PDA

Zobacz pełną wersję : Przewód podciśnienia do zaworu overboost



martinez
06-09-2015, 14:36
Witajcie,

czy zna ktoś może średnice/numer części przewodu idącego z overboosta w okolice termostatu? Chodzi o ten krótszy, przykładałem suwmiarkę i wychodzi mi że jest to prawdopodobnie 8mm/5mm. Jakoś w eperze nie potrafię go znaleźć. Czy można kupić w razie czego zamiennik taki jak tu: Przewód podciśnienia 1m TurboWorks Czarny | Układ dolotowy \ Przewody podciśnienia | inter-rally.pl (http://www.inter-rally.pl/product-pol-47801-Przewod-podcisnienia-1m-TurboWorks.html) ?

KOBRA
06-09-2015, 17:18
nr 3
https://www.fiat-autoparts.com/pl/katalog/częśći/102/60/1/1/2T/0/0/M87,M88,M91,M92/0/GS/urzadzenie-podcinieniowe

martinez
06-09-2015, 20:30
Dzięki, mierzyłem jeszcze raz i chyba wewn. jest to jednak 4mm. Próba skrócenia pękniętej końcówki niestety nie powiodła się, ponieważ pękają kolejne odcinki.

KOBRA
06-09-2015, 20:59
Zmierz rurkę overbosta

martinez
06-09-2015, 23:13
Tak zrobiłem pierwszym razem, ale trzeba liczyć mniejszą średnicę, bo to ma wejść na wcisk :-)

martinez
09-09-2015, 11:30
Przewód wymieniony - koszt 4,55zł /metr w hurtowni motoryzacyjnej. Auto odmuliło się automatycznie na niskich obrotach. Polecam każdemu sprawdzić kondycję tegoż przewodu, bo u mnie był sparciały i rozcięty po niespełna 5 latach użytkowania.

jarokuc
09-09-2015, 17:25
Mozesz zamiescic foty pogladowe ktory to przewod

KOBRA
09-09-2015, 20:18
Post nr 2 tam jest nr 3 przewodu

CzarnyGD
09-10-2015, 11:21
@martinez,
Odświeżam temat, bo chcę wymienić uszczelkę pod pompą próżniową, to przy okazji sobie też wymienię te wężyki.

Jakie średnice ostatecznie zamonotwałeś? 4mm wewnętrzna?

martinez
09-10-2015, 17:31
Tak jest, ja kupiłem wąż do paliwa i oleju o średnicy wewn. 4mm/zewn. 8mm.

luk202
28-09-2016, 13:29
Czy przewody 4 i 5 też można zastąpić takim samym o śr. 4mm? Szczególnie nr 4 ma jakąś zwężkę zrobioną z cienkiej rurki. A jak wymieniać to już wszystko.

jarcio21
29-09-2016, 01:03
Przyłącze się do pytania o przewód nr 4 i 5?

wojtazzz
29-09-2016, 18:02
U mnie ta metalowa zwężka jest wyjęta w ogóle z obiegu. Wężyk idzie bezpośrednio od pompy vacuum do zaworu overboost.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

luk202
29-09-2016, 22:39
A od zaworu do gruchy turbo?

CzarnyGD
30-09-2016, 10:09
U mnie ta metalowa zwężka jest wyjęta w ogóle z obiegu. Wężyk idzie bezpośrednio od pompy vacuum do zaworu overboost.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

Słyszałem o takim modzie. Zauważyłeś jakieś zmiany w pracy turbiny?
Na końcu tych metalowych rurek które wchodzą na tył silnika jest taka plastikowa puszka, której zasadności istnienia nigdzie znaleźć nie mogłem.

jaro190
30-09-2016, 22:41
A od zaworu do gruchy turbo?

kolega napisał że od vacum do overboost i to jest prawidłowe i nie należy się dziwić bo z overoost idzie następny przewód do "gruchy" turbiny , są jeszcze takie instalacje w cromie jak w fiacie stilo - z dodatkowym "zbiorniczkiem" próżniowym, tak jak koledzy piszą na silniku od strony skrzyni biegną 2 metalowe rurki które "giną" w okolicy egr-a, pod koniec 2005 fiat zrezygnował z tego rozwiązania w silnikach 115 i 120 kM a na początku 2006 w silnikach 136 i 150kM

luk202
01-10-2016, 00:18
No wlasnie mi idzie o przewod z overboost do gruchy. Jaki i czy caly od poczatku do konca jest w jednym ciagu.

jaro190
09-10-2016, 01:19
przewód jest w całości i jak zauważyłeś w osłonie termicznej nr fiata :51767249 PRZEWÓD GIĘTKI, raczej nie ma zamienników ale być może nada się przewód od przelewu paliwa, w stilo na taki zmieniałem

MaroTancero
16-09-2019, 19:10
Cześć. Mam pytanie czy założyłeś ten przewód podciśnienia od overboost do gruszki turbiny i jaki zastosowales?

