PDA

Zobacz pełną wersję : Wachania obrotów, gaśniecię na luzie.



bigi1991
19-08-2015, 22:16
Witam stilomaniacy,

Temat przewijał się przez forum, ale rozwiązania nie wpasowują się w mój problem. Po kolei.
Niezależnie czy silnik jest rozgrzany czy zimny zdarza mi się raz na wyjazd autem że silnik gubi obroty i gaśnie w momencie hamowania i wrzucenia na luz. Po odpaleniu ponownym(bez problemu) silnik wbija na 1500 i gaśnie lub wbija na 1500 spada do 500, jeszcze tak z dwa razy góra dół i gaśnie. Problem z takim odpalaniem trwa aż do przegazowania silnika i ruszenia w dalszą drogę. Silnik początkowo muli, ale po krótkiej chwili wraca do normy i wszystko gra. Problem nie wraca aż do ostudzenia silnika i ruszenia w kolejną trasę.

Na biegu nigdy nie gaśnie nawet jadąc bez gazu na wolnych obrotach.

Po zgaśnięciu pojawia się lampka: Engine Fault, oraz w pamięci komputera pojawiają się następujące błędy:

P0420 - Katalizator 1; Nieprawidłowy sygnał; Krytyczny - ten bląd pojawił się tylko 2 razy - przy pierwszej takiej akcji i ostatniej
P0136 - Sonda Lambda; Niski sygnał; Zapisany - ten też tylko 2 razy
P0105 - Czujnik cisn. atmosfer.; Nieprawidłowy sygnał; Zapisany - ten pojawia się za każdym razem gdy jest taka sytuacja, a było ich już z 10.

Udało mi się podpiąć pod komputer samochód w trakcie tych sytuacji i porobić pomiary lambd podczas gaśnięcia, które powtarzały się podczas przekręcania kluczyka za każdym razem aż do przegazowania.

20818
Wykres lambd w czasie wahań na luzie i gorącym silniku


20817
Wykres lambd w czasie równej pracy na luzie i gorącym silniku


20816
Wykres lambd od zapalenia silnika do zgaśnięcia


Dodatkowo wahają mi się obroty na luzie ok. 720 +/- 150 bez gaśnięcia i nie zawsze.

Trochę długo, ale starałem się przekazać wszystkie informacje.
Moje stilo to: 1.6 16V 2002, 103KM
Pozdrawiam
Marcin

cenioormo
01-09-2015, 09:01
Kolego ja miałem podobnie (tylko że w audi A3) każdy mechanik stwierdzał co innego i pan bóg dał że żadnego nie słuchałem bo wywaliłbym worek pieniędzy a auto było by nadal zepsute. objawem było wypalenie uszczelki pod głowicą między 2 a 3 garem(sprawdz ciśnienie w cylindrach)...objawy były wręcz identyczne, sprawdz jeszcze stan świec i kopułki/rozdzielacza.

rekontra
14-09-2015, 22:05
Mialem podobnie z tym, ze wyskakiwal mi tylko blad P0105. Tyle ze diagnozowalem to andridowa aplikacja, wiec moze nie zczytala wszystkich. Co bylo przyczyna? Zabrudzona przepustnica oraz zabrudzony czujnik cisnienia w kolektorze dolotowym. Po wypucowaniu tych dwoch elementow, Stilo ozdrowial, a wskazowka obrotomierza po nagrzaniu silnika stabilnie stoi w okolicach 800 obr. Nie robilem potem zadnej adaptacji przepustnicy. Cale czyszczenie wykonalem na odlaczonym akumulatorze. Czujnik jest po lewej stronie u gory kolektora, obok biegnie rura do zbiornika wyrownawczego plynu chlodzacego.

adandrzej
15-09-2015, 12:31
Witam, nie chce Cie martwic ale z wykresow 02 widac ze bedziesz potrzebowal nowy katalizator :)

lukas256
09-04-2017, 22:50
Witam, podepne sie pod temat posiadam stilacza 1.8 z 2003r i mam podobny problem z tym że obroty przy puszczaniu gazu opadają do 500 i wracaja do normy auto nie gasnie... W czym może tkwic problem?
Ps na filmie dzwoni wydech ;)
https://www.youtube.com/watch?v=5B4hEX7Qjsc

karmix
20-04-2017, 09:44
Siema mam podobnie u siebie lecz u mnie oborty spadaja nawet do 200 i podskoczą do 500-600 ale zazwyczaj jak spadną na 200 to gaśnie auto, w czym tkwi problem ? jak wy sobie z tym poradziliście ?