Zobacz pełną wersję : Bravo JTD pakiet GT
marek230482
17-08-2015, 21:41
Witam wszystkich!
Chciałem zaprezentować mój nowy stary nabytek :) miałem już kilka fiatów. Temprę, punto i bravo HGT. Poza tym miałem i mam kilka innych makaronów :D
Postanowiłem tu zaprezentować auto ponieważ "odnalazło się po latach" już tu prezentowane. A było tak:
http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/bravolot-19283/
Auto "zniknęło" na parę lat a mi się udało je odkopać :) wygląda jak na foto (jeszcze z ogłoszenia, zrobię niebawem nowe).
Jak widać tylko straciło, ale do uratowania :) ogólnie stan jest tragiczny. Do zrobienia wszystko. Nawet bałem się nim wracać 100km :) dlatego dostałem auto "pod dom" :)
Będzie progres.
Wielbicielem diesli nie jestem, niestety. No ale to się trafiła okazja więc wziąłem. To jest moje trzecie auto na stanie obecnie a jak je zrobię będzie "pierwsze". Czyli na codzienne dojazdy do pracy :)
20754207522075320755
Trzymam kciuki żeby się udało no i oczywiście na fotony również czekam :food:
marek230482
18-08-2015, 19:28
Z dzisiaj
20783207952079620797207982079920800208012080220794 20793207922078420785207862078720788207892079020791 20803
marek230482
21-08-2015, 23:01
Całe wnętrze rozbebeszone, tapicerka zdjęta i wyprana. Całość składam. Jeszcze z dzień dwa mi to zajmie. Okazało się że fotel kierowcy uszkodzony nieodwracalnie. Dawca namierzony :)
Dzisiaj wymienione wszystkie filtry, prawie wszystkie płyny (zostało wspomaganie i hamulcowy). Udało mi się nawet wstępnie wrzucić nowy lewy błotnik/nadkole. Po niedzieli rozrząd i w połowie tygodnia auto powinno być ready do jazdy.
marek230482
27-08-2015, 11:16
Prace z wolna postępują. Autem już jeżdżę do pracy.
Środek cały wyprany (zdjęta cała tapicerka i do pralki), plastiki wyszorowane, zakonserwowane. Klamki i chwyty z przyciskami były podrapane (ta gumopodobna powłoka była), więc wszystko wyszorowane i pryśnięte na czarny mat. Jedzie się już w czystym i pachnącym wnętrzu. Jeszcze tylko kierownica. Po umyciu wygląda jak z łaciatej krowy :sarcastic: ale przynajmniej się nie klei. Będę musiał ją obszyć.
Z mechaniki ogarnięte błotniki, choć jeszcze wymagają sporo regulacji. Wymieniony rozrząd z pompą. Pasek wielorowkowy, płyny filtry rzecz jasna.
W zderzaku musiałem wyciąć otwór na intercooler bo zderzak jest pewnie z jakiejś benzynowej wersji i otworów nie miał.
W zawiasie wydaje się być wszystko ok, jedynie buczą łożyska. Nie wiem które bo buczy wszystko :sarcastic:
Poza tym okazało się że koła są na dystansach 15mm. Jeden ma zerwany pierścień. Już leci nowy. Z resztą..... felgi są kwadratowe.... będą szły do prostowania.
Teraz na odstrzał pójdą obie chłodnice. Praktycznie nie istnieją. Pomimo że upałów nie ma to wydaje mi się że już auto ma problem z utrzymywaniem temperatury.
208802087920881208822088320884208852088620887
marek230482
03-09-2015, 14:58
Auto ogarnięte mechanicznie. No może jeszcze parę pierdół by się znalazło :P
Wpadły nowe chłodnice, płyny, rozrząd, presostat, osuszacz, jutro odpalam klimę.
W gratisie okazało się że mam instalację BT do telefonu, przydatne :)
209152091620917
marek230482
07-09-2015, 00:31
No i klima lata aż zimno :D do tego zrobiłem boczek, ogranicznik drzwi. Zregenerowałem całkowicie lampy (świecą nocą bosko). Zostało jeszcze sprzęgło alternatora i parę pierdół. No i oczywiście lakier na deser :D
Ostro wziąłeś się za autko.Co było że klima nie działała :?:
marek230482
08-09-2015, 21:25
Tak na prawdę to czynnik uciekł, choć jeszcze ciut ciśnienia było. Poza tym jak próbnie nabiliśmy to się okazało że czujnik wyłącza zbyt późno aż pasek nie uciągał kompresora. Więc jakby szło na handelek to bym nabił, zmienił czujnik i heja :) ale że nie żyję z handlu :) to wymieniłem wszystko poza przewodami. Choć i je chyba dam zimą do zakucia na nowo bo z zewnątrz są już trochę popękane.
Zmontowałem też już wszystko z zewnątrz.
Na daniach przyjdzie mi też skóra na kierownicę.
