PDA

Zobacz pełną wersję : Remoncik śilnika proszę o poradę



kri-sss
05-09-2015, 20:55
Witam wszystkich chciałbym jeszcze w mojej Cromie 2.4 JTD wymienić kilka rzeczy ale że się na tym nie znam proszę o poradę przebieg 170tys.

1.Jaki zestaw rozrządu w sensownej cenie adekwatnej do jakości
2.Jaki Olej czy 5w30 czy 5w40 jakiej firmy ???
3.Jakie podkładki pod wtryskiwacze

I jeszcze pytanko odnośnie klekotania trochę głośniej klekota niż powinien ,czym to może być spowodowane ?? , no i trochę przykapca na czarno :( dziękuje za odp.

seth
06-09-2015, 09:05
Zestaw rozrządu to np: Paweł gates a reszta INA lub Ruville
Olej kup taki jak zaleca fiat do Twojego silnika. Jeśli masz Dpf to 5/30
Podkładki kup obojętnie jakie. Takie moje zdanie

andy5
06-09-2015, 18:51
Fiat na pierwszy montaż zakładał pasek firmy Dayko, zakładając go masz spokój na 150 kkm.
Napinacz i rolka to tak jak poleca kolega seth.
Dobry a tani olej i nie podrabiany to GM DEXOS 2 5W30, ACEA C3, API: SM / CF, pięć litrów kosztuje około 80 zł.
Podkładki to tylko krążki miedzi.

bob96
06-09-2015, 19:53
Jeśli rozrząd to i pompa wody do wymiany.

andy5
06-09-2015, 19:59
Jeśli rozrząd to i pompa wody do wymiany.

Masz rację, tylko trzeba pamiętać żeby to była pompa z metalowym wirnikiem a nie plastikowym bo te lubią pękać.

mietus555
06-09-2015, 20:34
Witam
Jeżeli chodzi o pompę to i metalowa potrafi się urwać. Nie polecam SKF mimo , że najdroższa to najbardziej zawodna.
Jak masz 2,4 to wlej 5W40 tak jak jest zalecane, bo ja właśnie po baaaardzo drogiej naprawie silnika i oceniam wstępnie że główną przyczyną był olej miernej jakości mimo że lany był 5W30 a błoto w misce olejowej było straszne. Kolega ANDY pisze że olej GM jest nie podrabiany to jest w bardzo dużym błędzie bo jest to najczęściej podrabiany olej.

andy5
07-09-2015, 00:23
Główną przyczyną szlamu w silniku jest trzymanie się wymiany oleju co 30 kkm jak zalecają w instrukcji obsługi i stanu silnika. W nowym silniku przy szczelnych pierścieniach uszczelniających wymiana oleju po 30 kkm nie jest to dużym problemem ale z czasem silnik traci szczelność i część spalin a co za tym idzie sadzy miesza się z olejem. Z własnego doświadczenia mogę zapewnić że olej nawet mało znanej firmy 5W30 ale wymieniany co 15 kkm zapewnia dobrą pracę silnika. Mając dostęp do bardzo taniego oleju 5W30 przeważnie Schell ja i moi koledzy używaliśmy go w różnych samochodach tak dieslach jak i benzynowych. Na przestrzeni kliku lat nikt nie miał jakichkolwiek problemów z silnikiem, wszyscy byli zadowoleni. Moja opinia opiera się na kilkunastoletniej pracy w ASO.

kri-sss
07-09-2015, 15:57
Dziękuje za podpowiedz zamówiłem
olej castrol 5w/40 c3
filtry oleju i powietrza
rozrząd mają ale firmy continental podobno tj samej jakości co ruville

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

A ile oleju przy tym silniku bo zmalałem na jednej stronie piszą 6.4 a na innej 5.4 wydaje mi się że 5.4 starczy ??

bob96
07-09-2015, 16:13
5.4 starczy :)

BEST OILS
07-09-2015, 23:26
Bierz rozrzad INA , jesli masz problem uderz do mnie na pw. W wiekszosci producentów i tak rolki i napinacze są INA róznia sie tylko paskami i broń Cie borze od SKF. A jak mozesz Castrola sobie odpuść jest wiele duzo lepszych olei w tej cenie :) Pzdr