Zobacz pełną wersję : Uszkodzona cyrkulacja powietrza / otwieranie i zamykanie obiegu w kabinie
Witam wszystkich
Stilo 1.6 103 KM klima ręczna
Temat ten zapewne już się kiedyś pojawił na forum jednak konkretnego rozwiązania nie mogłem znaleźć dlatego, na ile potrafiłem, na tyle sam postanowiłem się tym zająć i chciał podzielić się tym co zbadałem. Pominę już kilka rzeczy, więc zacząłem od wyjęcia starego siłownika. Nie rozbierałem całego kokpitu lecz wyjąłem go od strony kierowcy, choć nie było to łatwe. Ogólnie najbardziej przydały się kombinerki wąsko zakończone. Pierwsza śruba poszła w moment, nad drugą zeszła mi przynajmniej godzina, zaś trzeciej odkręcić się nie da z tamtego miejsca. Dlatego odchyliłem ten siłownik, naciąłem ten trzeci uchwyt i odłamałem go żeby dało się to wyjąć (a następny siłownik założę na dwóch śrubach).
Jak się okazało sam silniczek wcale się nie pali, jednak to co wcześniej wyczytałem, winna jest elektronika, która nie wykrywa zamknięcia klapy i cały czas podaje napięcie. W ten sposób silniczek cały czas się kręci i wyciera plastikową zębatkę, więc sam uchwyt od klapy się nie obraca i obieg się nie otwiera/zamyka. Poniżej zdjęcia jak to w środku wygląda:
2075920760
Teraz co do elektroniki. Odpowiada za to płytka pod pokrętłami. Na niej jedyne co może tym sterować to któryś z dwóch układów scalonych jakie na nim są. I z tego co mi się wydaje to steruje tym ten bliżej nóżek wyjściowych, czyli TLE4207 G (link do datasheet: TLE4207G Datasheet(PDF) - Infineon Technologies AG (http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/312923/INFINEON/TLE4207G.html)). Sprawdzałem miernikiem, które nóżki z płytki(te po prawej stronie) idą do silniczka i są to druga i trzecia od lewej na górze, a te idą do tego układu do OUT1 i OUT2 czyli nóżki 13 i 2 (druga po lewej i prawej stronie od góry, czyli tam gdzie to kółeczko w rogu). Nie mam za bardzo pomysłu jak sprawdzić czy to na pewno ten TLE, czy może coś innego z całej płytki jest zepsute. Ogólnie działa to w ten sposób że obydwa wyjścia są połączone z silniczkiem, i wciskając przycisk na panelu zmienia się polaryzacja tych końcówek. Natomiast uszkodziło się coś co ma wyłączyć napięcie po zamknięciu klapy(zatrzymanie się silnika, bo Fiat nie zaprojektował tego z użyciem czujników krańcowych.
Próbowałem zatrzymywać silniczek kombinerkami i: przy zamykaniu obiegu nawet po dłuższym przytrzymaniu silniczek kręci się dalej; a przy otwieraniu obiegu, jak zatrzymałem silniczek na parę sekund i puściłem to już się nie kręcił.
Co do rozwiązania to tak czy siak trzeba kupić w pełni sprawny siłownik, na allegro do 50zł da się taki dostać, choć trzeba wpisać silniczek nagrzewnicy, bo tak to ludzie nazywają, bynajmniej nowy byłby lepszy. A co do elektroniki, albo kupić nową i łudzić się że wytrzyma tych parę lat, a najlepiej ustalić które części się psują i przylutować nowe, może nawet uda się zdobyć lepsze, które wytrzymają dłużej niż oryginał.
Dzwoniłem do ASO, ceny z kosmosu bo jak inaczej: siłownik ok.260zł, panel z elektroniką bez pokręteł i przedniego plastiku ok. 620, a kompletny 760.
Wniosek: trzeba to naprawić.
Poniżej zdjęcia tej płytki:
2076120762
2076320764
Jeśli ktoś obeznany na elektronice lepiej ode mnie ma jakieś pomysły to proszę o pomoc. Albo ktoś kto już sobie z tym poradził.
