PDA

Zobacz pełną wersję : Stuki i luzy - zamienniki elementów półosi ?



RafalWawa
19-09-2015, 19:45
Witam,

Postanowiłem zająć się wreszcie luzami i stukami jakie dobywały się z mojej crowy.. podjechałem dziś do aso na sprawdzenie - no i wyniki:
metaliczne stuki dobywające się czasami spod spodu - oberwana blacha-osłona termiczna nad dpf-em. Po przykręceniu cisza.
Drugi temat- łoskot i potukiwanie przy wbijaniu/odpuszczaniu gazu - lewy przegub (przy obracaniu kołem wyraźne stuknięcie, i wyczuwalny luz na półosi).. Ale wycena naprawy trochę mnie powaliła.. wg ASO - poniżej potrzebne części: koszt - ponad 1300zł za same graty :
21085

Szczególnie szokuje ten wał i krzyżak.. szukam zamienników i jedyne co znalazłem to:
krzyżak - za 203zł (Podpora trójramienna, wał napędowy VEMA 762 - Sklep iParts.pl (http://www.iparts.pl/czesc/podpora-trojramienna-wal-napedowy-vema-762,0-4425-762-1245135.html))
wał / kielich - za 370zł (https://www.autosklep24.pl/pl/p/Kielich-polos-lewa-CROMA-BRAVO-DELTA-1,6-1,9-JTDM-KPL/17921 )

Ale mam obiekcje - bo..co to za firma MZ albo VEMA ? Pierwsze słyszę o takiej firmie, a nie chciałbym w krótkim czasie znowu to robić, albo coś rozwalić.. zakłądał ktoś to?

Czy ten krzyżak zawiera sie już w wał/kielich? ryunek może to sugerować...

A może macie jakieś doświadczenia z usuwania takiej awarii (bo zdaje się że nie jest to coś niezwykłęgo w tych autach... moze jakieś inne sensowne zamienniki (albo potwierdzenie że te są OK)

NIe mam niestety dostępu do kanału / warsztatu więc samemu tego nie sprawdzę / zrobię i jestem zdany na serwis (choć oczywiście niekoniecznie aso)..

sakul
19-09-2015, 21:24
Witam, a można spytać w którym ASO byłeś??
Ostatnio też podjechałem na ''letni przegląd'' i ''okazało'' się że kilka rzeczy do wymiany, cena za części i robociznę około 2,5 tys pln.
Pojechałem do swojego mechanika...okazało się że wcale kilku rzeczy nie trzeba było robić bo było ok wszystko, więc normalnie chcieli mnie naciągnąć :mad:

RafalWawa
19-09-2015, 21:30
Dukiewicz na Jubilerskiej.
Wiesz, stuki są ewidentne, luz na kole też widziałem i słyszałem puknięcia - wiec coś na pewno jest do roboty. Pytanie tylko czy każdy z tych elementów wymaga wymiany czy tylko ten co wadliwy...tylko ciężo wcześniej stwierdzić który akurat wadliwy
To że krzyżak pada to wiem - nie jest to mocna strona tego auta, Wątpliwości budzi ten wał / kielich.. tam się coś wyrabia?

marcin.b2508
20-09-2015, 16:07
polecam ten sklep. bezpośredni importer. mają wszystko dostępne od ręki. BorseAuto – dystrybutor przegubów, kielichów i krzyżaków firmy Zeta-Erre w Polsce (http://borseauto.pl/)
Żeby podejrzeć cenę musisz sie zalogować. ale do 1.9 na prawą stronę mają zestawy w cenach 440 i 495. w zestaw wchodzi kielich, krzyżak i osłona. na lewą zestaw za 370 zł. kupujemy czasami u nich i jeszcze nie było z towarem żadnego problemu. jeśli bedziesz miał problem z doborem to telechonicznie doradzą i dobiorą ponieważ prowadzą sklep z częsciami do włoszczyzny.

