PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z diagnostyką Fiat Stilo 1.9 JTD 2005



adek144
10-08-2015, 16:35
Możliwe, że temat, który teraz poruszę już się pojawił ale czytałem wiele wątków i żaden nie dał mi odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Posiadam jak w temacie Fiata Stilo 1.9 JTD 2005r wersja 100KM. Ostatnimi czasy zakupiłem kabelek Viaken (http://http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html). Jak jest napisane u sprzedawcy kabelek powinien obsługiwać wszystkie funkcje programu FES, stawiam, że pewnie również MES. Po zainstalowaniu sterowników od Viakena oraz polecanego programu, dostępnego w pełnej wersji na forum MES 1.7 jeśli dobrze pamiętam, próbowałem połączyć się ze Stilo. W pierwszej pozycji "engine" bez problemu autko łączy się ze sterownikiem silnika, w pozycji "airbag" też wszystko jest ok. Przełącznik w pozycji "ABS" łączy się chociaż też jakieś błędy sypie. Natomiast jeśli chcę połączyć się z jakimkolwiek inny elementem to na ostatnim położeniu nic się nie dzieje. Do tego program żąda podłączenia kabelka ELM 327 lub OBDKey, a mój kabelek jest widziany jako KKL VAG czy jakoś tak, mimo tego, że zmieniam położenie przełącznika. Cały czas pojawia się błąd "Upłynął limit czasu" czy coś takiego. Nie wiem w czym problem. MOże posiadacze takiego kabla podpowiedzą mi w czym jest problem. Z góry dziękuję za pomoc :)

KOBRA
10-08-2015, 17:09
Problem leży przede wszystkim w braku wiedzy z twojej strony co do diagnostyki komputerowej samochodu.
Jak wiele osób tak i ty kupiłeś sobie kabelek i myślisz że to wszystko . Podłączysz i samo się naprawi . Otóż nie ,nie tak łatwo.
Jest wiele jak ty to mówisz i inni też "kabelków".
W wielkim skrócie wygląda to tak :
To nie są kabelki ,tylko urządzenia elektroniczne, zwane interfejsami i służą do komunikacji pomiędzy samochodem ,a komputerem z programem diagnostycznym. W samochodzie są zainstalowane różne sterowniki ,które sterują pracą urządzeń znajdujących się w samochodzie. Komunikacja pomiędzy sterownikiem w samochodzie a programem diagnostycznym odbywa się w różnych systemach i do komunikacji służą różne interfejsy . Nie ma jednego uniwersalnego urządzenia które obsługuje wszystkie systemy we wszystkich samochodach .Jeżeli chodzi o Fiata to są dwa urządzenia VAG-kkl i ELM 327 z różnymi przejściówkami do zmiany pinów w połączeniach. I tymi dwoma urządzeniami da się dużo zrobić.
Ty potrzebujesz jeszcze ELM 327 i przejściówki nr 1 .Poduszki obsłużysz Vag-iem z przełącznikiem.
Powodzenia i uważaj abyś czegoś nie zepsuł bo to też można.