Parę dni temu zabrałem się za światła. Z racji że zajmuję się regeneracją świateł (choć głównie w alfach z racji że w tym siedzę) to rozbebeszyłem lampy od bbm`a. Ku mojemu zdziwieniu optyka jest identyczna jak w AR166 Tylko odbłyśnik tu jest na H1 a w AR na H7 lub ksenon). A że takich komponentów po regeneracji mam sporo na stanie to szybko machnąłem swapa odbłyśników na H7. Siedza już nóweczki, optyka wyczyszczona i świeci bosko :D czekam tylko na docelowe żarówki bo na razie jakieś tanie osramy wrzuciłem.
Tak więc mam odbłyśniki do BBM`a na regenerację. Jakby ktoś chciał to mogę zregenerować całe światła albo wysłać nowe odbłyśniki do samodzielnego montażu. Czy to na H1 czy H7. Tylko proszę info wcześniej bo nowe odbłyśniki z tydzień się robią.
marek230482
11-09-2015, 10:01
Lampy po regeneracji. Z racji że sie tym co nieco zajmuję okazało się że optyka jest idealna jak w AR166. Więc wrzuciłem nowe odbłyśniki na H7. Do tego świetne jaśniutkie żarówki trifa i świeci pięknie :) oczywiście aparat w pełni efektu nie oddaje ale jeździć można bez długich :)
2099220993
No i super.Co by nie mówić to światła to podstawa.W Lybrze krótkie są OK ale długie są o kant dupy potłuc.Na szczęście rzadko ich używam.
marek230482
12-09-2015, 10:53
Lybra jest w o tyle komfortowej sytuacji że ma pełne klosze bez optyki. A to ona jest tak bardzo podatna na straty.
Po jakiś 8h pracy szwacza :) stałem się posiadaczem świeżo obszytej kierownicy. Nie mogłem dostać skóry samochodowej (albo była potwornie droga), na zapłacenie komuś mi szkoda pieniędzy a koszt zrobienia samemu to jedyne 55zł :D i co najważniejsze. Niesamowita satysfakcja :) teraz podróż będzie przynajmniej dwa razy przyjemniejsza :D po pierwsze przez świeżą skórę a po drugie dzięki własnoręcznie wykonanej pracy :D
Kierownica troszkę bardziej pomarszczona ze względu na to że to skóra galanteryjna. W zasadzie niczym się nie różni poza tym że ma bardziej wyrazistą fakturę. To moja druga kierownica (pierwszą taką samą do P1 zrobiłem). Ale umiejętności i efekt idzie w tempie geometrycznym :D jak tak dalej pójdzie to po paru kierownicach deskę w skórze sobie zrobię :P
Jeszcze jest parę niedoskonałości ale satysfakcje i oszczędność to przyćmiewa :)
20996209972099820999
że ma pełne klosze bez optyki.
Możesz jaśniej, o co chodzi :?:
A kiera właśnie fajnie wyszła, a to pomarszczenie pokazuje że jest miękka :dlon:
Bardzo ładnie Ci ta kierownica wyszła :bravooo:
marek230482
12-09-2015, 18:29
CHodzi o to że lybra ma ogromne odbłyśniki i od razu klosze ryflowane. Nie ma soczewki, nie ma optyki. Nawet jak byś miał matowe te odbłyśniki to jeszcze by to jakoś świeciło. Przy soczewce nie można sobie pozwolić na żaden błąd. Nawet kurz zabiera Ci 50% światła. Najmniejsza skaza na odbłyśniku to straty. Dlatego tak ważny w światłach projekcyjnych jest stan odbłyśników i czystość.
Jestem właśnie po paru stówkach wycieczki z nową kierownicą. I już kombinuję gdzie tu jutro znowu pojechać :)
CichyJerry
14-09-2015, 18:22
sam obszywałeś czy jak?
marek230482
14-09-2015, 21:16
Przecież pisałem że sam :)
Kupiłem samą skórę na alegroszu - 3 kawałki i jazda :)
CichyJerry
15-09-2015, 01:44
możesz podać link skad kupowałeś? nic jaka?
marek230482
15-09-2015, 10:21
Od tego gościa.
SKÓRA NATURALNA CZARNA-BYDLĘCA LICOWA SOLIDNA0,9MM (5609647594) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/skora-naturalna-czarna-bydleca-licowa-solidna0-9mm-i5609647594.html)
Tylko jak ja kupowałem to były kawałki 40x25cm (kupiłem 3x i wyszło 55zł z przesyłką). I z tego zrobiłem na styk całą kierę razem z tyłem.
Nitka z pasmanteryjnego jakaś poliestrowa śliska trochę grubsza niż zwykłe. Powiedziałem że do skóry :)
CichyJerry
15-09-2015, 14:30
dziękować :)
marek230482
16-09-2015, 21:35
Powoli zaczynam zbierać manele i chemię na lakierowanko. Auto kręci kolejne kilometry i wszystko gra. Po jakiś 2tys km ubytków oleju nie zauważyłem i olej nawet jest jeszcze czysty.