Pozdrawiam
krystian750
23-08-2015, 11:48
Poszukaj używki, pełno jest stilonów na olx anglików na części..
Używki już nawet kupiłem, siłownik działa bez problemu, ale elektronika jest tak samo zepsuta jak i moja - otwierając obieg silniczek przestaje się kręcić po zatrzymaniu go, ale zamykając już nie. Ten układ 4207G na pewno działa ponieważ sprawdzałem miernikiem stany na wejściach i wyjściach, problem w tym że właśnie na wejścia podawany jest zły sygnał. Dla próby przylutowałem nowy HEF4013B, jednak wygląda na to że ten steruje tylko przyciskami; problem z klapą się nie zmienił, za to przycisk od otwierania i zamykania klapy nie zawsze reagował.
Spróbuję znaleźć jakiś serwis elektroniczny w Rzeszowie, może przyjmą takie cudo do naprawy.
Problem z używaną elektroniką aż tak łatwo się nie rozwiąże, bo wygląda na to że w praktycznie wszystkich Stilach się to psuło, więc ciężko trafić na sprawny układ, a mało kto przed wysłaniem sprawdzi czy działa.
markshall
24-08-2015, 23:41
Ja mam podobny problem w Bravo - zastosowali zbliżony, jak nie taki sam układ wentylacji co w Stilo. U mnie silnik klapy raz działa raz nie i podejrzewam ta płytkę bo sam silnik z racji swojej prostoty nie ma prawa tak działać. Nie chce go wyjmować bo dostęp jest podobnie straszny. Zamierzam dobrać się do tej płytki, może winne są zimne luty?
krystian750
25-08-2015, 09:26
U mnie w stilonie jakoś działa i nie mam z tym problemu. Szukał bym mimo to nastepnej używki..
A może trzeba skalibrować? Adoptować na nowo ?
Tam się nic nie kalibruje, poza tym ecuscan nie mógł się połączyć z układem klimatyzacji, jednakże nie wiem czy to ma coś wspólnego bo z całego systemu nawiewu tylko to nie działa.
A tak w sumie to na razie połowicznie ten temat zakończyłem - żeby nie wdychać cudownego zapachu diesli stojąc w korku, założyłem ten siłownik w pozycji zamkniętego obiegu i odpiąłem go od zasilania. A jak będę chciał obieg otworzyć to se szyby uchylę. Może jeszcze będę próbował coś z tym zrobić, w Rzeszowie w żadnym sklepie z elektroniką nie mieli tego sterownika silniczkiem(TLE4207G) i miny robili takie jakby się tego nigdzie nie dało dostać. Niby są jakieś sklepy internetowe, które to oferują, jak najdzie mnie ochota to spróbuję jeszcze to przylutować nowe.
krystian750
25-08-2015, 19:56
Silniczek nagrzewnicy fiat stilo (5602223103) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/silniczek-nagrzewnicy-fiat-stilo-i5602223103.html)
ja bym kupił jeszcze jeden mechanizm. 30zł to nie majątek.. a gębe ucieszy jak będzie działać.
A po za tym jak nie chcesz smrodu wąchać to kup filtr kabinowy węglowy.
markshall
25-08-2015, 20:01
Tam się nic nie kalibruje, poza tym ecuscan nie mógł się połączyć z układem klimatyzacji,
Opcja łączenia się z układem klimatyzacji tyczy się jej w wersji automatycznej, tu nie ma się z czym łączyć.
Układ działa na zasadzie wykrywania prądu powyżej pewnego poziomu(kiedy silnik dojdzie do skrajnej pozycji i stoi), wtedy odłącza zasilanie. Winny tu może być zarówno układ sterujący jak i silniczek (może się klinować w skrajnej pozycji i powodować podwyższony prąd, przez co układ sterujący myśli, że już dojechał do końca).
