bigi1991
19-08-2015, 22:16
Witam stilomaniacy,
Temat przewijał się przez forum, ale rozwiązania nie wpasowują się w mój problem. Po kolei.
Niezależnie czy silnik jest rozgrzany czy zimny zdarza mi się raz na wyjazd autem że silnik gubi obroty i gaśnie w momencie hamowania i wrzucenia na luz. Po odpaleniu ponownym(bez problemu) silnik wbija na 1500 i gaśnie lub wbija na 1500 spada do 500, jeszcze tak z dwa razy góra dół i gaśnie. Problem z takim odpalaniem trwa aż do przegazowania silnika i ruszenia w dalszą drogę. Silnik początkowo muli, ale po krótkiej chwili wraca do normy i wszystko gra. Problem nie wraca aż do ostudzenia silnika i ruszenia w kolejną trasę.
Na biegu nigdy nie gaśnie nawet jadąc bez gazu na wolnych obrotach.
Po zgaśnięciu pojawia się lampka: Engine Fault, oraz w pamięci komputera pojawiają się następujące błędy:
P0420 - Katalizator 1; Nieprawidłowy sygnał; Krytyczny - ten bląd pojawił się tylko 2 razy - przy pierwszej takiej akcji i ostatniej
P0136 - Sonda Lambda; Niski sygnał; Zapisany - ten też tylko 2 razy
P0105 - Czujnik cisn. atmosfer.; Nieprawidłowy sygnał; Zapisany - ten pojawia się za każdym razem gdy jest taka sytuacja, a było ich już z 10.
Udało mi się podpiąć pod komputer samochód w trakcie tych sytuacji i porobić pomiary lambd podczas gaśnięcia, które powtarzały się podczas przekręcania kluczyka za każdym razem aż do przegazowania.
20818
Wykres lambd w czasie wahań na luzie i gorącym silniku
20817
Wykres lambd w czasie równej pracy na luzie i gorącym silniku
20816
Wykres lambd od zapalenia silnika do zgaśnięcia
Dodatkowo wahają mi się obroty na luzie ok. 720 +/- 150 bez gaśnięcia i nie zawsze.
Trochę długo, ale starałem się przekazać wszystkie informacje.
Moje stilo to: 1.6 16V 2002, 103KM
Pozdrawiam
Marcin
Temat przewijał się przez forum, ale rozwiązania nie wpasowują się w mój problem. Po kolei.
Niezależnie czy silnik jest rozgrzany czy zimny zdarza mi się raz na wyjazd autem że silnik gubi obroty i gaśnie w momencie hamowania i wrzucenia na luz. Po odpaleniu ponownym(bez problemu) silnik wbija na 1500 i gaśnie lub wbija na 1500 spada do 500, jeszcze tak z dwa razy góra dół i gaśnie. Problem z takim odpalaniem trwa aż do przegazowania silnika i ruszenia w dalszą drogę. Silnik początkowo muli, ale po krótkiej chwili wraca do normy i wszystko gra. Problem nie wraca aż do ostudzenia silnika i ruszenia w kolejną trasę.
Na biegu nigdy nie gaśnie nawet jadąc bez gazu na wolnych obrotach.
Po zgaśnięciu pojawia się lampka: Engine Fault, oraz w pamięci komputera pojawiają się następujące błędy:
P0420 - Katalizator 1; Nieprawidłowy sygnał; Krytyczny - ten bląd pojawił się tylko 2 razy - przy pierwszej takiej akcji i ostatniej
P0136 - Sonda Lambda; Niski sygnał; Zapisany - ten też tylko 2 razy
P0105 - Czujnik cisn. atmosfer.; Nieprawidłowy sygnał; Zapisany - ten pojawia się za każdym razem gdy jest taka sytuacja, a było ich już z 10.
Udało mi się podpiąć pod komputer samochód w trakcie tych sytuacji i porobić pomiary lambd podczas gaśnięcia, które powtarzały się podczas przekręcania kluczyka za każdym razem aż do przegazowania.
20818
Wykres lambd w czasie wahań na luzie i gorącym silniku
20817
Wykres lambd w czasie równej pracy na luzie i gorącym silniku
20816
Wykres lambd od zapalenia silnika do zgaśnięcia
Dodatkowo wahają mi się obroty na luzie ok. 720 +/- 150 bez gaśnięcia i nie zawsze.
Trochę długo, ale starałem się przekazać wszystkie informacje.
Moje stilo to: 1.6 16V 2002, 103KM
Pozdrawiam
Marcin