Nie wiem za bardzo jak sprawdzić kondycję/osiągi. Pomiar do setki nie jest miarodajny a w innych zakresach przyspieszeń nie mogę znaleźć (np na 4tym biegu). Za to turbawka zdrowo pompuje prawie do 2bar. Myślę że jest ok.
marek230482
23-09-2015, 07:38
Wczoraj jeszcze ogarnięta jedna denerwująca rzecz. Wycieraczki. Zacinały się w połowie. Niestety styki były juz tak wydarte/wyżarte że nic nie dało się z tym zrobić. Zamówiłem inną używkę i wreszcie spokój. Z seryjnej mechaniki zostało mi jeszcze tylko sprzęgło alternatora. Kupiłem już klucze ale poległem na odkręceniu. Imbus na 10, zewnętrzny na 17. Długa rura i dziesiątka się zgięła a nie poszło :roll:
Czeka mnie targanie całego altka i operacja ciężkim sprzętem na stole...... :-|
Jeszcze nie wiem jak się za to zabiorę, jedni piszą że lepiej górą, inni dołem...... Jak ktoś ma konstruktywne rady to chętnie poczytam.
marek230482
29-09-2015, 20:37
Jak zwykle zakres prac przerósł moje prognozy czasowe :P myślałem że biorąc wolne w jeden dzień ogarnę lakier chociaż na głównej karoserii. Ale niestety. Samo przygotowanie, oklejanie, matowienie to prawie cały dzień..... Rdzy nigdzie nie ma (poza drobnymi wspornikami i trochę pod zderzakiem tylnym) ale przetarć i wgniotek do poprawy pelno. Udało się chociaż podkład wrzucić. Jutro szlifowanie. A kiedy koniec??? jak na to patrzę to chyba do weekendu nawet tego nie ogarnę. Ale powoli.
211932119421195211962119721198
marek230482
05-10-2015, 20:35
Czasu wciąż mało. Myślałem że wczoraj umyłem dobrze a tu dupa. Za dnia auto wyglądało jakbym je umazał :) no więc zamiast fajną sesyjkę strzelić to popołudnie znowu na myciu i czyszczeniu zeszło.....
Pozostało jeszcze przykręcenie tylnego zderzaka (muszę nitonakrętkę skołować), wyprostowanie i polakierowanie listew oraz znalezienie lusterka bo moje jedno już jest nierozkręcalne (oczywiście polakierować). To by było tak z grubsza choć jeszcze zostało sporo detali :D dzisiaj wskoczył jakiś tam skromny wosk na mokro a o opony zadpał APC i dresing od SG. Zobaczymy co to potrafi.
Po dzisiejszej jeździe dochodzę do wniosku że z nowym lakierem jeździ się wygodniej, szybciej i chce się jeździć więcej :-D
Tak na szybciora przy zachodzącym słońcu :roll:
21252212602125921258212572125621255212542125321261
Kurcze widzę że masz potężny zapał do pracy przy Bravolocie. Oby tylko Ci nie przeszło :tongue
Autko prezentuje się obecnie bardzo ładnie.
Ciekawe co by teraz powiedział były właściciel gdyby go zobaczył hehe.
marek230482
06-10-2015, 10:03
Myślę że obaj byli by zaskoczeni jak ten staruszek może się prezentować. Nawet srebrny mi się spodobał :)
Wczoraj jeszcze wpadł taki szczególik.
21272
Lakier wymaga jeszcze przynajmniej jednej polerki. Parę szczegółów (szpachlowanie) zdradza niestety ingerencję blacharską no ale warunki i doświadczenie nie pozwalają jeszcze na zrobienie nówki z salonu. Nie mniej jednak bez szczegółowego przyglądania auto wygląda jak nowe :D
Jeszcze tylko te listwy.... nie wiem czy uda mi się je wyprostować.....
Poza tym w wyglądzie to by było na tyle. Teraz środek. Czekają mnie jeszcze piloty scyzoryki, bagażnik z pilota, teleskopy maski, komputer pokładowy, nawigacja. To tak przynajmniej żeby dogonić wyposażeniem byłego puntolota :) choć brakuje mi jeszcze elektrycznie sterowanych foteli....
Wszystko powoli bo żona mi już żyć nie daje po tygodniu "nieobecności" :D
Podoba mi się takie ratowanie,że tak powiem "złomków".Aut na które ktoś inny by nawet nie popatrzył.Efekt końcowy zaskakuje.JA teraz też będę ratował Astrę II.Dostałem ją za skrzynkę piwa i dam jej nowe życie.Służyła wiernie koledze a gdy pompa wtryskowa padła zostawił ją pod płotem.Ja ją uratuję i wróci na drogi.
marek230482
07-10-2015, 14:21
Dzisiaj wpadły odświeżone oznaczenia. Poza tym męczę listwy.... krzywe jak cholera.
21288
Wygląda nieźle, a co do listew - szukałeś na allegro albo szrotach?
marek230482
08-10-2015, 14:46
Szukałem... ale na tyle to i moje udało mi się wyprostować. Chyba nie pozostaje mi nic innego jak jeszcze nad nimi "popracować" i zakładać swoje stare. Będą też polakierowane i tak teraz sobie pluję w brodę bo mogłem zaszpachlowac i zrobić bez listew.
