Zobacz pełną wersję : Dodatki do ON
Cześć,
Dolewacie czegoś ekstra do baków po tankowaniu? Chodzi mi o specyfiki typu Kleen Flo Lubricant, olej do dwusuwów (Ravenol, Liqui Moly)?
Ktoś używa? Warto czy nie?
Ja od roku leje mobil do 2 taktow tak zeby spr roznice czy sa. Po 20000 km nie ma zadnych zmian ani na + ani na -.po zimie zaprzestaje testow. Dodam ze sinik jtd 120 kucy bez dpf przebieg aktualny 111000.
Wczesniej octavia na or przejezdzilem 2 lata zrobilem ok 43000 km i super tanio i bez problemu.
CzarnyGD
06-08-2015, 11:12
Ja co 5 tysięcy dolewam środek do czyszczenia układu paliwowego Motul (Motul "http://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/diesel-system-clean?f%5Bapplication%5D=143&f%5Brange%5D=25") (Liqui Moly (http://liquimoly.pl/produkty/dodatki/dodatki-do-paliw-diesel/dodatek-do-common-rail-2185-detail) i Wynn's (http://www.wynns.pl/top/do%20ropy/516%20DIESEL%20INJECTOR.php) też są spoko), a co drugie tankowanie oleju 2T Ravenola. Do tego tankuje tylko ropką wzbogacaną (typu v-power, verva itd).
Czy jest różnica, nie wiem bo tankuje tak od samego początku posiadania auta. Lanie oleju 2T jest solidnie umotywowane, warto poszperać w necie.
matulaskocz
06-08-2015, 11:20
też nad tym myślałem ...ale na razie się nie zdecydowałem. Myślałem o oleju, który leje się do benzyny do mieszanki w kosach spalinowych (taki różowy). Wydaje sie że powinien spełnić wszystkie kryteria, ale skoro coś dobrze działa, to po co kombinować ...i na razie nie leję, choć naczytałem się sporo pozytywnych opini.
Na forum Alfy jest watek o dolewaniu oleju 2T i dodatków do ON. Ja osobiście dolewałem olej 2T jak miałem na jednym z wtryskiwaczy korektę +2 i po kilku wypalonych bakach korekta powróciła do akceptowalnego poziomu +0,6.
Stosowałem Millers Eco Max, sporadycznie 2T Elfa (zaprzestane jak wyczerpie zapas), stosuje do zwykłego ON AR6400
A po kiego stosować dodatkowe oleje skoro paliwo jest i tak "chrzczone" odpowiednią dawką przepracowanego oleju i innych wypełniaczy??? Za dużo pieniążków w kieszeni? Chętnie przyjmę darowiznę w zamian za stosowanie 2 "zdrowasiek" przed odpaleniem silnika :smile: Efekt będzie podobny....;-)
A po kiego stosować dodatkowe oleje skoro paliwo jest i tak "chrzczone" odpowiednią dawką przepracowanego oleju i innych wypełniaczy??? Za dużo pieniążków w kieszeni? Chętnie przyjmę darowiznę w zamian za stosowanie 2 "zdrowasiek" przed odpaleniem silnika Efekt będzie podobny....
Poczytaj Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce. (http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_do_ropy_pigulce_. html)
Poczytaj Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce
Czytałem ten i inne artykuły...
Jednak to do mnie nie przemawia. Tym bardziej, że każdy silnik ulega naturalnemu procesowi zużycia (a obecne silniki są dużo mniej trwałe od swoich poprzedników z lat 90-tych => minimalizacja kosztów/maksymalizacja osiągów) i żadne dodatkowe "cuda" nie wydłużą jego pracy.
Zawsze mnie zastanawia - przy takiej okazji - stanowisko wszystkich tych, którzy walczą o czystość paliw w Polsce. Ile to narzekań, że "nasze" paliwo jest zanieczyszczone w stosunku do "zachodniego" i silniki, szczególnie diesla, szybciej ulegają awariom. To teraz wytłumaczcie mi, dlaczego "zanieczyszczacie" paliwo olejem skoro wszyscy walczą o lepsze/czystsze paliwo???
Duże podzespoły mechaniczne może popracują trochę dłużej (lepsze smarowanie) ale różnej maści dpf-y, egr-y, elektrozawory etc. szybciej ulegną zanieczyszczeniu i awarii bo tłustsze paliwo powoduje powstawanie większej ilości sadzy i nagarów.
Nawet w lotnictwie walczy się o jak najczystsze paliwa a smarowanie pozostawia się układom olejenia silnika a nie paliwom.
