki sobie odpuściłem raz że niewykonalne, dwa- zamówiłem tarczę w dobrym stanie (o ile nie bardzo dobrym) tak wygląda po zdjęciach, ma nawet napisy na okładzinach.
Z wkładaniem skrzyni będę uważał, miałem centrycznie, kręciłem dwumasą i niby weszło - zacząłem dokręcać śruby z jednej strony, później z drugiej i kabum. Teraz mam taką kamerkę inspekcyjną więc będzie 100% precyzji i 80% siły ;)

Bartek_K
02-10-2015, 12:13
Witam ponownie.
Na szczęście tylko sprzęgło okazało się zepsute, skrzynia działa auto jeździ
Jako ciekawostkę napiszę że sprzęgło jakie kupiłem nowe pochodzi od silników diesla 1.9, wygląda niemal identycznie, jednak do stilo 2.4 tarcza jest płaska, a tam jest lekko wybrzuszona - 1-2 mm. Docisk od 1.9 jest bardzo mocno wybrzuszony w 2.4 jest płaski więc to raczej by nie pasowało.
Tak więc trzytygodniową wymianę oleju uważam za zakończoną :)