Silniczek nagrzewnicy fiat stilo (5602223103) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/silniczek-nagrzewnicy-fiat-stilo-i5602223103.html)
ja bym kupił jeszcze jeden mechanizm. 30zł to nie majątek.. a gębe ucieszy jak będzie działać.
A po za tym jak nie chcesz smrodu wąchać to kup filtr kabinowy węglowy.
Właśnie ten silniczek nagrzewnicy to jest siłownik do cyrkulacji, który kupiłem, tylko ludzie na allegro źle ten silniczek nazywają. I ten silniczek teraz już działa.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Opcja łączenia się z układem klimatyzacji tyczy się jej w wersji automatycznej, tu nie ma się z czym łączyć.
Układ działa na zasadzie wykrywania prądu powyżej pewnego poziomu(kiedy silnik dojdzie do skrajnej pozycji i stoi), wtedy odłącza zasilanie. Winny tu może być zarówno układ sterujący jak i silniczek (może się klinować w skrajnej pozycji i powodować podwyższony prąd, przez co układ sterujący myśli, że już dojechał do końca).
Cóż, tego akurat nie wiedziałem że to tylko w automacie. Silniczek winny nie jest, tym bardziej że sprawdzałem na obydwóch, i w tym samym czasie sprawdzałem miernikiem stany na wejściach i wyjściach tego sterownika TLE. I właśnie stany te nie odpowiadają tablicy prawdy z datasheet ponieważ nie działa tryb Brake ani LL ani HH. Nawet jak silniczek zatrzymam na siłę i wtedy sprawdzam stany to i na wyjściach i na wejściach jeden jest niski drugi wysoki.
markshall
26-08-2015, 18:54
Próbowałeś znaleźć schemat tej całej płytki? Może są tam jakieś nr po których coś się znajdzie. Chętnie bym to rozkminił i wytypował co tam może padać, chyba, że faktycznie winne są zimne luty.
Próbowałem szukać schemat niestety bez skutku, nie ma takich rzeczy w internetach. Zimne luty, być może, choć nie wyglądają na kiepsko wykonane, ale jak gdzieś znajdę czas to mogę i to spróbować.
Odświeżam temat z nowymi wieściami. Kupiłem u Chińczyka (czyli na Aliexpress) ten układzik TLE4207G i oczywiście przelutowałem. Niestety to nie pomogło, zatrzymanie silniczka wciąż nie powoduje ażeby sterownik wyłączył napięcie na wyjściu.
Tym samym wiele więcej pomysłów mi nie zostało. Myślę, że tematu na razie nie trzeba zamykać, może ktoś jeszcze wpadnie na pomysł jak to rozwiązać. Ja na razie na tym kończę, i mimo wszystko dzięki pozostałym za jakiekolwiek zainteresowanie tematem.
valdi2000
18-11-2015, 19:31
witam serdecznie!
mam takie pytanie, wymieniłem silniczek od klapy recyrkulacji, wymieniłem również silniczek do ciepłego powietrza na stronę pasażera, zrobiłem reset poprzeć przytrzymanie dwóch przycisków auto i mono, kalibracja przebiegła pomyślenie, wyszły same zera, i wszystko zaczęło działać, później postanowiłem sprawdzić błędy i te również się nie pojawiają, niby cacy ale nie do końca, chciałem zrobić jeszcze autoadaptacje w multi ecu scan w zakładce regulacje, i tu stilo powiedziało takiego ..... jak kliknę na rozpocznij autoadaptacje to piszę że wynik nie OK! i nie chce iść dalej.
czy ktoś może zna przyczynę takiego zachowania? czy coś jeszcze muszę naprawić? dodam że po wymianie ww. silniczków błędy już nie występują,
z góry dziękuje za podpowiedz
pozdrawiam
paweł
Jeśli po tym resecie działa ci regulacja obiegu to w sumie po co adaptacja ? :)
A co do tego robisz ta autoadaptacje na wlaczonym silniku czy na pozycji stacyjki przed rozrusznikiem? Powinna byc ta druga opcja, a przynajmniej u mnie to tak dzialalo jak kalibrowalem kolo foniczne, ze na wlaczonym silniku sie nie da.