Pomaluj w kolor,nie będziesz żałował
marek230482
15-10-2015, 19:23
Na pewno pójdą w kolor. Ale to jeszcze musi trochę poczekać. Pogoda się skaszaniła :)
Ale auto śmiga aż miło, kolejne tysiące km pękają. Spalanie od eco drive do pełnego buta to 4,7-5,5l. Wszystko trasa z niewielką domieszką miasta.
marek230482
20-10-2015, 22:54
Dzisiaj wreszcie przyszło lusterko elektrochromatyczne (samościemniające).
Szybkim rzutem na taśmę przeróbka i montaż. 30min.
Dla ciekawskich i jakby ktoś chciał to lusterko z W210 w pasującym nam kolorze :D za 21zł z przesyłką (szał). Trzeba stare lusterko odpiąć od szyby, łapkę odkręcić od lusterka odciąć końcówkę, nawiercić otwór fi6. Kulę od W210 odcinami od łapy i przykręcamy ją śrubą M6 do naszej fiatowskiej łapy. Całość po skręceniu montujemy. Kabelek kitramy za lampkę i podłączamy zasilanie w kostkę od szyberdachu (np. bo potrzebujemy masę i + po stacyjce).
I to tyle.
Wreszcie lusterko działa samo. Po pierwsze nie muszę pstrykać, po drugie ręczne za mocno ściemniało i jeszcze nie dopasowywało natężenia. Elektrochromatyczne ma właśnie tą zaletę że nie tylko samo ściemnia ale też dopasowuje natężenie. Dzięki czemu normalnie drogę i auta widać a nie tak jak po włączeniu ręcznego lusterka widać tylko dwie plamy świateł a reszta jest czarna :D
2141321414
marek230482
24-10-2015, 16:39
Dzisiaj wreszcie pokonałem sprzęgło alternatora. Wreszcie pasek chodzi idealnie równo i da się normalnie klimy używać :D
21457
pamiętam jak pierwszy raz siedziałem w maryśce weekend - lampa w podsufitce mi się skojarzyła z łazienką
marek230482
24-10-2015, 22:29
I przypomniało Ci się to patrząc na alternator? :confused:
I przypomniało Ci się to patrząc na alternator?
Chyba Przema patrzył na zdjęcie post powyżej ;-)
marek230482
24-10-2015, 22:55
Aha, no spoko:)
cóż, bbm to nie szczyt designu. Zwłaszcza w środku. Ale szukając auta do 3000-4000zł i jeżdżąc przez jakieś dwa tygodnie różnymi to na prawdę jak dla mnie to auto bije na łeb resztę. Zrobiłem nim już jakieś 5-6tys km. I muszę przyznać że chce się jeździć :D może też dlatego bo mi się przypominają stare czasy z HGT.
A w dodatku kupiłem je za 3x mniej i pomimo wszystkich inwestycji jeszcze sporo mam do przekroczenia minimalnego zakładanego budżetu :D
marek230482
03-11-2015, 20:34
Wreszcie znalazłem czas żeby zamontowac pilota. W samą porę bo zaczyna się robić zimno i zauważyłem że przekręcając zamek kierowcy to pasażera często załącza się dużo później. Zamówiłem taki oto zestaw. Bogaty w wiele funkcji ale na początek zwykły centralny i otwieranie bagażnika.
Fabryczny kluczyk z pilotem (mam fabryczny alarm i zdalny centralny) idzie na półkę. I tak pilot nie działał pomimo że moduł sprawdziłem i jest ok.
Logo fiata całkiem ładne. Mocno wypukłe (takie przestrzenne) i całkiem dobrej jakości. Dopiero z bardzo bliska widać niedokładności.
Listwy na lakierowanie nadal czekają. A czekają na lusterka, a lusterko kierowcy na wymianę bo obudowa lata a śrubki tak przerdzewiały że tylko do pocięcia się nadaje.
21583215842158521586
marek230482
06-11-2015, 16:21
Postanowiłem kupić białe kierunki. Myślałem że clar będzie lepiej wyglądał. A wyszło jak wyszło. Uważam że średnio, no ale ciut lepiej niż z pomarańczkami.
2160021601
Kierunki typu clear do tego auta są nieporozumieniem. Jedyne białe to te.
21603
marek230482
08-11-2015, 21:30
Teraz już wiem :) zamówiłem u tego samego gościa z masą innych rzeczy. A miał wtedy jedyny na allegro takie. Jak mi napisał że jednak mu się skończyły i ma tylko clary to już się zgodziłem. I tak bym wtedy gdzie indziej nie kupił a wysyłka byłby droższa od kierunków. No to już się zgodziłem na te clary. Trudno. Jak znajdę chwilę to je przyciemnię folią albo zrobię jakąś mieszankę claru z czarnym pigmentem.
marek230482
24-01-2016, 00:42
Długo nic nie pisałem no ale w końcu to nie forum BBM tam jest więcej bieżących szczegółów.
Ale tak z grubsza to podnoszę sobie trochę standard podróżowania do pracy. Bez fajerwerków ale trochę polepszyć jazdę trzeba.
Więc chronologicznie.