Ale OK, jeśli ktoś lubi wydawać pieniądze to proszę bardzo. W końcu ktoś musi wierzyć we - wszystko tłumaczące - teorie spiskowe koncernów, producentów i rządów. To gigantyczne pole do zarabiania na emocjach, nie do końca powiązanych z logiką.... Ale co ja tam wiem...:lol:
Czytałem ten i inne artykuły...
Jednak to do mnie nie przemawia. Tym bardziej, że każdy silnik ulega naturalnemu procesowi zużycia (a obecne silniki są dużo mniej trwałe od swoich poprzedników z lat 90-tych => minimalizacja kosztów/maksymalizacja osiągów) i żadne dodatkowe "cuda" nie wydłużą jego pracy.
Zawsze mnie zastanawia - przy takiej okazji - stanowisko wszystkich tych, którzy walczą o czystość paliw w Polsce. Ile to narzekań, że "nasze" paliwo jest zanieczyszczone w stosunku do "zachodniego" i silniki, szczególnie diesla, szybciej ulegają awariom. To teraz wytłumaczcie mi, dlaczego "zanieczyszczacie" paliwo olejem skoro wszyscy walczą o lepsze/czystsze paliwo???
Duże podzespoły mechaniczne może popracują trochę dłużej (lepsze smarowanie) ale różnej maści dpf-y, egr-y, elektrozawory etc. szybciej ulegną zanieczyszczeniu i awarii bo tłustsze paliwo powoduje powstawanie większej ilości sadzy i nagarów.
Nawet w lotnictwie walczy się o jak najczystsze paliwa a smarowanie pozostawia się układom olejenia silnika a nie paliwom.
Ale OK, jeśli ktoś lubi wydawać pieniądze to proszę bardzo. W końcu ktoś musi wierzyć we - wszystko tłumaczące - teorie spiskowe koncernów, producentów i rządów. To gigantyczne pole do zarabiania na emocjach, nie do końca powiązanych z logiką.... Ale co ja tam wiem...:lol:
Popieram SAR37 w 100%,ja przejechałem ponad 40 tyś km i nie mam żadnych problemów z EGR-m czy z DPF-m, od czasu do czasu zatankuję tylko najlepsze paliwo z Shela i oby tak dalej.
Poczytaj Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce. (http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_do_ropy_pigulce_. html)
Czytałem cały wątek już dawno temu. Z niego właśnie dowiedziałem się od Kolegi wlyszkow o Archoil AR6800 i taki leję. W moim przypadku sprawia, że auto odpala dużo lepiej i nie przebiera chwilę po odpaleniu. Mam kolektor do wymiany i doraźnie ten preparat mi pomaga.
Popieram SAR37 w 100%,ja przejechałem ponad 40 tyś km i nie mam żadnych problemów z EGR-m czy z DPF-m, od czasu do czasu zatankuję tylko najlepsze paliwo z Shela i oby tak dalej.
co rozumiesz pod pojęciem "najlepsze paliwo..." - cenę? nie żebym się czepiał ale w Polsce te" lepsze" są tylko z nazwy i przy kasie , wystarczy nalać paliwa za zachodnią granicą a nawet południową i czuć że auto jedzie jakby miało ze 20 kucy więcej, kolega właśnie przez takie "lepsze "paliwo wymieniał wtryski i wałek rozrządu (audi 2.0 tdi)
kolega właśnie przez takie "lepsze "paliwo wymieniał wtryski i wałek rozrządu (audi 2.0 tdi)
Wałek to na pewno przez paliwo ;)
BTW nie zatankowałem nigdy gorszego ścierwa niż paliwo premium od shella. O ile fuelsave na tle konkurencji spokojnie daje radę, to te v-power czy obecnie nitro+ to jakaś totalna żenada. Ile razy to wlałem miałem zamulone auto i sporo więcej piło. Nie wiem. Może shell w Krakowie ma z dupy paliwo.
@SAR37 i adamo: gdyby dodatek oleju 2T pogarszał jakość paliwa i zanieczyszczał układ, to nie byłoby dziesiątek zadowolonych użytkowników, którym spadły korekty na wtryskach i auto zaczęło lepiej palić. Pozytywne opinie są do poczytania zarówno tutaj, na forum alfaholików jak i na forum klubu fiata stilo. Osobiście (będąc sceptycznym do takich wynalazków) odczułem wzrost dynamiki i zmniejszenie spalania po kilkuset km od rozpoczęcia stosowania oleju 2T. Było to na tyle odczuwalne, że moja żona po chwilowej przerwie w prowadzeniu stilo pytała co zrobiłem z autem :P
@sar37 uzywales/stosowales? Ja owszem.. mam pomiary MES zarowno dla korekt jak i wypalania DPF. Średnia znaczaco sie poprawila z 600 na 900. A korekty mam ponizej 1.0.. poza dodatkami niczego nie zmienialem.