Swoja droga widze ze majac wersje z klimatronik to da sie to dostroić, u mnie z ręcznym nawiewem niestety nie idzie tego naprawic :/
A może w ręcznej wersji zadziała metoda z alfa romeo 156???
Czyli..
.odlaczyc akumulator , wszystkie pokretla w sterowniku max w lewo, pokretlo od nadmuchu na pozycje 1
zakladasz kleme , wlaczasz zaplon , czekasz , az sie klapy ustawią i już.
Znalazłem trochę wolnego czasu i spróbowałem tą opcję zaproponowaną przez DaroLU. Niestety znowu bez skutku, próbowałem z pokrętłami w lewo, nadmuch 1, trzymając przycisk obiegu i dopiero wtedy stacyjka, nic z tego. Pojęcia nie mam jak fiat to zrobił, że nie działa. Płytka z elektroniką wygląda na sprawną, po drodze między płytką a siłownikiem wychodzi na to, że nie jest tylko przewód. Może sam siłownik miałby na to jakiś wpływ, że jak ma wiele lat to zużyty i "oddaje" inny prąd obciążenia niż taki nowy. Nie wiem. Bo nie wierzę, żeby to od nowości było tak przemyślane żeby napięcie na siłowniku nie było odłączane po zamknięciu/otwarciu klapy. Chociaż kto wie, przecie to fiat.
bartek19941
14-03-2016, 21:56
Witam mam ten sam problem z otwieraniem i zamykaniem cyrkulacji powietrza. W moim przypadku obieg jest zamkniety na stałe ( Wnioskuje to po problemie z parowaniem szyb i tym , że nie ma różnicy w głośności pracy nawiewu po wcisnieciu przycisku zamykajacego obieg powietrza) . Pytanie brzmi czy jestem w stanie otworzyć obieg na stałe ? Po przeczytaniu waszych postów wnioskuje że tak, ale chce sie upewnić oraz dowiedzieć czy macie jakieś pomysły jak to zrobić ( najlepiej bez rujnacji deski rozdzielczej ) . Z góry dziekuje i pozdrawiam.
markshall
14-03-2016, 22:16
Da się. Ale trzeba mieć małą rękę i stalowe nerwy żeby wymontować aktywator. U mnie na szczęście klapka się otworzyła i nie ruszam do wiosny - wtedy się za to wezmę.
Tak jak pisałem wcześniej, dostęp tam nie jest zbyt łatwy; żeby otworzyć obieg na stałe, trzeba by wyciągnąć ten siłownik, ustawić ręcznie klapę na obieg otwarty (o ile dobrze pamiętam, trzeba przesunąć w dół - w stronę podłogi), i albo liczyć że samo się nie przestawi (od jakichś trzęsień czy wibracji) albo ustawić ramię tego siłownika tak żeby pasowało do pozycji otwartego obiegu i zamontować go z odłączonym przewodem zasilającym.
Witam, również dopadł mnie ten problem, nie mogłem włączyć obiegu zamkniętego. Dostałem się do tego siłownika postukałem w niego główką śrubokręta i ruszył. zaczął pracować jednak po chwili jak przestałem włączać przycisk obiegu wew. już nie reagował. Teraz mam tak że jak jest na otwartym to reaguje, a jak chcę z zamknietego na otwarty to już nie, trzeba w niego znowu postukać. I teraz nie wiem co robić dostęp tam jest kiepski, boję się że jak będe go wyjmował to coś połamie i będzie dopiero kicha. A jak wymienie i okaże sie że to ta elektronika to się okaże że robota na darmo. Jak mogę sprawdzić czy ta elektronika właściwie steruje tym siłownikiem ?
markshall
29-08-2016, 21:51
Zdemontuj panel sterowania i zmierz napięcie na kablach idących do silniczka (chyba, że w Stilo idzie wypiąć wtyczkę z samego silniczka i tam mierzyć). Powinno być 12V, polaryzacja zależna od przycisku recyrkulacji. Jeśli napięcie jest a silniczek nie reaguje, możesz podłączyć zewnętrzne zasilanie, może się ruszy.
ok, dzieki za radę. Jak sobie pomyślę że mam wyjmować ten silniczek to mi się płakać chce ;-)
Tak, wtyczkę można odpiąć od siłownika, dostęp jest prosty, trzeba tylko zdjąć ten plastik od strony kierowcy
Robert_KK
04-04-2018, 23:29
Witam Wszystkich.