Siłowniki maski. Jak się codziennie po coś zagląda to się przydają
22486
Elektrochrom musiał być obowiązkowo. To jest dla mnie tak niezbędne w aucie jak wycieraczki przedniej szyby z W210 kupiłem za 15zł
22487
Nie mogłem już patrzeć na to zastępcze radio w tej szpetnej kieszeni. Brało mnie na wymioty. Musiałem wrócić do oryginału, który wreszcie nie zaburza lini wnętrza. Nie żeby było porywcze to wnętrze ale kanciate radio w dziurze to już przegięcie rodem z golfa II. Wpadło oryginalne radyjko ze zmieniarką 6xCD (o dziwo na jednej gąbce gra bezbłędnie na wszystkich dziurach). Do tego obsługa multifunkcji, telefonu i parę innych fabrycznych bajerów (nawet nie wiedziałem że BBM miał takie bajery).
22488
Multifunkcja z maryśki ni jak nie pasuje a ja już kierę od HGT obszyłem sobie nową skórką. Więc zrobiłem przeszczep samej elektroniki. W ten oto sposób chyba jedyny na świecie mam multifunkcję na trójramiennej kierownicy BBM tylko jeszcze wygląd zewnętrzny przycisków musze zmienić. Ale działa pięknie i obsługuje graja.
22489
W między czasie podczas polowania na inne rzeczy u szrociarza wyrwałem tunel z podlokietnikiem od maryśki. Przydatna rzecz. Nic w tym nie trzymam ale ładniej wygląda i można sie oprzeć przy wsiadaniu, poprawiani na fotelu.
22490
I ostatnia chyba największa zmiana to ksenony. Czujnik z alfy 166 na tylnym wahaczu. Sterownik na bazie arduino (moje pierwsze kroki w programowaniu zwieńczone tym projektem), nowiutka optyka z alfy 166 przed liftem (mam tego trochę po regeneracji), żarniki D2S, kable adaptery i zewnętrzna przetwornica.
22491
Kable do przetwornicy wychodzą pod lampą i w błotniku jest przetwornica. Na deser dodałem lepkę "homologacyjną". Tak żeby mieć o czym z policjantem gadać
22492
Na koniec zbiornik z marei na dwie pompki i uruchomiłem spryskiwacze.
A tak to wygląda finalnie. Poziomowanie i spryski
https://www.youtube.com/watch?v=ozCef7p8kxM&feature=youtu.be
I teraz tak. W sumie spełniam "prawie" wszystkie wymogi legalności.
Oryginalna optyka pod żarnik D2S (żadnych adapterów pod H7). Samopoziomowanie (nawet z tym poczatkowym machnięciem), spryskiwacze.
Kwestia tylko homologacji. Tak wiem tego nie przeskoczę. Ale dodałem sobie lepkę DCR i będę szedł w zaparte że wszystko jest legalnie. W końcu to tylko gładkie szkło a cecha na nim dotyczy homologacji na wnętrze. A to jest z alfy 166. Tak sobie to tłumaczę
ale myślę że policja ani przegląd nie będzie tu problemem. A w razie kolizji? hmmmm.... mam świadomość ryzyka. Ale profesjonalnie przygotowany system może mnie wybroni.
Ale profesjonalnie przygotowany system może mnie wybroni.
Raczej jednak nie ale nie potępiam przeróbki dla mnie elegancko.. Poza tym te silniczki w lampach to raczej do samopoziomowania średnio się nadają - ani nie są szybkie, ani pewnie na tyle wytrzymałe. A sprawdzałeś chociaż charakterystykę tego całego układu? Obciążałeś tył na max i sprawdzałeś jak wychylają się lampy? Działą Ci to podczas jazdy czy tylko na postoju?
marek230482
25-01-2016, 14:52
Napiszę tak. Nie mają do czego się przyczepić. Musieliby mi udowadniać że przerobiłem lampy a to bedzie trudne bo wszystkie użyte podzespoły są z fabrycznych ksenonów innego auta. Nawet jak mi znajdą dobrze ukrytą przetwornicę to przecież mam prawo dać inną. Oryginalna mi się spaliła.
Odnośnie poziomowania to oczywiście że działa :) myślałeś że tylko taki bajer? :) ponad miesiąc jeździłem (jeszcze na standardowych lampach przed przeróbką) ze sterownikiem i korygowałem program. Lampy trzymają ustalony poziom bez względu na obciążenie czy ilośc paliwa w baku (a to spora różnica).
Silniki i ich prędkość nie mają znaczenia. Poza tym. Mam auto z oryginalnymi ksenonami i wcale szybciej nie działają. Ich budowa różni się przez enkoder a nie że sa szybsze. I tak nie pracują w czasie jazdy. Mało to wytrzymałość/żywotność też się nei zmienia bo silniczki działają na zasadzie balansu elektrycznego. Ciągle są pod prądem i ciągle sa równoważone napięciem płynący przez oporniki w pokrętle. Większość tego nie wie :) ale taka jest prawda że nawet jakbym kazał non stop się kręcić to ich żywotność nie spadnie :) mój sterownik po prostu emuluje pokrętło charakterystyką liniową dopasowaną do odczytu czujnika.
Idea poziomowania polega na dostosowaniu do obciążenia a nie nierówności drogi. Myślisz że ksenony powinny machać na wyboistych drogach? Nie, to efekt uboczny naszych dróg.