[QUOTE=bzykol;220833]Wałek to na pewno przez paliwo ;)
auto jeszcze na pompowtryskach a nie na cr - aby doszło do wtrysku paliwa krzywka wałka rozrządu musi zaatakować wtryskiwacz - dodam tylko że kolega lał tylko super paliwa i nigdy nie chciał zalać zwykłego ON - efekt był taki że paliwo dostawało się do oleju i stąd ten wałek (2 razy naprawiał ten sam problem w odstępie ok. roku teraz jeździ na zwykłej gnojówce i jest na razie ok - po naprawie już 1.5 roku)
CzarnyGD
11-08-2015, 06:45
Ja z kolei starałem się zawsze tankować na Statoil, na jednej stacji, żeby mieć porównanie. Niestety podczas zimowego wypadu do Austrii, auto zaczęło świrować i żeby wyelminować problem z paliwem zalałem zwykłego niemieckiego Arala... tęsknie za dynamikę auta z tamtego czasu:)
Szkoda trochę, że u nas takiego nie sprzedają:) Ale to pewnie też dlatego, że mało kto by je kupował. Sprzedaż paliw premium stoi na niskim poziomie. Pewnie dlatego, że wcale nie sam takie premium:P Ehh, idę do pracy:)
maciekpt
12-10-2015, 09:33
Po przeczytaniu tego wątku i części linków tutaj podawanych skusiłem się na spróbowanie oleju 2T i dodam swoje spostrzeżenia. Przejeździłem 4-5 baków z dodatkiem oleju Orlen Platinum Rider Racing 2T (wyjeździłem litrową butelkę). Nie zauważyłem różnic ani w pracy silnika ani w zużyciu paliwa. Olej też nie jest tani bo za litr zapłaciłem prawie 44 zł (na stacji). Test uważam za zakończony, więcej próbował nie będę, dla mnie nie ma sensu.
BTW 95% moich tankowań to Verva ON.
radek_p14
12-10-2015, 13:47
Po przeczytaniu tego wątku i części linków tutaj podawanych skusiłem się na spróbowanie oleju 2T i dodam swoje spostrzeżenia. Przejeździłem 4-5 baków z dodatkiem oleju Orlen Platinum Rider Racing 2T (wyjeździłem litrową butelkę). Nie zauważyłem różnic ani w pracy silnika ani w zużyciu paliwa. Olej też nie jest tani bo za litr zapłaciłem prawie 44 zł (na stacji). Test uważam za zakończony, więcej próbował nie będę, dla mnie nie ma sensu.
BTW 95% moich tankowań to Verva ON.
Czemu dolewałeś olej syntetyczny, który nie jest polecany jako dodatek do oleju napędowego?
Orlen ma przecież olej który jest polecany jako dodatek do oleju napędowego i jest to ORLEN OIL Semisynthetic 2T.
maciekpt
12-10-2015, 14:07
A to jest bardzo dobre pytanie i nawet nie zdawałem sobie sprawy, że to nie taki jak powinien być. Z tego co widzę na stronie Orlenu to mają teraz tylko dwa oleje 2T dostępne: PLATINUM RIDER RACING 2T (syntetyk) i PLATINUM RIDER SCOOTER 2T (półsyntetyk). I na Alfaholikach ktoś tam pisał, że ten pierwszy sprawuje się lepiej niż drugi, i tym się zasugerowałem przy zakupie.
radek_p14
12-10-2015, 17:44
A to jest bardzo dobre pytanie i nawet nie zdawałem sobie sprawy, że to nie taki jak powinien być. Z tego co widzę na stronie Orlenu to mają teraz tylko dwa oleje 2T dostępne: PLATINUM RIDER RACING 2T (syntetyk) i PLATINUM RIDER SCOOTER 2T (półsyntetyk). I na Alfaholikach ktoś tam pisał, że ten pierwszy sprawuje się lepiej niż drugi, i tym się zasugerowałem przy zakupie.
Ja leje LIQUI MOLY 1052, ale na Orlenie ostatnio widziałem na półce tego ORLEN OIL Semisynthetic 2T i chyba kosztował coś koło 20zł.
Moja Croma na oleju 2T pracuje ciszej i bardziej miękko.
Spróbuj może jeszcze tego LM 1052 lub Semisynthetic i zobaczysz czy są jakieś różnice.
https://www.lubtechserwis.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_b4645ae2603fe5ac70a2b1d3766403fe.jp g
ja to leję i jest o niebo lepsza kultura pracy silnika zwłaszcza jak jest zimny
Ile tego oleju 2T lejecie na jeden bak ON?
maciekpt
14-10-2015, 11:11
1:250 czyli wypada ok. 240 ml oleju 2T na 60 litrów ON.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.