Pandemic88
31-05-2020, 18:50
Witam serdecznie

Myślę że to już koniec,wiecznego wymieniania tych przewodów podciśnienia,poprzednie fakt faktem były paliwowe na szybko założone,teraz są silikony w oplocie (wzmocnione)
https://fmic.pl/laczniki-silikonowe/174235-84930-przewod-podcisnienia-vacuum-zbrojony-4mm-fmicpro.html
[ATTACH]38246[ATTACH]
[ATTACH]38247[ATTACH]

matulaskocz
12-01-2021, 13:27
Podepnę się pod ten temat bo być może tu jest sprawa.

Od kilku tygodni co jakiś czas włącza mi się Check engine. Zauważyłem, że jak silnik jeszcze nie jest rozgrzany, a C-E nie uruchomił się przy włączeniu, to po dodaniu gwałtownie gazu włączy się kontrolka. Jeśli włączam auto to zdarza się, że C-E włącza się tak po 2 sek. ...albo w ogóle. Przy okazji zauważyłem, że auto nie daje tego kopa co wcześniej, a i turbina trochę ciszej działa.
Zdarza się też, że przejadę kilkadziesiąt kilometrów i nie włączy się C-E ...taki dość chimeryczny ten komunikat
Na komputerze jeszcze nie byłem z tym problemem więc nie wiem co tam ECU chce mi powiedzieć.

...ale szukając po objawach tak pomyślałem, czy to aby nie ten overboost?
...EGR jest nowy.

biker2001
13-09-2021, 22:16
a DPF??? ja mialem podobnie jak pamietam, nawet błąd się sam kasował po po pewnym czasie.

lisekg
14-09-2021, 08:20
A po gwałtownym przyspieszeniu gdy włączy się błąd to czujesz gwałtowne odcięcie mocy? Czy ten błąd jest do kolejnego uruchomienia silnika czy znika po pewnym czasie?

bob96
16-09-2021, 14:34
A po gwałtownym przyspieszeniu gdy włączy się błąd to czujesz gwałtowne odcięcie mocy?

Podłączę się pod temat, dokładnie mam takie zachowanie Cromki jak napisałeś. Wyświetla się błąd P0237 ciśnienie turbo. Czyściłem styki zaworu N75 oraz sprawdzałem wężyku podciśnienia, dalej ten błąd wyskakuje choć nie często.
Po ponownym uruchomieniu silnika wraca moc silnika ale check się wyświetla do momentu skasowania.

lisekg
17-09-2021, 08:27
Podłączę się pod temat, dokładnie mam takie zachowanie Cromki jak napisałeś. Wyświetla się błąd P0237 ciśnienie turbo. Czyściłem styki zaworu N75 oraz sprawdzałem wężyku podciśnienia, dalej ten błąd wyskakuje choć nie często.
Po ponownym uruchomieniu silnika wraca moc silnika ale check się wyświetla do momentu skasowania.

Powodem jest przeładowanie ( zbyt wysokie ciśnienie powietrza w kolektorze ). Przyczyna to źle pracujące kierownice w turbinie które się zapiekły lub zatarły i nie pracują. Kierownice ustawione są na pracę na wolnych obrotach silnika do 2400-2700 obr/min i nie reagują wystarczająco szybko na zmianę obciążenia/prędkości silnika. Przyczyną zapieczenia się kierownic jest albo emerycka jazda albo lanie któregoś z wtryskiwaczy co powoduje duża emisje sadzy która zapycha prowadnice. Zawór też może być przyczyną ale z mojego doświadczenia głownie te dwie pierwsze przyczyny są powodem.

Jak się upewnić ze to kierownicę... odłączyć wężyk idący do turbiny z zaworku i ustami zaciągnąć powietrze. Cięgło na gruszce (siłownik na turbinie) powinno się schować do gruszki kilkanaście mm a po puszczeniu powietrza powinno gwałtownie się wysunąć... Jeżeli tego nie robi lub wysuwa się bardzo... bardzo wolno to wina: kierownic w turbinie....

bob96
17-09-2021, 09:08
Dzięki bardzo za konkretną odpowiedz. Emerycka jazda raczej nie wchodzi w grę , cromka jeździ 80 % na trasie i lubię ją przegonić. Trzeba będzie sprawdzić wtryski i stan turbiny.