PDA

Zobacz pełną wersję : Croma mułowata, silnik jakby głośniejszy - co może być przyczyną?



RafalWawa
08-08-2015, 17:23
Witam,

Od jakiegoś czasu obserwuję że - najpierw w zakresie niskich obrotów, a teraz mam wrażenie że w całym - auto wyraźnie mułowate, ociężałe. Stan jakby się pogarszał. Silnik nie zgłasza żadnych błędów.
Co sprawdziłem: Kolektor ssący/listwa OK zresztą pół roku temu zmieniany kolektor, p tej zmianie było super auto bardzo żwawe. Po sprawdzeniu wzrokowym - nie widać by gdzieś jakiś wężyk pękł czy cuś (ale w tym upale mogłem coś przeoczyc)
Podpięcie MES - sprawdziłem domykanie egr, ale nie widzę nic podejrzanego w danych - inna sprawa że nie wiem co dokładnie ecu mierzy (rzeczywiste otwarcie czy polecenie-ile ma otworzyc)
Z innych parametrów -zastanawia mnie dlaczego zmierzone ciśnienie doładowania jest wyższe niż oczekiwane??
20685

Przyjrzałem się też korektom wtrysków w zależności od obrotów i temp cieczy chłodzacej (te 60st na początku to efekt upału - auto stało na słońcu)
20686

Na początku mocno koryguje ale w trakcie jazdy po rozgrzaniu jest chyba w normie, a drobne korekty mogą zdaje się być efektem problemów z egr (jeśli jest niewielie niedomknięcie)

Ma ktoś jakiś pomysł- czemu to cholerstwo zachowuje się jak kiepski muł? Co ew jeszcze sprawdzić?
Z góry dzięki za ew sugestie

EDIT:

Sprawdziłęm też dawki paliwa...widać że dawka zmierzona jest często mniejsza od oczekiwaneje..dlaczego? Co moze być tego przycyna?

20687

andy5
08-08-2015, 17:45
Moim zdaniem winnym jest niedomykający się zawór EGR.
Tutaj masz opisane jak zdiagnozować zawór EGR CONMIR ť Blog Archive Jak zdiagnozować niedomykający się EGR. - CONMIR (http://www.conmir.pl/jak-zdiagnozowac-niedomykajacy-sie-egr/)

RafalWawa
08-08-2015, 18:21
Znam ten artykuł, niestety tam opisane objawy są inne niż u mnie ( ja nie ma wyraźnie niższych wyników pomiarów niź wartości oczekiwanychg) - stąd moje wątpliwości

andy5
08-08-2015, 18:49
Sprawdziłęm też dawki paliwa...widać że dawka zmierzona jest często mniejsza od oczekiwaneje..dlaczego? Co moze być tego przycyna?
to wskazuje na niedomykający się EGR który wpuszcza "lewe" spaliny i sonda lambda koryguje ilość paliwa

RafalWawa
09-08-2015, 12:49
Tak też myślałem.. MAm drugi egr w domu po poprzedniej wymianie - jak wrócę do domu we wtorek to zabiorę się za niego i spróbuję wyczyścić (do tej pory tego nigdy nie robiłem)... ten stary będzie dobry do ćwiczenia ( a może da się go zreanimować choć dwa lata leży w piwnicy) ;)