Mnie też spotkała ta przykra niespodzianka. Wnioski po rozpoznaniu problemu w moim stilonie.
Silnik recyrkulacji to jakieś nieporozumienie, nie startuje bo magnesy stałe straciły pole magnetyczne i wirnik nie chce wystartować. Elektronika faktycznie cały czas zasila silnik (dlatego magnes stały ) traci pole magnetyczne bo jest pod permanentnym polem magnetycznym nie kręcącego się wirnika.
Naprawa, kupiłem najtańszy silnik od audi A6 (bosch) który miał 5 pinów a nie dwa (zawierał wewnątrz potencjometr który pracował jak krańcówki ) dlatego silnik i jego magnes jest w nienagannym stanie. Przełożyłem sam silnik do swojej obudowy. Zrobiłem prosty układ który zasila silnik tylko przez cztery sekundy , i mam nadzieję
że nigdy więcej nie będę musiał nurkować pod kierownicę . Schemat układu zamieszczę w sobotę bo chciałbym go przetestować aby nie było niespodzianek.
układ zawiera 5 elementów i jak na razie działa.
Pozdrawiam
Robert_KK
07-04-2018, 11:02
Fiat stilo z klimatyzacją manualną
Próbowałem przeanalizować elektronikę sterowania. Układ HEF4013 (dwie bramki typu D) , jedna bramka obsługuje włączenie klimatyzacji, druga włączenie recyrkulacji, podaje impuls na układ TLE4207, ale założeniem projektanta tych obwodów było aby sterowanie pamiętało w jakim stanie są włączniki (klimatyzacji i recyrkulacji) po wyłączeniu zapłonu. TLE4207 zasilany jest po stacyjce a HEF4013 jest zasilany non-stop , po odłączeniu kostki z kablami od płytki na 30 sekund (pojemność kondensatora) HEF4013 traci stany aktywne (włączenie). TLE 4207 wg. specyfikacji ma system zabezpieczenia przed przeciążeniem ale 0,4 do 0,8A a silnik zatrzymany pobiera maksymalnie 0,2A , dlatego jest zasilany cały czas. Pole magnetyczne wytworzone przez stojący wirnik z upływem czasu zmienia parametry magnesu stałego wmontowanego w obudowę silnika co prowadzi do zmniejszenia skuteczności silnika. Kto ma problemy ale jego silnik reaguje na mocne stuknięcie, może zmodyfikować sterowanie, ale jeżeli po modyfikacji nie będzie działało prawidłowo 100 x 100 , musi wymienić sam silnik. Z tego co się orientowałem wszystkie siłowniki nawiewu Bosch, które wyglądają podobnie do naszego mają wewnątrz taki sam silnik, ale proponuję kupić z wtyczką pięcio-pinową a nie dwu-pinową jak w stilo (jest pewne że silnik nie ma takiej wady użytkowania jak w naszych autach. Ceny na All....zaczynają się od 5 zł
wykaz elementów koszt ok. 25zł
dioda prostownicza 1A 2 szt,
kondensator bipolarny 1000uF 1 szt,
przekaźnik miniaturowy JZC49F albo inny, ale ważne aby rezystancja cewki miała powyżej 1100Ohm,
przekaźnik bistabilny jednocewkowy 12v z dwoma parami styków (0,5 A wystarczy )
na przykład takie
bistabiny np: https://www.piekarz.pl/pl/?item=27336
przekaźnik z rezystancją 1200 Ohm np: https://www.piekarz.pl/pl/?item=52820
w razie mniejszej rezystancji przekaźnika pojemność kondensatora musi być większa !
przy takich parametrach elementów zasilanie silnika recyrkulacji wynosi około 4 sekund.
wszystko możemy zlutować na kawałku płytki uniwersalnej.