U mnie sterownik odczytuje obciążenie pojazdu (ugięcie wahaczy) podczas zapalania świateł. Wtedy też robi test. Łapie poziom i potem do następnego zapalenia świateł już go trzyma. Jeżeli bym kogoś po drodze wyrzucił :P to powinienem wyłączyć i włączyć światła ponownie (może być nawet w czasie jazdy). Nie jest to dla mnie problem bo sterownik mi wtedy pulsuje czerwoną diodą żebym nie zapomniał.
Chciałem zrobić to na podstawie odczytu prędkości (poziomuje się za każdym razem jak stanę) ale szczerze trochę jestem za cienki w C+ na razie :) w końcu to mój pierwszy w życiu zaprogramowany sterownik i to jeszcze na arduino :)
Zamiast czujnika na kołach można jeszcze żyroskop zastosować. Prostsze w budowie ale tego też nie potrafiłbym zaprogramować.
Napiszę tak. Nie mają do czego się przyczepić. Musieliby mi udowadniać że przerobiłem lampy a to bedzie trudne bo wszystkie użyte podzespoły są z fabrycznych ksenonów innego auta. Nawet jak mi znajdą dobrze ukrytą przetwornicę to przecież mam prawo dać inną. Oryginalna mi się spaliła.
Oryginalnie BBM nie wychodził z xenon'ami koniec kropka. Auto nie ma homologacji z takimi lampami, nie istotne skąd masz lampy które nawiasem mówiąc są teraz Twoim tworem niż jakąkolwiek fabryczną przekładką. Niestety formalnie wygląda to tak i nic nie poradzisz.
Mało to wytrzymałość/żywotność też się nei zmienia bo silniczki działają na zasadzie balansu elektrycznego. Ciągle są pod prądem i ciągle sa równoważone napięciem płynący przez oporniki w pokrętle. Większość tego nie wie ale taka jest prawda że nawet jakbym kazał non stop się kręcić to ich żywotność nie spadnie
Sam silniczek może i ok, ale mi chodzi o przekładnie i całą mechanikę w tym silniczku jako w całym module. Niestety ale teraz pracuje on codziennie conajmniej raz a tak oryginalnie to kto to reguluje? Nikt albo czasem raz na rok ktoś..
Idea poziomowania polega na dostosowaniu do obciążenia a nie nierówności drogi.
I tu się mylisz - ja również tak myślałem. Oczywiście są takie rozwiązania, które poziomują lampy tylko na postoju ale to już archaizm i praktycznie mało tego jeździ. Wszystko na złomie. Każdy nowy system uwzględnia pochył w trakcie jazdy, ba - nawet prędkość!
U mnie sterownik odczytuje obciążenie pojazdu (ugięcie wahaczy) podczas zapalania świateł. Wtedy też robi test. Łapie poziom i potem do następnego zapalenia świateł już go trzyma.
Średnio to fajne rozwiązanie ale można to łatwo poprawić o czym niżej.
Chciałem zrobić to na podstawie odczytu prędkości (poziomuje się za każdym razem jak stanę) ale szczerze trochę jestem za cienki w C+ na razie w końcu to mój pierwszy w życiu zaprogramowany sterownik i to jeszcze na arduino
Wystarcz że zmierzysz częstotliwość zboczy na czujniku prędkości pojazdu (tam jest normalny przebieg prostokątny proporcjonalny do prędkości). Konfigurujesz jeden timer i tylko czytasz wartość w przerwaniu. Jeden "if" i już :)
marek230482
28-01-2016, 13:09
Z homologacją jest oczywiście jak piszesz. Tego nie przeskoczę. Ale też nie mam zamiaru. Budowa tego miała za zadanie polepszyć mi światła i możliwie skutecznie zmylić kontrolę. W końcu homologacja to tylko formalność. Ja chciałem zachować aspekty techniczne.
Oczywiście za tym idzie wiele innych zalet. Odbłyśnik i przysłona jest inna, taka jak powinna fabrycznie być pod ksenon (przysłona w H7 czy H1 różni się od ksenonowej). Do tego poziomowanie bardziej dla wygody użytkowania. (choćby dopasowywanie się świateł do ilości paliwa w baku)
Odnośnie silniczków to zobaczymy po jakimś roku czy napędy się nie wypracowały fizycznie. Śruba i przekładnia wygląda tak samo jak w silnikach kesnonowych. Sprawdzałem. No chyba że wygląda identycznie a jednak jest z czegoś innego :) Po otworzeniu silnika z ksenonów (porównują ciągle bliźniacze wersje z AR166 bo to mam na stole). Widzę prawie wsystko to samo tylko silnik ma elektronikę i inne styki (kodowanie położenia). Stąd mój wniosek że żywotność się nie zmienia.
Poziomowanie w czasie rzeczywistym moim zdaniem nie ma sensu. Niczemu to nie służy. A moje wnioski wypływają z użytkowania auta z fabrycznymi ksenonami gdzie ów poziomowanie w trakcie jazdy tylko pogarsza widoczność mi i naraża innych na większe prawdopodobieństwo oślepienia. Piszę już o starszych autach a nie o nowych cudach techniki.