CzarnyGD
20-09-2015, 20:13
Witam,

Postanowiłem zająć się wreszcie luzami i stukami jakie dobywały się z mojej crowy.. podjechałem dziś do aso na sprawdzenie - no i wyniki:
metaliczne stuki dobywające się czasami spod spodu - oberwana blacha-osłona termiczna nad dpf-em. Po przykręceniu cisza.
Drugi temat- łoskot i potukiwanie przy wbijaniu/odpuszczaniu gazu - lewy przegub (przy obracaniu kołem wyraźne stuknięcie, i wyczuwalny luz na półosi).. Ale wycena naprawy trochę mnie powaliła.. wg ASO - poniżej potrzebne części: koszt - ponad 1300zł za same graty :
21085

Szczególnie szokuje ten wał i krzyżak.. szukam zamienników i jedyne co znalazłem to:
krzyżak - za 203zł (Podpora trójramienna, wał napędowy VEMA 762 - Sklep iParts.pl (http://www.iparts.pl/czesc/podpora-trojramienna-wal-napedowy-vema-762,0-4425-762-1245135.html))
wał / kielich - za 370zł (https://www.autosklep24.pl/pl/p/Kielich-polos-lewa-CROMA-BRAVO-DELTA-1,6-1,9-JTDM-KPL/17921 )

Ale mam obiekcje - bo..co to za firma MZ albo VEMA ? Pierwsze słyszę o takiej firmie, a nie chciałbym w krótkim czasie znowu to robić, albo coś rozwalić.. zakłądał ktoś to?

Czy ten krzyżak zawiera sie już w wał/kielich? ryunek może to sugerować...

A może macie jakieś doświadczenia z usuwania takiej awarii (bo zdaje się że nie jest to coś niezwykłęgo w tych autach... moze jakieś inne sensowne zamienniki (albo potwierdzenie że te są OK)

NIe mam niestety dostępu do kanału / warsztatu więc samemu tego nie sprawdzę / zrobię i jestem zdany na serwis (choć oczywiście niekoniecznie aso)..

Hej,
Ja ostatnio kupowałem dokładnie ten zestaw w tym sklepie i mogę go śmiało polecić. Solidny kawał elementu, do tego dużo smaru i porządna guma. ZR to firma włoska działają na licencji Sachsa - ale nie dam sobie głowy uciąć.

Ogólnie solidny element, łatwy montaż, a do tego nowsza (lepsza konstrukcja) wersja krzyżaka. Praktycznie elminuje możliwość złamania się, co zapewne stało się u ciebie. Dodatkowo jak jesteś użytkownikiem forum powinieneś dostać kod na 10% rabatu.

RafalWawa
20-09-2015, 20:57
Dzięki wszystkim za rady ;)

CzarnyGD:

"w tym slepie" tzn w przytoczonych w linku iParts, autosklep24, czy może rekomendowanym przez Marcina borseauto ? ;) W ktorym klub ma te 10%? ;)

CzarnyGD
20-09-2015, 23:47
O sorki:)
W autosklep24, nie wiem czy wszyscy mają zniżki czy to jakoś od statusu zależy, nie mniej jednak proponuję zadzwonić i zapytać o rabat, bardzo mili panowie tam pracują:)

Ign5
21-09-2015, 13:48
Również mam spore luzy na przegubach półosi do zrobienia. Jednak cena półosi jest dość bolesna Półoś oraz wał napędowy - Fiat CROMA (194) (od 2005.06) 1.9 D Multijet 150KM | Sklep iParts (http://www.iparts.pl/auto-czesci/polos-oraz-wal-napedowy,fiat,croma-194-od-2005-06,1-9-d-multijet-150km,35-5449-18904-100062.html)

RafalWawa
21-09-2015, 15:19
Tam podobno wystarczy wymana krzyżaka i kielicha (przynajmniej tak twierdziło ASO) - bo cała półoś to faktycznie kosmos cenowy..
Ja zamówiłem z autosklep24 tą część, cena 370zł.. też lekko się obawiam że może jednak trzeba cały wał ale - ryzyk fizyk ;) najwyżej 370 pójdzie w diabły, a spore szanse że wystarczy... Odpowiedź będę znał w przyszłym tygodniu

CzarnyGD
21-09-2015, 16:33
Pół oś to tak naprawdę przegub zewnętrzny + kawałek pręta + przegub wewnętrzny. Można kupić całość albo wymieniać pojedyńczo:)
Tak naprawdę tylko te przguby mogą nawalić, więc może warto zdiagnozować który to i wymienić tylko jeden.

BEST OILS
23-09-2015, 23:11
Wymien sam krzyzak na wewnetrznym jak orginał fiata to za 280zł jestem w stanie CI załątwić , po co masz kupować jedno i drugie jak nie ma sensu, i olej ten serwis bo cena kosmos !