Podłączenie , stacyjka wyłączona !!!
należy przeciąć dwa przewody (brązowy i biały które biegną do silnika recyrkulacji
przewody które idą od panelu należy podłaczyć do punktów 3 i 4
przewody które idą w stronę silnika recyrkulacji należy podłączyć do punktów 5 i 6
zasilanie przekaźników należy podłączyć +12V do punktu 1
masę do punktu 2,
zasilane +12v można pobrać z obwodu po stacyjce albo non-stop 12v.
Po podłączeniu należy sprawdzić zgodność kierunków działania silnika, czy obieg zamknięty jest o.k jeżeli działa odwrotnie należy zamienić miejscami podłączenie kabli idących w stronę silnika recyrkulacji lub jeżeli wygodniej kable wychodzące z panelu (efekt powinie być taki sam).
Pozdrawiam i życzę udanej modyfikacji .
Taka modyfikacja może być zastosowana także w innych samochodach
Ciekawi mnie czy Stilo z klimatronikem też ma problemy z silnikiem recyrkulacji ?316933169431695
Robert_KK
07-04-2018, 18:40
Jak by ktoś miał pytania to chętnie odpowiem.
Flower_1967
09-09-2018, 21:30
Witam wszystkich,
właśnie to co opisał Robert_KK spotkało mojego Bravo II 1,6 JTD , 2011 r. z manualną klimatyzacją, klapy nawiewu zatrzymały się w pozycji recyrkulacji, mimo, iż lampka na przycisku zapala się i gaśnie klapy ani drgną. Potwierdza się to co pisze Robert_KK - uderzenie śrubokrętem w obudowę silnika powoduje, że zadziała ale bez stukania nie potrafi sam ruszyć, obudowa ciepła i cały czas jest na nim napięcie ok. 10,5 V - po naciśnięciu przycisku recyrkulacji tylko polaryzacja się zmienia. Cały czas płynie prąd przez silnik około 0,2 A. Próbowałem podać prąd prosto z akumulatora, tak samo się zachowuje, bez postukania nie ruszy, zostawiłem w pozycji otwartej klapy z zewnątrz i na razie dałem sobie spokój. Jak będę miał czas to wypróbuje patent Roberta_KK - wydaje mi się, że jest rewelacyjny w porównaniu z myślą techniczną obecnego rozwiązania. Dziękuję bardzo, za tak wyczerpujący artykuł ale bez niego nie ruszyłbym z miejsca.
fiacik1106
17-10-2018, 23:12
Witam mam do sprzedania 3 sztuki oryginalnych aktywatorów silniczków do stilo
stilo i cc
02-11-2019, 09:02
Witam, proszę o wrzucenie fotek klapki o obiegu zamknietego jak jest w pozycji otwartej i zamknietej. Klima manualna.
Czy da sie tą klapke otworzyc na stale bez wyjmowania całego modułu ?
Robert_KK
02-11-2019, 10:56
Witam, proszę o wrzucenie fotek klapki o obiegu zamknietego jak jest w pozycji otwartej i zamknietej. Klima manualna.
Czy da sie tą klapke otworzyc na stale bez wyjmowania całego modułu ?
Siłownik obiegu zamkniętego jest od strony kierowcy , musisz jakimś prętem postukać w niego (przy włączonym zapłonie ) i patrzyć czy klapa się ruszyła
jeżeli nie to przłącz na konsoli przełacznikiem "obieg zamknięty" jak klapa się zamknie to musisz wyłączyć wtyczkę z siłownika bo kiedyś znowu się otworzy.
stilo i cc
02-11-2019, 21:46
Siłownik obiegu zamkniętego jest od strony kierowcy , musisz jakimś prętem postukać w niego (przy włączonym zapłonie ) i patrzyć czy klapa się ruszyła
jeżeli nie to przłącz na konsoli przełacznikiem "obieg zamknięty" jak klapa się zamknie to musisz wyłączyć wtyczkę z siłownika bo kiedyś znowu się otworzy.