W swoim układzie mogę poziomować w czasie rzeczywistym ale nie znam przesłanek które skłaniały by mnie do wprowadzenia tego. Jeżeli chcesz wysunąć argument "wyrównywania" nierówności to od razu napiszę że sprawdzałem to w naprawdę wielu autach i żadne, auto nie nadąży Ci wyrównać światła razem z dziurami i pofalowanym asfaltem. Może jak kupisz nowe audi to tak. Ale przecież nie zezłomujesz od razu 90% motoryzacji bo nowe jest jedyne słuszne. Zobacz jak z naprzeciwka jedzie auto z ksenonami (nawet nowoczesne fury) po dziurawej drodze. Wszystkie momentami oślepiają. Lampy podskakują po dziurach. Zobacz jak auto przejeżdża po osiedlowej drodze po hopkach. Które nie oślepia? Każde oślepia. Do pracy kumpel jeździ nową A4 (dwu letnia) z ksenonem. I jak przejedzie po hopce to daje po gałach. Jak jedzie po nierównej drodze rano (o 6 rano) to widać jak snop światła faluje razem z autem. Żadne poziomowanie tu mu nie pomaga. To po co mi w czasie rzeczywistym poziomować? Żeby mnie wkurzało działanie z opóźnieniem? Mam jedno auto z oryginalnym ksenonem i to wkurza. Szwagier w nowej służbowej "3" też to potwierdza. Tak więc nie wiem po co to robić.
Odnośnie modyfikacji programu to wiem że się da. Ale za cienki bolek w tym jestem :) niestety nie mam żadnych znajomości w tej dziedzinie a nauka samemu jest cholernie czasochłonna i nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty :) zwłaszcza że jestem z wykształcenia konstruktorem a nie automatykiem i musze się uczyć od podstawowych podstaw :) większość wskazówek czy samouczków już zawiera takie przeskoki myślowe że się gubię. Więc małymi kroczkami :) bardzo małymi :) i tak jestem z siebie dumny że nie wiedząc nic w tej materii udało mi się ułożyć program na arduino sterujący lampami na podstawie odczytu rezystancji :)
Oczywiście poziomowanie nie niweluje oślepiania na dziurach bo to prawie niewykonalne ;) Ale na wzniesieniach czy pochyłej drodze np. już może tyle że tu już wymagany jest algorytm i trochę logiki, pewnie też opomiarowania. Jak już wspomniałem i tak szacun że wykonałeś taki kawał roboty - brawo! :) Ja to kupuję. Auto 2 letnie na pewno ma już poziomowanie podczas jazdy ale nie działa one na dziury bo to nie ma tak działać. Piszę tylko co wiem. Jeżeli mówisz że budowa silniczków od AR z xenonem jest podobna to może i to podziała - tego Ci życzę :)
A co do programowania naprawdę jeżeli poradziłeś sobie z odczytem z ADC to poradzisz sobie z odczytem z timera :) Tam naprawdę logiki żadnej nie ma. Chcesz to mogę Ci źródła dać do takiego modułu co kiedyś robiłem dla klienta - zamykał on centralny zamek po przekroczeniu prędkości zadanej. Źródła w c dla jakiegoś attiny.. W sumie chodzi o zasadę.
Edit:
W sumie możesz też całkować ten sygnał z impulsatora i mierzyć go ADC :) Wtedy będziesz miał taki sam pomiar ale innej wartości ;) Tylko tu trochę analogówki dochodzi i dobierania części - nie wiem czy warto.
marek230482
28-01-2016, 14:09
Mi tam zawsze po gałach dają ksenonem jak z za górki wyjeżdża. Bez względu jak nowe auto jedzie.
Mało to, ostatnio zauważyłem (dwa razy) że te nowe super hiper ledowe z wycinaniem pola oświetlanego przed nadjeżdżającym pojazdem też może szwankować. O ile zawsze widziałem że świetnei to działa (zero oślepiania) tak dwa razy zdarzyło się że mi gały wypalało. Ale to pewnie jakaś usterka systemu była.
Zapasowe silniczki mam. W AR166 z H7 były identyczne. Moim zdaniem nic im nie będzie ale zobaczymy co czas pokaże.
Odnośnie programowania to na pewno odezwę się do Ciebie po źródła jak znowu będe przy tym grzebał. Na pewno nie będe zmieniał tego w bravolocie bo jest ok wraz z załączeniem świateł. Ale właśnie do 166 chcę zrobić sterownik do automatycznego odsuwania/przysuwania fotela i właśnie taki automatyczny centralny. Ale to może latem, wtedy się odezwę na PW, teraz nie mam czasu :)
marek230482
26-02-2016, 10:23
Auto kręci kolejne tysiące km. Jedynie musiałem przepływomierz zmienić. Najtańszy BOSCH jaki udało mi się znaleźć kosztował mnie 250zł.
Najtańszy BOSCH jaki udało mi się znaleźć kosztował mnie 250zł.