Ign5
24-09-2015, 12:55
Dziś byłem w serwisie na Sławińskiej. Usłyszałem, że luzy owszem są ale drgania na kierownicy i nadwoziu (niewielkie, większe jak samochód jest załadowany) mogą być równie dobrze spowodowane kończącym się dwumasem.
Usłyszałem, że nie ma pewności co jest przyczyną i że warto poczekać jak się sprawa rozwinie.

BEST OILS
24-09-2015, 19:50
a stuka Ci dwumas na zimnym przy gaszeniu?

waskk250
25-09-2015, 01:07
Ja u siebie wymieniałem komplet sprzęgło + dwumas bo już się kończyły a stuki , luz i bujanie ustąpiły dopiero po wymianie samego krzyżaka lewej półosi . A serwis jak to serwis na dwumasie więcej do zdarcia z klienta . Ign5 zdiagnozuj który to krzyżak u jakiegoś zwykłego zaufanego mechanika i wymieniaj a problem na pewno zniknie .

RafalWawa
07-10-2015, 08:17
Przegub zrobiony, krzyżak wymieniony, a postukiwanie dalej jest... :/
Co za cholerstwo? Ewidentnie wciskanie i odpuszczanie sprzęgła w czasie jazdy powoduje stukot.. na postoju mogę sobie wciskac i wyciskać do woli i nic się nie tłucze... Załamka.. nie chcę wymieniać pół auta, ale ten dźwięk mnie irytuje..

1piotrus
15-10-2015, 12:05
witam , proponuje jeszcze sprawdzić gumy na stabilizatorze, kosztuje to grosze chyba 24 zl za komplet a u mnie tez dawało podobne efekty. A co do wymiany krzyżaka to ze swojego doświadczenia polecam zakładanie oryginału ponieważ tanie zamienniki wytrzymały u mnie niecałe 10 tys.

luk202
06-09-2016, 14:50
Przegub zrobiony, krzyżak wymieniony, a postukiwanie dalej jest... :/
Co za cholerstwo? Ewidentnie wciskanie i odpuszczanie sprzęgła w czasie jazdy powoduje stukot.. na postoju mogę sobie wciskac i wyciskać do woli i nic się nie tłucze... Załamka.. nie chcę wymieniać pół auta, ale ten dźwięk mnie irytuje..

Uporałeś się z tym tematem? Mam podobny problem i zaczynam błądzić. Przy puszczaniu sprzęgła (załączania napędu) wyraźne stukniecie.

Bulka159
06-09-2016, 15:42
Wczoraj wymieniłem krzyzak a objawem jego zużycia były mocne drgania budy na boki podczas przyspieszania. Nic się nie tluklo tylko telepalo porządnie. Może któraś z poduszek jest oberwana? W Stilo jak szarpalo i stukalo przy puszczaniu i dodawaniu gazu winowajca w moim przypadku okazała się poduszka tzw lizak.

tapnięte z s7

luk202
06-09-2016, 16:57
O tym lizaki już ktoś mi mówił. Sprawdzę ale mnie to wygląda na przeniesieniu napędu. Jakie luzu są dopuszczalne na polosiach?

mirek8423
08-09-2016, 13:16
Uporałeś się z tym tematem? Mam podobny problem i zaczynam błądzić. Przy puszczaniu sprzęgła (załączania napędu) wyraźne stukniecie. luk202 mam tak samo i nawet trochę mnie to drażni ale zajmę się tym potem bo teraz ładowanie do roboty i wywalam klapy. A co do stukania to na pewno coś z: półosiami lub krzyżakami lub tymi gniazdami w skrzyni (nie wiem jak to się fachowo nazywa) ale na pewno coś z napędem trzeba będzie robić tam gdzieś mam duży luz.

luk202
08-09-2016, 13:25
W poscie o stukach 2 3 poniżej zamieściłem filmik jak to jest u mnie.

RafalWawa
08-09-2016, 22:51
Uporałeś się z tym tematem? Mam podobny problem i zaczynam błądzić. Przy puszczaniu sprzęgła (załączania napędu) wyraźne stukniecie.

Tak ( już dawno temu). do wymiany poszedł krzyżak, uszczelnienie, guma osłony przegubu i coś tam jeszcze. Od tamtego czasu spokój

luk202
08-09-2016, 23:27
Ja obstawiam poduszkę. Zerknij na to. https://youtu.be/GijsQsi2KTY