PDA

Zobacz pełną wersję : Podciśnienie w kolektorze ssącym Fiat brava 1.6



Artysta
17-09-2015, 14:12
Witam jakie powinno być podciśnienie w dolocie przy silniku rozgrzanym ? Dodam że mam za niskie gdyż na rozgrzanym silniku wynosi około 320-30 mBar. Słyszałem że powinno być około 600 mBar ? Co może powodować tak niskie ciśnienie ? Lewego powietrza nie bierze bo gdy zatkam kanał silniczka krokowego to zaraz gaśnie. A tu dodaje logi z Fesa :
ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: 167280 km
Predkość pojazdu: 0 km/h
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 880 obr/min
Obroty silnika: 884 obr/min
Ciśnienie w dolocie: 362 mBar
Obciażenie silnika: 12,500 Kg/h
Ciśnienie atmosferyczne: 1004 mBar
Napięcie akumulatora: 13,9 V
Pozycja zaworu przepustnicy: 0,4 °
Pozycja silnika krokowego: 78 kroków
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Kąt wyprzedzenia (obliczony): 7,0 °
Korekta kąta wyprzedzenia: 0,0 °
Wyprzedzenie zapłonu: 5,5 °
Czas wtrysku: 3,608 ms
Czas wtrysku (cylinder 1): 3,564 ms
Czas wtrysku (cylinder 2): 3,718 ms
Czas wtrysku (cylinder 3): 3,734 ms
Czas wtrysku (cylinder 4): 3,612 ms
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 1: 0,127 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 2: 0,127 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 3: 0,156 V
Napięcie czujnika detonacji dla cyl. 4: 0,132 V
Temperatura powietrza: 26 °C
Temperatura wody: 56 °C
Czas ładowania cewki 1: 2,042 ms
Czas ładowania cewki 2: 2,076 ms
Zawór odzysku par paliwa (EVAP): 0,0 %
Integrator sondy lambda: 1,043525
Napięcie sondy lambda: 0,122 V
Elektrozawór chłodzenia: WYŁ.
Kod uniwersalny: Nieodebrany
Klimatyzator: WYŁ.
Stan sondy lambda: Pętla zamknięta
Mieszanka: Bogata
Test rozpoznawania faz: Wykonany
Rejestracja danych: Przerwany
Kontrolka temp. wody: WYŁ.
Rozruch silnika: Dozwolony
Centralka silnika: Zaprogramowany
Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
Rozpoznanie fazy: Ok

KOBRA
17-09-2015, 16:09
Słyszałem że powinno być około 600 mBar
Gdzieś to słyszał ? dla twego auta jest dobrze. Jest wiele czynników które wpływają na wysokość ciśnienia .Twoje jest w normie dla tego silnika.

Artysta
17-09-2015, 17:16
Jeden mechanik mówił. No i prawda jest taka że u wujka w marei weekend też z tym silnikiem 1.6 16V jest ponad 500 na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach. Sam podłączałem i widziałem. Przełozyłem czujnik podciśnienia z jego samochodu bo myslałem że jest uszkodzony ale u mnie wskazywała tak samo czyli ze 320

KOBRA
17-09-2015, 19:19
Prędzej wujek ma nieszczelność skoro ma wyższe ciśnienie w kolektorze . Sprawdzałem teraz logi z kilku samochodów z tym silnikiem i tak :
Multipla 370
Bravo 380
Stilo 330
Co do twojego innego pytania to odległość śruby od bolca 62mm długość krótkiego bolca 30mm długość grubego 25mm śruba 8

Artysta
17-09-2015, 22:23
Wnioskuje że to wszystko jest dziwne xD Mój chodzi źle a wujka dobrze pomimo tego że ma wyższe ciśnienie a ja niższe. Dzieki za wymiary. Teraz sobie dorobie napinacz. To jeszcze prośba. Pomóż mi w tym temacie czy jest wszystko okej czy to sprawka rozrządu. ponć pierwszy skok powinien mieć 4-6 mBara. A tu link.
http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/pomiar-kompresji-fiat-brava-1-6-a-30004/

marcij
18-09-2015, 00:53
Od tego właśnie jest ten czujnik, żeby komputer sobie dobrał dawkowanie paliwa i zapłon do występujących parametrów. Z dziurą w dolocie / odpiętym którymś z wężyków najpierw też będzie miał bardzo wysokie obroty jałowe, po czym się dostosuje krokowcem i dawką i będzie chodził równiutko i tak jak trzeba. Niestety wygląda na to, że to nie tutaj go boli ...

Artysta
18-09-2015, 10:25
Ja już nie wiem co go boli ale jest to irytujące. Wszystko w tym samochodzie porobiłem. Kazdy czujnik przekładałem, sterownik i nawet wyciągałem wiązkę elektryczną w celu sprawdzenia przejścia na każdym pinie. Nic to nie dało. Teraz według mnie to może być kwestia rozrządu albo może pompa paliwa (co prawda rozrząd był robiony ale nie wierze tym mechanikom co mi robili). Nie sprawdzałem tylko pochłaniacz par paliwa a jest podłaczony z kolektorem ssącym.