PDA

Zobacz pełną wersję : 1.2 12v przegrzewa się



kamikk93
26-07-2015, 19:37
witam, problem polega na tym że silnik się przegrzewa. Do tej pory było tak, że podczas jazdy wskazówka była przy rozgrzanym silniku około 0.5cm pod kreską 90 stopni i to był standard, jeśli wskazówka dźwigała się ponad 90 stopni (też do około 0.5 cm to włączał się wentylator i wskazówka spadała. Teraz wskazówka leci pod czerwone pole a wentylator się nie załącza a do tego jak wyłączę silnik i odkręcę korek ze zbiorniczka płynu, to płyn zaczyna wytryskiwać przez korek a stan się dźwiga po sam korek a w przewodach doprowadzających płyn do zbiorniczka słychać bulgot i płyn wpada do zbiorniczka tak niechętnie jakby. Jak odkręcę korek zbiorniczka to widać w nim osad, jakby drobny piach i jest brudny. Czy to może być wina zatkanego układu? Lub pompa już pada? Chłodnica jest gorąca, górne przewody też, ubytku żadnego nie ma bo cały czas na zimnym silniku i wyłączonym jest ten sam poziom, plam tłustych też nie zauważyłem.

marcij
27-07-2015, 09:40
Czy to może być wina zatkanego układu?

Może. Jak masz piasek w układzie, to może poprzedni właściciel wsypał uszczelniacz, który skutecznie wszystko pozatykał. Zacznij od odpowietrzenia układu.

hak64
27-07-2015, 10:29
Teraz wskazówka leci pod czerwone pole a wentylator się nie załącza To jest problemem. Prawdopodobnie padł czujnik temperatury (ten sterujący pracą wentylatora), albo sam wentylator odmówił posłuszeństwa (sprawdź podłączając na krótko, bezpośrednio z akumulatora).

kamikk93
27-07-2015, 18:51
Tylko ze nie wiem gdzie sa od niego przewody i jak to zrobic dokladnie. Mam nadzieje ze to tylko czujnik tylko padł. A poprzedni właściciel był bardzo i to bardzo nieogarnięty, że nawet nie wiedział, że auto trzeba bylo wyrejestrować po sprzedaży ani jaki olej jest zalany.

hak64
27-07-2015, 19:30
Tylko ze nie wiem gdzie sa od niego przewody Skoro wentylator chłodnicy, to tam też go znajdziesz. Sam wentylator napędzany jest silnikiem elektrycznym, a skoro tak, to musi do niego dochodzić prąd, ten zaś doprowadzany jest kabelkami. Wystarczy więc je wypiąć i podłączyć inne (chyba znajdziesz jakieś w domu) bezpośrednio z akumulatora. Nie wiem gdzie u ciebie jest czujnik, ale może tu coś znajdziesz http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava-marea-438/problem-z-czujnikiem-temperatury-12666/

kamikk93
27-07-2015, 20:07
20602
Zamieszczam zdjęcie co widać pod korkiem płynu chłodniczego. Tez teraz zauważyłem błąd który zrobiłem w temacie. Silnik 1.4 12v a nie 1.2 12v