Dzięki kolego Robert KK za szybka odpowiedz.
Reasumując, klapka żeby obieg był otwarty ma być zamknięta czy otwarta ?
Na załaczonym przez Ciebie rysunku jest otwarta czy zamknięta ta feralna klapka.
Rozumiem ze jest tam cieżki dostep i raczej reką tej klpki nie otworze stąd ten pręt.
Robert_KK
03-11-2019, 07:53
Dzięki kolego Robert KK za szybka odpowiedz.
Reasumując, klapka żeby obieg był otwarty ma być zamknięta czy otwarta ?
Na załaczonym przez Ciebie rysunku jest otwarta czy zamknięta ta feralna klapka.
Rozumiem ze jest tam cieżki dostep i raczej reką tej klpki nie otworze stąd ten pręt.
Obieg zamknięty = klapka otwarta
obieg otwarty = klapka zamknięta
Stukać musisz w siłownik, nie stukaj w klapkę !!!
na zdjęciu klapka jest otwarta (zdjęcie znalazłem gdzieś na forum).
stilo i cc
03-11-2019, 20:23
Jeszcze raz dziękuje kolego Robercie KK.Jutro postukam w ten siłownik i zobacze czy cos pomoże. Dam znac jak coś wskóram . Pozdrawiam
stilo i cc
09-11-2019, 17:19
Dzis postukaĹem w ten silniczek obok klapki i ze dwa razy klapka otwarla sie i zamkneĹa i potem juĹź koniec nie dziaĹa,
Pytanie czy zostaĹa w dobrej pozycji takiej jak na zdieciu 23706037061
Robert_KK
09-11-2019, 17:45
Dzis postukaĹem w ten silniczek obok klapki i ze dwa razy klapka otwarla sie i zamkneĹa i potem juĹź koniec nie dziaĹa,
Pytanie czy zostaĹa w dobrej pozycji takiej jak na zdieciu 23706037061
Wygląda na to że jest zamknięta , czyli ciągnie powietrze z zewnątrz. Włącz zapłon ale bez uruchamiania silnika włącz wentylator wewnętrzny na maksymalne obroty i podejdź do kratki na podszybiu od strony pasażera , powinno być słychać i czuć (gdy przyłożysz dłoń do kratki ) że ciągnie powietrze.Jeżeli tak to wypnij wtyczkę z siłownika tej klapki bo kiedyś znowu Ci się otworzy.
Pozdrawiam
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Wygląda na to że jest zamknięta , czyli ciągnie powietrze z zewnątrz. Włącz zapłon ale bez uruchamiania silnika włącz wentylator wewnętrzny na maksymalne obroty i podejdź do kratki na podszybiu od strony pasażera , powinno być słychać i czuć (gdy przyłożysz dłoń do kratki ) że ciągnie powietrze.Jeżeli tak to wypnij wtyczkę z siłownika tej klapki bo kiedyś znowu Ci się otworzy.
Pozdrawiam
Zamknięta jest na zdjęciu 0141.jpg
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jak chcesz znowu pobudzić zby zadziałała podczas stukania to wyłącz zapłon na pół minuty , włącz zapłon i postukaj
stilo i cc
04-12-2019, 18:50
W koncu uporałem sie z parujacymi szybami. Oczywiście problem leżał po stronie obiegu otwartego-zamkniętego.Postukałem w ten p... silniczek i udało sie zamknac klapke i potem że nie mogłe wypiąc tej wtyczki od silniczka to przeciołem kabelek i tak już zostanie.
Dzięki za rady, idę stukać w silniczek ...
Wtyczkę ściskasz po bokach i wychodzi,jest na zaczepach.Ja naprawiłem aktywator,ale trochę się trzeba nagimnastykować.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.