Chciałbym żeby do mojego tyle kosztował :roll: Życzę kolejnych bezawaryjnych kilometrów kilometrów :!:
marek230482
26-02-2016, 22:34
A jaki Ty masz nr przepływomierza bo wydaje mi się że to jest to samo. Podaj nr boscha to Ci sprawdzę.
Ja mam MultiJeta a tu jest już co innego. Według eper-a numer części to 46811122 a to przekłada się na przepływkę o numerach 0 280 218 120.
marek230482
27-02-2016, 21:38
Kumam. Ale moim zdaniem to ta sama wkładka. Przepływka do BBM`a też taka tania nie jest -> 350zł. Do alfy 750zł..... ale wkładka jest identyczna :D mało to. identyczna jest w corsie diesel właśnie najtańsza 250zł. Do 166 musze sama wkładkę włożyć bo tuba jest większej średnicy. Ale do bravo ta z corsy pasuje P&P. Do stilona pewnie też. Jak nie to przełożysz wkładkę. Na forum AR już dawno porozgryzali te wkładki :) na świecie używanych jest tylko kilkanaście wkładek :) przy czym makarony mają praktycznie tylko kilka :)
I wg tej rozpiski Zielony, Twoja przepływka ma tą samą wkładkę co moja i inne wspomniane. Tylko że ten nr przepływki nikt nie sprawdził w realu. Dlatego jak będziesz wymieniał (albo masz chęć sprawdzić teraz) to odkręć wkładkę i podaj mi jej numer. Będzie w stylu f00c2g2030. Jak się upewnisz to wtedy Ci dobiorę najtańszą. Ale na 95% to ta sama :D tak więc nie taki z Ciebie pechowiec jak myślisz :P
O widzisz, nie zagłębiałem się w ten temat. Masz może jakiś link do tego tematu na forum AR :?:
A co do podania numeru to będzie problem, ponieważ ktoś założył nie właściwy przepływomierz z końcówką 308.
marek230482
29-02-2016, 10:31
Tu masz temat.
Typy przepływomierzy/wkładek (http://www.forum.alfaholicy.org/147_156_166_gt/22182-typy_przeplywomierzy_wkladek.html)
A co do podania numeru to będzie problem, ponieważ ktoś założył nie właściwy przepływomierz z końcówką 308
Bo właśnie może wkładka jest ta sama :D
U mnie też ktoś teraz powie że mam złą przepływkę bo od opla :D ale to nie prawda bo element pomiarowy jest identyczny. Jak parametry masz ok to znaczy że ta przepływka jest ok. I na to by wyglądało bo przepływka 308 ma wkładkę F 00C 2G2 044 T a ona jest zamienna z f00c2g2030 (działa tak samo). Tak więc wkładka z mojej za 250zł też będzie dobra :P no i masz tanio :P
marek230482
19-09-2016, 20:26
Bravolot żyje i ma się dobrze :D
po drodze były jakies drobne wymiany jak przegub czy rolki ale tłucze grube tys km i nie marudzi :)24912249112491024913
marek230482
17-02-2017, 20:29
Poza tym że auto kręci kolejne tysiące kilometrów to wreszcie skończyło się sprzęgło :) wreszcie bo od kupna dawało o sobie znać. Niestety nie miałem możliwości wymienić tego samemu więc niestety skończyło się na nowym sprzęgle, dwumasie i pompa/wysprzęglik.
I jedziemy dalej :D
marek230482
11-06-2017, 22:42
Co prawda tu historia prowadzona po łebkach (szczegóły sa na BBM) ale też wrzucę info i przymiarce do sprzedaży.
Pakiet GT. Klima, elektrochrom, multifunkcja, cd (6853446293) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/show_item.php?item=6853446293)
marek230482
30-07-2017, 23:03
Nadal próbuję sprzedać :D
https://www.olx.pl/oferta/pakiet-gt-klima-elektrochrom-multifunkcja-cd-changer-i-inne-CID5-IDmMu0O.html
marek230482
27-09-2017, 20:48
Nie ma zainteresowania. A jak już ktoś przyjeżdżał to samo buractwo z radami życiowymi chcących kupić w cenie części jakie wymieniłem przez ostatnie pół roku (zawias, sprzęgło, dwumas, chłodnica klimy, przeguby itd).
Dlatego sobie jeżdżę dalej :D za jakiś czas ponowię próbę sprzedaży. Może ktoś doceni. A jak nie to dalej się będę kulać. Mam 4 auta więc to jedno w te lub wewte nie robi mi różnicy :D
Niestety ale tak to jest z kupującymi. Oczekują stanu i przebiegu jak przy rocznym aucie hehe. Nie oddawaj za półdarmo bo szkoda autka.
marek230482
31-10-2017, 21:54
Ostatnio zainteresował się autkiem znajomy z pracy. A dzisiaj przytulił bravolota. Nie marudził na cenę, docenił stan i pracę włożoną. Na pewno będzie zadowolony.
A ja może wrócę do BBM`a. Jak to się mówi do trzech razy sztuka :D
marek230482
05-02-2021, 00:04
.... no i jest ten trzeci raz .... :palacz:
https://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/bravo-gt-blackink-1-9jtd-kolejne-bravo-182-a-48282/#post403319
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.